לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2005    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2005

טיפשים (או סתם בורים)


 

מילא, לגור במדינה שאתה לא מזדהה עם ערכיה, אבל היגרת אליה מתוך בחירה...

מילא, לרצות שרוב האנשים במדינה שאתה חי בה יושמדו, רק בשל החטא הקטן שהם קשורים איכשהו לעם היהודי.

 

אתם יודעים מה, מילא, להזדהות עם הנאצים ולהגדיר את עצמך ניאו-נאצי...

 

אבל למה לעשות את זה אם אתה עולה מרוסיה?

למה לעשות את זה אם אתה מגדיר את עצמך רוסי?

 

השלטון הנאצי בגרמניה, לא היה ידוע בדיוק בחיבה גדולה לגזע הסלבי בכלל ולרוסים בפרט.

ביטויים כמו "חזיר רוסי" היה נפוצים בקרב גרמנים, בהתייחסם לרוסים.

אותם נאצים שהם לכאורה מעריצים, לא היו נותנים להם יחס טוב יותר מאשר.... עבדים.

 

צר לי. הילדים האלה עם בעיות קשות של זהות עצמית והגדרה עצמית.

הם טיפשים (או סתם בורים)!

נכתב על ידי ashmash , 31/5/2005 20:57   בקטגוריות ביקורת  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-1/6/2005 22:19
 



משהו שמציק לי


 

קראתי את הכתבה הבאה של דניאל בן סימון על פרשת האונס בנשר.

אם זו הייתה פרשייה חד פעמית, אולי עוצמת הזעזוע הייתה רבה מכפי שהיא. אבל הסיפר הזה חוזר שוב ושוב, ושוב...

שומרת, הרצליה...

אפילו בתיכון בו אני למדתי, היו אי אילו פרשיות אלימות וניצול מיני (בעצם אפשר להוריד את ה"אפילו", התיכון שלמדתי בו לא היה משהו בכלל).

 

התופעה הזו, בה האספסוף נהיה מלך, בעוד התלמידים הטובים צריכים להתבייש, כל כך מוכרת.

אולי ניתן לכנות את מה שקורה בבתי הספר אספסופוקרטיה (שיט, בדקתי בגוגל ומסתבר שמישהו כבר חשב על המילה - Mobocracy - שלטונו של האספסוף. לעזאזל, גם כאשר אני חושב שהמצאתי מילה באנגלית, מסתבר שהיא קיימת ויש עוד אתרים).

 

אני מתקשה לחשוב על פתרון למצב הזה.

אני נמצא במגע (היי, לא מה שאתם חושבים) עם ילדים בכל מיני שכבות גיל וגם עד לא מזמן אני הייתי בגיל הזה. אני מתקשה להתעלות ולחשוב על פתרון קסם.

התשובה המפתה היא להגיד שיש צורך בחינוך טוב מהבית. אין הכוונה לאותם נערים שבאים מ"בית טוב". הם הרי אונסים. אם ההורים שלך עובדים באיזו עבודה עם הכנסה קבועה, זה לא הופך את מה שהם מעניקים לך לחינוך טוב.

 

אבל כיצד ניתן לגרום לאנשים להעניק חינוך טוב לילדיהם?

הם עסוקים בעצמם. עסוקים בקריירה שלהם. עסוקים בלבכות כמה המדינה דפקה אותם (או לחילופין איך הם דופקים את המדינה).

מתי יהיה להם זמן לטפל בילדים, שלא לדבר על הדוגמא המצחינה שהם מהווים במקרים רבים?

 

פה החינוך אמור להיות מופקד בידי המדינה. אבל האם אין זה מאוחר מידע בשלב הזה?

כאשר הילד מתייצב בשערי גן חובה, הוא בן 4-5, אחרי שעבר חלק ניכר מתהליך החברות שלו.

ואותם סוכני חברות, שעשויים להיות שליליים או לא ממלאים את תפקידם כראוי, ילוו אותו הלאה, באותן שעות שאינו בבית הספר (בהנחה וזה היה טוב. והרי ברור שגם בית הספר אינו גן של שושנים).

ואח"כ טלוויזיה שמקרינה סדרות אלימות. נכון, לא היא לבדה מקור כל הרוע, אבל היא בהחלט בגדר תמריץ נפלא לאלימות.

 

אז מקבלים חינוך לא מספיק, לא מספק ולא מההתחלה, מהשלב הקריטי.

האם יהיה זה הוגן להציע לשנות את המצב?

האם למשל יהיה ראוי להציע שכל ילד, מגיל שנה למשל, יישלח למוסד חינוכי של המדינה?

