לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2004

קינקי, צונמי, החרמון, מיזנטרופ, אטרקציה, רמקול, שמיניסטים ושנה חדשה שבפתח


 

משהו קינקי!!!

 

לפני מספר ימים, לאחר שהעלתי לאתר TREKEARTH את התמונה הזו שצילמתי בנארה, בירת הקבע הראשונה של יפן, גיליתי שהעיר נארה (כמו גם קיוטו, בירתה הקודמת של יפן ואוסאקה, העיר הראשונה שביקרתי בה ביפן ובה אכלתי את ארוחת הצהריים היפנית המוזרה הראשונה שלי, ביחד עם כעשרה חבר'ה יפנים) נמצאת במחוז העונה לשם "קינקי" (KINKI).

המילהKINKY, באנגלית, פירושה "סוטה" או ביזארי.

 

אבוי!

האירוניה. הייתי במקום שנקרא קינקי ואפילו לא ידעתי זאת בשעתו...

אבוי!

הייתי במקום שנקרא קינקי ולא טרחתי לספר על כך לכל העולם ואחותו...

 

טוב, מעתה ועד עולם, אם מישהו ישאל אותי : "אלעד, האם עשית משהו קינקי בחייך?", אוכל להשיב ללא כל בושה "כן".

לגבי שאר הדברים שלא קשורים לקינקי שנמצא בהונשו (האי הגדול ביפן), פשוט אתבייש...

 

 

צונמי

 

בימים האחרונים, באופן די ברור, רבים הגיעו לבלוג שלי על ידי חיפוש המילה "צונמי" (צונאמי, בכל מקרה מדובר במילה יפנית) או צירופים שונים כגון גלי צונמי, גל צונמי וניכר כאילו רבים מהם מעוניינים לצפות בתמונות של גלי צונמי...

 

אני מניח שרוב אלו שצילמו גלי צונמי מקרוב, לא זכו לראות עוד גלים לאחר מכן וסביר להניח שגם המצלמה שלהם נהרסה כליל ותמונות אין (אם כי דווקא האסון האחרון, זכה לצילומים רבים שכן שרדו וכן זכו להיות מוצגים במהדורות חדשות רבות).

אבל בכל זאת, לא אשאיר אתכם בידיים ריקות. באתר הזה (שהתפרסם בזכות הפצת סרטוני זוועה, כמו ההוצאות להורג בעיראק, תאונות דרכים וכדומה), ניתן לצפות בסרטון שצולם לאחר גל הצונמי האחרון שהכה בחופי האוקיאנוס ההודי בעקבות רעידת האדמה האדירה שהתרחשה ב-26 בדצמבר וגבתה רבבות קורבנות.

אם חובבי זוועות אתם, אני לא רואה סיבה מדוע למנוע מכם את הזוועות האלה (בהנחה ואתם עומדים בתנאים שהאתר מציב לקוראיו).

 

ולמי שממש מתעקש, אני מקדיש את השיר Wave of mutilation של הפיקסיז (הואיל ושלחתי את זה כהודעת SMS לכמה אנשים, בהם אלכס הטירון המסכן, הבדיחה מופיעה גם בבלוגו של אלכס).

 

 

"אסון בגן עדן"

 

ובהקשר של גל הצונמי :

האם רק אני מצאתי כאירונית את הכותרת של YNET מה-28 בדצמבר 2004 - "אסון בגן עדן" באשר לרעידת האדמה שפקדה והרגה יותר מ-20 אלף אנשים ב-26 בדצמבר.

לאיזה גן עדן הם בדיוק מתייחסים?

עבור מי?

עבור התיירים המערביים שמגיעים למדינה עם אקלים חמים, חופים מרהיבים ואנשים חביבים שמשרתים אותם ממש בזול?

או עבור המקומיים שצריכים לסבול עונות טייפון, חיים בבתים עלובים ליד אתרי תיירות נוצצים ומשתכרים בעבור עבודות פרך שכר רעב?

 

אבל, הכל כאמור בעיני המסתכל. YNET הוא אתר ישראלי, הנכתב על ידי ישראלים ומבחינת הישראלי הממוצע, התרחשה רעידת אדמה בגן עדן.

