לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 43

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2005    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2005

עם סגולה - עם שעושה סימנים סגולים ליריביו


 

אני זוכר שביום בו בוצע הלינץ' ברמאללה באוקטובר 2000, הייתי בצבא, התמונות מרמאללה שודרו בטלוויזיה ומרבית התגובות ששמעתי באותו היום עסקו בברבריות של הפלשתינאים, חוסר האנושיות, השנאה ועוד שאר המילים שנועדו לתאר את הרצח הנתעב וההתעללות בגופות שני החללים שבאו לאחריו.

 

מאז עברו מספר שנים, כמעט חמש. התקשורת הישראלית, ברוב המקרים דיווחה על הדאויב הפלשתינאי הדמוני, על אותם אנשים רעים שקמים בבוקר ומתלבטים אם לתכנן את כיבוש כל ישראל בעתיד לבין לצאת לפגוע בישראלים כעת.

 

מידי פעם, טופטפו סיפורים על חיילים שמתעללים בפלשתינאים, יורים בילדות שהולכות לבית הספר, מתעללים בעצירים, מעכבים נשים הרות במחסומים, מתעמרים באנשים קשיי יום.

"הכיבוש משחית", על וחזרו קולות, שציטטו את ישעיהו ליבוביץ.

בשלב מסוים, המילים הללו חזרו בצורה כה מונוטונית, עד שהפכתי אדיש אליהן וראיתי את האומרים את המילים הללו כאנשים קנטרנים שרואים את התמונה בצורה חד-צדדית ומתעלמים מהסבל שעובר על אזרחי ישראל, שלא, הוא לא באשמתם הבלעדית, וכל מי שיטען אחרת הוא מתחסד או מרושע.

 

"קלגסים", אמר מר טלויזיה, חיים יבין, בתוכניתו הדוקומנטרית.

הוא קומם רבים, שראו עצמם ערכיים ואת יבין כמי שפוגע בערכיות המזויפת שלהם.

 

והנה היום, שוב המילה לינץ'.

אני מסכים עם הדימויים שעלו אז, לפני חמש שנים, כאשר בוצע לינץ'.

"חיות אדם" ביצעו אותו, אנשים רעים ולא אנושיים!

הפעם נערים בני 15, מהמאחז טל ים שביצעו לינץ' בבחור צעיר בשם  הילאל מג'איידה, בן 18.

 

כל מי שיקרא לחלאות הללו מיטב הנוער, שהצדיק את נסיון הרצח בכך שהוא ערבי ומגיע לו, כי כל הערבים רוצחים - "הקם להורגך (השכם להורגו)", ראוי בעיני לגינוי.

בדיוק באותו אופן שמי שמפזר על כביש ירושלים-ת"א מסמרים ושופך עליו שמן, בידיעה שאנשים יכולים להיהרג, ראוי שיורחק מהחברה להרבה זמן.

אין זו היהדות, אלא גירסה יהודית של המפלגה הנאצית!

החולצות החומות של מוסוליני, הוחלפו בחולצות הכתומות של המתנחלים!

 

אפשר להבין איזו סביבה מצמיחה רוצחים בדם קר שכאלה.

סביבה שלא רואה ערך בחיי אדם, אלא בהגשמת מטרה א-מורפית.

סביבה בה ביריונות רווחת וכל דאלים גבר.

 

ולא יעזרו טפיחות על השכם, על כך שיש לנו את הצבא החזק בעולם (חוץ מאלה החזקים ממנו), שאנחנו מוסריים, שאלוהים לצידנו (הוא יה גם עם הרייך השלישי, עד שהוא עזב אותו) ואנחנו עם סגולה.

אחרי הצצה על אותן קבוצות בריונים, אני נאלץ לקבל את הטענה הנוצרית שאלוהים עזב את העם הנבחר כי הוא התייאש ממנו ואת הטענה המוסלמית שגם אותם הוא עזב ועבר אליהם.

ולבסוף. אלוהים מת, כפי שהכריז ניטשה.

 

 

תוספת מהשעה 22:00:

מסתבר שיהודים לא רק מנסים לרצוח ערבים, אלא גם קמים ודוקרים יהודים אחרים (טוב, אחרי רצח רבין זה לא באמת חדש), שכל חטאם היה שהם השתתפו במצעד הגאווה שנועד למחות נגד אפליית הומוסקסואליים.

בושה להיות קשור בצורה כל-שהיא ליהדות, עם אלו המעשים שאנשים עושים בשמה!

 

דברים דומים (אם כי יותר כלליים) פורסמו מספר ימים לאחר מכן במאמר של עוזי בנזימן בהארץ.

נכתב על ידי ashmash , 30/6/2005 18:17   בקטגוריות אקטואליה  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סתמאיש אפחד ב-25/7/2005 14:02
 



תביעות סרק אפשריות


 

בעקבות תביעת הסרק של עזמי בשארה, על השימוש שעושים המתנחלים בצבע הכתום, החלטתי גם אני להעלות כל מיני תביעות סרק, על מנת לשבש את החיים במדינה...

 

אני אתבע את השמש והאטמוספירה על השימוש הנלוז שהם עושים בצבע הכתום בשעת השקיעה!

 

אני אתבע את חברת ORANGE שעושה שימוש בצבע הכתום!

 

אני אתבע את ויקטור יושצ'נקו שהוביל את המהפיכה הכתומה באוקראינה!

 

אני אתבע את כל מי שעושה שימוש באות א', מיד אחרי שארשום עליה פטנט!

 

אני אתבע כל זאטוט שהולך עם חולצה כתומה!

 

אני אתבע את חברת ADOBE שבתוכנת עיבוד התמונה שלה PHOTOSHOP, יש אפשרות לבחור צבע כתום!

 

אני אתבע את המגזר החקלאי, על השימוש בתפוזים (כשחשבתי על זה באנגלית, זה נשמע טוב יותר)!

 

אנ אתבע אתבע את הנהלת הספארי ברמת גן, על כך שלקופי האורנג גוטנג יש שם שמספיק קרוב למילה כתום!

