לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 43

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2005    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2005

אמא-מוזרה, קללות, שרת החינוך ועוד...


 

אמא "מיוחדת"

 

לפני מספר ימים, אמא שלי טסה לסלובניה וקרואטיה למשך כשבוע.

עזרתי לה לסחוב את המזוודה במעלה הרחוב, עד לתחנת האוטובוס, שם היא תפסה אוטובוס שאמור היה לקחת אותה לרכבת ומשם לשדה התעופה.

כאשר חזרתי הביתה, לפתע, הטלפון התקשר מאיזה מספר טלפון סלולארי שלא הכרתי. אמא שלי הייתה מעברו השני של הקו.

היא שכחה את הדרכון...

 

למזלה היא נזכרה בזה עוד בחיפה, בשכונת רוממה.

היא ירדה מהאוטובוס. ביקשה מגברת אחת שיחה בסלולארי על מנת להודיע לי.

חיפשתי את הדרכון שלה, מצאתי ונסעתי להביא לה אותו ובאותה הזדמנות גם הקפצתי אותה כבר לתחנת הרכבת (לא אפרט מדוע לא עשיתי זאת מלכתחילה, אבל מסתבר שזה היה לטובה, אחרת ודאי הייתה נזכרת רק ברכבת שהיא שכחה את הדרכון).

 

אז הפעם היא לא פספסה את הטיסה רק מפני ששכחה את הפספורט, בזכות ערנות.

אבל יש לה נטייה לשכוח כל מיני דברים.

לפני כשנה וחצי למשל, כאשר היא טסה לפורטוגל, היא שכחה שהיא צריכה לקחת מכשיר טלפון שהזמינה בשדה התעופה.

היא התקשרה אלי בבהלה, העירה אותי (השעה הייתה שש וחצי בבוקר ועוד ישנתי), רק כדי להודיע שהיא לא לקחה מכשיר סלולארי ושאני אתקשר להודיע לחברה לבטל אותו.

התקשרתי. הסתבר שהם מבטלים בלאו הכי את ההזמנה אם לא לוקחים מכשיר (הסיפור המלא מופיע כאן תחת הכותרת מוח של אפרוח)...

 

איזו אמא...

בחיי, לא אחת אמרתי לה שאם הראש שלה לא היה מחובר, ודאי הייתה שוכחת אותו היכן-שהוא.

היא נאלצה להסכים.

 

 

פולסא דנורא

 

נו, אז מה השתנה בעשור האחרון?

במה שונה 2005 מ-1995?

שוב מטילים, למשל, "פולסא דנורא" על ראש הממשלה...

 

אפשר אולי להתעודד מהעובדה שמטילי הקללה קבעו שאם ראש הממשלה אריאל שרון לא ימות תוך שלושים יום, אז מבצעי הטקס ימותו.

מהפה שלהם לקדוש ברוך הוא!

עכשיו צריך לשמור על שרון "כמו אתרוג", אם נאמץ ביטויים של אמנון אברמוביץ'...

 

חוץ מזה, אולי זו סתם הצגה?

אחרת מדוע הם היו כה להוטים למכור את הקלטת?

 

 

כולנו אחים

 

חשבתי על משהו.

אם כל ישראל ערבים זה לזה ובעצם כולנו אחים, האם כאשר יהודי ויהודיה מקיימים יחסים (עושים אהבה), זה בעצם סוג של גילוי עריות?

 

 

ותודה לשרת החינוך שתומכת בסטודנטים

 

תודה לשרת החינוך לימור לבנת שבזכותה לראשונה מאז ומעולם חלה ירידה במספר הסטודנטים באוניברסיטאות בארץ.

אבל אל תשכחו שבתעמולת הבחירות הקרובה נשמע כיצד התקציב לחינוך גדל (והוא לא), כיצד מעמדם של המסיימים תואר ראשון השתפר (והוא לא) ובכלל, הכל כאן נפלא...

ובאותו עניין, אבל מעט אחר, אולי דבריו של זיגפריד על הסקת מסקנות והתפטרות שרת החינוך יתגשמו יום אחד?

