לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2012

החתול בסופר-פארם - The Puss In Boots


 

אתמול, בפעם המי יודע כמה, עברתי ליד הכניסה למרכז הקניות סטיפן גרין וראיתי (שוב) כרזות של הסרט החתול במגפיים (The Puss In Bootsבעברית הסרט תורגם ל"החתול במגפיים - הסיפור האמיתי" כחלק ממסורת של תרגומים קלוקלים לסרטים. הרי אם תרגמנו Hoodwinked ל"כיפה אדומה הסיפור האמיתי" מדוע לא להמשיך במסורת עבור סרט-בן של שרק?).

הואיל והייתי בדרכי לבוץ, המקבילה הבריטית (אירית גם כן) של רשת סופר-פארם, לפתע זה היכה בי...

אז מה, חתלתולי מחפש מכונת גילוח חדשה או משהו כזה?! קול

 

 

Yesterday as I was passing through the entrance of Stephan's Green shopping centre on my way to Boots it suddenly struck me.
Is it possible that these Puss In Boots posters hint where Mr cat likes to shop?
Well, is Mr Kitty looking for a new shaver (I could be rude and make a pun about what he's shaving, but I'll leave it with the witty reader) or something like that? קול

 


החתול Puss

החתול - Puss


בוטס Boots
בוטס, כחמישים מטר על יד - Boots, some 50 metres away

נכתב על ידי ashmash , 29/1/2012 15:13   בקטגוריות English, ציני-כאן ועכשיו  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



10


 

היום בדיוק לפני עשר שנים, היה יום שישי השחור.

 


 

 

לא פלא שוויקיפדיה ועוד כ-7,000 אתרי אינטרנט מחשיכים את המסך כמחווה לאובדן (גם אם הם לא מודעים לכך וחושבים שהם תורמים במשהו לחופש הביטוי).

נכתב על ידי ashmash , 18/1/2012 13:57   בקטגוריות פסימי  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמצית הקיום בשבע דקות


 

וודי אלן העניק ראיון לערוץ צרפת 24 לרגל צאת סרטו You Will Meet a Tall Dark Stranger (תורגם לעברית כשתפגשי זר גבוה ומסתורי) לאקרנים (ב-2010).

הנה הסרטון והמילים עליו אחר כך, על מנת שלא אהרוס את הצפייה בראיון:

 

 


 

 

אלן אמנם אינו הראשון לשוחח על חוסר המטרה בחיים והריקנות, אבל הוא מסכם זאת נהדר בכשבע דקות (לאחר עריכה).

הוא מספר שהוא מעסיק עצמו בסרטים, כי ברגע שאדם מפסיק לעבוד יש לו יותר מידי זמן להרהורים בבעיות אמיתיות - מחלות סופניות, מוות וכולי שמתנקזים בסופו של דבר לכך שכל דבר הוא בן חלוף. אנשים רואים דברים בהם הם מתעסקים כחשובים, אבל בחלוף הזמן אלה נשכחים. ולא מדובר רק על אלו שנפרדים מהעולם אלמוניים. גם כתביו של שייקספיר ויוצרים דגולים אחרים יישכחו בסופו של דבר.

אנשים מייצרים הרבה רעש כל הזמן שלא מועיל לכלום, למעט אולי הסיפוק הרגעי (או ממושך, אך גם פרק הזמן הממושך הזה לא נמתח לנצח).

 

האנשים היחידים שיכולים להישאר אופטימיים בעולם אותו מצייר וודי אלן - הוא המציאות - הם אלו המשלים עצמם, אלה שמאמינים בגיבובי שטויות דוגמת העולם הבא, בורא, אלוהים, גן עדן, גיהינום, גלגול נשמות או מטרה מטא-פיזית או קוסמית אחרת (ראו לדוגמא הקטע הזה שהבאתי בדצמבר על דן המתקשר באמצעות חייזרים).