 

אני אתבע כל אדם שקרא לחתולה שלו "קטי"!

 

אני אתבע כל אדם שהיה רשלן מספיק והכתים את החולצה שלו בזמן הארוחה!

 

 

וכן הלאה...

 

אני אמשיך עם תביעות הסרק שלי, על מנת שבתי המשפט שלא עומדים בנטל העבודה המוטלת על כתפיהם, בחברה כמעט נטולת ערכים, יקרסו באופן סופי...

 

תחי מדינת ישראל!

תחי הרפובליקה!

היידה ביבי!

היידה שרה!

יאיר - שיר לנו "אדון עולם" ותרגש את ביבי!

נכתב על ידי ashmash , 30/6/2005 11:58   בקטגוריות ציני-כאן ועכשיו  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Not such a Jane Do anymore ב-7/7/2005 16:53
 



רשמים מהדייט שהיה לי אתמול


 

אתמול, בשעות הערב, התקשר אלי זידאן.

אחרי שיחה שגרתית, הוא פתאום העלה את זה שמזמן לא עשינו שום דבר ביחד (נראה לי מאז יום הסטודנט, שהיה בתחילת החודש, אז מבחינתי זה לא מזמן).

נו, איכשהו הוא הצליח לשכנע אותי לבוא איתו לאכול גלידה, ולכשות עוד כל מיני דברים...

 

כעבור כעשרים דקות, מצאתי עצמי על סף ביתו של זידאן, הוא כבר חיכה לי מחוץ לשער (אין שם באמת שער, יש דלת כניסה, אבל התחשק לי לכתוב שער).

אני כבר פניתי אל עבר מרכז הכרמל, על מנת שנבקר בגלידרייה פרסקו (תודה לעיזה שרעננה את זכרוני באשר לשם המקום), כאשר לפתע זידאן שידל אותי לשנות את היעד אל עבר הגרנד קניון, על מנת שנסתכל על נגני MP3 (הוא הזכיר שהוא מעוניין לקנות אחד כאשר שוחחנו בטלפון, אבל הוא בפירוש אמר בו נלך לאכול גלידה, ולא דיבר על לראות נגני קבצי מוזיקה). הסכמתי.

 

בקניון, הלכנו לאופיס דיפו. החנות הזו מששעממת אותי. עזבנו, אחרי שהנגנים נראו לזידאן יקרים, ביחס לנגן שהוא ראה בפרסום. השעה הייתה בערך עשרים וחמישה לעשר בלילה (יכולתי לכתוב 22:35, אבל אז איפה האתגר שבקריאה של השעה בדרך לא שגרתית?) והלכנו אל חנות חרק (Bug) מחשבים, כי זידאן ציין שהוא ראה שם נגן של קריאטיב (והוא לא הפסיק לציין בפני ש-CREATIVE הכי טובים, גם כאשר הסברתי לו שאין דברים בגו) בנפח 512 מגה בייט, במחיר 350 שקלים.

עלינו לחנות. הדלת הייתה סגורה (אך לא נעולה), מאחוריה הוצב מכשול (מעין שלט פרסומת) ושני המוכרים שעמדו בפנים נראו מאוד מעוניינים ללכת הביתה...

פתחתי את הדלת, הם שאלו מה אני רוצה ושאלתי אם הם פתוחים. הם השיבו שכן (בחיי, באמת היה קשה להבין זאת מההתנהגות שלהם). קראתי לזידאן להתגנב בחריר של הדלת פנימה ונכנסנו...

 

שאלתי אם הם סוגרים בעשר, הם השיבו שכן, אז הקשתי ושאלתי מדוע עשרים דקות לפני שעת הסגירה הדלת סגורה. הם מלמלו משהו על כך שהם מכינים את החנות למחר, וזידאן ואני התקדמנו לעבר המדפים עליהם הנגנים, כאשר בשלב הזה מלמלתי משהו על "צורה להם" לזידאן, ומאוחר יותר הסברתי לו על הקפיטליזם, על המוכרים שמקבלים שכר מינימום (בקירוב) שאינם קשורים קשר משפחתי לחנות ולכן מנסים לחתוך מוקדם ככל האפשר הביתה, בהתאם ל"תרבות המגיע לי" ו"הסמוך" הישראלית ותודעת השירות הנמוכה בישראל.

זידאן הסתכל על המוצרים השונים, Sony, iRiver, iPod, כמה נגנים של קריאטיב ועוד כמה פירמות עלומות. כאשר זידאן שאל לגבי הפרסום שהוא ראה, הביאו לו את חוברת המבצעים של רשת באג, ובאמת היה שם נגן במחיר 350 ₪, בניגוד לאלו שעלו 600 ₪, עם חצי מהנפח...

"אזל" אמר המוכר לזידאן. "אז למה אתם מפרסמים את זה?" שאלתי את המוכר. "זה מבצעים מלפני חודש" ענה המוכר. "אז אתם לא מתכננים נכון את המלאי שלכם" השבתי לו, "ולא דאגתם להביא מלאי מספיק". הוויכוח נמשך עוד מעט, כאשר ברור לי שבכוונה הביאו מעט יחידות מהדגם הזול, על מנת לגרום לאנשים כזידאן להגיע לחנות, לא למצוא את המכשיר הזול, ולהסתפק בדגם יקר בהרבה, במה שמכונה בשפה המקצועית “Foot in the door”, דהיינו גירוי הלקוח בהצעה מפתה, המתגלה כבלתי אפשרית למימוש ולכן הלקוח שכבר גילה נכונות כבר יתפתה לעסקה קצת פחות כדאית (מי אמר שהקורס בפסיכולוגיה חברתית לא היה שווה?).

אז שאלתי את המוכר מדוע המכשיר בפרסום עולה 350 ₪, בעוד זה המוצע על המדף, של אותה פירמה, בחצי הנפח, עולה כמעט כפול. המוכר עשה עצמו מעיין הפרוספקט, כאשר הוא אמר "זה לא מכיל טייפ מנהלים", בעודו מתייחס לזה הזול יותר. "אבל כתוב שהוא מכיל טייפ מנהלים" אמרתי (בכל זאת, זו הייתה השורה בפרסום).

