לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2003    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2003

בעלת הבית השתגעה


בתקופה האחרונה אמא שלי רכשה את החלק של שתי האחיות שלה בדירה של ההורים שלה ז"ל (סבא וסבתא שמתו בשנה שעברה) והתחילה לשפץ שם.
היא בחרה כל מיני פועלים מפוקפקים לעשות את העבודה, שיפוצניק דרוזי די דביל העונה לשם ג'אודת שכל היום מבלבל את המוח כאילו הוא מבין גדול בכל נושא שבעולם ומציג את עצמו כרואה הנסתר, בתחומים כמו קריאה בכף היד וכדומה, צבעי ערבי העונה לשם ג'ורג' ונגר ערבי שאת שמו שכחתי.
הואיל והיא בחרה בזולים ביותר (שכרגיל מתרגלים כיקרים ביותר), יש לה המון בעיות.
הם אומרים שהם יבואו לעבוד בדירה ובסוף לא באים, הולכים לעבודות במקומות אחרים וזונחים את הדירה של סבא וסבתא שלי.
עוד דבר שלדעתי היה ממש חוצפה, שהם רצו שאח שלי ואני נפנה את זבל הבניה שלהם משום מה...

זה נראה לי די מוזר, כי הרי משלמים להם עבור העבודה ולדעתי גם פינוי הזבל כלול בבניה.
אבל, לאמא שלי אין חוט שידרה והיא כנראה גם רצתה לחסוך, אז אח שלי ואני עזרנו לשיפוצניקים.
כדי לחסוך עוד יותר, אמא שלי נתנה לאח שלי למשוך חוטי חשמל בדירה (ולא, אין לא הכשרה בתחום).
היא הייתה בצד של השיפוצניק שרצה שאח שלי יחצוב תעלה לחשמל, דבר שבסוף השיפוצניק עשה, אבל עצם הדרישה העלתה את חמתי.

אבל אמא שלי, בן אדם שחושב שיצליח להונות את העולם ובסופו של דבר רק נדפק מזה ומתוסכל מזה, לא לומדת שום דבר אף פעם.
היא הכירה את השיפוצניקים לחברותיה, והמליצה להן שיקחו אותם לעבודה גם כן.
לפני מספר ימים, אחת מחברותיה של אימי, המכונה "התרנגולת" בשל צבע שיערה האדום כאש וצורתה המפוקפקת (פאק פאק פאק פאק) גם כן, הזמינה את השיפוצניק שיעבוד בדירתה ואמרה שהיא תשלם לו רק אם הוא יסיים את העבודה אצלה בכל המהירות האפשרית.
אץ רץ לו השיפוצניק, עבד אצל התרנגולת כדי לקבל את סכום הכסף המיוחל ושכח את הדירה שאימי משפצת...
זה די עיצבן את אימי שאמרה לחברה שלה את זה...
לא עברו יומיים, אחרי שהתרנגולת התנצלה ואמרה שזו הייתה אי הבנה ולאחר שהיא אמרה לאמא שלי כי היא תיקח צבעי משל עצמה ולא את זה שצובע את הדירה של סבא וסבתא שלי, ואתמול הסתבר שהצבעי במקום לעבוד בדירה שלנו עובד אצל התרנגולת. כן, הוא פשוט זנח את העבודה בדירה באמצע כדי לקבל עוד כסף.
אז את הצבעי אני יכול להבין, כי מי לא יקפוץ על כל עבודה שהוא יכול עבור כסף, אבל החברה של אמא שלי נהגה באטימות...

אז זה מאוד עיצבן את אמא שלי, כפי שודאי אתם מבינים.
היא עכשיו לא מדברת עם התרנגולת, וכאשר אנחנו רואים את המספר של התרנגולת במזוהה, אנחנו לא עונים לה בכלל והיא משאירה הודעות מתחננות בתא הקולי...

