לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2005

יאללה בלגאן


 

מצער את ראש הממשלה אריאל שרון שבית המשפט העליון משתמש במושג המידתיות בבניית גדר ההפרדה.

מפריע לשרון שבניגוד לקים ג'ונג איל, נשיא צפון-קוריאה, הוא לא יכול לקבל כל החלטה בלי הפרעות.

כואב לשרון שהוגש כתב אישום נגד בנו ה"חמוד" עמרי.

רע לשרון כשמפריעים לו.

 

מבלי להיכנס לפולמוס על מידת ההתערבות הדרושה של בית המשפט להתערב בנושא כמו עניין הגדר ומבלי קשר לנחיצותה או אי-נחיצותה.

אחד הכלים שהדמוקרטיות המודרניות פיתחו על מנת שלא להידרדר למשטר עריצות, בו השליט הטירן יכול לעשות ככל העולה על רוחו, הוא מה שמכונה "איזונים ובלמים", Checks and Balances בלעז.

בספרו "רוח החוקים" משנת 1748 העלה הפילוסוף הצרפתי מונטיסקיה (Montesquieu) את רעיון "הפרדת הרשויות", לפיו ריבונות השלטון צריכה להתחלק בין שלוש רשויות - המחוקקת, המבצעת והשופטת.

המטרה של הפרדה זו היא על מנת שהכוח במדינה לא ירוכז אצל אדם אחד או קבוצה של אנשים.

 

אחת הדוגמאות היפות לכך היא במשטר האמריקני, בו הנשיא נבחר ישירות על ידי העם, כך גם הקונגרס (המורכב מבית הנבחרים והסנאט). הנשיא לא יכול לפזר את הקונגרס והקונגרס לא יכול להביע אי-אמון בנשיא (והלך ההדחה שונה בעניין זה, שכן במקרה זה הקונגרס מהווה גוף שופט).

כאשר חוקקה חוקת ארה"ב, אי שם בראשית שנות התשעים של המאה השמונה עשר, מה שעמד אל מול עיני המכוננים האמריקנים היה זיכרון העריצים באירופה מהם ברחו ולכן רצו למנוע בכל דרך את יכולתו של אדם אחד לשלוט ביעילות.

עם השנים, עלה מעט מעמדו של נשיא ארה"ב, מכל מיני סיבות שלא זה המקום להיכנס אליהן, אבל עדיין, הוא נאלץ להיאבק בכל עת בקונגרס, גם אם זה בעל רוב של מפלגתו הוא, שכן הצירים האמריקנים חווים את כיסאם לעם שבחר בהם ולא לנשיא זה או אחר.

 

הדוגמא האמריקנית היא כמובן רק דוגמא אחת מיני רבות. אבל הרעיון ברור. עם כל האיבה שיש לשרון כלפי בית המשפט ש"מפריע" לו בדרכו, יש לזכור שזהו בדיוק התפקיד של בית המשפט (ועוד יותר של הכנסת, אבל נראה כי זו לא עושה את תפקידה, הואיל והפרדת הרשויות בין המבצעת למחוקקת בישראל עלובה למרבה הצער)!

בהנחה ובית המשפט היה מאשר את כל אשר הממשלה מעוניינת, היינו דמוקרטיה בנוסח "הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו"...

 

יש לזכור שלא קם יום אחד בבוקר בית המשפט והחליט - "הגדר הזו לא לרוחי ולכן אפריע לממשלת ישראל להקים אותה".

אזרחים ישראלים (וכאלו שאינם ישראלים) עתרו לבית המשפט העליון, מתוקף תפקידו כבית דין גבוה לצדק (בג"ץ) וביקשו להפסיק את בניית הגדר מסיבות אלו ואחרות (ושוב, לא מעניינינו כעת להחליט אם הן מוצדקות או לא).

בית המשפט קבע שתוואי הגדר פוגע באוכלוסייה במידה בלתי סבירה ולכן על מערכת הביטחון לשנות את התוואי המתוכנן.

נזכיר כאן עתירות דומות לבית המשפט הבינלאומי בהאג שעלו באותה עת וירדו, שכן כל עוד לישראל בית משפט ענייני ובלתי תלוי, יש בעולם המוכנים לראות בו גוף שיפוטי סביר, על אף שהוא ישראלי וכך ירדה התביעה ההיא. לפחות לעת עתה.

 

וכאן חזר הכדור לממשלת ישראל ומערכת הביטחון. זו יכלה לתכנן תוואי אחר, בהתאם להמלצות השופטים וכזה לא היה זוכה לביקורת ציבורית עולמית (משום שכאמור הדעה הרווחת בעולם שלישראל הזכות להגן על עצמה באמצעות גדר הפרדה) וגם הביקורת הפנים ישראלית הייתה נחלשת, שכן הדבר "עמד במבחן בג"ץ".

אבל כאמור ממשלת ישראל החליטה לחכות ולחכות.