"אני חושב שזה לא מכיל טייפ מנהלים" אמר המוכר. "אז למה כתוב שזה מכיל?" שאלתי. "ט.ל.ח" אמר המוכר (בתקווה שלא אבין מה הוא אומר, או אולי כאילו הקיצור ט.ל.ח – טעות לעולם חוזר, שלוש אותיות שמוסיפים בפרסומים באותיות ממש קטנות, על מנת לכסות את הישבן של המפרסם מתביעה על כך שהוא לא עומד במילותיו). זה הרגיז אותי מעט ואמרתי "אז מה בכלל שווה העלון הפרסומי שלכם, אם אתם לא עומדים מאחורי מה שכתוב בו?".

בשלב הזה, המוכר, שכאמור מאוד רצה לנטוש הביתה ובטח לא להתעסק עם לקוח עיקש כמוני, יצא מכליו. "אף פעם לא נתקלתי בטיפוס שלילי כמוך", אמר המוכר, תוך כדי שהוא שוכח את כלל הברזל של המוכרים – "הלקוח תמיד צודק" ובכלל, כל כלל נימוס בסיסי, ודאי כזה שבין נותן שירות ללקוח.

 

לא התרגשתי במיוחד מהמוכר החצוף. הערתי על כך שבעיני אדם שלילי הוא אדם שסוגר את הדלת בפני לקוחותיו יותר מעשרים דקות לפני זמן סגירת החנות.

המשכתי להטריד אותו ולנהל ויכוח עקר על נגני MP3, תוך כדי התקטנות כמו שרק אני יודע, תפיסה שלו במילה, רק כדי להרגיז את הבחור יותר...

בין לבין, גם זידאן הקשה קושיות שעל רובן ככולן יכולתי לענות לו בעצמי, אבל נתתי למוכר את התענוג לענות לו על שאלות בנאליות...

כמובן שלא קנינו כלום. זידאן הרי צריך לחשוב ולא הייתה לו כל כוונה לקנות נגן אתמול. הרי הלכנו לאכול גלידה, לא?

 

כעבור זמן קצר, מצאנו עצמנו, זידאן ועבדיכם הנאמן, במרכז הכרמל.

חשבתי שבשל פסטיבל הרוק שבנמל, שבחסות ORANGE (כלומר בעד ההתנתקות, אני מניח), מרכז הכרמל יהיה נטוש כמו העיירה צ'רנוביל החל מ-1986, אבל מסתבר שעדיין היו קצת אנשים. במיוחד היה קשה למצוא חניה.

בסוף מצאנו. הגענו לגלידריה פרסקו, שהייתה מלאה בהמונים.

אכלתי גלידה בטעמים מוזרים. אחד הכדורים היה בטעם קינדר בואנו, השני בטעם ריבת חלב...

גלידה קינדר בואנו, זה שילוב של שתי אהבות בחיי – קינדר בואנו (ויעיד על כך השקמיסט בצבא, שתמיד שהוא ראה אותי קרא לי קינדר בואנו, הרבה לפני שהחלו לפרסם את המוצר הזה בטלוויזיה) וגלידה.

דעו כי מדובר בגלידרייה טובה, טובה מאוד. אפילו תיירים (או סתם קבוצה של אנשים שדיברו באנגלית) עצרו על ידי, הצביעו על הגלידריה ואמרו “this is the best…” ואז משהו שלא הבנתי, הוא זה היה Place, אולי Ice cream או משהו כזה...

בכל מקרה, גם הם עצרו וקנו גלידה...

 

זידאן כמובן, איש מצחיק. מקומות ישיבה לא היו, אז הצעתי שנעבור את הכביש, כי הוא רצה ללכת לפאוזה, בתירוץ שמוכרים שם נגני MP3, כאשר הסיבה האמיתית הייתה שהוא רצה לראות דיסקים, כמו שהוא עושה תמיד. אבל זידאן, פוחד פחד מוות מלהתלכלך (בכל זאת, חולה OCD הבחור) ולכן הוא ביקש לאכול בעמידה. אין לי בעיה עם זה שהוא אוכל בעמידה, באמת. אבל למה לעזאזל הוא צריך להסביר לי שלאכול בעמידה זה הכי טוב ולחזור על זה חמש פעמים?!

בכל מקרה, עמדנו שם ברחוב, צפינו במכוניות חולפות ואני שטחתי באוזניו של זידאן את תלונותיי העיקריות באשר למוניות ונהגיהן, שתמיד בולמים ליד תחנות אוטובוס, כאילו מישהו באמת מחכה להם שם ובכלל, בכל פעם שהם רואים תחנת אוטובוס, הם מתחילים לצפור, לאותת עם האורות הגבוהים ולשדר עוד כל מיני אותות מצוקה...

 

סיימנו הגלידה. חצינו הכביש ונכנסנו לפאוזה.

אחרי שבאופן פלאי לא מכרו שם נגני MP3, זידאן ביקש להסתכל על דיסקים...

הסכמתי. לא שזה מעניין אותי יותר מידי. אבל שיהיה...

בשלב מסוים, שאלתי את זידאן "למה שלא תעבוד בחנות דיסקים?" (הוא כבר עבד בעבר בטאור רקורדס). תשובתו של  זידאן הייתה "אל תהפוך את התחביב הגדול שלך למקצוע"...

השבתי לו "אמר מי שחובב סרטים ורצה להיות תסריטאי" וחייכתי לעצמי.

 

למעשה, הייתי ממש מרוצה מההתחכמות שלי, ולא בדיוק הקשבתי לדרך שהוא תירץ את זה  (טוב, כן הקשבתי, אבל היא הייתה מטופשת – "זה שונה" [מה שמזכיר קצת את השיחה שלנו על זה שהוא רוצה להיות תסריטאי או במאי] הוא אמר, "כי תסריטאי לא נמצא כל היום בחנות סרטים". כלום אוכל לטעון אחרת?).

לכן, הקלטתי את זה בטייפ המנהלים שבסלולארי, רק כדי להיות בטוח שאזכור את הציטוט שלו מילה במילה...