יהיה זה לא נאה להפרידו מהוריו, שכן יכולים להיות הורים ומחנכים נפלאים. על אחת כמה וכמה כאשר החינוך מקוצץ מרגע לרגע.

והרי גם בפנימיות, קיימת בעיה של אלימות ועבירות מין. ברמה שהיא לא פחותה באופן משמעותי ממוסדות פתוחים.

הרי גם שם, לא ניתן להשגיח עליהם כל היום. הם ילדים, לא אסירים בבית סוהר.

 

אז פתרון אני לא רואה. בטח לא פתרון קל ומיידי.

ומעבר לזה, מציק לי שכאשר דוד עמר, ראש עיריית נשר מתראיין באשר לפרשייה, כל מה שמצוטט שהוא אומר זה:

 

 "מה אתה יכול לעשות", נאנח עמר, "אין לך שליטה על מה שקורה מסביב. בניתי מערכת חינוך מהמפוארות ביותר שיש בישראל. ואז בא מקרה מצער שקרה לילדה מסכנה בנשר והופך לך הכל. אני מקווה שנהיה מספיק חזקים כדי להתגבר על מה שקרה".

 

מציק לו שהמערכת המופלאה שהוא בנה כשלה והוא מקווה שהוא יצליח לתקן את הנזק.

הילדה. היא מסכנה. לא מעבר. אין יותר מידי מילות תנחומים.

אני רוצה להאמין שראש עיריית נשר קצת יותר רגיש וגם אמר דברים יותר חריפים בגנות המקרה ובאשר לילדה שתישאר מצולקת בנפשה לעולמי עולמים, ופשוט דבריו הושמטו מהכתבה.

אבל מי יודע

נכתב על ידי ashmash , 30/5/2005 23:53   בקטגוריות בית ספר  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עיזה פתטית מצלם אנוש ב-31/5/2005 23:52
 



פעם אנשים היו הרבה פחות חכמים


 

מבחינת הנתונים הרבים על בחינות הבגרות של השנה החולפת שבאים ללא פרשנות רבה ב-YNET, אפשר להסיק מספר דברים.

 

למשל, קיים פער גדול בין אחוז הזכאים לבגרות במגזר היהודי למגזר היהודי.

ניתן להסיק שני דברים מכך:

 

הערבים טיפשים

הערבים מופלים לרעה

 

משום מה, הואיל ואני מכיר לא מעט ערבים באוניברסיטה ויצא לי לדבר איתם ואני גם לא סבור שיש פער משמעותי ביכולות הקוגניטיביות של בני אוכלוסיות שונות, אני מניח שהאפשרות השנייה, היא הנכונה.

 

אמנם הערבים מופלים. אבל המקצוע ההומאני בו התלמידים במגזר היהודי הכי חזקים הוא ערבית.

אני מניח שזה בשל הדמיון הרב בין השפות.

מה שכן, זה מעורר תהיות כאשר שוקלים כמה ילדים במגזר היהודי באמת יודעים לדבר ערבית. אני זוכר שגם אלו שלמדו לבגרות 5 יח"ל בערבית, טענו שהם לא מסוגלים לתקשר בערבית. אז מה איכות הלימוד והבחינות?

 


וזה מעביר אותי היישר לנקודה הבאה והמרכזית שהיא האחרונה. איכות.

קל להציג מבחינה סטטיסטית, עלייה בכמות הזכאים לבגרות. לא אזלזל בה, חלילה. אבל נשאלת השאלה מה האיכות של אותן תעודות בגרות.

אין זה סוד שנעשו הורדות ברמת בחינות הבגרות עם השנים. היו שנים, בהן שר החינוך אמנון רובינשטיין נישא על כתפיי תלמידים לאחר שהטיל פור ובחינות בגרות מסוימות נפלו בגורל.

לאחר מכן הגיעה שיטת המיקוד, לפיה אחוז ניכר מהחומר יורד לפני הבחינה, הווה אומר שהחומר לא נלמד.

לצורך העניין, אם ניקח את השיטה לקצה ונוריד מעט את הגיל בו מונהגת השיטה, הרי שאפשר שילדים בגיל בית הספר היסודי ילמדו חיבור, אבל לא חיסור, כי בשלב כלשהו החיסור תמיד יורד, ומי צריך לבזבז זמן על למידת חיסור, כאשר זה נופל בבחינה הארצית?

 

וכלל לא הגענו לאיכות השאלות, טיבן והיכולת שהן דורשות מהתלמיד.