לא, לא היה זה בית המשפט העליון שעקב את שרון, אלא בעיקר הקואליציה הבלתי יציבה שבראשה עומד.

 

אין זה משנה אם חומה הייתה מונעת או לא מונעת ממבצע הפיגוע האחרון להצליח להתפוצץ בת"א. הטענה של שרון מנסה להסיח את הדעת מהבעיה האמיתית - ממשלת שרון אינה מתפקדת!

לא בית המשפט העליון הביא לפיטוריי שרי שינוי.

לא בית המשפט העליון הביא לבריחת סיעות הימין מהממשלה.

אני משוכנע שבית המשפט העליון גם לא ארגן הפגנות נגד התנתקות.

 

אבל לאורך תקופה ארוכה מתבצעת הסטה כנגד בית המשפט העליון, אשר שיאה, אולי, היה במשפט דרעי, בו אלפים הפגינו וכפרו בלגיטימיות של בית המשפט העליון.

שרון יודע שאותו ציבור שכיום פונה נגדו וממשלתו, לא חשוד באהדה גדולה לבית המשפט העליון.

לכן, מסיח שרון את הדעת, שמאלה, אל עבר ביהמ"ש העליון, כאשר קמה ועולה ביקורת נגדו.

 


לסיום, אומר שאין זה אומר שבית המשפט העליון הוא התגלמות השלמות והטוב. ביקורת עליו קיימת מימין ומשמאל. יש צדק בחלק מהביקורת. איש לא יכחיש את הסחבת האדירה במערכת עשיית הצדק הישראלית שבראשה עומד אהרון ברק, נשיא בית המשפט העליון. בית המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט נדרש לשפוט במציאות לא פשוט של חברה ישראלית מקוטבת ומשוסעת, אשר הופכת כל ויכוח לגורלי (ואולי הוא כזה, אבל העובדה היא כי כאשר מתייחסים לכל החלטה כגורלית ו"סלע קיומנו" זה הופך את הליך השיפוט לנושא טעון ביותר).

גם לראש הממשלה בישראל מותר למתוח ביקורת על בית המשפט.

אבל שיזכור שני דברים :

 

א. התפקיד של הרשות השופט הוא לשפוט את המבצעת.

ב. לפני שהוא מותח ביקורת על בית המשפט, ראוי שיעשה סדר בממשלתו ומפלגתו ויראה כיצד הם אלו שמעקבים אותו באמת.

 

או שאולי שרון מעוניין ללכת לקיצוניות השנייה, לבטל את בתי המשפט ושתהיה פה אנרכיה?!

 

ובנימה אופטימית זו, אאחל לכולם שחודש מרץ, החודש הראשון על פי לוח השנה הרומאי, החודש בו מתחיל האביב יהיה נפלא!

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 28/2/2005 20:11   בקטגוריות אקטואליה  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-1/3/2005 21:28
 



יום שלישי הקרוב - יום ללא סלולאר


 

הרשו לי להסב את תשומת לבכם לכך שביום שלישי הקרוב, ה-1 במרץ, נערך חרם צרכנים על חברות הסלולארי בעקבות התייקרות המחירים האחרונה של כל חברות הסלולאר, בטענה כי הורדת דמי הקישור בין הרשתות השונות שנכפתה עליהם על ידי משרד התקשורת מאלצת אותן לייקר את התעריפים.

 

אז תכבו את המכשירים (אלא אם אתם באיזה תפקיד עם כוננות או משהו כזה וגם אז תנסו להימנע משיחות מיותרות), אל תתקשרו לטלפונים סלולאריים ואל תתנו לאחרים את האפשרות להתקשר אליכם לטלפון נייד שכזה.

כמובן, אל תצפו שכולם לפתע יצטרפו לשביתה. אנשים רבים לא עומדים בפיתוי ולא יודעים מה טוב להם כצרכנים ומבטלים עצמם נוכח כוחם של הענקים הקפיטליסטיים.

אל תשכחו שאת צבירת ההון שלהם הם עושים על גבכם, על גבנו!

ואם אנחנו אלה המעניקים להם את הכוח והעוצמה, לנו הזכות לא להשתמש בשירותיהם ובכך לאלץ אותם להיות קשובים יותר לצרכן.

 


תודה ליריב נחשון שיוזם את החרם ולעידו קינן (עידו לא אמין) שהביא את הדבר בבלוגו - חדר 404.

 

אני לא מתכוון לפתוח את הסלולארי באותו יום. ואתם?



נכתב על ידי ashmash , 27/2/2005 21:59   בקטגוריות תקשורת  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-1/3/2005 23:40
 



רוח השינוי מדרום


 

בצל הפיגוע שאירע אתמול בת"א וגבה את חייהם של לפחות ארבעה ישראלים, אני רוצה להסב את תשומת לבכם להודעתו של נשיא מצרים חוסני מובראק (אם יש לכם בעיה להכנס לאתר של הניו יורק טיימס הדורש הרשמה, אתם יכולים להעזר באתר הבא) על כך שברצונו להביא לשינוי סעיף 76 בחוקה אשר מגביל את הבחירות במצרים לכאלו הנעשות אחת לשש שנים, בה מועמד אחד עומד להצבעת אמון או אי אמון של אזרחי מצרים באשר למינויו כנשיא מצרים.