אבל הסיפור לא נגמר כאן.
עכשיו, אמא שלי מרגישה מרומה והיא מאוד עצבנית והיא מקללת את כולם.
את העוזרת שיש לנו בבית, הביאה התרנגולת, כך שאמא שלי אמרה לה לא לבוא היום.
אבל היא לא ממש יודעת עברית, אז היא הגיעה למרות הכל...
אני מניח שזה השבוע האחרון שלה כאן...
בכלל, אמא שלי מחליפה עוזרות בית יותר משהיא מחליפה גרביים.
מאז מות אבי לפני שנה וחצי, היא החליפה שלוש או ארבע עוזרות.
זה התחיל עם זה שישר אחרי שאבא של נפטר, היא אמרה לעוזרת הערביה שהיא לא רוצה לראות אותה יותר והיא החזיקה אותה רק בגלל בעלה ז"ל. אחר כך היא הביאה עוד כמה ומכולן היא לא הייתה מרוצה ובסופו של דבר הן מצאו את עצמן בלתי מועסקות אצל אמא שלי (דבר שאני חושב שהוא טוב, כי זה ממש לא סימפטי להיות עובד של אמא שלי).

בכל מקרה, אתם ודאי מבינים שהמצב אצלי בבית כעת קטסטרופלי, צעקות, קללות ואיומי סרק של אמא שלי.
אני לא ממש יכול לסבול את זה. אני חושב שמי שחי בבית משוגעים, בסופו של דבר יהפך למשוגע בעל כורחו.
לכן, אני עושה מעשה, ארזתי כבר את התיק ואת סוף השבוע הקרוב אעביר אצל סיון.
אחזור בתחילת שבוע הבא או במוצאי השבת, בתקווה שיעבור זעם.
במידה והמצב לא יירגע, אני מניח שאשקול את צעדי הלאה, וסביר שגם אעדכן את קוראיי הנאמנים בהתפחויות.

אז שיהיה לכולם סוף שבוע רגוע (והפעם לא מדובר בקלישאה של גלגלץ).
אלעד
נכתב על ידי ashmash , 30/5/2003 11:25  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של margi ב-1/6/2003 16:16
 



מלכת היופי (ה...)


לומד איתי בימים אלו בחור כבד שמיעה חביב.
יש לו מכשירים הממקדים את השמיעה בשתי האוזניים כדי להקל עליו, כך שמי שלמשל בשיעורים, הוא נותן למרצים מיקרופן כזה שנתלה על צווארם למשך ההרצאה כך שהוא יכול לשמוע אותם בבירור בלי להתאמץ.
זה יוצר מצבים משעשעים, כמו למשל כאשר המרצה יוצא מהכיתה, נגיד לשירותים, המיקרופון על הצוואר שלו עדיין משדר לאותו בחור את נעימות חדר השירותים...
אבל מדובר בבחור הגון, אז כאשר זה קורה, הוא מנתק את המקלטים המחוברים לאוזניו...

בכל מקרה יצא לי לשוחח עמו מעט על כל מיני דברים, שבאופן מפתיע היו קשורים בעיקר ללימודים ולעולמם של כבדי השמיעה.
תוך כדי השיחה, הוא סיפר לי ולעוד חבר, על כך שיש מלא חירשות וכבדות שמיעה שהן ממש "פצצות". הוא הגדיל והוסיף לספר כי פעם הוא אף יצא עם מלכת היופי כבדת השמיעה.
אני חייב להודות שכאשר שמעתי על זה, די צחקתי.
לשם מה צריך תחרות מלכת היופי כבדת השמיעה שאלתי את עצמי ושיתפתי אותו בשאלתי.
הרי סה"כ מדובר בבנות יפות שהדבר היחידי המבדיל אותן מבנות אחרות זה שלשתי האוזניים מחוברים להם מכשירים קטנים ולא יפים במיוחד, אבל חוץ מזה, הן ממש רגילות.
כמובן הוא הסכים איתי, אך הסביר לי שמדובר בתחרות שארגון כבדי השמיעה בישראל מארגן, על מנת לגייס כספים ותרומות לרווחת הקהילה.

במקרה של הבחור שלומד איתי, עצם היותו כבד שמיעה לא כל כך גורמת לו להסתדר בתוך קהילת החרשים, כי בסה"כ הוא למד בבית ספר רגיל ומרבית חבריו הם אנשים השומעים רגיל. אבל קיימים כבדי שמיעה רבים ובעיקר חרשים, שמשום שהם לא מסוגלים לתקשר עם הסביבה בצורה קולית (הם גם לא שומעים וגם הם מדברים בצורה מאוד לא ברורה, כי אין הם מסוגלים לשמוע את עצמם).
זה די עצוב כל הקטע הזה, כלומר אני מניח שבתוך קהילת החרשים הם מרגישים סבבה, אבל זה די מציק לחיות בעולם הדממה שמסביבך כאשר כל האנשים מסביב משמיעים ושומעים צלילים.