לא בישראל, לא בקרוב.

 

 

מדינת עולם שלישי, רק בלי היתרונות

 

אם הפכנו למדינת עולם שלישי, כשאחת לכמה ימים אנחנו קוראים פה על חיסולים בעולם התחתון, סתם אזרחים תמימים שהולכים לטייל עם הכלב (ובמקרה מתפתים לקטטת סכינים), סתם בנות שלא יודעות להגיד כן ועוד מקרים מזעזעים שאנו קוראים עליהם מידי יום, אז למה אנחנו לא יכולים לנצל גם את היתרונות של חיים במדינה שכזו?

כלומר, בדרום אפריקה היה מזג האוויר משגע ונופים מדהימים, פרט לאותם חמושים המסתובבים ברחובות.

ופה?

פה חם, לח וחופי הים התיכון הרבה פחות יפים.

למה לנו אין את היתרונות שבאים עם החסרונות (כלומר יש, אבל לצורך העניין אני מתעלם מהיתרונות)?

 

אגב, מדינות עולם שלישי, המצב בניג'ר, מלי, בוריקנה פסו ומאוריטניה, בעקבות בצורות ממושכות מזוויע ביותר. התמונות המתקבלות משם (למשל הכתבה הזו של ה-BBC שמצורף לה סרטון), הם של ילדים הסובלים מתת תזונה שהזכירו לי את אותם ילדים שסבלו מרעב בתקופת השואה, עם הראשים הגדולים לעומת הגוף שהוא שלד ועור בלבד.

כאשר רואים את חרפת הרעב שאנשים באפריקה נאלצים להתמודד איתה, כל מיני "צרות" התנתקות וכדומה, מתגמדות לעומת רבבות המתים מידי יום מרעב, מלאריה, איידס וכנופיות באפריקה

 

 

תחליף לאנשים

 

לסיום, אשאל מדוע אם אפשר להשתמש בבובות ממש מתוחכמות כתחליף לאנשים בלימודי רפואה ופיזיולוגיה, אז לשם מה בכלל צריך אנשים?

ובכלל, איפה כל הכיף בלנתח גופות (שזו בעצם הסיבה שלפחות חלק מהאנשים הולכים ללמוד רפואה)?

 

טוב. מוסרים לי ששבוע חדש בפתח, אז אסיים כאן.

שבוע טוב וכיוצ"ב

אלעד

 

נ.ב.

 

מישהו אגב יודע מדוע מיקרוסופט מכריחים את משתמשי המסנג'ר להוריד גרסה חדשה בכזו הודעה דרמטית?

אם הייתי מסמן "לא", יכול להיות שהיוזר שלי במסנג'ר היה נמחק לעולמים?

מונופול דורסני וחצוף!

 

נכתב על ידי ashmash , 30/7/2005 23:28   בקטגוריות ערב רב  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-1/8/2005 11:24
 



"עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים"


 

לכל אלו שלא אוהבים מלל – תמונות מיד לאחר הטקסט

 

שלשום בלילה החלטתי בספונטאניות שממש לא אופיינית לי לנסוע בבוקר המחרת לטיול בבירת ישראל – ירושלים.

החלטתי לצאת מבית בשעה שבע ורבע, על מנת לתפוס אוטובוס שיוצא מחיפה בשעה שמונה. לכן תכננתי לקום בשעה רבע לשבע (בכל זאת, חצי שעה זה די והותר לצחצוח שיניים, ארוחת בוקר, סידור אחרון של התיק ושאר הדברים שעושים כשקמים בבוקר).

משום מה, כנראה בלהט הרגע, כאשר הלכתי לישון בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר, שכחתי לכוון את השעון...

אולם בכל זאת, התעוררתי ביקיצה טבעית בשעה שש ורבע ושכנעתי את עצמי להישאר המיטה עד שהשעון יצלצל, כי הרי אין טעם לקום ואפשר להמשיך לנמנם...