על פי השינוי שרוצה מובראק להנהיג, יוכלו מספר מועמדים ממספר מפלגות להציג את מועמדם, מה שיאפשר, לפחות באופן תיאורטי, בחירת מועמד שאינו בהכרח נמנה עם מפלגת השלטון.

 

כמובן, רחוקים אנחנו עוד מלהכריז על מצרים כדמוקרטיה ליברלית, אבל בהחלט מדובר בצעד חשוב שמוכיח כי שינויים באים, גם ם בצורה איטית, גם בקרב המדינות הסובבות אותנו.

זה מוכיח שוב כי אין להתייחס אל שכנינו כמקשה אחת - "הערבים". בחלק מהמדינות קיימת מונרכיה נשיאותית, כמו למשל בסוריה, בה אסד אחד (בשאר),  החליף אסד אחר (חאפז). בעוד במצרים, לא רק שהנשיא אינו מסמן את בנו כיורש, אלא אף מנהיג שינוי שאולי יביא עוד בחייו לבחירות חשאיות, רבות מועמדים.

אזכיר רק בקצרה שלישראל הסכם שלום עם מצרים למן סוף שנות השבעים. על השלום הזה (וגם על סכסוכים פנימיים), שילם נשיא מצרים, אנואר סדאת בחייו ב-1981. מחליפו, חוסני מובראק, משמש מאז כנשיא מצרים - המדינה הערבית המאוכלסת ביותר ועל פי מרב הפרמטרים גם החזקה ביותר.

אין להמעיט בערכה של מצרים. מכל המדינות הסובבות אותנו, מצרים היא זו שיש באפשרותה להנחית את המהלומה החזקה ביותר על ישראל ולפיכך, זהו אינטרס ישראלי ראשון במעלה שישרור במצרים משטר יציב ואוהד ישראל.

עלינו לקוות שביום מן הימים, אם וכאשר תהיה בשכנה מדרום דמוקרטיה, לפחות מהסוג בו האזרחים יכולים להשפיע במידה זו או אחרת על הרכב המשטר, לא ינצלו כוחות דמגוגים את האפשרות לעלות לשלטון על בסיס רטוריקה לוחמנית הקוראת להשמדת ישראל.

 

ולעניין הפיגוע אתמול בלילה בת"א, פיגוע שבא לאחר תקופה של רגיעה יחסית, הרי שעם כל הכאב, הצער וכמובן חוסר היכולת להשלים איתו, הרי שיש לזכור שהוא בא מצד גורמים שיש להם אינטרס להמשיך את הסכסוך בין ישראל לפלשתינאים, כי רק כל עוד הסכסוך קיים, יש להם הצדקה (לצורך העניין, מה תהיה ההצדקה לקיום חיזבאללה, ארגון אשר אנשיו נהנים מיוקרה פוליטית ובצלה גם שכר לא רע בכלל).

אם וכאשר יסתיים הסכסוך הזה, רבים כל כך מאותם "אנשים רעים" יפגעו, בזמן שלאלו שסובלים היום, משני הצדדים, תהיה סופסוף האפשרות לחיות ללא מורת הפיגועים ולא הנזק הכלכלי העצום הנגרם בשל ההוצאות הכבירות על מלחמות.

 

אז האם עלינו לקבל את הטרור?

מובן שלא!

האם עלינו לקבוע בשל כך כי "הערבים אותם ערבים והים אותו ים" כרוח אותה אמרה מפורסמת, או ש"אין פרטנר" כמו שמלעזי אוסלו בזמנו נהגו לומר?

אני לא מקבל את זה. קיצונים ואינטרסנטים חיים משני צידי הקו הירוק, משני צדי המתרס ולא הם אלו שצריכים להכתיב את המדיניות.

יש לשאוף לנרמול היחסים לא בגלל הקיצוניים, אלא על אף הקיצוניים, משני הצדדים, על אפם ועל חמתם.

נכתב על ידי ashmash , 26/2/2005 14:48   בקטגוריות אקטואליה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-28/2/2005 19:09
 



הגנים בהאיים בחיפה - תמונות + בונוסים (כולל תחת)


 

דנה שאלה אותי אם אני רוצה לבוא לגני הבהאיים.

האם אי פעם אני אמרתי לא?