לפעמים אנחנו מקבלים דברים כמובן מאליו ואנחנו מבינים עד כמה הם חשובים לנו רק כאשר אנחנו מאבדים אותם.
אני ברוך השם לא איבדתי את שמיעתי ואני מקווה שלעולם לא אאבד אותה. אני חושב שהייתי משתגע אם הייתי מאבד את שמיעתי, הרי סה"כ, כל דרך החיים שלי הייתה משתנה - חסל סדר שמיעת מוזיקה, חסל סדר האזנה לרדיו, שיחות טלפון NO MORE ועוד כל מיני דברים שאפילו לא עולים במוחי הקודח ברגעים אלו, אבל אני בטוח שארגיש את החלל העמוק שיותירו בי כאשר ילכו.
אבל קשה מאוד להעריך דברים שיש לך, עד מתי שהם נעלמים, כפי שכבר ציינתי.
זה נכון באהבה, זה נכון בשיניים (כן, אנחנו נוטים לא להעריך את החשיבות שלהם, אבל לא הייתי רוצה לאבד או לשבור את שיני) ועוד שלל דברים שיש לנו.

אבל זה לא מרתיע הרבה אנשים. יצא לי פעמים רבות לראות אנשים עובדים בתנאי רעש ללא אטמי אוזניים ו/או אוזניות, יצא לי לחזות באנשים ששומעים טלויזיה או רדיו בעוצמה גבוה ביותר, אנשים ששומעים במועדוני ריקודים מוזיקה בעוצה שגורמת לחירשות זמנית ולירידה מצטברת בתפקוד מערכת השמיעה.
האם אותם אנשים לא מודעים לנזקים הבלתע הפיכים שעלולים להגרם ואף נגרמים לחוש השמיעה שלהם?
אני מניח שבימינו מעטים האנשים אשר לא יודעים מה דציבלים גבוהים מידי עשויים לגרום לאוזן, אבל עדיין זה לא מרתיע את כל אותם שיפוצניקים ובני נוער, להרוס את שמיעת בצורה סיסטמטית.
אבל כפי שרשמתי בפסקה קודמת, אין אנו מעריכים את מתנות האלוהים שנולדנו איתם ומתנות אחרות שקיבלנו במהלך חיינו, עד אשר הן מתקלקלות ויוצאות מכלל שימוש.
אז תעשו בתבונה, ותשתדלו לשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם.

ונחזור רגע לאבסורד שבתחרות מלכת היופי ה...חירשת, ונעלה עוד מספר הצעות שהיו לי באותו עניין.
תחרות מלכת היופי בין גובה מטר ושבעים לגובה מטר שבעים ושניים סנטימטרים.
תחרות מלכת היופי לאיתרות יד ימין (בנות שכותבות ביד שמאל).
וכמובן אפשר ולהמשיך ולהוסיף אינספור תחרויות שונות ומשונות.