זידאן שאל אותי, "עם מי אתה מדבר שם". "עם אף אחד" השבתי בהיסוס קל, "רק הקלטתי תזכורת בטייפ המנהלים" אמרתי ובזאת זה נגמר.

בפעם הבאה אכתוב זאת בפאלם, כי את זה אי אפשר לשמוע...

 

נכנסו עוד לסקשן של המוזיקה הקלאסית. מדהים איך שירים ישנים ברובם, עדיין נמכרים, לעיתים בעלויות גבוהות למדי, אם כי במחיר זול ביחס לדיסקים אחרים בחנות.

למשל (מבלי קשר למוזיקה הקלאסית), דיסק אוסף כפול של בוב דילן, נמכר ב"מחיר מציאה" – שני דיסקים במחיר אחד – 90 שקלים...

כאשר ראיתי את זה, אמרתי לזידאן שזה מחיר של דיסק אחד, אבל מאוד מאוד יקר...

מאוד יקר!

בסופו של דבר, גם את החנות הזו, עזבנו מבלי לרכוש דבר...

 

עוד קפצנו לסינמטק, כדי שאזמין כרטיס לאיזה סרט. זידאן אמר כבר בפעם העשירית שבכוונתו לעשות מנוי לסינמטק. הוא ודאי לא יעשה אף פעם...

ואז הגיעה השעה, החזרתי את זידאן לביתו.

נגמר.

איזה דייט נחמד. אני צריך להתחיל לצאת יותר לדייטים. למעשה, מעולם לא היה לי דייט, במובן הרומנטי ואני מניח שטוב שכך.

<הכנס משפט סיום עיזתי>

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 29/6/2005 21:23   בקטגוריות מחיי היומיום  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-30/6/2005 18:13
 



קטע קצר ותמציתי (או המון קטעים שונים שלא מצאתי כותרת שתאחד אותם)


 

יהודי לא מרגש יהודי

 

לאור המצב, הסמרטוטים הכתומים האלה שתלויים על כל מיני מכוניות (בי זה מעלה בעיקר אסוציאציות של עליבות ועוני, אבל אם זה מה שעושה לאנשים את זה...), הסרבנים הבודדים בצה"ל, ההפגנות וכל הדברים האלה שהרבה יותר כיף לקרוא עליהם בחצי שורה בספר היסטוריה, מאשר בכתבות על גבי דפים בעיתון, החלטתי לפתוח בעניין זה.

 

בחורה דתייה אחת, הציעה לי "הצעה שאי אפשר לסרב לה"...

חשבתי לרגע.

השבתי "יהודי לא מרגש יהודיה" (ובטח ש"יהודי לא מרגש יהודי", אם נשאל את חבר הכנסת אלי ישי).

 

טוב, זה לא באמת היה.

אבל אני מוכן לכל מצב עם משפט מחץ...

 

 

צריך לירות על כל הערבים (כדורי צבע)!

 

ואם הפכנו לרגע כתומים, הנה משהו שחברי שמש, מצא משעשע למדי ושלח לי.

סניף פיינטבול בגוש קטיף...

 

תוהה אנוכי מה עושים שם בדיוק...

יורים כדורי צבע על ערבים ועל חיילים של צה"ל?

 

זה מזכיר לי את אותו אחד מסרטי יום שישי ה-13, בהם קשיש אחד, יורה כדורי צבע על ג'ייסון, אותו ילד שטבע באגם שליד המחנה ובכל יום שישי ה-13 יוצא למסע הרג באזור.

למותר לציין שהיה משעשע מאוד לראות את ג'ייסון, עם מעט צבע מרוח על הבגדים, שוחט את הקשיש (הומור חולני הוא גם הומור)...

 

אגב, יתכן ומדובר במתקן אימון משוכלל שנועד להכשיר לוחמי התנתקות.

לא?

 

 

על הקסאם

 

ואם באזור רצועת עזה עסקינן, הבה נתעסק מעט בצד השני – הפלשתינאים.

אני מניח שכולם מכירים את מילת הקסם – אלקזאם (alakazam).

האם גם אתם סבורים שאין זה מקרה ששם הרקטות שהפלשתינאים משגרים הוא "טילי קסאם" (את העובדה שזה לא טיל, ומדובר בטעות נזנח)?

תמיד קיים הסיכוי שהרקטה קרויה על שם אז א-דין אל-קסאם, אותו מנהיג ערבי-פלשתינאי מהמחצית הראשונה של המאה העשרים שקבור בנשר (לידיעת קוראי הבלוג בנשר).

אבל נראה לי הרבה יותר נחמד לחשוב שהפלשתינאים היו מספיק פתאים כדי לכנות את הרקטה שלהם על שם מילת הקסם, בתקווה שזה מה שישפר את הדיוק...

 

היכונו לטילי הוקוס פוקוס...

אפרופו מוכנות, כאשר נסעתי באזור בקעת הירדן, לכיוון בית שאן, יצא לי לראות שעל גב כמעט כל השלטים בצדי הדרכים, רוסס הכיתוב "היכונו לביאת הקסאם".

כמובן, אין צורך להבין שהכוונה היא שאסור לסגת מהשטחים הכבושים, שכן אז, יוכלו להגיע קסאמים לערי ישראל (נראה לי שהכוונה ספציפית יותר – אסור לסגת המגדה, כי אז ערי ישראל תהיינה בטווח הקסאם).

לכאורה, הייתי אמור לראות את הגרפיטי הזה, לחזור הביתה ולשקשק מפחד.

אבל אז נזכרתי שגם לאיראן יש יכולת להגיע לערי ישראל, כך גם לסוריה, ועוד כל מיני מדינות באזור, שדווקא נהנות מהנצחת הכיבוש, שכן כך אפשר להציג את האויב הדמוני הציוני הרשע והכובש, במקום לפתור אי אילו בעיות פנים.