אז הנה התוצאות :

 

 

כמו דורותי ב"קוסם מארץ עוץ", דנה מתחילה ללכת על דרך הלבנים הצהובות

 

 

 

אחד מהמבנים של הבהאיים

 

 

דנה פוזלת לצד והמדריך של הסיור על רקע חיפה

 

 

אחד מהמבנים הוא היכל הצדק של הבהאיים והשני ספרייה כמדומני

 

 

 

רקפות על רקע המקדש בעל הגג המוזהב

 

 

דנה משקיפה על חיפה

 

 

 

המקדש הבהאיי ורחוב בן גוריון (המושבה הגרמנית)

 

 

 

כד בגן

 

 

 

אני מנתר על רקע אחת המזרקות באחת הטרסות שבגנים התלויים

 

 

 

המקדש, כפי שהוא נשקף בין עמודי המרפסות

 

 

 

האנשים שהיו בסיור התיישבו לנוח על המדרגות

 

 

 

תמונה שלי מהטיול האחרון ליוון (או סתם מהיום בצהריים בחיפה)

 

 

 

פסל נשר והגנים המתמרים אל פסגת הכרמל

 

 

 

וגם זה בחיפה ולא באתונה

 

 

 

כוכב בעל 8 קודקודים, כאשר 8 הקוקודים והכוכב עצמו מסמלים את המספר הקדוש - 9

 

 

 

המקדש בשיא תפארתו

 

 

 

דנה מצלמת את המקדש

 

 

 

לאחר הסיור בגנים, יצאנו את השער והחלטתי שיהיה נחמד לצלם אותנו דרך ההשתקפות שבשלטי הכניסה לגן.

להלן התוצאות :

 

 

 

דנה משתקפת על של הכניסה למפלס האמצעי של הגנים

 

 

 

אני משתקף על גבי השלט באנגלית

 

 

 

לאחר שיצאנו, היו בידינו שלוש אפשרויות:

א. לחזור למרכז הכרמל באוטובוס (משעמם ויקר)

ב. לחזור למרכז הכרמל בכרמלית (משעמם ויקר)

ג. לחזור למרכז הכרמל ברגל דרך המדרגות (משעמם וזול)

 

כמובן שבחרנו באפשרות ג', הזולה מבין כולן.

הלכמו לרחוב הילל עד שהגענו לגרם המדרגות המוביל למעלה, אל רחוב גולומב ומשם המשכנו מעלה, עד שהגענו לבסוף לרחוב יפה נוף.

עבורי היה מדובר בטיול קליל וחביב. עבור דנה היה מדובר בסיוט שהתגשם.

אבל ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן

 

 

 

 

 

מכונית עם פרסום משעשע ברחוב גולומב

 

 

 

אין זה המגדל הנטוי של פיזה - מדובר בטלפון ציבורי ברחוב גולומב בחיפה

 

 

 

יונים על גג בית ברחוב הנרייטה סולד בחיפה

 

 

 

תמונה ישוע המודבקת על אחת המכוניות ברחוב יפה נוף

 

 

 

 

האובליסק שהוקם לכבוד ביקור הקייזר וילהלם השני בחיפה ב-25 באוקטובר 1898

 

 

 

זוהי הדרך חזרה למרכז הכרמל.

אני מוכרח לציין שאת האובליסק הנפלא לזכר ביקורם של הקייזר וילהלם השני, קיסר גרמניה ואישתו אוגוסטה ויקטוריה, ניפצו הבריטים הרשעים שכבשו את הארץ מהתורכים לקראת סוף מלחמת העולם הראשונה.

מזל שהאובליסק שוקם.

חבל שרוססו עליו כתובות גרפיטי על ידי ונדליסטים!

בכל מקרה, מדובר בפינת חמד חביבה.

 

 

וכעת לבונוסים שהבטחתי...

מדובר בתמונה שצילמתי, של ביזוי המקום הקדוש ובעוד שתי תמונות שדנה צילמה ושלחה לי.

 

 

 

 

איש חושף את ישבנו (בשוגג) במתחם הדתי הקדוש

 

 

 

תמונה שלי מצלם זוג (אחד מתוך שלושה שביקשו שאצלם אותם). המצלמה מינולטה Z1 שלהם

 

 

 

אני מצולם שלא ביודעין בגנים על ידי דנה

 

 

 

ועד כאן להפעם.

אם אתם מעוניינים לסייר בגנים גם כן, דעו לכם שצריך להרשם לסיור (שנערך בחינם) יום מראש.

אשמח לענות על עוד שאלות באם יש.

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 25/2/2005 19:18   בקטגוריות מחיי היומיום  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-28/2/2005 23:17
 



השואה וימינו, הקשר בין איראן לישראל, מה קורה עם יריב חבוט, נישואים חד-מיניים ופיצול במפד"ל


 

שרון VS אלוהים (או ההשוואה הנכונה לשואה של המצב בישראל 2005)

 

בחלק זה של דברי ארצה להתייחס לשני דברים העולים מקולות התרעומת העולים מן הימין נגד תוכנית ההתנתקות.

 

לאחרונה התבשרנו כי ראש ממשלתנו האהוב (NOT) אריאל שרון, הכריז מלחמה על השם יתברך, לא פחות ולא יותר!