אולימפיאדת הנכים למשל, זה דבר חשוב, אבל הואיל וקיימים כל כך הרבה סוגי נכויות, אני לא חושב שזה בסדר שאדם קטוע גפיים, ישחה לצד אנשים עיברים (לדעתי הם באמת נמצאים בקטגוריה נפרדת, אבל אני לא ממש בטוח איך זה עובד).
זה מזכיר לי את הבדיחה המשעשעת בסיינפלד, על מקומות החניה לנכים, אשר תמיד נראים כל כך מפתים - "וואו, מקום כל כך קרוב ואף אחד לא תפס אותו" ואז כאשר מתקרבים רואים שמדובר בפאטה מורגנה, חזיון תעתועים, כי אנחנו האנשים הרגילים לא נוכל להחנות את רכבנו שם.
ג'רי סיינפלד המשיך והעלה את השאלה מה קורה באולימפיאדת הנכים - האם כל הרכבים חונים אחד על השני בשני המקומות המסכנים האלו שמשאירים לנכים, הרי כולם נכים שם סה"כ...
אגב מקומות חניה לנכים, יש מקומות שכמות מקומות החניה לנכים די מוגזמת.
למשל בגרנד קניון בחיפה,
בכל קומה יש שורה באורך של כל הקניון המלאה במקומות חניה לנכים בלבד. אני לא מגזים, יש יותר ממאה מקומות חניה לנכים בקניון הזה. בקסטרא בחיפה, בחניון ליד מגה, יש שורה ממש ארוכה של חניות לנכים, היא כל ארוכה, שנכה שיחנה בסוף השורה יצטרך לצעוד (או לנסוע על כסא גלגלים) כברת דרך ארוכה עד אשר יזכה להכנס לקניון העודפים של סקאל שהיה בעברו קניון אומנים מפואר.
בכלל, לעיתים נדמה לי שלרשויות יד קלה במתן תו נכה. ברחוב שלי למשל, ישנה חניה שמורה לנכה (וחניה ברחוב שלי היא מצרך נדיבר במהלך שעות היום, בשל הקרבה היתרה לטכניון), שבכלל לא חונה שם אף פעם, כי יש לו חניה פרטית משלו בתוך הבניין...
סתם העירייה סידרה לו חניה ברחוב, כדי שאם אולי יבואו אליו אורחים, אז הם יוכלו להחנות בחניה שלו בעוד הוא ישאיר את רכבו באופן חריג ברחוב...
אגב, אותו אדם, נראה סתם אדם מבוגר, אינני רופא ומעולם לא ערכתי לבחור דיאגנוזה, אבל למיטב הבנתי, הוא יכול לצעוד כמה מאות מטרים בלי חשש כבד לחייו, מה גם ששוב, יש לו חניה יותר קרובה לבית, שם הוא מחנה את רכבו.
התלוננו על זה לעירייה שכמובן כבר למעלה מחצי שנה לא עשתה דבר.
אבל הוא רק מקרה בודד, של אדם אשר עושה את מה שמאפשרים לו. הרי הבעיה נובעת מכך שבעיריה הכינו לו מקום חניה לנכה ברחוב, בלי לבדוק שיש לו חניה צמודה לבית.
בכלל, לעיתים באמת נדמה לי שמדובר בחלוקת תוי נכה בסיטונאות. אם פעם רכבים של נכים היו וולו אשר למעלה חובר לו מתקן גדול לנשיאת עגלת הנכים וממנה יצא אדם משותק בגפיים התחתונות, היום מהרכבים הללו יוצאים אנשים אשר חלקם מסוגלים ללכת יותר טוב ממני...
דודה שלי היא נכה ובקושי מסוגלת לעמוד על הרגליים, יש לה מתקן שתומך ברגל, בגלל שיתוק ילדים שהיה לה שדי החריב לה את רגל ימין.
באותו שלה יש שני דוושות גז - אחת מימין לברקס והשניה משמאל לדוושת הבלמים, כך שאני חייב לציין שזה די מגניב לנסוע באותו שלה ולהאיץ עם שני הרגלייים...
בכל אופן, נכים אם לא ידעתם, מקבלים הנחה של כמעט 50% בעת קניית רכב חדש.
נכון, מדובר ברגליים שלהם, בדרך היחידה שלהם להתנועע ולהתנייד ממקום למקום, אבל בשל כל אותם רמאים ושקרנים, המדינה מפסיה הרבה מאוד כסף שיכלה לקבל ממיסים אשר אותם "נכים לא נכים" לא משלמים.
כן, תופעת הישראבלוף הידוע לשימצה, שוב חוגגת בגדול.
רק אסביר ואחזק את טענתי מדוע אני חושב שישנם המון זייפנים ורמאים בתחום, מול ביתה של חברה של אמא שלי, ישנו בניין בו מתוך שמונה מקומות חניה, 5 מסומנים כמקומות חניה עבור נכים.
האם נראה לכם הגיוני שלמעלה מ-60% מכלל התושבים של אותו בניין הם נכים?
אני בספק, אחרת זה היה צירוף מקרים אומלל.
אני חושב שהחברה בביטוח לאומי, צרכים להקשיח את תנאי הקבלה למועדון האקסלוסיבי של בעלי "תו הזהב" המאפשר חניה בכל מקום ללא חשש מידיו של פקח התנועה (שם טיפשי בהתחשב שפקחי תנועה נותנים דו"חות למכוניות עומדות ולא למכוניות בתנועה).