עם כל הכבוד לקסאמים המאיימים לכאורה, הרי יש דברים מאיימים מהם (רובם אגב פנימיים ולא נגרמים על ידי גורמי חוץ שאינם בשליטת המדינה) וגם איום הקסאמים, עשוי בהחלט להיעלם, אם וכאשר יושג הסכם שלום (שמה לעשות, יכלול נסיגה).

 

 

עדיפים המתים על הפקקים

 

ואם אני כבר בשוונג של לספר על כל מיני שלטים מאזורים נידחים בארץ (נידחים – לא חיפה), אז כאשר נסעתי ירושלימה מתישהו בחודש האחרון, צד את עיני שלט שהיה ממוקם במעלה כביש 1 ועליו נכתב: "גם אני נשאר תקוע בפקק ולא נוסע על כביש חוצה (קברי) ישראל".

הסיפור המלא של עצירת קטע 18 בכביש חוצה ישראל, סופר בבלוגו של זיגפריד לפני חודשיים ולכן לא אחזור עליו שוב. כפי שודאי הבנתם, מדובר בקברים, קברי יהודים מתקופת בית שני...

 

אהיה כנה. אני לא בדיוק יודע להבדיל בין יהודים לשאינם יהודים בחיים...

כלומר, יש לי אי אילו סכמות כיצד צריך להיראות יהודי, אבל לא אחת הן התגלו כלא מתאימות.

כבר קרה שגיליתי שמי שחשבתי שהוא ערבי התגלה כיהודי יוצא עדות המזרח, מי שחשבתי יהודי התגלה כנוצרי.

שמתי לב שגם אנשים אחרים, לא באמת יודעים להבדיל, לולא סממנים חיצוניים. כך כאשר הצגתי כמועמדת לעבודה סטודנטית ערבייה חביבה שלומדת איתי בפני מי שאחראית בנושא, הן דיברו, החלו במעבר על כל מיני פרוצדורות ריאיון קבלה לעבודה ולבסוף, כאשר האחראית ביקשה שתביא צילום תעודת שחרור מצה"ל, עמיתתי הערבייה אמרה שהיא לא שירתה. האחראית אמרה, אם כן, תביאי את האישור שעשית שירות לאומי. כמובן שגם זה לא היה לעמיתתי, ואז היא הסבירה שהיא ערבייה וערבים, באופן כללי, לא נקראים לשירות ביטחון ולא נדרשים לעשות שירות חלופי.

"אה, אבל את לא נראית ערבייה" אמרה האחראית.

 

הכוונה כמובן הייתה להראות שבאמת קשה לזהות ולהבדיל בין יהודים ללא יהודים, כאשר האדם בחיים.

הדבר קשה על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשלדים בני מאות ואף אלפי שנים...

האם באמת יש הבדל בין עצם של יהודי לעצם של לא יהודי?

כלומר הבדל שמאפשר זיהוי...

 

אני מניח שההסברים הם בכל מיני אלמנטים שמסביב, כמו צורת הקבורה, מיקום הקברים ביחס למבני ציבור דתיים וכדומה.

אבל מי ערב בכך שלא מקימים מהומה על גופות התאילנדים של תקופת בית שני?

הרי היחס הזה הוא לא אוניברסאלי, למען שמירת כבוד אנשים, אלא אקט שנועד רק לא לפגוע בקברים הקדושים של היהודים.

אחרת קשה להסביר למשל את ההזנחה שבבית הקברות המוסלמי הישן בעיר באר שבע, המשמש כיום בעיקר כפח אשפה ושירותים לאנשי השוק הסמוך. או למשל המצב העלוב של בית הקברות אל אסתכלאל בחיפה. וכמובן את העובדה שכאשר מתברר שקברים הנמצאים באתרי בנייה וסלילת כבישים, אינם של יהודים, העבודות ממשיכות כרגיל...

 

אז עם כל הכבוד למי שמחרים את כביש חוצה ישראל בגלל הסיבה הזו (יש עוד סיבות רבות אחרות להחרים את הכביש, בהן הרס הסביבה, בריונות בגביית חובות וכו'), היה עדיף שישקיע את כספו ומרצו בפתרון קצת יותר יעיל ל"בעיה".

למשל, העברת כל הגופות בנות אלפיים השנה מהאתר למקום אחר, כדי שיזכו למנוחת עולמים ולתחיית המתים בבוא העת (כן, בטח). אם זה מה שיגרום להם להרגיש טוב, אז קטונתי.

 

 

טרנספר למי (או גלגולה של מילה)?

 

ואם נשוב למתיישביה הימניים של הרצועה, באחד מימות השבוע שעבר, עברתי במרכז חורב בחיפה ואת עיני צד השלט עם הכיתוב הבא: "הטרנספר לא יעבוד, העם כולו גוש קטיף" (כולי תקווה שאני מצטט את השלט נכון, לא הסתובבתי עם מצלמה ולכן רק הקלטתי כמה שניות לאחר מכן הודעה קולית).

 

אז מעבר לעובדה שלא כל העם גוש קטיף (אני מניח שכוונתם הייתה שהעם מזדהה עם גוש קטיף, או תומך במתיישבי המקום מבחינה אידיאולוגית, כי אם העם הזה הוא גוש, הוא לא גוש קטיף, אלא גוש אחר...), היה לי מוזר (שלא נאמר חרה לי ונשלים את הסוגריים הקודמים מבחינת הצליל) לראות את המילה טרנספר מוצמדת דווקא להעברת היהודים מרצועת עזה לשטחים קצת פחות מסוכנים בישראל.

 

המילה טרנספר, מעבר לשימוש שנעשה בה בז'רגון המחשבים כדי לתאר העברת קבצים, שמורה לגירוש ערבים והיא "מתנתה" של מפלגת מולדת בראשות רחבעם זאבי (הייתי מוסיף הי"ד, אבל אני מקווה שבמקום שהשם ינקום, הוא ישכין שלום. קראו לי סוטה ומוזר).

הרעיון שעמד מאחורי השימוש במילה הלועזית הזו, היה לצמצם במשהו את הקונוטציות השליליות של המילה גירוש. היו יכולים להשתמש במילה לועזית אחרת, אבל מה לעשות, במילה אקציה נעשה כבר שימוש על ידי תועמלני הרייך השלישי הגרמני וכך לא נותרה ברירה, אלא להשתמש במילה שלכל היותר משמשת להעברת סיביות ברשתות תקשורת.