פקחתי עיניים שוב, השעה הייתה שלוש עשרה דקות לשבע, מה שעורר את חשדי. קמתי וגיליתי שבאמת לא כיוונתי את השעון.

נו, מה הן שתי דקות לעומת נצח?

בלאו הכי אני תמיד לוקח מקדמי ביטחון, כך שזה לא השפיע לי על שארית היום...

 

באוטובוס עליו עליתי, קו 11 מהטכניון לתחנת חוף הכרמל, היה נהג חביב. שאלתי אותו לגבי מחירים אפשריים, שהם כידוע מגוונים מאוד – תעודת סטודנט/הלוך/הלוך וחזור/נסיעת המשך/המשך הלו"ש – הלוך ושוב (שתי האפשרויות האחרונות הן אפשרויות שנוספו רק לאחר פתיחת שני מסופי האוטובוסים החדשים בחיפה ולאחרונה גם באזור המרכז, לאחר פתיחת הטרמינל החדש בנתב"ג ומשמעותה שאתה עולה בתחנה מסוימת בתוך העיר ומשלם עבור היעד הסופי שלך ובתמורה מקבל הנחה על הנסיעה העירונית).

בחרתי בכרטיס המשך הלו"ש שעלה 66.30 שקלים עבור שתי נסיעות בחיפה ושתי נסיעות בקו ירושלים-חיפה, מחיר די הוגן, בהתחשב בעובדה שמחיר נסיעה ללא כל הנחה בכיוון אחד עולה כארבעים שקלים.

אבל הנהג כאמור היה חביב, אולי חביב מידי. הוא הסביר לי על כל האפשרויות במשך נסיעה של כשלוש תחנות. אחרי שהוא סיים, הוא המשיך לדבר איתי על תוכניות שהוא רואה בערוץ הריאליטי. איכשהו הגענו לדבר על דרום אפריקה והוא סיפר לי שמאוד מסוכן שם, כי זה מה שאמרו ב-Reality TV. ניסיתי להסביר לו שערוץ ריאליטי, הוא לא בדיוק המציאות ודי נחמד שם...

בשלב הזה, כבר היינו בחורב, אז עלו שתי ילדות חמודות, אחת מהן עם גלשן ואז במשך כל הירידה של פרויד, הוא הסביר להן על החוקים והתקנות המחמירים של אגד שאוסרים העלאת נוסעים עם גלשנים (וגם מסורים ועוד כל מיני דברים).

כאשר הוא חזר על זה בפעם השנייה או השלישית, החלטתי להנציח את דבריו בוידיאו (עם המצלמה הרגילה, המסרטה שלי אצל אח שלי) וכך יצא לי סרטון משעשע למדי.

 

אבל היי, אני כותב על הטיול שלי בירושלים ועוד לא יצאתי מחיפה...

אז הבה נגיע אל האתר הראשון שכל מי שנכנס לירושלים ברכב/אוטובוס נתקל בו...

בית העלמין "גבעת שאול"...

אני מבין שזו "מצווה" להיקבר בירושלים, כי הרי שם תחל תחיית המתים. זה מביא למצוקת קבורה בעיר...

אבל למה לשים את בית הקברות בכניסה לעיר, על הכביש הראשי?

מה הדבר הראשון שמי שמגיע לירושלים רואה (אחרי שהוא ראה את הגרוטאות מתש"ח בשער הגיא)?

קברים...

האם זה סימן לסופה הצפוי של העיר או משהו?

 

אבל זו הערה שיכולתי לכתוב בכל זמן אחר. הבה נעבור אל המקום הראשון בו ביקרתי – "הר הרצל" ( או בגרמנית Herr Herzl, על אף שאולי היה עדיף Herr Doktor Herzl).

היו שם כמה קבוצות חיילים. כל כך שמחתי שאני לא חייל ולא צריך לבקר על פי איזה סדר ולשמוע כל מיני דברים על ציונות שכל מיני אנשים שלא בהכרח מבינים בנושא יותר ממני מדקלמים...

כך יכולתי למשל, ללכת לחלקת ראשי ההסתדרות הציונית.