בכינוס בבנייני האומה בירושלים, נאמרו התבטאויות קשות כנגד ממשלת ישראל בעוון תוכנית ההתנתקות. להלן חלק מהמילים שנאמרו בכנס, כפי שהובאו באתר YNET :

 

"למרות הניסיונות הנעשים מגבוה להחרים ולהגביל את כמויות הנשק והתחמושת שבידי היישובים, עדיין יש בכל אחד מהישובים יותר נשק, תחמושת ואנשים מאומנים מאשר היו בידי גיבורי מרד גטו ורשה".

 

"בעולם מגדירים את זה פשע מלחמה ופשע נגד האנושות. על הפשע הזה יושב על שולחן הנאשמים סלובודן מילושביץ. אם שרון יעשה ביהודים את תוכניתו אז מקומו ליד מילושביץ [נשיא יוגוסלביה לשעבר שהורשע בפשעי מלחמה - א.י]".

 

"את המעשה הזה מטילים על הצבא היהודי ונראה כאילו השטן מרקד בתוכנו וגורם לנו לצאת מדעתנו".

 

"היום אנו נמצאים ערב שואה"

 

"נמסור את נפשנו"

 

"חורבן ארץ ישראל, הגליית יהודים ומי יודע מה יהיה בסוף"

 

נוסף על אלה, הוצעו כבר צווי הלכה על כך שיש להמרות את הוראת ממשלת ישראל באשר לפינוי (הפנייה כמובן מופנית בעיקר לחיילים ושוטרים).

 

כמובן שאפשר לסתור את טענותיהם הדמגוגיות אחת לאחר השנייה, כמו למשל העובדה שאין כל דמיון למרד גטו ורשה במעשיהם הנלוזים, העולם לא מגדיר את תוכנית ההתנתקות פשע מלחמה, אין מדובר בערב שואה וגם לא מדובר בהגליית אנשים וכן הלאה, אבל אין זה מעניינינו כעת לסתור את מילות הפרופגנדה השטנית  של אנשי הימים הסהרוריים, אלא רק להציג את הרטוריקה האפוקליפטית, שאין לה אח ורע ברוב הציבור בישראל.

 

לצורך העניין, הבה נגיד שהצדק עם אנשי הימין הללו ותוכנית ההתנתקות תמית אסון על ישראל (מה שלא סביר, אבל הבה נקבל את הנחתם לצורך עניינינו).

הנה שוב עושים בני ישראל הרע בעיני ה' (אם כי לאורך המקרא, הרע בעיני אלוהים בד"כ מתואר כעבודת אלילים ולצערי, עבודת אלילים היא גם מנת חלקם של מתנגדי תוכנית ההתנתקות, אשר סוגדים לקמעות מחד ולאנשים בשר ודם שהועלו לדרגת אלים יודעי כל).

כעת מה?

בהנחה ואכן מדובר בפשע כה חמור, הרי ודאי יעניש אלוהים את עם הבחירה.

כלום ישמיד אלוהים את עם הבחירה רק בשל תוכנית ההתנתקות? האם יהא זה קש הגמל שיגרום לאלוהים לוותר על עמו אשר אהב?

הרי ברור שגם אם באים מהנימוק התיאולוגי, בו אלוהים הוא אשר מכתיב את הדברים (וזו הרטוריקה הימנית-משיחית), הרי הנזק לכל היותר יהיה עוד דחייה בגאולה ותו לא.

אז על מה כל הרעש, אם אכן אלוהים איתנו?

 

הייתכן שאותה רטוריקה נפחדת נובעת מחוסר אמונה בכוחו של אלוהי ישראל לעשות את הטוב עבור מאמיניו?

 

כאמור את החלק השני של דברי פה, רוצה אני להקדיש להרמת הכפפה וקריאת תיגר על ההשוואות המרושעות של פעולות ממשלת ישראל לפעולות הרייך השלישי וכל מיני משטרים אפלים אחרים.

הבה נבחן את העובדות לאשורן.

המפלגה הנאציונל-סוציאליסטית הגרמנית, המפלגה הנאצית, הייתה מפלגת ימין. ימין קיצוני ולאומני.

ראו נא איזה פלא. אותם גורמים המתנגדים היום לתוכנית ההתנתקות, גם הם ימנים לאומנים קיצוניים.

כזכור לכולנו, הנאצים דגלו בעקרון של טוהר הגזע ועליונות הגזע. הגזע הארי, כלומר הגזע הגרמני. לצורך כך השתמשו ברטוריקה שהדגישה את עליונות הגזע הארי והאומה הגרמנית.

ראו נא איזה פלא. אותם גורמי ימין המתנגדים להתנתקות, הם אלו המדברים על "הגזע היהודי" או "העם היהודי" שהוא העם הנבחר, עם סגולה וכיוצ"ב.

הדמיון מצמרר!

אבל זה לא הסוף. גרמניה הנאצית הייתה ידועה בקסנופוביה שבה ובאנטישמיות, דהיינו שנאת הזרים ושנאת היהודים צאצאי שם.