 

 

תמונה מתוך העמודה הראשי של YNET

 

 

בינתיים אגב, הספיקו ב-YNET לארגן ולהביא לידיעת הגולשים קמפיין להצלת העולם השלישי, כי הרי "כולנו בסך הכל בני אדם".

מי שאי פעם למד משהו על תקשורת המונים, ודאי יצא לשמוע שאחד המאפיינים של העיתונות הצהובה הוא מבצעי גיוס של הציבור לטובת מטרה נעלה. זה יכול להיות איסו, שמיכות לקשישים לקראת החורף, זה עשוי תרומות לקניית מזון לאוכלוסיות חלשות לקראת החג הקרוב ויכול להיות איסוף פריטים לאנשי העולם השלישי לאחר גל צונמי גדול שהחריב את עולמם.

 

לא משנה מה היא אותה התגייסות, העיקר שהפעולה (הברוכה אגב, אל תציירו תמונה שלי כאדם רשע) תצולם, תתועד ותהיה הסיפור הבא של אמצעי התקשורת, כי הרי מדובר בסיפור אנושי קורע לב.

הרי אם קהל צופינו/קוראינו חובב אופרות סבון וסרטים מלודרמטיים, מציאות קורעת לב היא שילוב נפלא של בידור וריאליטי-TV כאשר הבמאי הוא מר טבע מכבודו ובעצמו שהחליט להפגיש שני לוחות טקטוניים מתחת לאוקינוס ההודי.

 

זה מוכר ידידיי. תראו שהסיפור הזה יהיה הסיפור הכי טוב בשעות הספורות שהסיפור הזה יככב באתר YNET (או בגיליונות של ידיעות אחרונות בהם הסיפור יתפרסם).

וצרות העולם השלישי יפתרו?

 

חוששתני שלא. אבל יהיו תמונות יפות של ילדים מלוכסני עיניים מחייכים והרי את זה כולנו אוהבים לראות, לא?

 

 

"שם הרי גולן"

 

השבוע הייתה בחיפה ראות משגעת, לפחות בחלק מהימים.

כתוצאה מכך, ניתן היה להרים מבט ולהטיב לראות אף את הרי הצפון המושלגים, גם מחיפה הרחוקה...

 

כמובן שבכל פעם שניתן לראות מהעיר בה אני גר הרים מושלגים, אני מתמלא רגשות נפלאים.

ואם אני מתלהב מזה, דעו לכם שאח שלי, מתלהב מכך עשרות מונים יותר ממני...

 

לפני מספר שנים, נסענו באוטו, אח שלי, סיון (חברתי באותה תקופה) ואנוכי, אי שם ברחבי חיפה.

הואיל וכבר אז הכרתי את התלהבותו של אח שלי מהימים בהם ניתן לראות את החרמון, לחשתי לסיון "תראי איך אני משגע אותו" ואת אח שלי שאלתי "זה לא החרמון שם?"...

כמובן שסתם אמרתי זאת, בלי שאראה כלל את החרמון.

 

במשך עשרים הדקות הקרובות, אח שלי דיבר אל שנינו לסירוגין :

"זה כן החרמון".

"זה לא החרמון".

"נראה לי שזה כן החרמון".

"נראה לי שזה סתם ענן ולא שלג".

 

לאחר מספר דקות (כתבתי עשרים, אולי זה היה קצת פחות, בכל זאת עברו מאז שנתיים-שלוש), לא יכולתי לראות עוד את נפשו המתענה של אחי, בשאלה הרת הגורל - האם רואים את החרמון או לא ואמרתי לו שסתם עבדנו עליו...

אח שלי אמר "יופי" בצורה מזלזלת וסיון ואני צחקנו, עד שהגענו הביתה, שמחים ומאושרים.

 

 

"המיזנתרופ"

 

קראתי בימים האחרונים את מחזהו של מולייר "המיזנתרופ" (בתרגום של יהונתן גפן, השם הוא "המיזנטרופ", אבל משום מה, ביל גייטס חושב שזו שגיאת כתיב [מצד שני, גם המילים ביל וגייטס, הן שגיאות על פי המאיית הנפלא של מיקרוסופט]).

כמיטב המסורת של מולייר, מדובר במחזה משעשע למדי שיש בו גם אמירה חברתית פוליטית.