אז זולת אנשים עם שמות של בתי עיתונאים (למשל נחום סוקולוב) או אנשים עם שמות של בתי חולים (למשל דוד וולפסון), קבורים בחלקה שלושה אנשים ששם משפחתם זהה באופן "מחשיד" לשם ההר בו הם קבורים...

הכוונה כמובן לאחותו של בנימין זאב (תיאודור) הרצל – פאולינה הרצל, אמו ז'נטה לנה הרצל ואביו יעקב הרצל.

לא הייתי טורח לציין זאת, לולא העזובה מעוררת הכעס של המצבות, במיוחד זו של אביו של תיאודור הרצל, שלא ניתן לקרוא לחלוטין מה כתוב עליה (תמונה בסוף). אם כבר נעשתה הטרחה להעלות לארץ לא רק את עצמות הרצל, אלא גם את עצמות בני משפחתו, מן הראוי שידאגו גם לטפח את קבריהם.

אבל בעצם, לא צריך. במילא את התלמידים, החיילים והתיירים, לוקחים לראות את הקבר הנוצץ של הרצל וחלקת גדולי האומה, כדי לראות את הקבר החריג של ראש הממשלה הראשון שנרצח בישראל, ולא לחלקת ראשי ההסתדרות הציונית, אז אין טעם לדאוג למצבות.

הקבר של זאב ז'בוטינסקי אגב, די מוזנח גם כן. אבל אפשר להתנחם בזה שלפחות פעם בשנה, לקראת האזכרה מנקים אותו.

רבין, אם תהיתם, לא ברח...

 

אחרי ביקור בהר הרצל (שאגב לא היה בתוכנית המקורית, אבל החלטתי לקפוץ לבקר בו), הגעתי ליד ושם, מקום אליו מאוד רציתי להגיע, לאור השיפוץ  שעבר ופתיחת המכלול החדש.

אכתוב פה כמה מילים מתוך החוברת של יד ושם (תמונות כאמור לאחר הטקסט בשלמותו):

"המוזאון נמצא במבנה דמוי מנסרה החודר להר מצדו האחד ונפתח מצדו האחר לנוף ירושלים. מסלול הביקור עובר לאורך ציר מרכזי שמשני צדדיו מסתעפים פרקי הסיפור בחללי תצוגה. בין הפרקים נפערים שברים המעצבים את מסלול ההתקדמות במוזאון ומאפשרים לשמור על קשר עין בין שני קצות המנסרה. בשברים מוצבים מסכי וידיאו וחפצים המציגים נקודות תפנית במהלך האירועים ההיסטוריים".

ואחרי הציטוט שהוא פשוט תיאור טוב ולכן הבאתי אותו, אספר שההליכה במבנה החדש היא באמת חוויה מדהימה. אין עומס של פרטים (כפי שקיים במוזיאונים רבים), ההסברים קצרים ותמציתיים וישנו קו ברור של התפתחות כרונולוגית של השואה מסיבותיה, ראשית התהוותה, מהלכה ותוצאותיה. מדובר במסלול מאוד מבנה שאמנם אפשר לתת בו דגשים לחלקים שונים ולדלג על חלקים ממנו, אבל בהחלט לא מדובר במוזיאון פתוח בו כל אחד בוחר את הנתיב שהוא רוצה, שזה יתרון, כי כך מובטח שהמבקר יזכה להזדמנות לצפות בכל המוצגים, מבלי ללכת לאיבוד.

כמובן שיש לזכור כי מוזיאון יד ושם, על אף היותו מוזיאון בנוי לתפארת, הוא עדיין מוזיאון. יש בו קו ברור ורעיון שרוצים להעביר. לא תזכו כאן לראות את סבלותיהם של עמים אחרים בתקופת מלחמת העולם השנייה או בתקופות אחרות, לא תזכו כאן להכיר את כל ההיסטוריה היהודית או ההיסטוריה של האנטישמיות, אלא רק זו שלדעת האוצר רלוונטית לשואה.