זה מזכיר לי שכאשר הייתי בצבא, יצא לי לשוחח עם שני בחורים שהפגינו מול אגף השיקום של משרד הביטחון, משום שלטענתם הם לא קיבלו מספיק כסף ותנאים לאחר שנפצעו בעת שירותם הצבאי.
הקשבתי לטענות שלהם ואני חייב לציין שלמרביתן לא הסכמתי, בעיני נראה היה מדובר באנשים עצלנים המסוגלים לעבוד ופשוט מעדיפים לשבת מול משרד הביטחון במשך תקופה מסויימת כדי שלאחר מכן חייהם יהיו נוחים יותר.
אולם עם דבר אחד כן הזדהתי - האפליה. אני זוכר שהם סיפרו לי שאנשים בעלי נכויות זהות, מקבלים תנאים שונים ממשרד הביטחון, שזה דבר ממש נורא כאשר חושבים על זה.
תארו לכם שאתם ועוד מישהו איבדתם רגל בעת קרב בשירותכם הצבאי. שניכם נפגעתם מאותו דבר דבר בצורה כמעט זהה. אולם האדם השני שנפצע איתכם קיבל 10% נכות יותר, משום שהוא דרש זאת ביתר תקיפות מהרופא שהמליץ לועדה שקבעה לו אחוזי הנכות. גם אם שניכם הייתם מקבלים את אותם אחוזי נכות, סביר להניח שלא הייתם זוכים לאותם תנאים, כי כמו בשוק, הכל נתון למשא ומתן ומי שמכם הפעיל יותר לחץ על אגף השיקום קיבל תנאים יותר טובים...
ואני לא מסתמך בדברים שאני כותם רק על עדותם של שני הבחורים ששבתו, אלא יצא לי לשמוע ממקורות יודעי דבר על כך שבהרבה מקרים, מגיע משרד הביטחון לכל מיני הסכמים עם כל מיני אנשים, אשר בתמורה לטובות הנאה כאלו ואחרות, מסכימים לשתוק ולא לספר את סיפורם לתקשורת.
לדעתי, זה מזכיר לי מדינות עולם שלישי. החוק צריך להיות מופעל במידה שווה כלפי כל האזרחים ולא בצורה המעדיפה סחטנים ומחוללי מהומות.

אז הנה מגיע סוף שבוע של חיי הרווקות וההוללות.
אין לי שמץ של מושג מה בדיוק אני אעשה בסוף שבוע, אבל אני מניח שאני אלמד הרבה וגם אפגש עם סיון, כי אני כל כך מתגעגע.
אז סופ"ש טוב לכולנו!
אלעד
נכתב על ידי ashmash , 30/5/2003 08:50  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תם השרב הגדול (כמעט)


זה לא סוד שהיום היה אחד הימים המטורפים בשנה מבחינת מזג האוויר.
44 מעלות צלזיוס נמדדו באשקלון וגם בשאר הארץ לא היה תענוג גדול להסתובב בחוץ.

כמו בשיר "יש לי ארץ טרופית יפה" של מתי כספי, מזג האוויר היום היה טרופי משהו, אמנם היה יבש עד מאוד, אבל מה שהזכיר לי את האקלים הטרופי היה הגשם שהחל לרדת ביום חמסין...
רבאק, אנחנו בישראל על סף חודש יוני ועדיין יש גשמים. זה טוב, אבל זה לא שיגרתי, וזה גם לא בדיוק מזג האוויר מתאים לגשם, כי ממש חם, גשם, כפי שאני מכיר אותו, אמור להיות בימים קרים...
בכלל, להסתובב בחוץ היום, היה כמו ללכת לאיבוד בתוך כבשן, חם, יבש, וממש מעיק...

בשל החום הנורא, קיבלתי משימה להשקות את הצמחים במרפסת של הסלון. אמנם ירד גשם, אבל הכמות לא הספיקה והיה צריך לעזור לטבע (כאילו אפשר לקרוא לזה שהאדם לקח צמחים מסביבת הגידול הטבעית שלהם ותקע אותם בתוך מעט אדמה בפלסטיק טבע).
תוך כדי ההשקיה, הבחנתי בגמל שלמה, צהוב ומגניב...
זו כזו חיה מדהימה!
אני כל כך אוהב חרקים. חרקים הם יצורים ממש עילאיים. מה שמאפיין אותם שיש להם 4 כנפיים (אפשר גם שתיים ואף ללא כנפיים), הגוף שלהם מחולק לשלושה חלקים עיקריים (ראש, בית  החזה [Thorax] ו-בטן [Abdomen]), יש להם גוף עטור בשריון, יש להם מחושים (אנטנות) והם משילים (מה שאומר שיש להם חיי של בוגרים וצעירים שלעיתים הצעירים נראים כמו מבוגרים ולעיתים אין כל זכר בין הפרט הצעיר לפרט הבוגר).
לגמל שלמה (praying mantis) יש מראה מנצח, הוא כל כך אצילי...
הצבע של החרק שאני ראיתי היה צהוב, גיליתי אותו ממש במקרה בתוך העדנית, רגע לפני ששפכתי לתוכה מים...
תוך מספר שניות, גמל השלמה כמעט נעלם לפתע, תוך כדי הסוואה מושלמת עם צמח שהספיק להתייבש ולהצהיב...
גמל שלמה הוא טורף, הוא ממתין לטרף שלו ללא תנועה ואז מזנק עליו במהירות ואוכל אותו...
לא, אין לכם מה לפחוד, הוא אוכל חרקים ולא בני אדם...
בכלל, החיה הכי מרושעת שהורגת הכי הרבה בני אדם בשנה היא "האדם" עצמו...