או, הרי גם גורמי הימין משמיעים דברי שטנה כנגד זרים. בין אם תאילנדים עובדי כוכבים ומזלות ובין אם ערבים צאצאי שם גם הם (ומי שטוען שאין דמיון, שיקרא את הכתובות המרוססות על הקיר עם הנוסח הבנאלי "מוות לערבים").

בגרמניה של הרייך השלישי נאסרו נישואים בין בני גזעים שונים.

אותם גורמים שכיום מתנגדים להתנתקות, נתנו ידם על מנת למנוע חקיקת חוק שיאפשר נישואים אזרחיים ובכך יאפשר עירוב בין-גזעי.

בגרמניה הנאצית, הרבה לפני שהחלה השמדת יהודים, נערכו התנכלויות בלתי פוסקות ליהודים ורכושם.

הנה, ראו כיצד באים אותם אנשים שהיום יוצאים נגד תוכנית ההתנתקות עוקרים עצי זית בבעלות ערבים וממררים את חייהם של ערבים פיזית, עד כמה שרק ניתן.

 

כמובן יכולתי להמשיך להציג פרמטרים וקריטריונים רבים אחרים להשוואה, אבל אעצור בשלב זה ואזכיר רק עוד אחד.

האם אתם יודעים מה עשה היטלר מיד לאחר מותו של הינדנבורג ב-1934?

צחוק הגורל. היטלר ערך משאל עם ב-19 באוגוסט 1934, בו העניק לו העם בגרמניה ברוב מרשים של כ-90% זכויות כמעט בלתי מוגבלות.

 

ובכן, כאמור מפאת כבוד השואה, הטרגדיה של העם היהודי, היה נהוג להשאיר את השואה מחוץ לוויכוח הלגיטימי. אבל אם כבר הרימו אנשי הימין את הכפפה, לא אחת ולא פעמיים, אלא כאסטרטגיה ברורה של יצירת קונוטציה בין המצב הנוכחי לשואת העם היהודי, בין אם בטלאים כתומים, בין אם בבניית גטאות ובין אם השוואות מדיניות הממשלה לזו של הממשלה הנאצית, ראוי לעשות את ההשוואה הנכונה בין המצב הקיים כיום לבין זה שבאירופה של שנות השלושים והארבעים ולמגינת לבם של אנשי הימין, הרי שאם קיים דמיון, הרי הוא בהתנהגות שלהם עצמם.

 

 

 

הקשר בין איראן לישראל

 

אני מניח שודאי חלקכם שם לב להיעלמותו של אתר האינטרנט של אלכס פולונסקי לאחרונה.

מה שאולי אתם עדיין לא יודעים, זה שככל הנראה הסיבה להיעלמותו של האתר של פולונסקי היא הפסקת המימון של אחזקת האתר על שרתי אינטרנט.

לכאורה סיפור תמים, אולם לאלכס נרמז כי הסיבה בגינה עושים לו בעיות היא העמדות בעלות השקפת העולם השמאלנית-ליברלית שהוא מבטא ביומן הרשת שלו.

התשובה הרשמית של אותו אדם הממן את אחזקת האתר של אלכס, הייתה כי מדובר היה במחיקה בטעות. אך הואיל והוא העיר לאלכס על התבטאויותיו השמאלניות והואיל ומקורב של שניהם רמז לאלכס שחיבלו באתר שלו בגלל דעותיו, אני מתקשה לקבל את ההסבר הרשמי.

 

ראו, אין אני אומר כי אנשים ימנים חייבים לממן אתרים של שמאלנים. הרי יהיה זה מגוחך. אבל הדרך הנלוזה, למחוק את מסד הנתונים של אלכס ברשעות משוועת, בזמן שאלכס עסוק במילוי חובתו האזרחית אי שם, היא דרך מרושעת. לפחות מן הראוי היה להודיע על כך לאלכס בעוד מועד על מנת שידאג למצוא מקורות מימון חלופיים.

כאשר יהיו עדכונים באשר לגורל האתר של אלכס אדאג להביא אותם.

 

ובמקביל, כתזכורת לזכות להביע דעה באופן חופשי שאינה נחלת כלל האנשים בעולם (שהזכרתי לפני ימים אחדים) ואף לא נחלת הרוב, הנה מקרה נוסף בו איראני נשפט לשנים ארוכות בכלא רק משום שניהל יומן רשת (בלוג) בו ביקר את המשטר האסלאמי הפונדמנטליסטי במדינה.

כמובן שאין מדובר במקרה קרוב לזה של פולונסקי. במקרה של אלכס, מדובר בסכסוך עם "חברים" שהפסיקו לממן אותו בשל הדעות שלו, בעוד באיראן מדובר במדינה השוללת את החופש שלה רק מפני שזה הביע את דעתו. אולם הדמיון, בו מנסים לסתום פיות מרגיז.

מעניין אם אותו "חבר" של אלכס, היה עומד בראש משטר תיאוקרטי-טוטאליטרי, האם היה משליך את פולונסקי לכלא.