לא אכביר במילים (פשוט אומר "לכו לקרוא"), אבל אני תוהה אם העובדה שאני חש הזדהות עם גיבור המחזה - אלצסט, שהוא המיזנטרופ שלא יכול לסבול את הצביעות שקיימת בחברה והוא מאוד ביקורתי כלפי הבריות, מעידה על פגם חמור באישיות שלי...

את המסקנות כמובן, ברשותכם, אשמור לעצמי.

 

בכל מקרה, אני ממליץ לכל מי חושב שאנחנו חיים בארץ מיוחדת או בתקופה מיוחדת, לקרוא מחזה או שניים של מולייר, על מנת לקחת את תקופתנו ומדינתנו בפרופורציה הראויה.

בכל המקומות ובכל התקופות, היו דברים טובים יותר ודברים טובים פחות ובמקרים רבים היו אנשים שידעו להנציח את המצב בצורה משעשעת, סרקסטית ונפלאה.

 

 

אני אטרקטיבי! אני?!

 

ביום רביעי האחרון, בעודי עומד בתחנת אוטובוס, ממתין לאחד האוטובוסים שנוסעים מהטכניון הדרה או העירה ושקוע בכתיבת תזכורת לעצמי ביומן האלקטרוני (שם שתרגמתי באנגלית בעצמי, כי הוא הרבה יותר מגניב מ"פאלם" או PDA), שמעתי צפצוף...

 

הרמתי את הראש וראיתי שבעודי עומד בתחנה האוטובוס, נעצרה לידי מונית קו 11 (עסק די מצחיק, כי לא משנה לאן הייתי צריך, הוא היה מחליף את המספר בהתאם). משראה הנהג שאני לא מבחין בקיומו, החליט ללחוץ על הצופר על מנת להעיר את תשומת לבי, שמע אני הלקוח שיביא את הקופה ופשוט לא הבחנתי בו.

 

כמובן שבמקום להציג חיוך אסיר תודה לנהג האדיב שהחליט להציל את האנושות ולצפצף לי, החזרתי לו מבט בוז עמוק, תוך כדי נפנוף ידיים הפגנתי שמשמעותו "אתה נורמלי?! מה אתה נעצר לידי וצופר" או "מה קרה לאמא שלך יא חמאר?" (עבודה עם נוער ערבי, רוסי ואתיופי העשירה את אוצר המילים שלי כפי שניתן להבחין בנקל)...

 

הוא נעלם ואחרי דקה או שתיים הגיע קו 19, איתו כן נסעתי, כי הרי אין כל צורך לנסוע במוניות, כאשר יש חופשי חודשי.

 

אגב אוטובוסים, אני יודע שכמות הקוראים פה שמשתמשים באוטובוסים החולפים בשכונת נווה שאנן בחיפה קטנה, אבל עבור המעטים, דעו לכם כי החל מהשני בינואר, הקווים 14, 15, 16, 17 ו-18, יסעו דרך שדרות המגינים (היכן שבית החולים האיטלקי) במקום דרך שדרות העצמאות ושדרות בן גוריון (הרחוב הראשי במושבה הגרמנית) ותוצבנה תחנות חדשות לכיוון נווה שאנן ליד אולמי רון, בשדרות המגינים (מול הכנסייה) ועל יד בית המוסד לביטוח לאומי הישן. תחנת המוצא החדשות של האוטובוסים תהיה במתחם יוטבתה בעיר שבשכונת בת גלים, במקום התחנה המרכזית הישנה והאפורה.

 

 

רמקול

 

רבים (יותר מאחד) ודאי מכירים את הסטייה הקטנה שלי לאהבת מילים עבריות מיוחדות.

הפעם אני רוצה להקדיש מעט תשומת לב למילה "רמקול" שודאי אין אחד או אחת שלא השתמש/ה בה.

האם שמתם לב שהמילה היא היתוך של שתי המילים רם (גבוה, נישא) וקול (צליל)?

 

אני פשוט מתמוגג כאשר אני משתמש במילים כאלו והן כה רבות...

