לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2003    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2003

המילון


הרבה האנשים שדיברו איתי, אמרו לי שאני מדבר בצורה מיוחדת - שאני משתמש בשפה מדוברת במילים אשר נהוג רק לכתוב אותן.
אי לכך ובהתאם לזאת, אנסה ליצור מילון עם שלל מילים וביטויים שאני נוהג להשתמש בהם או שהייתי רוצה להתחיל להשחיל אותם בשיחות עם אנשים אחרים.

המילון יסודר כמו כל מילון נורמלי, על פי סדר אלפבתי.
אז אם אתם/ן מעוניינים להיות מאגניבים ונמאסה עליכם השפה הרדודה שאתם/ן מדברים/ות, אתם מוזמנים להשתמש באוסף המילים והביטויים הלא שלם שלהן.
וכמובן, אם יש לכם ביטויים ומילים מאגניבים משלכם, אתם מוזמנים להציע, הרשימה תתעדכן מידי פעם.
אלעד
 





























המילון של אלעד כל הזכויות שמורות לאלעד יאיר©

אלף

אינני - אני לא. דוגמה : "אינני מעוניין לרכוש מנוי למעריב".

בית

בגילופין - שיכור. דוגמה : "הנהג נתפס אתמול כאשר היה בגילופין".

בחור - עלם, איש צעיר. דוגמה : "איזה בחור".

במטותא - אנא, בבקשה. דוגמה : "במטותא ממך הפסק להטרידני".

בא בימים - זקן. דוגמה : "והמלך דוד זקן, בא בימים ויכסוהו בבגדים ולא ייחם לו" (מלכים א' פרק א', פסוק א' - הפרשה מהבר מצווה שלי)

גימל

גידוף - חרוף, נאצה, דבר בוז וגנאי - "שמעתי חרפת מואב וגדופי בני עמון".

דלת

דה-פקטו - למעשה, בדיעבד, לאחר שהדבר קרה. דוגמה "הבנתי שעשיתי מעשה שטותי דה-פקטו".

הא

הבט - הסתכל, משמש כמילה הגורמת לאנשים להקיב לך לפני שאתה מסביר להם משהו. דוגמא "הבט וראה איזה נוף מהמם".
 
הואיל ו... - משום ש, מכיוון ש, ואפילו הטעות הנפוצה בגלל ש... דוגמה - "לא הגעתי הואיל ואני חולה".
 
הידד - קריאת התפעלות. דוגמה : "ניצחתי במשחק, הידד!"

הללו - האלו. דוגמה : הנרות הללו שאנו מדליקים"

הנני - אני. דוגמה : "הנני מתכבד להדליק משואה זו"
 
וו

ותו לא - ולא עוד, ושוב לא. דוגמא : "זו הייתה מחווה של רצון טוב ותו לא".

זין

זד - רשע, עושה רע במזיד. דוגמות : "זדים קמו עלי, ועדת עריצים ביקשו נפשי" (תהלים פ"ו י"ד), "במלחמות זדים" (מגילת ההודיות).

חית

חזיז ורעם - לכל הרוחות, לעזאזל. דוגמה : "והנה עברה האלה... חזיז ורעם!" (יעקב שטינברג)

טית

טינופת - לכלוך, זוהמה - משמש גם ככינוי בגנות אדם שלא אוהבים. דוגמה "בתוך הטינופת עכביש מצא ספר וביצה" (ענבל פרלמוטר)

יוד

כף

למד
 
לפיכך - בשל כך. דוגמה : "אתה מעצבן אותי ולפיכך תשלם על כך".

לשם מה - בשביל מה. "לשם מה עלי לכתוב בלוג?".

מם
 
משול - ניתן להשוותו ל.. דוגמה : "מדינת ישראל משולה לרפובליקת בננות".

 
נון
 
נבלה - בעל חיים שמת ובהשאלה אדם מעצבן. דוגמה : "מי שלא מנקה אחריו את המקלחת הוא נבלה".

סמך
 
סרקופג - ארון קבורה. דוגמה : "בהלוויה של אבא הניחו אותו בתוך סרקופג".
 
סבוטאז' - חבלה (על שום נעל העץ [SABOT] ששלף אחד הפועלים בתקופת המהפכה הצרפתית והפילה לתוך המכונה, ועל ידי כך חיבל וגרם להפסקת העבודה). דוגמה (באנגלית) "Listen All Of Y'all It's A Sabotage" (הביסטי בויס)

סבור - חושב ש.... דוגמה : "אינני סבור כי יש אמת בטענותיו"

עין

עלמת חן - נערה יפה. דוגמה : "מה עלמת חן שכמותך עושה כאן בשעה זו של הלילה?"

פא
 
פגע רע - שטן, מזיק, כינוי לטרחן ולטרדן שקשה להפטר ממנו. דוגמות : "זה הקטן הוא פגע רע מנעוריו", "אין שטן ואין פגע רע" (מלכים א).

צדי

צרמוניה - טקס. דוגמה : "האיש הפך את הנושא לצרמוניה שלמה"

קוף

ריש

ראשית - התחלה, פתיחת דבר. דוגמה : "ראשית כל אני רוצה לציין כי..."

שין

שוד ושבר - לעזאזל. דוגמה : "שוד ושבר, שוב לא עברתי המבחן"

תו


 










 
כפי שודאי שמתם לב, המילון בהחלט לא שלם.
אני מניח שאני אעדכן אותו מעת לעת.

בכל אופן, הגדולה של של המילים הללו, היא כאשר משתמשים בהן בשפה המדוברת, לכן ממליץ אני בחום לכם, לסגל לעצמכם שפת דיבור בעלת מילים אלו ונוספות. גם אם אנשים יסתכלו עליכם בצורה מוזרה, השעשוע וההנאה שבדבר מעפילים על החסרונות.
אלעד
נכתב על ידי ashmash , 12/6/2003 10:46  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-17/10/2003 23:45




467,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)