הואיל וזה ניסוי מחשבתי, לעולם לא נגיע לתוצאות, עד אשר יעמוד למבחן המציאות. לדעתי האישית, אם גורמים יהודים-פונדמנטליסטים יתפסו את השלטון בישראל, מצב חופש הביטוי בישראל יהיה בקרשים.

 

 

**תוספת מאוחרת (26/2/2005) - הודעת הפטירה לבלוגו של אלכס פולונסקי

 

חשש אמיתי לגורלו של מקים ישראבלוג

 

אי שם בחודש ינואר, הופיעה הודעה בזו הלשון בבלוג החדשות של ישראבלוג, בלוג מספר 5 :

 

"כבר מזמן לא עמדתי קרוב כל כך לשאלטר. לטובתכם ולטובתי, אני אעלם מכאן קצת. נתראה כשנתראה.|

 

אני מוכרח לציין שבתחילה נראה היה כי לכל היותר מדובר בהצלחה נוספת בסדרת המאבקים של מוזטל, בכל העולם, או לפחות בחלק ההוא המפריע במימוש פרויקט הליקוסים.

בכל מקרה, כעת, לאחר שעבר כבר כחודש, לא נותר לי לתהות ברצינות באשר לגורלו של יריב חבוט - מקים ישראבלוג.

האם כאשר כתב " מזמן לא עמדתי קרוב כל כך לשאלטר", התכוון כי ליקק את אצבעות ידו, עמד קרוב לשקע החשמל ודחף אותן פנימה?!

אם כך, יריב המסכן ודאי נפטר מיידית.

ואנו, האדישים והאטומים למצוקת הזולת, לא ראינו זאת וכעת איבדנו אותו, את יריב חבוט!

 

 

"למה אנחנו לא יכולים פשוט לשעשע אותם?"

 

הכותרת הזו היא ציטוט מדויק של אדם בשם ברנט בוזל, נשיא ארגון "הורים-טלוויזיה" (מופיע בפסקה האחרונה בכתבה).

הוא אומר דברים אלו בתגובה לפרק של משפחת סימפסון שעסק בסוגיית הנישואים החד-מיניים (כלומר אלו בין גבר לגבר או אישה לאישה ולא לפי הגדרתו של מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר - "נישואים חד-מיניים הם אלו בין גבר לאישה") בארה"ב.

נושא הנישואים החד-מיניים הוא נושא שנוי במחלוקת בארה"ב. מצד אחד עומדים אנשים ליברלים המעוניינים לאפשר לכל שני בני אדם, בלא תלות בגזע, דתם ומינם לבוא בברית הנישואין ולקבל הכרה מהמדינה. מן הצד האחר, עומדים אנשים שמרנים שיעשו כל ביכולתם למנוע עירוב בין-גזעי ובין-דתי, כאשר השיא מבחינתם הוא נישואים בין שני בני אותו המין.

שיא המאבק בין שני הצדדים הזה, בא לידי ביטוי לאחרונה, למשל בהתערבות של מושל קליפורניה למניעת טקסי הנשואים החד מיניים שערכה עיריית סן פרנסיסקו לפני כשנה.

בעקבות מקרה זה ובעקבות מקרים דומים של קהילות בעלות פתיחות וסובלנות כלפי הקהילה הגאה בארה"ב, מנסים הרפובליקנים בראשות נשיא ארה"ב ג'וג' וו בוש להביא לתיקון החוקה האמריקנית. לפי תיקון זה, נישואים יהיו רק אלה בין גבר לאישה.

הואיל ואינני אזרח אמריקני, לא אאבק למניעת השינוי הזה (מה גם שעל מנת להעביר שינוי בחוקה האמריקנית, יש צורך בהליך ארוך ומסובך). אולם כן אומר את דעתי שההתערבות הזו, בדרך החיים של בני אדם, שם ככאן, היא כפייה גועלית של רוב מרושע על מיעוט חביב שכל רצונו הוא לקבל הכרה.

 

ולעניין משפחת סימפסון, הרי שהפרק האמור לא עסק בפורנוגרפיה. לא נראה בו קיום יחסי מין חד מיניים, אלא לכל היותר יציאת אחותה של מארג' מהארון והצהרתה כי היא לסבית ועריכת טקסי נישואים חד-מיניים בספרינגפילד, על מנת למשך תיירים.

מה ההשפעה הרעה על הילדים?

שידעו שהעולם הוא גם ורוד?

הרי כל בר דעת ודאי יסכים כי אין ההשפעה של תוכנית טלוויזיה, פופולארית ככל שתהיה, אינה חזקה מספיק על מנת לשנות את זהותו המינית של הרך הצעיר.

לכל היותר (וגם בזה אני בספק), מי שכבר בעל נטייה להומוסקסואליות, יצא מהארון. והרי כוונת אותם גורמי ימין-נוצריים-שמרנים, היא לפתח את האשמה בכל מי שאינו הולך עם דרכם ותוכנית סאטירית שכזו, המעבירה ביקורת נוקבת על החברה האמריקנית כמעט מידי שבוע, אולי תפיג במעט את רגשות האשם שהכנסייה רוצה ליצור בקרב מאמיניה.