 

כמובן שמכבסת מילים לא באמת תוכל לכסות על הרעיון המזוויע שעומד מאחוריה. בדיוק כמו שצמד המילים "הפתרון הסופי" לא יכול היה להסתיר את גודל הכיעור של השמדת יהדות אירופה והעולם או בדוגמא קצת פחות קיצונית – הביטוי הנקי "משטרת הגירה" לא יכול להסתיר את העוול שנגרם לאנשים שמובאים לארץ כנטולי ומגורשים כאשר גם זה נלקח מהם (ואת זה תיארה בצורה "נפלאה" מעוררת חלחלה מישהי טובה ממני).

וכך, המילה טרנספר הפכה לבעלת קונוטציה שלילית.

שלילית מספיק כדי שתהיה כתובה על שלט של אנשי ימין, במטרה לזעזע את הקורא התמים, בכך שהולכים לבצע טרנספר...

גלגולה של המילה מעניין. כעת אגב, הטרמינולוגיה של אנשי ימין קיצוני כמו אביגדור (איווט) ליברמן, משתמשת בה היא של מילים יפות כמו "תוכנית החלוקה" (הזכורה משיעורי היסטוריה כתוכנית היסטורית שרצתה לחלק את ישראל בין היהודים לערבים, אך הערבים הרעים לא רצו לקבל וקמו עלינו להשמידנו) ו"חילופי אוכלוסייה" או "חילופי אוכלוסין".

לזכותו של ליברמן, אומר שתוכניתו, בניגוד לזו של רבים בימין ובשמאל שלא מציעים דבר, מאוד מפורטת וקונקרטית. אמנם יש בה אקט לא מקובל של שלילת אזרחות של ערבים-ישראלים רבים, אבל היא בהחלט נראית קוסמת בהתחשב באיום הדמוגראפי המוצג על ידי אותו אגף פוליטי בדיוק. ואתם יודעים מה, זו לא התוכנית המועדפת עלי, אבל באם אראה שאין אלטרנטיבה אחרת, אשקול אותה כחלופה אפשרית, במיוחד לאור העובדה שטרם שמעתי (ואין זה אומר שאין) נימוק מדוע אין להמיר אזרחותם של אנשים ממדינה אחת לשנייה כאשר השטח עליו הם נמצאים מועבר לאותה מדינה. אמנם זה נוגד את הרעיון של מגילת העצמאות לפיו ישראל תעניק מעמד שווה לכלל אזרחיה ובכלל זה גם בני המיעוטים, ללא קשר לדתם ואמונתם. אבל מגילת העצמאות היא מסמך, אמנם חשוב, אבל בהחלט יכולה להיות מושא לשינוי, בשל התפתחויות שחלו בכמעט שישים השנים מאז נחתמה.

 

 

לקוח ותיק

 

מצאתי חסרון בלהשאיר תלונה כמעט אחרי כל קניה שאני עורך בסניף מגה הקרוב למקום מגורי.

זה לא שאני לא נהנה לנהל שיחות חסרות תכלית עם מנהל וסגן מנהל הסניף. נהפוכו, לעיתים אני מוצא את השיחות יעילות ולעיתים אני מרגיש כאילו הייתי מנכ"ל קו-אופ הרבוע הכחול ומנהל הסניף מנסה לספק לי תירוצים מדוע הם לא בסדר (ואני לא חולה כוח או משהו, אבל הסיטואציה משעשעת למדי, כאשר הם לחלוטין לא מבינים שכל ענייני שהם יתקנו את דרכיהם ולא לשמוע הסברים והתנצלויות מדוע הם לא מסוגלים לספק ישרות כמו שצריך).

 

אבל כאשר משאירים לי הודעה במשיבון הקולי שאני צודק בתלונה האחרונה שהשארתי בסניף והם מקווים שתוך מספר חודשים הם יוכלו לתקן ולשפר את המצב, אין לי שמץ של מושג לאיזו מהתלונות שהשארתי הם התכוונו...

נכון לעתה אני חושד בתלונה על כך שאין להם אספקת נוטלה שוטפת לסניף, מה שמרגיז אותי מאוד, כאשר אני רואה את כל ממרחי הקקאו האחרים שאני לא רוצה או בתלונה על כך שהם סדרו את המדפים בצורה ממש מוזרה (מה שמנהל הסניף התקשר אלי והבטיח שהם ישימו מפה בכניסה, מה שלאחר כחודש לא עמדו בו), אם כי יתכן והם מתקשרים בקשר לתלונה על כך שמוצרים מסוימים מוצגים על המדף כמוצרים במבצע, כאשר הקופה לא מכירה את המוצר, מה שאמנם לא הצליח להפיל אותי בפח, אבל בהחלט יכול להטעות לקוחות רבים אחרים.

בקיצור, אני מתלונן יותר מידי.

אבל הם אשמים, הם השאירו תיבת תלונות ודפים בהם מבקשים ביקורת. שיתמודדו עם זה.

 

 

מתחלואות העידן הנוכחי

 

ואם כבר נגעתי מעט בקשרי לקוח-רשת גדולה, הנה מקרה שקרה לי בימים האחרונים, ואני חושב שמשקף מאוד את החברה הפוסט-מודרנית שחלק מהמין האנושי, ובכלל זה אני, חי בה (באמת יש כמה אנשים שחיים בתקופות אחרות מבחינה מחשבתית, אבל לא כאן המקום לבקר זאת, מה גם שאולי זה טוב).

 

נכנסתי למאפיה השכונתית (או אחת מהן), כאשר בתוך אוזניי תקועות שתי אוזניות לבנות שהקשו עלי את השמיעה של העולם החיצון. במאפייה, עמדה לה מוכרת בודדה, שיערה צבוע בבהירות (השורשים קצת פחות), עמדה לה ושיחקה בסלולארי (או הייתה מרוכזת בשליחת SMS, גלישה סלולארית או השד יודע מה).

