לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2003    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2003

העכבר הראשון על מאדים (באנגלית זה נשמע טוב יותר)


אני עובר כעת על כל מיני זבל שאני אוגר במחשב, כי אני מתכוון לפרמט הכל ולהתקין מחדש.
בכל מקרה, בין כל הדברים שגיליתי, ראיתי את התמונה "הגאונית" (ואני ממש לא ציני, אם הייתה תחרות של תמונות מטופשות משעשעות וגאוניות - זו הייתה לוקחת בענק) של עכבר (MOUSE) על מאדים (MARS).

וזה מזכיר לי, כי אתמול קראתי בניו יורק טיימס שבשל בעיות מזג האוויר, דחו את השיגור של אחת מתוך שתי חלליות למאדים שאמורות לגלות מים על המאדים.
זה צעד מתבקש לקראת שיגור אנשים למאדים (אולי עד סוף העשור).
כשחושבים על זה, זה די עצוב לחשוב שהשיגור האחרון של אנשים לירח היה בתחילת שנות ה-70'. ראשית, עדיין לא נולדתי אז, שנית, כשחושבים על הטכנולוגיה שהתפתחה כל כך מאז (האינטרנט רק החל את צעדיו הראשונים באותה תקופה ועברו עוד שנים רבות  עד שהוא קיבל את צורתו הנוכחית, המחשבים שההטיסו את חלליות אפולו לירח, לא משתווים בכלל למחשבים שיש לכל אחד מאיתנו בבית וכל הדברים היום נראים כל כך הרבה יותר משוכללים) עולה מיד השאלה, מה הם עשו כל השנים האלו?
אז נכון, כיום המלחמה הקרה היא היסטוריה בלתי זכורה לאנשים בגילי, היסטוריה בלתי ידועה לאנשים קצת יותר צעירים והיסטוריה שמעדיפים לשכוח הקצת יותר מבוגרים, אבל זה לא תירוץ לקפיאה על השמרים של סוכנויות החלל השונות, בעיקר זו האמריקאית.

אחרי שבארבעים השנים האחרונות חלליות מעשי ידי אדם, בחנו את כוכבי הלכת הסמוכים לנו ואף נחתו עליהם (למשל וייקינג האמריקאיות על המאדים, ונרה הרוסיות על נוגה), חלליות אחרות בחנו את שאר כוכבי הלכת הרחוקים יותר (למשל פיוניר אשר חלפה על פני צדק [JUPITER] והייתה הראשונה לצאת את מערכת השמש באפריל 1983, וויאג'ר שהמשיכה מצדק לשבתאי (SATURN), אוראנוס, נפטון ומשם גם היא יצאה ממערכת השמש, כאשר היא נושאת על גבה דרישת שלום והוראות הגעה לחייזרים שימצאו אותה), ואחרי שאנשים ביקרו בירח ואחרים התאחדו עם האטמוספירה של כדור הארץ, הגיע הזמן לצעוד את הצעד הבא, שמבחינה טכנולוגית הוא בהחלט אפשרי בימינו - הנחתת אנשים על מאדים.
כן, מדובר רק בשאלה של כסף, לא בשאלה של יכולת...
כיום מעדיפים הגופים התומכים בתחום החלל להשקיע בלוויני תקשורת ומזג האוויר אשר מצד אחד זולים יותר ומצד שני מניבים רווחים, לעומת חלליות המחקר אשר הרווח מהם לא נראה בעתיד הקרוב וההשקעה הכספית בהן עצומה.
אבל אם עולמנו היה תלוי אך ורק בשוק החופשי, היום אנ מניח עדיין היינו צדים בעלי חיים וגרים במערות, צריך לקבוע יעדים מדעיים שהאנושות צריכה להשיג.
אולי דרך טובה, היא שיחוקק חוק (בארה"ב) שכל חברה המשקיעה כסף בתחום הלווינות, צריכה להפריש כסף לטובת חקר החלל בכלל...

אצטט את מילותיו המפורסמות של נשיא ארה"ב קנדי : "We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard" (הנאום המלא כאן).
בואו נחליף את המילה MOON במילה MARS ואת שנות ה-60' (הנפלאות שאיש לא רצה שיחלפו לעולם) בעשור הנוכחי ונקבל משהו שילהיב את המין האנושי, יציל את נאס"א מקריסה ויהווה הצעד הראשון לקראת התיישבות עתידית מחוץ לכדור הארץ.
אגב, אם מישהו קורא את זה ויש לו קשרים - אני מעוניין להיות האדם הראשון על מאדים ולקראת סוף העשור, לוח הזמנים שלי פנוי, כך שתקחו אותי בחשבון.

ועוד בהקשר של התמונה, הביטוי העבר הראשון על מאדים, בצירוף התמונה, לא היה מעלה אפילו גיחוך בעברית...
מה לעשות, יש דברים שבאהגלית נשמעים טוב יותר.
בכלל, בכל שפה, יש את המילים, הביטויים והמשפטים שנשמעים בה הכי טוב.
בגלל זה שאני קורא ספר, בדרך כלל אני מנסה לקרוא את שפת המקור.
לצערי אני שולט רק בעברית ואנגלית ברמה טובה מספיק לקריאה, כך שכאשר יוצא לי לקרוא למשל ספר שהמקור שלו נכתב בשפה שאינה עברית או אנגלית, אני מעדיף לקרוא בעברית, משום שאני קורא עברית במהירות ובקלות יחסית לאנגלית.

אז כל מה שנותר, זה להנות מהתמונה הגאונית של החטיף על עכבר המחשב (ומשתי תמונות אחרות שמצאתי משעשעות ולא היה לי כוח לכתוב נאום אידיאולוגי עליהן).
אלעד


התמונה הגאונית




וכשיש עכבר בדרך כלל באים החתולים



וזו סתם בדיחה אחת מיני רבות על ה-11 בספטמבר 2001

נכתב על ידי ashmash , 10/6/2003 14:41  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-10/6/2003 22:32




467,191
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)