 

מילותיו של בוזול : "למה אנחנו לא יכולים פשוט לשעשע אותם?", מקוממות וחושפות את פרצופם האמיתי והמכוער של אותם גורמים דתיים. אין הם רוצים בפיתוח חשיבה ביקורתית. מבחינתם אין זה ראוי שילד יצפה בתוכנית על הומוסקסואלים ויחליט בעצמו אם הוא בעדם או לחילופין יפתח בעצמו ביקורת על התופעה, אלא כלל אסור שיתעמת עם התופעה, שכן הוא עלול לראות שהשד אינו כזה נורא והומוסקסואלים אינם נושכים (טוב, לפחות לא במובן שהביטוי מתייחס אליו) ואז יגלה כלפיהם סובלנות.

את זה, אין השמרנים מוכנים לקבל.

מבחינתם, עדיף שהאדם יהיה בור ונבער עד כמה שניתן. ככל שיידע פחות על הומוסקסואלים, כך זריעת זרעי השנאה כלפיהם תהיה משימה קלה יותר בעבור המטיפים הדתיים בכנסייה.

 

מבחינת בוזול ואנשים כמותו, תוכנית סאטירה אמורה להישאר ניטראלית (אם קיים דבר כזה) ולבדר את צרכניה, מבלי למתוח ביקורת על תופעות בחברה בה היא פועלת.

אנשים בורים ומשועשעים הם ציבור שקל לשלוט עליו ולכן מוטב לטפח את הציבור ככזה.

 

 

פיצול במפד"ל

 

חברי הכנסת יצחק לוי ואפי איתם פרשו מהמפד"ל ויחברו בבחירות הבאות לאיחוד הלאומי.

אני לא סבור שמדובר בהפסד גדול למפד"ל. מדובר בשני אנשים שגררו את המפלגה הדתית לאומית ימינה, ממפלגה הנמצאת בקונצנזוס הישראלי שהיה לה חלק פעיל בכל ממשלות ישראל עד ראשית שנות התשעים, למפלגה המניפה דגל אחד ויחיד - דגל ההתנחלויות.

מדובר כמובן באסטרטגיה לגיטימית, אלא שהבעייתיות שבה הייתה שהיא גרמה לסלידה בקרב גורמים יותר מתונים מבין תומכי המפלגה מחד, בעד ששידור המסרים הקיצוניים, לא היה אטרקטיבי מספיק עבור המצביעים הקיצוניים שהעדיפו מפלגות נוסח האיחוד הלאומי - שותפות הברזל בין ישראל ביתנו , מולדת ואחרות. אם כבר לנקוט באסטרטגיית פנייה לימין הקיצוני, אז עד הסוף. אחרת, כפי שקרה למפד"ל, היא נותרה קרחת מכאן ומכאן.

 

כעת, בלכתם של שני הסמנים הימניים הללו, תוכל המפד"ל לגבש לפנות אל הקהל הדתי-לאומי ולא רק לקהל הדתי-לאומני, כפי שהיה עד כה. עם כל הכבוד לנושא ארץ ישראל השלמה שתופס כותרות, הרי שנפלגה צריכה להעניק לבוחריה מצע נרחב מזה. אחרי ככלות הכל, רוב הציבור בישראל ובכלל זה גם הציבור הדתי, לא חי מעבר לקו הירוק וגם אם הוא תומך בציבור המתנחלים מבחינה אידיאולוגית, הרי שבסופו של דבר כאשר הוא הולך לקלפי, הוא מצביע בעיקר עבור עצמו ולא בעבור אחרים.

 

אגב המעבר של לוי ואיתם לאיחוד הלאומי,יו"ר האיחוד הלאומי, צבי הנדל היה גם כן בעברו מפד"לניק. החבירה הזו בין דת ללאומנות לא מפתיעה, אך היא בהחלט לא האפשרות היחידה וכפי שניתן לראות, האיחוד הלאומי מורכב לא רק מחובשי כיפות, אלא גם מאנשים חילוניים למהדרין, כמו אביגדור ליברמן. לדעתי ראוי ההפרדה הדיכוטומית הזו, בין דת לבין לאומנות תעשה. הרי ודאי לא רק מחנה הימין חרד לעתיד ישראל ובתוך המחנה הימיני, ודאי לא רק חובשי הכיפות שבו הם החרדים לעתיד וגורל ישראל.

 

אגב, כאשר אפי איתם אומר "לעם הגאה הזה..." בנאומו, למה הוא בדיוק מתכוון?

הייתכן ובקרוב נראה את אפי איתם בוידוי חושפני?

 

ועד כאן להפעם.

סוף שבוע נפלא לכולכם.

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 25/2/2005 12:29   בקטגוריות ערב רב  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ron ב-28/2/2005 21:50
 



לדף הבא
דפים:  

467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)