כלומר רבים מוכנים להקשיב לרב, לכומר או מגדת העתידות שאומרים להם שיהיה טוב, אם לא בעולם הזה אז למצער בעולם הבא. אבל אלו לא משנים את המציאות האכזרית. הטיטאניק טבעה, באפריל בדיוק לפני 100 שנה, גם אם התזמורת נגנה בשעת שקיעת הספינה (וזה אקטואלי לימים טרופים אלו בהן ספינות טובעות בסמוך לחופי איטליה וגם בקורק, כי חייב להיות פן אירי לחדשות על טביעת סירות וספינות).

 

הקוראים הקבועים של הבלוג ודאי שמו לב לסיסמא המעטרת את ראש הבלוג כמעט מראשיתו: "בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים".

פתחתי את הבלוג ב-2002, חודשים ספורים אחרי שאיבדתי את אבי, חודשים ספורים אף פחות לאחר מות סבי וזמן קצרצר לפני שאחת הסבתות שלי חלפה מן העולם גם כן. אני מופתע איך לא באתי עם משהו פחות אופטימי בנסיבות אלו...

צפייה בראיון הנהדר הזה עם וודי אלן רק מחזקת בי את התחושה שאני במועדון מכובד של אנשים אשר מחד גיסא חוששים מהכלום שאחרי החיים ומאידך גיסא זה לא מביא אותם להיטמטם ולהאמין בכל מיני אמונות טפלות, פיות, שדונים ואלוהים.

 

אגב וודי אלן, בדומה לסיטואציה עם יוצרים אחרים, רבים (מבין היהודים/ישראלים) מחשיבים את אלן כיוצר יהודי (ואינשטיין, פרויד וכל אדם מפורסם שיש משהו יהודי במוצאו. אפילו מארק זאקרברג מכונה בעברית מארק צוקרברג, כי הרי לא ניתן לעלם הצעיר להתכחש לגנוס היהודי שבו. הוא מ"שלנו").

טבעי שאנשים רוצים להתהדר באבק כוכבים, גם אם הקשר שלהם לכוכבים רופף למדי.

יתרה מכך, כמי שצפה במרבית יצירותיו של אלן, האזין ללא מעט מופעי סטנד אפ שלו ושמע ראיון או שניים שלו, לא ניתן לנתק את ההשפעה היהודית מהיצירה שלו. כמעט ואין סרט  של אלן שאינו מקושר ליהודים בבדיחה זו או אחרת. הנה למשל, שורת המחץ של המערכון המפורסם על המוס (The moose starts to mingle... מומלץ להשקיע שלוש דקות וחצי לצפייה) עוסקת ביהודים ואנטישמיות (לא אהרוס, באמת כדאי שתצפו).

 

אך להצביע על וודי אלן כיהודי וכהוכחה לגאוניותה של היהדות או של יהודים היא התעלמות מדעותיו של וודי אלן, כפי שניתן ללמוד מהראיון הנ"ל בצרפת 24, שנובעת מבורות או רשעות.

כן, אפשר להיכנס לדיון האם יהדות היא דת, תרבות, לאום וכויוצא באלו. אך מה שמוכר כיהדות אורתודוקסית בישראל רחוק מוודי אלן שנות אור.

 

 

לסיום וללא קשר של ממש, רציתי להציג את הסרטון "הכלב שהתגבר על החוטף".

הסרטון, סרט אילם מ-1908 מובא על ידי ארכיון הסרטים הלאומיים הבריטי. הוא נמשך פחות משבע דקות, אך אף על פי כן, אני בספק אם רבים בימינו בהם כל טלפון נייד יכול להפיק איכות וידיאו גבוהה יותר, יוכלו להתאזר בסבלנות הדרושה כדי לצפות בסצנות הארוכות בהן מעט מאוד מתרחש.

 

אז מה נהדר בסרט? המכונית משנת 1908, ימים בהם רכב היה מצרך נדיר למדי היא מעשה אומנות. היא מזכירה לי במקצת אופניים, אם לשפוט על פי הגלגלים. הכלב שנוהג במכונית, פעלול משעשע אך בנאלי בימינו שבוודאי עורר השתאות לפני 104 שנה, הוא גם כן שחקן מוכשר.