הושטתי את ידי, לקחתי לחמנייה ושמתי בתוך שקית וניגשתי לשלם.

המוכרת אמרה משהו שלא הצלחתי לשמוע, מבלי להרים את ראשה כלפיי (נראה לי שזה היה גובה המחיר). אני מצדי, עם האוזניות והמוזיקה ברקע, שלפתי את ארנקי, הוצאתי מטבע של עשרה שקלים, שילמתי וראיתי שהיא מקישה על הקופה 2.50.

כאשר היא הושיטה את היד לתת לי את העודף, בדקתי שאכן היא נותנת לי שבעה שקלים וחצי, הנהנתי בראשי מבלי לומר דבר והיא כנראה מלמלה משהו שלא הצלחתי לשמוע.

 

הניכור!

לה להפריע שאני לא באמת שומע אותה (כי הרי לא באמת היה לה מה לומר לי), לי אמנם מעט הפריע שהיא לא מסתכלת עלי (במובן המאוד מילולי), אבל לא הערתי לה על זה.

סיטואציה כה שכיחה ומוכרת, אבל כל כך א-סוציאלית.

אני מודה שאני קצת מתבייש כאשר אני הולך ושומע מוזיקה באוזניות. בכל זאת, זה סותר את הדעה שלי, שיש להיות קשוב לעולם ולשים לב לכל פרט.

מצד שני, זה מחדד וממקד את תשומת הלב לראייה, אז אני מניח שמבחינתי זה בסדר.

אבל המוכרת במאפייה...

אם לפחות היו להם לחמניות יוצאות מגדר הרגיל...

אבל סתם מדובר במקום בינוני מינוס...

 

 

ומצעד האיוולת של משרד החקלאות נמשך

 

על אף שבית המשפט העליון קבע שפיטום אווזים אינו חוקי, משרד החקלאות, בהנהגת הארכי-מושחת (אלוף המינויים הפוליטיים, לפי דו"ח מבקר המדינה האחרון), השר ישראל כץ, לא עושה דבר על מנת לאכוף את החוק והחקלאים ממשיכים לתקוע צינורות ולהאביס מזון על אווזים מסכנים, שהכבד שלהם מתנפח ללא כל פרופורציה, על מנת שישמשו "מעדן" עבור אנשים.

מי שמכיר כיצד נראה השר (תמונה באתר הכנסת, אני לא רוצה לכער את הבלוג שלי), ודאי תוהה אם הוא בעצמו מפוטם או שהוא פשוט חוגג על הכבד של אווזים.

 

בכל מקרה, כאשר השר בעצמו ממנה במשרד החקלאות מקורבים רבים (עוד פרטים באתר משרד המשפטים) ומצפצף על החוק ואמות המידה הפוליטיות, קשה להתפלא שהוא נוהג באדישות ומצפצף על החוקים העוסקים בזכויות בעלי החיים.

הרי הוא מקדם האינטרסים הצרים של המגזר החקלאי, אינטרסנט פוליטי ולא איש חזון.

אגב, מוזר שלאנשים שמתעללים ורוצחים אווזים (ובעלי חיים בכלל) קוראים "חקלאים". הרי כי כאשר אומרים לי חקלאי, אני חושב על אדם שעובד בשדות, איש המעבד את האדמה. ואלה, אלה בונים מכלאות וכולאים בהן בעלי חיים. כיצד המילה חקלאי, מתארת גם אותם?

 

 

שלא תגידו שלא קראתם את זה כאן לפני

 

ראו כיצד ב"הארץ" מתגאים בכך שכעת זו שנת האנס כריסטיאן אנדרסון, בכך שבדנמרק יש רק חמישה מיליון אזרחים ובכך שגילה אלמגור היא שגרירת האנס כריסטיאן אנדרסון בישראל.

 

הרי אני כבר חשפתי את זה לפני חודשיים, כחלק מחיבתי המיוחדת לדנמרק ולשפה הדנית.

 

 

מערכת מעקב אחר חברי הכנסת

 

אני זוכר שכאשר עופר לנדא שמע על הדף שמציג את נוכחות חברי הכנסת, מאוד טרד את מנוחתו שהדף ישמש ארגוני טרור לפגוע בכנסת.

אני לא מסכים לגמרי עם עופר ולא חושב שזה כל כך חשוב. טיפ – הכנסת בד"כ די מלאה ביום וזו אחלה שעה לפגוע בה, מבלי לדעת מי בדיוק נמצא במשכן, אם כבר רוצים לפגוע בה. הבעיה בפגיעה בכנסת, אם מישהו יתכנן זאת, היא לא אם ח"כ זה או אחר נמצא במשכן, אלא איך להתגבר על האבטחה הרבה במתקן, לא?

 

אבל היה דבר אחר שכן טרד את מנוחתי. כיצד בעצם מתבצעת הבדיקה הזו...

שלחתי מכתב בנושא לאתר הכנסת ובאותה הזדמנות גם תהיתי לגבי המשך פיתוחים צפויים באתר.

להלן המכתב הקצרצר:

 

שלום רב.

ראשית, אני רוצה לברך על מערכת הצגת הנוכחות של הכנסת.

אולם יש לי שתי שאלות קצרות על המערכת.

האם חברי הכנסת מחתימים איזה כרטיס בכניסתם למשכן, או שיש דרך אחר לפיה הם מזוהים בכניסה?

האם יש כוונה להציג בעתיד נוכחות במליאה/וועדות?

 

להפתעתי, לא הצמידו משדר לכל ח"כ, אין להם כרטיס נוכחות שהם "דופקים" בכל פעם שהם באים בשערי הכנסת ואפילו אין מצלמה עם תוכנה שמזהה את הפרצוף של חבר הכנסת...

להלן תגובתם (שהייתה די מהירה):

 

אלעד יאיר שלום, סדרן שעומד בכניסה רושם את כניסת/יציאת חברי הכנסת. המערכת בשלב הקמה ישולבו בהמשך פונקציות נוספות.

 

נו, אז שומר בכניסה רושם את מי הוא רואה ומי לא...