אין זו ביקורת כמובן. ליד ושם יש מטרה אחת, חשובה מאוד לדעתי, להנציח את שואת העם היהודי, להזכיר את הקורבנות, הניצולים, האנשים שסייעו להם.

ההרגשה שלי, היא שכאשר מוזנח עניין לקחי השואה במוזיאון המוקדש לשואה, מתפספסת מטרה חשובה מאוד – לימוד הלקח, שהוא אוניברסאלי.

השואה הייתה אמנם ייחודית בעוצמתה והטוטאליות שבה. אבל היא בהחלט לא הייתה עניין חד-פעמי ומגזענות לא סבל רק העם היהודי.

מספיק להסתובב בבלקן ובאזורים מסוימים ביבשת אפריקה, על מנת לדעת שרצח-עם הוא עניין המתבצע גם בימינו וסבל של אנשים הנרדפים רק בשל דתם, גזעם ומוצאם הוא מנת חלקם של רבים בעולם גם כיום.

כאמור, אולי יד ושם הוא לא המקום להזכיר את כל הדברים האלה, כי הוא מוזיאון עם מטרה מסוימת. אבל היה ראוי שיהיה מוסד בסדר גודל כזה, להילחם בגזענות והשנאה הקיימים בימינו אנו.

 

בסוף מבנה המנסרה, עוברים ב"היכל השמות". המקום מכיל את דו"חות העדות של ניצולי שואה וצאצאי קורבנות השואה, על אלו שנספו בשואה.

ליד המבנה, ישנם מסופי מחשב המאפשרים חיפוש במאגר המרכזי של שמות קרבנות השואה (אפשר גם מהבית).

החלטתי לחפש כמה קרובי משפחה...

מצאתי.

לא היה נעים בכלל.

זה כאמור מסוג המקרים בהם אני מעריך מאוד את העובדה שהייתי בגפי.

 

כאשר יוצאים מהמבנה דמוי המנסרה, ישנן גלריות בהן מוצגות יצירות הקשורות לשואה או שנעשו בעקבות השואה. עברתי על שתי תערוכות. אני מוכרח לציין שברוב פרטי האומנות לא מצאתי עניין מיוחד, אבל היו כמה שמשכו את עיני ועיינתי בהן קצת יותר לעומק.

הלכתי גם לאוהל יזכור, על אף שהייתי בו כבר בעבר והוא לא עבר שינוי מהותי מאז הפעם האחרונה שהייתי בו לפני כשנתיים וחצי. הנחתי שגם ביתן הילד לא עבר שינוי מהפעמים הקודמות בהן הייתי בו ולכן החלטתי לוותר הפעם ולהמשיך את הטיול שלי, כפי שתכננתי.

 

דפקתי צילום של אוטובוס התיירים שבערב לפני ראיתי פרסום עליו באתר של אגד. כשראיתי את הפרסום התלהבתי וחשבתי להשתמש בו, אבל כאשר הבנתי שהמחיר הוא 45 שקלים ליום נסיעה (שכולל חמישה אוטובוסים לכל היותר), החלטתי לוותר...

תפסתי קו 20 ונסעתי אל רחוב יפו, שם, בכיכר ציון, סעדתי את לבי במסעדת וילג' גרין הצמחונית, כפי שאני עושה כמעט בכל פעם שאני בירושלים. משום מה, הפעם הם נראו לי יקרים מתמיד. אבל יתכן שזה משום שאכלתי די הרבה ועל האוכל משלמים לפי משקל.

טוב, יום טיול. מותר לי!