אנגליה לפני מאה שנה נראית דומה למדי לזו כיום, כלומר תלוי היכן מבקרים כמובן. רק המכוניות שחונות כיום בכל פינה נעדרות מהנוף ה-1908, ימים שקדמו למכונית לכל פועל וכל הולך בטל.

 

אז צפייה מהנה.

אלעד

 

 


נכתב על ידי ashmash , 15/1/2012 23:31   בקטגוריות הרהורים, אופיום להמונים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלושה קישורים על הבוקר


 

אפתח את הבוקר הנהדר הזה בו השתעשעו על חשבוני ב-RTE Lyrics (הוכחתי באותות ובמופתים מדוע המילה שמחברת את שלוש המילה הללו היא Moon. אגב, משמרטי הזכיר אותי שלוש פעמים בתוכנית, שלחתי אימייל נוסף עם האפשרות שכן הופיעה על הכרטיס שלו - Yellow. אני עדיין ממתין לראות האם זכיתי) עם שלושה קישורים (אחד לכל מילה?!):

 

 

עברית קשה שפה

 

המערכון הזה מקצרצרים פשוט משובח:

 

 

בסרטון ניתן לראות כמעט את כל ליקויי השפה או הדיבור האפשריים.

 

 

 

בית ספר למוסיקה

 

האתר זמרשת אותו גילית לאחרונה הוא אוצר. נכון, לא כל המוזיקה (אני מעדיף לכתוב מוזיקה ולא מוסיקה כמו בכותרת שהיא ציטוט) הישראלית שנכתבה בעבר טובה, למעשה רובה גרועה למדי.

אבל לעומת רעות חולות אחרות תוצרת הציונות, המוזיקה העברית היא אחד הדברים היותר טובים שקרו עם הגירה יהודית מאסיבית לפלשתינה/ארץ ישראל.

 

והיא גם טובה ממה שבא אחריה ברוב המקרים. בשלב מאוחר יותר, משהו השתבש וכיום רוב, אם כי בהחלט לא כל, המוזיקה המופקת בישראל נשמעת כאילו הופקה בכל אחת המדינות הסובבות את ישראל. אני מניח שזה קולע לטעם הפופולארי ובכך המוזיקה המזרחית גם כן מבורכת. אני מעדיף משהו אחר.

 

 

 

אומנות החיקוי

 

לדף הזה הגעתי דרך הציוץ הזה בחשבון הטוויטר של הגלרייה הלאומית של אירלנד.

ניתן לראות בו צילומים המחקים יצירות אומנות מפורסמות. ה-Remake בהחלט משובך, לפחות בחלק מהמקרים.

 

 

המשך יום נעים.

 

 

 


עדכון 8:48 שעון אירלנד

זכיתי!

 

נכתב על ידי ashmash , 10/1/2012 10:11   בקטגוריות ערב רב, קשה שפה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חלב טוב רק לשפם


 

כפי ששעון מקולקל מציג את השעה הנכונה פעמיים ביממה, כך גם אם אמא שלי חורגת מהספאם הרגיל ושולחת מידע חשוב לעיתים.

היא לא ממש חידשה לי הרבה בסרטון וסביר להניח שזה לא יניע אותה מלצרוך גבינות עיזים ושטויות וזבל אורגני מהסוג הזה.

אולם כשירות לציבור, הסרטון הבא מציג בקצרה את הבעיות שבשתיית חלב, אכילת מוצרי חלב (גבינות, יוגורטים וכיוצ"ב). זה לא מוסיף לבריאות ואף סביר שזה מזיק (סרטן למיניו וסכרת, אם לציין שתיים מהבעיות).

שתיית חלב טובה פחות או יותר לשפם הלבנבן מקמפיין ה-Got Milk?

 

 


נכתב על ידי ashmash , 4/1/2012 09:58   בקטגוריות צמחונות וטבעונות  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-6/2/2012 16:29
 





467,157
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)