אינני פדגוג דגול. אבל אני יודע שרמת השאלות ירדה עם השנים. מחברי השאלונים, התאימו עצמם לגחמותיהם של שרי החינוך השונים. כאשר שר חינוך ממונה לתקופה קצרצרה של שנים ספורות והוא דורש (או במקרה שלנו דורשת) לראות ולהראות הישגים בקדנציה הנוכחית, הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא להנמיך את איכות הבחינות ולהציג שיפורים. זה ודאי קל בהרבה משיפור איכות ההוראה (יותר זול לפטר את המורים ולקצץ שעות הוראה ולהקל בבחינות הבגרות, מאשר להעמיד בחינה ברמה ולהקצות צוות מקצועי שיכשיר את התלמידים לעבור את הבחינה, שלא לדבר על להקנות ערכים וכלים שימושיים לעתיד, מבלי קשר לבחינה זו או אחרת).

 

לכאורה, תלמידי ישראל יוצאים מורווחים. השאיפה של העידן הפוסט-תעשייתי מתגשמת בעבורם – More for less (יותר בעבור פחות).

משרד החינוך נהדר, הוא פותח הזדמנויות בפני יותר תלמידים, בכך שהוא מקנה להם כרטיס כניסה לאוניברסיטה ובכך קונה את עתידם.

 

אבל המציאות ורודה פחות.

יש את אלו שזכאים לבגרות גם שאין להם יכולת להיכנס לאוניברסיטה עם התעודה שיקבלו – בעלי ממוצעים נמוכים, תלמידים שנבחנו בבחינות ב-3 יחידות אנגלית (כאשר האוניברסיטה מחייבת 4 יחידות לפחות) ועוד כל מיני תעודות מוזרות שהן תעודות בגרות, אבל לא שוות את הנייר שהודפסו עליו.

אבל מעבר לזה, גם אלו עם התעודות המצוינות, עתירות היחידות, עומדים בפני בעיה.

אם בעבר, תעודת הבגרות הייתה כרטיס הכניסה ללימודים גבוהים, הרי שעם ירידת איכות הבחינה, נאלצו האוניברסיטאות למצוא מנגנוני סינון אחרים.

הבחינה הפסיכומטרית למשל היא אחד מהם. היא לא מודדת חוכמה, גם הצלחתה בניבוי מוגבלת ביותר, הואיל והיא מורכבת ממספר מצומצם של נושאים. אבל היא כלי יותר אובייקטיבי מבחינות הבגרות המוטות, ניתן פחות לזיופים ושומר על רמתו (פחות או יותר) לאורך השנים.

לפקולטות שונות ישנם מבחני כניסה עצמאיים ופקולטות אחרות בוחרות דרישות שאינן קשורות לתעודה, אלא מעידות על טיבה – למשל מספר מסוים של יחידות בבגרות במתמטיקה.

 

ניסיונות לבטל את הפסיכומטרי, כמו שיטת המצרף, המבוססת על ציון הבגרות, עם דגש קל למקצועות מסוימים, נחלו כישלונות חרוצים.

הואיל ורמת הבחינות ירדה, רבים במוסדות האקדמיים התלוננו שהסתננו לאוניברסיטאות אנשים לא מתאימים, שלא היו נכנסים אילו היו עומדים בבחינה ברמה (הבעיה היא לא באנשים, אם זה לא ברור, אלא בהכשרה שעברו).

משרד החינוך אם כן יכול להסביר מדוע הוא מעודד מכך שיותר ילדים בישראל זכאים לבגרות, אבל עדיין הוא חייב הסבר על התופעה המדאיגה של שחיקה במעמד התעודה עצמה.

 

וכמובן, התעודה עצמה אינה הנושא המרכזי. היא סמל.

הבעיה האמיתית היא, הידרדרות מערכת החינוך.

מבלי לזלזל באיש, כאשר אני רואה שלומדים אנשים שלא מסוגלים לקרוא מאמר באנגלית ולהבין את הרעיון הכללי שלו, שלא מסוגלים לקרוא ולהבין מאמר בעברית. אנשים שמתקשים להתבטא בעברית, לא כל שכן להתנסח בכתב. או אז אני תוהה מה שווה התעודה שהכניסה את אותם אנשים לאוניברסיטה...

 

נוצר למעשה אפקט דומינו. זה לא שבלתי אפשרי לתקן פערים בהשכלה. עובדה, בל נשכח שמבין הפוקדים את האוניברסיטאות, רבים השלימו את הבגרויות שלהם שלא במסגרת הבית-ספרית, אלא במסגרות אקסטרניות, בשנים שאחרי בית הספר. לפחות מהבחינה הפורמאלית זה אפשרית (אם כי שוב, העובדה שאותם אנשים מקבלים תעודה, כאשר רמתה יורדת, לא מעידה שהם הגיעו לאיזה יעד ראוי, אלא ליעד שרירותי לפיו ניתנת תעודת הבגרות).