 

 

"מכתב השמיניסטים - הדור הבא" (הגרסה המעוותת)

 

אני מניח שרובכם זוכרים את מכתב השמיניסטים (ההוא משנת 2001 שנשלח שוב ב-2002, לא ההוא שנשלח לגולדה מאיר בשנות השבעים), בו קראו בני נוער בכיתות י"ב שראו את הפעילות של צה"ל בשטחים וכתבו מכתב לראש הממשלה שרון שהם לא יהיו מוכנים לשרת בשטחים.

אני זוכר שכאשר אלכס פולונסקי, שרק אתמול סיים טירונות שאל אותי לדעתי בנושא בטרם גיוסו, הסברתי לו מה הבעייתיות במכתב, בלקיחת החוק לידיים, בבחירה הסלקטיבית אלו חובות אזרח יבצע ואלו לא (מה גם, שאני מניח שלא כל החותמים אכן אידיאולוגיסטים מושבעים, אלא חלקם פשוט תפסו את גל הנאורות ממניעים אנוכיים בהחלט) וגם בבעייתיות שקבוצה שלמה באוכלוסיה, בוחרת להתעלם מחובת השירות בשטחים, מה שבדיוק גורם לכך שהקבוצות שכן מגיעות לשם, הם אלו שאנחנו לא רוצים שיגיעו.

 

ובכן, כאמור גם אם מכתב הסטודנטים זכה לאמפטיה והבנה בקרב אנשי שמאל (ואפילו בקרב היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז), המכתב שהיה יוזמתם של חבר'ה צעירים מטעם עצמם, לא זכה לתמיכה גורפת בקרב אנשי השמאל מסיבות מובנות - העובדה שמדובר בקריאה לעבירה על החוק ביודעין ובגלוי.

 

וכעת, מנסה חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי), ליצור באופן מלאכותי את אותה התארגנות ספונטאנית (או לפחות בלתי מאורגנת מלמעלה).

חבר הכנסת אלדד שלח מכתבים לתלמידי כיתות י"ב (לא ברור לי האם כלל תלמידי כיתות י"ב, או רק חלקים מסויימים, למשל כאלו שיש סיכוי שמבחינה אידיאולוגית יתמכו ברעיון) בו הוא קורא להם לשלוח מכתב לראש הממשלה על מנת שהם, אלו שיתגייסו בקרוב, לא יאלצו לפעול במשימות שאינן קשורות לייעודו העיקרי של הצבא, או במילים אחרות, לא לפנות התנחלויות.

כמובן שזכות המחאה היא זכות בסיסית בדמוקרטיה, במיוחד של הקבוצה החלשה שנראה לי כי היא מקופחת ושהממשלה הולכת לפעול בניגוד לאינטרס שלה.

אבל יש טעם קצת פגום בכך שיוזמת תיכוניסטים לכאורה, נהגת על ידי חבר כנסת.

מה גם שאני לא בטוח שבאמת יש לו כזו השפעה על הנוער בימינו...

 

בכל מקרה הבעת מחאה היא עניין לגיטימי (בשונה אגב מקריאה להפר את החוק, כמו במקרה של ולרשטיין) וזכותו (ולדעתי גם חובתו המוסרית) של כל אזרח לשלוח מידי פעם מכתב לראשי המדינה, על מנת לצקצק ולאותת שמשהו לא בסדר (לדעתו של אותו אזרח כמובן).

ראש הממשלה כמובן לא חייב לסור לדום לאחר כל מכתב. אבל בהחלט מכתבים רבים ואי-אדישות פוליטית (משני צידי המתרס), הם אלו שמונעים מהשלטון לעשות במדינה כבשלו.

 

זכרו - בישראל העם הוא הריבון! לא הממשלה, לא ראש הממשלה, לא נשיא המדינה ולא מלכת בריטניה (בפני הפרלמנט כמובן)!

או במילים אחרות, גם את ואתה (בהנחה ואתם אזרחי ישראל כמובן), בעלי הזכויות על המדינה הזו בדיוק כמו ראש הממשלה. לא פחות ולא יותר.

 

 

JAHR

 

הנה חולפת לה עוד שנה, הנה חולפת לה תהילת עולם...

מה עשיתי עם חיי בשנת 2004?

קרבתי עצמי בעוד שנה לשנה שאני אמות...

ואם זה לא הישג אדיר, אז מה כן?