אני ציפיתי למשהו מתוחכם יותר.

פלאי הטכנולוגיה של הכנסת...

יכלו לעשות משהו משעשע יותר אגב, למשל לשים שומר בריון בכניסה, שיפליק על ישבנו או ישבנה של כל ח"כ שנכנס/ת ויספר את מספר הפעמים שצועקים "איה", כדי לדעת כמה ח"כים נוכחים בכנסת...

וברצינות, הייתי מצפה שתהיה מערכת מתוחכמת יותר ובכל מקרה שנוכל גם לדעת אם חבר כנסת מסוים נוכח במליאה, בישיבת הוועדה בה הוא חבר או שהוא סתם יושב במזנון הכנסת ומדסקס עם חבריו...

 

 

משחקי מילים של אמא

 

באחת משיחות הטלפון שלה, שהיא מקפידה לנהל בקול רם כדי שאשמע, שמעתי את אמא שלי מדברת על טיסה זולה שהיא מחפשת, לחופשת הקיץ.

אין כאן עניין מיוחד, זולת העובדה ששמעתי אותה פולטת בטעות את המשפט הבא:

"אני לא מחפשת משהו בשמיים"

 

כוונתה כמובן הייתה שהיא מחפשת טיסה זולה ונראה לי שבזה הסתכמו מחשבותיה.

אבל אני מצאתי מאוד אירוני את העובדה, שהיא מחפשת טיסה לא בשמיים....

 

 

הטרוריסט של צד אחד, הוא לוחם החופש של הצד האחר

 

אני חושב שהסיפור הזה, לפיו ארה"ב מסרבת להסגיר לוונצואלה חשוד במעשה טרור, מראה שלכל חכה יש שני קצוות, לכל מטבע יש שני צדדים ו<הכנס ביטוי המעיד על מוסר כפול> והרבה מוסר כפול קיים בעולם...

 

קצת קשה להתפלא על המוסר הכפול במדיניות האמריקנית, הרי בכל זאת מדובר בארה"ב שלחמה (ולוחמת) ב"טרור" של הטליבאן באפגניסטן, אותו משטר טליבאן שהיא הקימה בעצמה כדי שיתנגד לבריה"מ. מדובר באותה ארה"ב שמדברת בגנות הבחירות הלא דמוקרטיות באיראן (שמשנת 1997, אינן צפויות והמועמד הפחות צפוי מנצח) ומעודדת משטרים "דמוקרטים" כמו זה של בית המלוכה הסעודי המנהיג במדינה חוקי אסלאם נוקשים, מדובר באותה ארה"ב שחימשה את פקיסטאן שתהווה משקל נגד לסין ומתחה ביקורת כאשר זו השתמשה בנשק כנגד הודו השכנה הידידותית לארה"ב, מדובר על ארה"ב שמגנה כל מדינה שמנסה להשיג נשק גרעיני ושיחררה שתי פצצות אטום מעל שתי ערים יפניות באוגוסט 1945, כאשר המטרה הייתה לפגוע ביודעין באזרחים יפנים, בלי נקיטת מראית עין שמדובר ביעד צבאי.

והדוגמאות עוד רבות, רבות מספור...

אפילו הדאגה הכנה של ארה"ב ממכירת נשק ישראלי לסין, על מנת שחברות אמריקניות יוכלו למכור מוצרים דומים (כמובן, הנימוק הוא ביטחוני, כי הרי סין מסוכנת), היא דוגמא לצביעות האמריקנית.

 

אז מה הפלא שארה"ב דורשת מכל מיני מדינות להסגיר לה "טרוריסטים" (שלאחר מכן יוגדרו "לוחמים בלתי חוקיים" וזכויותיהם ישללו מהם), בעוד היא בעצמה מסרבת להסגיר טרוריסטים התופסים מכסה בשטחה?

האם אי פעם נזכה לראות הכרה של הממשל בוושינגטון בכך שהטרוריסט של האחד, הוא לוחם החופש של האחר?

או שנוכל לקרוא זאת רק בקרב גורמים שקולים באקדמיה האמריקנית ותו לא?

 

 

המלצות

 

לסיום, הגעתי לשלב ההמלצות:

 

המלצה על משחק מטופש שמבטיח שעות של  הנאה.

 

המלצה על אתר שהורס אתרים (כולל את הבלוג שלכם) בכל מיני דרכים חביבות, כמו הפצצה גרעיניות ושות'.

 

והקטע, אולי המשעשע ביותר מתוך החמישייה הקאמרית מעולם, על יחסי המגישים בערוץ הראשון.

צפו בזה שוב ושוב ושעות של הנאה (כן, גם כאן) מובטחות לכם...

 

ועד כאן פוסט קצרצר זה.

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 28/6/2005 11:39   בקטגוריות ערב רב  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-29/6/2005 03:19
 



יום שישי הקרוב - מצעד הגאווה בירושלים - בואו בהמוניכם


 

קראתי את הכתבה המשמחת הזו, שהשופטת מוסיה ארד אישרה את קיום מצעד הגאווה בירושלים.

 

אז החלטתי לשלוח לעמותת הבית הפתוח ברכות ולברר מתי המצעד.

המצעד יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 18:30 בערב (פרטים, כאן).

לצערי, למחרת מוקדם בבוקר יש לי עיסוקים בחיפה, כך שלא אגיע.

אבל לפחות יהיה את זה בשנה הבאה...

 

אם יש באפשרותכם, אני ממליץ להגיע ולהביע תמיכה בקהילה ההומו-לסבית בישראל, שהיא, כמו עוד קבוצות רבות בישראל, סובלת מהפלייה מצד אנשים שכל מה שמפריע להם שאנשים אחרים שונים מהם בדרך זו או אחרת.

מנסיון העבר, מצעדי גאווה (טוב, הנסיון שלי הוא רק עם זה של ברלין מלפני שנתיים) זה כיף!

נכתב על ידי ashmash , 26/6/2005 23:12   בקטגוריות שימושון  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-5/1/2006 11:02
 



לדף הבא
דפים:  

467,603
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)