אבל המטרה של האוניברסיטה היא ללמד פעולות חיבור וחיסור, גיאומטריה אאוקלידית, המאורעות שהביאו לפרוץ שתי מלחמות העולם, ניסוח עברי תקין וחוקי תחביר בסיסיים או כל ידע אלמנטארי שכזה. לא מוקדש לזה זמן ואם יעשה כן, יבוא זה על חשבון תחומים אחרים, בהם האוניברסיטה מתעסקת (והרי גם האוניברסיטאות בקיצוצים תקציביים כל הזמן).

אולי במכינות האקדמיות נעשה ניסיון לשפר את המצב. אבל בסופו של דבר הן בעיקר עוד מכשיר לעשות כסף בכך שהן מלמדות חומר שהיה אמור להילמד בתיכון ובסופו של דבר, גם הן, הואיל והן אמורות למכור סחורה – כרטיס כניסה לאוניברסיטה, מורידות את רמתן לרמת לעבור את בחינות הבגרות.

 

וכך, הורדת בחינות הבגרות ברמה המופחתת, שלכאורה מכניסות יותר אנשים לאוניברסיטה, יותר משהן עוזרות, הן מפריעות.

הן מפריעות בעיקר בכך שהן מכניסות אנשים לא מתאימים (שוב, לא כי הם טיפשים, אלא כי אין להם את הכלים להתמודד עם הלימודים האקדמאיים) לאוניברסיטה.

זה מביא למצב שקורסי המבואות באוניברסיטאות, נאלצים להיות מועברים ברמה נמוכה גם כן, על מנת להתאים לסטודנטים חסרי היכולת. במידה והמבואות יהיו קשים, אחוז העוברים אותם, שגם ככה לא בכל פקולטה ופקולטה מעודד, יהיה נמוך אף יותר.

וכאשר קורסי המבואות קלים, גם המשך הלמודים יורד ברמה...

ובעצם הורדת רמת הבגרויות, גם אם לא נודה בזה בפה מלא, מביא לירידה באיכות התואר הראשון האוניברסיטאי.

וזה מבלי להיכנס לפתיחת המכללות בעשור האחרון וזילות התואר הראשון, שגם היא, מושפעת מהלך הרוח, לפיו הדרך הטובה ביותר לכמת ידע היא ציונים ותעודות.

פלא אפוא שהתואר הראשון היום, ברוב המקרים הוא תעודה יפה (פחות או יותר), שאין מה לעשות איתה?

 

אפשר כמובן להמשיך את קו המחשבה, ולקבוע שהידרדרות התואר הראשון, ממשיכה את פקט הדומינו הלאה, אל עבר התואר השני.

כולי תקווה שבשלב הזה זה נעצר, פחות או יותר, שכן הציונים הנדרשים לקבלה לתואר שני די גבוהים ובד"כ ישנה ועדה מיוחדת הבוחנת את התלמידים.

והסינון לדוקטורט, הוא אף יותר מחמיר.

אבל כאמור, הגדלת כמות בעלי תעודות הבגרות על ידי הורדת הרמה, אינה פתרון קסם לבעיות החינוך. לא רק שהיא לא פותרת את הבעיה, שכן לתעודה אין ערך, היא יוצרת בעיה חריפה, בכך שהיא פוגעת באיכות התואר הראשון. כמובן שאפשר להמשיך הלאה, שגם אלו שמתקבלים לתארים מתקדמים יותר, קיבלו תואר ראשון הלוקה במשהו. אבל אני מקווה שבשלב כלשהו, אחרי לימודים רבים, החסר מתמלא, גם אם לא בצורה מושלמת.

בכל מקרה, אותם אנשים שנכנסים למעגל הזכאים לבגרות, לא בהכרח טובים יותר, לא בהכרח חכמים יותר ולא בהכרח משכילים יותר.

לכל היותר, הם בעלי תעודת בגרות.

נכתב על ידי ashmash , 30/5/2005 10:51   בקטגוריות בית ספר  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-31/5/2005 00:49
 



אני מבטיח לך, ילדה שלי קטנה, שזו תהיה המלחמה האחרונה


 

לקרוא ולא להאמין. כלומר להאמין, אבל לחשוב כמה כל הסיטואציה הזויה.