אם אצליח לשרוד ולו כמה שעות נוספות, הרי שאפסול כל סיכוי למות לפני 2005, כלומר שרדתי לפחות עד מחצית (בערך, הבה לא נהיה קטנוניים) העשור הראשון של האלף השלישי.

 

בכל פעם ששנה נגמרת, אני אוהב להתריע ולהגיד שיש עוד כמה ראשי שנה (יהודי [שמתחלק לארבע], היג'רה, סיני [שבא בקרוב] וכולי, כך שכמעט כל יום הוא ראש שנה עבור מישהו)...

ובכלל, השנה החלה, לפחות על פי הלוח הרומאי בחודש מרץ, עם בו האביב (זו גם הסיבה שהחודש פברואר כה קצר, כי תמיד גונבים מהחודש האחרון של השנה יום, על מנת להאדיר את החודש המוקדש לקיסר רומי - יוליוס או אוגוסטוס).

אז מה מיוחד ב-31 בדצמבר או בראשון בינואר?

כלום!

 

אבל כמובן שמחפשים סיבה למסיבה והרי מה מושלם יותר מלחגוג את הלילה בו נגמרת שנה אחת ומתחילה השנה העוקבת?

או את היום שמסמל את יום השנה בו נולדת, על פי מספר ההקפות של כוכב לכת אחד, לא הגדול ביותר, מסביב לשמש אחת, לא הגדולה ביותר.

אין משמעות לתאריך, אין משמעות ליום או לשעה.

הכל שרירותי, המצאה שהומצאה על פי האדם. אני חושב שראוי יותר לחגוג ימים בהם גרמי שמיים מסתדרים בקו אחד, או ימים בהם השמש זורחת והשמיים מלאים ענני כבשה יפים.

כן, בימים יפים, אני רואה הרבה יותר טעם לחגוג ואת זה אני משתדל ליישם במציאות, כאשר אני רואה כל יום כיום יחיד ומיוחד.

 

אז נכון, חגיגות השנה החדשה הן אירוע משמח.

גם אותו אני נהנה לחגוג. הנקודה היא שאני לא מייחד את היום הזה ומעניק לו משמעות מיסטית מסויימת, כי הרי המשמעות המיסטית לכאורה, נקבעה באופן שרירותי ויכלה להקבע בכל יום נתון אחר.

אז ברכות לחוגגים והחוגגות.

יהיה מוזר, אחרי ארבע שנים, להעביר את הלילה הזה ללא בת זוג.

לפחות זה יעצים את הזיכרון הנפלא במיוחד משנה שעברה וגם מהשנים שקדמו לה.

 

שנה אזרחית טובה שתהיה לכם

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 31/12/2004 17:25   בקטגוריות ערב רב  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-1/1/2005 18:25
 



טאי צ'י (Tai Chi)


 

בקרוב, בעוד שיעור או שניים כמדומני, אסיים סוף כל סוף עם קורס הטאי צ'י המעיק שלקחתי על עצמי.

הוא כל כך מעיק שכאשר התבקשנו לדרג את הקורס, מתוך רחמים כלפי המדריך, הענקתי לקורס את הציון 2 ולא 1 (בכל מקרה זה ציון רע, אבל קצת פחות).

 

למי שלא יודע, טאי צ'י היא "אומנות לחימה" סינית דאואיסטית שהפכה להיות פופולארית במערב בשנים האחרונות, הואיל והיא שלווה, רגועה ואיטית.

עד כאן הכל נחמד. זו גם הסיבה שנרשמתי לקורס (הסיבה הנוספת היא כי לא הייתה אפשרות לקחת קורס בג'ודו או פינג פונג, שני ענפי הספורט שבאמת רציתי לקחת בהם קורס).

 

אולם מהשיעור הראשון, הבחנתי שמעבר לאימון הגופני האיטי והשליו, המאמן מכניס כל כך הרבה בולשיט, לפני השיעור ובמהלכו (מזל שמיד אחרי אני מסתלק ולא צריך לשמוע עוד "דברי חוכמה").

אין לי בעיה עם פעילות גופנית, באמת, מהקטע הזה אני נהנה. אבל למה לעזאזל צריך לבלבל במוח על "צ'י" (אנרגיה) שאנחנו אוספים מהסביבה תוך כדי עשיית הטאי צ'י או לדבר על ה"דאן טיין" (מרכז מסה), במקום למשל לדבר על אזור הבטן?