טוב, אז הייצור הקטן באמת הלהיב אותי. הדברים הקטנים הם לפעמים הדברים המרגשים ביותר...
אז להמחשה אני מצרף תמונה של גמל שלמה שמצאתי בגוגל. אם אתם רוצים עוד תמונות, אתם יכולים לחפש שם גם כן באמצעות אופציית חיפוש התמונות בערך "praying mantis".
בהצלחה לחובבי היצורים שישלטו בכדור הארץ הרבה לאחר שהאדם יכחיד את עצמו (חרקים)...
אלעד


נכתב על ידי ashmash , 29/5/2003 19:48  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משמעות החיים


אני מביא כאן סיפור שמצאתי על משמעות החיים באתר מסויים. הסיפור די חביב ולא ארוך. מי שרוצה לקרוא עוד סיפורים עם לקחים שאפשר להפנים וליישם, מוזמן להכנס לאתר הבא.
 
 

משמעות החיים


 

פרופסור אמריקאי חשוב שמע שיש נזיר  שגר אי שם בסין הרחוקה
ויודע את משמעות החיים.

הוא לקח חופש מעבודתו ,ניפרד ממשפחתו ,קנה ציוד למסע ,
הצטייד במזון , משקה וכסף וטס לסין.
נדודים רבים עברו עליו,בדרכו הארוכה לחפש את אותו נזיר 
שדדו את הפרופסור,פגעי הטבע ,סערות ,סופות חול וגשמים
השחיתו את ציודו, וכך על סף ייאוש בלילה קר וגשום הוא הבחין
באור קטן מנצנץ לו במעלה ההר .
הוא פילס את דרכו מעלה ,ניכנס לבקתה הדלה והבחין בנזיר
שישב לו  בזמן מדיטציה עמוקה.
הפרופסור הציג את עצמו ופנה לנזיר בבקשה שיגיד לו
מה משמעות החיים?
הנזיר פתח חצי עין והשיב לפרופסור:
"משמעות החיים היא ... מעיין"
הפרופסור המום מהתשובה רתח מזעם ואמר :
"עזבתי את עבודתי ומשפחתי ! שדדו אותי , פגעי הטבע עשו בי
שמות ואחרי הדרך הארוכה שעברתי אתה אומר לי
שמשמעות החיים היא מעיין ??? "
הנזיר פתח עוד עין בחן אותו רגע ואמר :

"אז היא לא מעיין...."



אין צורך לחפש משמעויות נסתרות במקומות רחוקים.
נחליט אנחנו אם חיינו יהיו כמעיין או כשממה.
נלמד, נחווה , נאכל, נאהב , נקשיב ונהייה חברים אחד לשני.

נכתב על ידי ashmash , 29/5/2003 15:57  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צ'פי ב-1/6/2003 04:03
 



חכם סיני עתיק


טוב, חשבתי על המשפט הבא בכוחות עצמי. אבל, הואיל ואני לא הראשון שלבו נשבר, אני מניח שאני לא הראשון שהגה את המשפט ולכן אני משער שחכם סיני עתיק כבר אמר אותו :
"כדי לדעת שחיית, אתה צריך למות. כדי לדעת שאהבת, צריך שלבך ישבר"
עד כאן פוסט קטנטנן של אדם שאין לו כל כך הרבה רצון לכתוב בימים האחרונים...
נכתב על ידי ashmash , 29/5/2003 06:24  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צ'פי ב-1/6/2003 04:04
 



לדף הבא
דפים:  

467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)