שני יפנים בני 85 ו-87 נמצאים בג'ונגל בהרים בפיליפינים ולא מודעים לעובדה שארצם, יפן, נכנעה במלחמת העולם השני לפני קצת פחות מ-60 שנה...

הם פשוט נלטו משדה הקרב והחליטו שלא להראות את פניהם מהבושה (מעניין אם בישראל, בה אנשים שהורשעו בהטרדה מינית כמו איציק מרדכי, לא מתביישים להראות את פניהם כמורים). ויפנים, כיפנים, חיים הרבה...

לפחות זו הייתה המלחמה האחרונה שלהם...

 

עוד סיבה להעריץ את היפנים. הנחישות!

מעבר לעובדה שמדובר באנשים נחמדים, מנומסים ואדיבים (לפחות אלו שאני פגשתי) ולעובדה שהיו אלה יפנים שהמציאו כל מיני גאדג'טים חביבים, חייליהם בעבר הפגינו נחישות פשוט מדהימה (הקמיקזות למשל, היו הרבה לפני השהידים המתפוצצים באוטובוסים). אמנם המטרה נראית היום טיפשית. אבל בחינה של הזינוק שיפן עשתה מאז הרסטורציה של מייג'י, מראה שהיו להם סיבות טובות להאמין בדרך שלהם - התעצמות קפיטליסטית, שלא בסגנון המערבי.

 

אה, כן. יש גם שיר של יהורם גאון לכבוד הכותרת.

נכתב על ידי ashmash , 30/5/2005 01:29   בקטגוריות סתמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פרסומת ללא פרסומת ואוטו-מגניב


 

שתי הערות על פי תמונות...

 

 

הראשונה מתייחסת לתוכנה של מיקרוסופט - המסנג'ר.

שימו לב איך בתחתית המסנג'ר, מופיעה פרסומת להורדת הסרגל של מיקרוסופט (MSN Toolbar).

פרסומת נגד פרסומות?

ואם זו אירוניה קטנה שאפשר לפתור אותה בקלות, אולי כ"זו הפרסומת האחרונה שתראו" או, "ביי ביי פופ אפס", אז אם נסתכל בצד ימין של התכונה נזכה לראות כל מיני פרסומות...

להיכנס לפורט MSN ישראל...

סלקום...

קופידון...

קוקה קולה...

ופוקס...

ומידי פעם הפרסומות הללו מתחלפות...

זכותם של מיקרוסופט לשים את הפרסומות הללו. אני לא נותן לחברות שמפרסמות במסנג'ר את התענוג ומקליק על הקישור. אבל היי, איך הם בדיוק מבטיחים לחסום פרסומות, כאשר הם בעצמם במה לפרסומות?

אולי מפני שהם מעוניינים להיות במה יחידה?

שמפרסמים יפרסמו אצלהם ולא באתרים, בהם הפופ אפס נחסמים בימינו (על ידי כל דפדפן שמכבד את עצמו ואפילו על ידי ה-SERVICE PACK 2 של מיקרוסופט עצמם)?

אני מצאתי את זה מעט מגוחך. כאילו מישהו לא השקיע מחשבה בבחירת המילים שם במיקרוסופט...

 

 

 

 

 

ההערה השנייה שלי, היא לא בדיוק הערה...

פשוט ראו איזה רכב נסע לפני...

איך אני מת על עיצובי שנות החמישים הללו, שיש למכוניות.

הזוכרים אתם את האופוריה, ההתלהבות והאקסטזה בה הייתי לאחר שראיתי את הסרט הנפלא "ורטיגו" של היצ'קוק?

זוכרים שמאוד רציתי להגיע לסן-פרנסיסקו, אבל בעיקר שזה יהיה בשנות החמישים, עת נסעו ברחובות העיר מכוניות באותו סגנון של האוטו המצולם כאן למטה?

אולי אגיע לקובה, שם המכוניות, רובן ככולן הן מכוניות מהסוג הזה, לאור האמברגו שארה"ב הטילה על האי הקריבי השכן, שכל חטאו שהוא התנגד לכיבוש האמריקני (הדי אכזר. האמריקנים תמכו במשטר מפוקפק למדי ובתנאי שהאינטרסים שלהם באי הקובני לא יפגעו) ושבראשו עומד המנהיג הקומוניסט הוותיק - פידל קאסטרו.

ובינתיים, אתלהב מעט בכל פעם שאזכה לראות מכונית כזו נוסעת ברחוב...

 

 

 

 

ועד כאן דבריי לערב זה.

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 27/5/2005 22:32   בקטגוריות ערב רב  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-28/5/2005 23:50
 



לדף הבא
דפים:  

467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)