 

כמובן שהשטויות הסדרתיות המטופטפות לנו מידי שיעור, לא שכנעו אותי, אלא יצרו אצלי רגרסיה עמוקה גם לשאר הפעילויות במהלך האימון.

כמובן, שאני מנסה לקחת הכל ברוח טובה, כך שבכל פעם שמאמנו "הנערץ" מבלבל את המוח על "צ'י", אני פשוט מחייך, לעיתים אף נושף במהירות, כאות גיחוך.

 

אולם מסתבר שיש אנשים רעים בעולם. מעבר לסטודנטים שכן נהנים שאני מחייך לכיוונם ואלו שמתעטשים תוך כדי קריאת "אפ-צ'י", ישנם פנסיונרים זעפנים (לא כולם, יש כמה קשישות חביבות, אבל יש זקן נרגן אחד שכל הזמן עושה לי פרצופים מרושעים) שאחד מהם (הזקן הנרגן והזעפן) אף התלונן שאני מפריע לו במהלך השיעור...

כמובן שפשוט עברתי מאז לצד השני של האולם, לסביבה יותר תומכת ויותר מחייכת...

 

בחיי, איך אפשר ללכת לקורס שאף אחד לא מכריח אותך לקחת (במקרה של זעפני) שמטרתו להרגיע ולהוציא עצבים בצורה כזו קנטרנית?

 

בכל מקרה, יש גם פנים חיוביות לשיעורי הטאי צ'י האיטיים והמשעממים...

תוך כדי חיוך ותנועה איטית (וכמובן אגירת צ'י מנהרות דמיוניים), יוצא לי לחשוב מחשבות שבשום מקרה אחר, כנראה לא הייתי חושב אותן...

 

למשל, הגעתי למסקנה (המתבקשת) שאם אתה נמצא באולם עם עוד 20 אנשים וכולם עושים דבר מטופש (למשל, להתאמן טאי צ'י), זה לא הופך את המעשים שלך לפחות מגוחכים...

כן, כאשר אני מתאמן טאי צ'י, לא עוזרת לי העובדה שבאותו רגע נתון נמצאים איתי עוד 20 אנשים שעושים את אותה תנועה מטופשת, אין זה הופך את התנועה לבלתי מטופשת, אלא אותי ל"עוד אחד" שעושה תנועה מטופשת...

 

תוך כדי עשיית טאי צ'י, אני מנסה לחשוב על אותם סינים שהמציאו אותו...

מה בדיוק הם חשבו לעצמם?

"עגור פורס כנפיים", "דרקון יוצא מהמים", "חסידה פורסת כנפיים", "טווס פורס נוצות", "להקיף את הירח", "להשקיע כדור במים" - אלו רק חלק מהשמות של התנועות שעושים בטאי צ'י.

 

ולא, אין לי מושג כיצד החליטו מתי מדובר בחסידה שפורסת כנפיים ולא בעגור (אני אפילו לא בטוח שמימיי זכיתי לראות עגור פורס כנפיים בטבע).

אין כל דמיון לחיות האלה או לתנועותיהן...

לכל היותר, לכל התנועות הייתי נותן שם אחד : "אדם עושה תנועה מטופשת"...

 

בחיי, אני לא רוצה להעליב את קהילת המפגרים. יש בהם אנשים מדהימים (וגם אלו שלא, בהחלט לא אשמים בכך), אבל נדמה כאילו את הטאי צ'י המציאו חבורה של אימבצילים בעלי דמיון עלוב.

 

לסיכום, אם בא לכם לבזבז את זמנכם, אתם בהחלט יכולים למצוא בטאי צ'י את העיסוק הבא שלכם...

אתם גם רשאים להאמין בכל התיאוריה הרוחנית "העמוקה" שעומדת מאחורי התנועות הללו.

למעשה, מדובר בדבר שהוא לעיתים כיף. אני למשל מאוד אוהב תנועה של "יריית חץ מקשת".

אבל בסופו של דבר, טאי צ'י, הוא בהחלט לא הדבר בשבילי.

או במילים אחרות, של רופא סיני מאחת האוניברסיטאות בשנגחאי שמילותיו צוטטו לנו על ידי מדריכנו לפני אחד מהשיעורים, הטאי צ'י עוזר למכלול שלם של מערכות בגוף (פה אני משמיט המון עזרה של פעילות טאי צ'י באופן יומיומי לכל מיני אברים בגוף שחלקם מוכרים וחלקם עלומים), בין היתר לפליטת גזים בלתי רצונית (נשבע לכם, ככה נאמר לנו. כמובן שהכוונה היא שזה משחרר מלחצים ופותר בעיות במערכת העיכול, אבל מזה נתעלם כרגע).

או במילים אחרות - טאי צ'י זה לפלצנים!

 

אמנם לא טאי צ'י - אבל צילמתי בסין

 

נכתב על ידי ashmash , 29/12/2004 20:37   בקטגוריות ציני-כאן ועכשיו  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יאיר ב-6/2/2007 19:49
 



EARTHQUAKE


 

سلام

(המקלדת בערבית זה דבר גדול)

 

כפי שאולי קראתם/שמעתם/ראיתם, ארעה רעידת אדמה בדרום מזרח אסיה.

 

זה הזכיר לי את חודש ספטמבר, בו הייתי ביפן (וגם לפני זה, ביולי, בה"ק) בעונת הטייפונים ונקלעתי לשתי סופות טייפון לא קלות בכלל וגם לרעידת אדמה בעוצמה של כ-7 בסולם ריכטר בחצות הליל, בזמן שהייתי בחדרי בבית הארחה בקיוטו.

 

אני זוכר שבדיוק דיברתי עם שני תיירים צרפתיים, על הא ועל דא (או יותר על הטיול המשותף למחרת) ולפתע החפצים בחדר החלו לנוע מצד ללצד.

הדבר שעלה לי בראש באותו רקע, היה מין תחושה כזו שחשתי בעבר של מטוסים שחגים בשמיים ויוצרים בול על-קולי.

אבל לאחר רגע, אולי שניים, הבנתי שאני ביפן ובעשרות השנים האחרונות, צבא ומילטריזם הם לא הצד החזק במדינה.

 

לוקח כמה רגעים להבין שהיית ברעידת אדמה חזקה.

כמובן שאני יכול ללכת קצת אחורה בנסיוני האישי, אל אותה פעם שדיברתי עם אנה באמצעות האינטרנט והייתה רעידת אדמה.

באותו יום, בערך כל הבלוגים בישראבלוג - "חשפו את הידיעה" שהייתה רעידת אדמה.

נכתבו כמה כתבות משעשעות על הבלוגים המדווחים מהשטח...

משעשעות כי הן דיווחו על משהו שהיה נחלת מרבית קוראיי הבלוגים.

 

בכל מקרה, זמני לכתיבת הפוסט קצר ואני גם לא חושב שיש לי יותר מידי מה להוסיף.

למעט העובדה שאני מניח שכל כך קשה להזדהות עם משהו כה רחוק שפגע בכל כך הרבה אנשים (אלפי הרוגים, רבבות נפגעים ואנשים שנותרו חסרי קורת גג) ויכול מחר, באופן די רנדומלי, לפגוע גם בנו.

 


 

תוספת קטנה, מספר שעות לאחר כתיבת הקטע המקורי :

 

 

ובכן, מה שהרג רבים, הוא בעיקר הנחשול האדיר (צונמי) שבא בעקבות רעידת האדמה.

לפחות אנחנו שוכנים לחוף הים התיכון, מה שכנראה ימזער במקצת נזק של גלי ענק שיכו בחוף (לכו ספרו את זה לרפו"ל, הא? ) ויקטעו את חייהם של מיליונים.

 

אבל כמובן הנזק של רעידת אדמה שריר וקיים ואפילו באחד מהדו"חות האחרונים של מבקר המדינה, הזהירו אותנו מפני המוכנות הלקויה של ישראל לרעידת אדמה.

הזהירו, אבל כמובן דבר לא נעשה...

 

באופן אירוני, היום, ה-26 בדצמבר 2004, אנו מציינים שנה בדיוק לרעידת האדמה בבאם (BAM) שבאיראן.

רעידת האדמה בבאם, כ-300 ק"מ מגבול איראן פקיסטאן, הרגה בין 26,271 אנשים (המספר הרשמי) ל-50,000 (ההערכה הראשונית שהיא המקובלת יותר על 100,000 תושבי העיר ששרדו, על פי הטיים מגזין).

ב-12 שניות, נהרסו 85% מבמנים בבאם, כולל מבצר החימר המפואר בין 2000 השנים - ה-CITADEL שהיה אחד המעוזים המרשימים על דרך המשי העתיקה וחרב לפני שנה.

 

כנראה שה-26 בדצמבר, אינו יום טוב מבחינת יציבות האדמה.

מעניין מה ייחרב בשנה הבאה...

נכתב על ידי ashmash , 26/12/2004 15:51   בקטגוריות אקטואליה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-27/12/2004 01:51
 



הציונים החדשים


 

לא אפרט כאן את כל בעיותיה של מדינת ישראל בתחומי העבודה (מובטלים רבים לצד עובדים זרים רבים או ניצול של עובדים זרם על ידי עשיית מעשים בלתי חוקיים כמו החרמת דרכונים, הלנה בתנאים-לא תנאים, הפקעת שכר ותשלום שכר נמוך מהמינימום בישראל).

 

כןאגע בעובדה שפועלים תאילנדים נהרגים ברצועת עזה, כאשר ברור שהסיבה היחידה שהם באים לעבוד במקום הזה היא שדובר במקום שישראלים לא רוצים לעבוד בו (עבודה קשה תחת צל הטרור) ועבורם הכסף שמקבלים - כמאה שקלים ביום, הוא כסף רב ששווה את הסיכון.

הו מאפשר להם חיים טובים יותר במדינתם ולעיתים הכסף הזה הוא פשוט הכסף שמחזיק את משפחתם במזרח הרחוק בחיים.

 

האם זו הציונות שתושבי גוש קטיף כל כך מתגאים בה?

האם הציונים החדשים הם תאילנדים?

 

כל כך חשוב לא לפנות את גוש קטיף על מנת לשמור על מקום עבודתם של התאילנדים?

האם קמפיין הטלאי הכתום וההצהרות הלוחמניות של אנשים כמו ולרשטיין מביעים פה לקבוצת אוכלוסייה גדולה, או קבוצה קטנה שמחזיקה פעולה רק בזכות פועלים בודהיסטיים?

 

מוזר שתאילנדים שהרבה פחות קרובים מבחינה דתית לכל מיני אנשים נחשבים כשרים וערבים נחשבים האוייב הגדול ביותר.

למעשה, זה לא באמת מוזר, סתם אירוני.

 

 

כתבה בעיתון הארץ על מקרה המוות האחרון של  צ'יטלטדה טפ-אסא שנהרגה בגוש קטיף.

נכתב על ידי ashmash , 25/12/2004 13:14   בקטגוריות אקטואליה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יונתן ליפשיץ ב-27/12/2004 20:48
 



אאוריקה - אשת השנה לשנת 2004 של "מה המצב"



והרשו לי להכריז על הזוכה להיות אשת השנה לשנת 2004 :
דיד!!!


נכון, אמנם לא הייתה תחרות וכלל לא התכוונתי להכריז פה על אשת שנה.
אבל אז קרה הבלתי צפוי, באחת התגובות בבלוג (בפוסט הזה), התחוור לי שאפשר להציג עברית על ה-iPod של אפל בעזרת עדכון לגרסה תוצרת ישראל.
הידד!

התגלית המרעישה מזכה את דיד בתואר אשת השנה של הבלוג "מה המצב" לשנת 2004.
תואר שלא מזכה אותה למעשה בכלום, מלבד העובדה שאאחל לה גיוס קל וחלק (בכל זאת, היא מצטרפת לשורות צה"ל ביום ראשון הקרוב).
וכמובן, אומר לה המון תודה מקרב לב!

ואם גם אתם רוצים להציג עברית על האייפוד, הקליקו כאן.

אלעד
נכתב על ידי ashmash , 25/12/2004 00:33   בקטגוריות שימושון  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ענבר הירוקה ב-25/12/2004 12:56
 



לדף הבא
דפים:  

467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)