הלכתי ברגל לכיוון שער יפו, שם ניסיתי לברר היכן ממוקם "גן לאומי סובב חומות ירושלים" המופיע ברשימת האתרים של כרטיס מטמון של רשות הטבע והגנים. לאחר שכמה עוברי אורח לא ידעו היכן זה, נכנסתי ללשכת התיירות ושאלתי. העובדת במקום לא ידעה היכן זה. היא גם הוסיפה ואמרה שאני לא הראשון ששואל ושאפנה לרשות הטבע והגנים. התקשרתי אליהם, ענתה מישהי שאמרה שבאמת לא מדובר ב"סובב חומות ירושלים" ושהחומות בכלל שייכות לעירייה. שאלתי אם כך אז מה כן מעניק לי כרטיס מטמון, והיא השיבה שכניסה למוזיאון מגדל דוד. אשנה מעט את סדר הזמנים ואומר שכאשר מאוחר יותר הלכתי למוזיאון מגדל דוד, דרשו ממני 30 שקלים בכניסה ואמרו שהם לא מכירים את כרטיס מטמון, מה שגרם לי להדיר רגליי מהמקום העושק שכבר ביקרתי בו בתקופת בית הספר.

שרשות הטבע והגנים יצפו למכתב נזעם ממני בתקופה הקרובה!

 

המקום שמאוד רציתי לבקר הפעם בעיר העתיקה, היה "כנסיית הקבר" (church of the holy Sepulcher), בה על פי המסורת נקבר בחור יהודי בשם ישוע.

מוזר כל הקטע הזה שקוברים יהודים בכנסייה, לא?

נראה לי שאתן לתמונות לדבר בעד עצמן. אולי אגיד שחלקן צולמו במהלך טקס מסוים המתקיים במקום (נראה לי מידי יום) ובמהלכו שורפים קטורת ומצלצלים. היה קצר ונחמד (ולא נחמד כי היה קצר).

בכל מקרה, האקלים בתוך כנסיית הקבר, היה קריר ונעים למדי. נראה לי שהיא מכונה "כנסיית הקבר", רק משום שכמו קבר, חלקים בה חפורים עמוק בתוך האדמה.

מכנסיית הקבר, המשכתי לכנסיית "עליה לשמים" שהואיל והיא ממומנת מטעם קרן הקיסרית אוגוסטה ויקטוריה, אשתו של הקייזר וילהלם השני שביקרו בארץ ב-1898 (הם ביקרו גם בחיפה. על כך והאובליסק שהורם לצורך המעמד תוכלו לקרוא בקטע ותיק שכתבתי), אפשר לראות בה ספרי קודש בגרמנית, חוברות בגרמנית וכדומה. הידד!

אגב, כאשר שאלתי בעברית צחה את האדם שעמד בכניסה, אם אפשר להיכנס, הוא השיב לי באנגלית שאני מוזמן. הייתכן והוא הגיב בצורה היוריסטית ("היוריסטיקת הזמינות" אני מניח או שאולי רצוי לנתח זאת על פי "סכמת תפקיד") לאחר שחשב שאני תייר זר, כמו מרבית האנשים שפנו אלי בירושלים בכלל ובעיר העתיקה בפרט?

 

חזרתי אל האזור של מגדל דוד, שם כאמור נתקלתי בפרצוף חמוץ כאשר הצגתי כרטיס מטמון. אז החלטתי לנוח מעט ובינתיים לכתוב ולשלוח גלויה לאישה יקרה שהבטחתי לה גלויה מעיר האורות לכשאגיע לשם ובינתיים היא תאלץ להסתפק בגלויה מעיר אחרת שדגל צרפת, הטריקולור, מתנוסס על אחדים מבתיה.

משם החלטתי ללכת לאזור הכותל. המסלול הנבחר – חומות העיר העתיקה.

כרטיס מטמון שלי כאמור לא אפשר לי הליכה חינם (וניסיתי), אבל הייתה הנחה של חמישה שקלים לסטודנטים, כך שבעבור שמונה שקלים חדשים בלבד, זכיתי להלך לי על חומות העיר העתיקה, ללא הפרעה רבה (הייתי היחיד שהלך על החומות באותה שעה).

המסלול כלל עליות וירידות לרוב, בעיקר בגרמי מדרגות לא נוחים במיוחד. אבל, אחרי שבספטמבר 2004 הלכתי לי על החומה הסינית הגדולה יותר מעשרה קילומטרים, רובם הגדול בעליות תלולות, מה זה עשרים דקות הליכה על חומת ירושלים הזערורית?

להגיד שאני ממליץ על זה?

אם אתם לא הולכים טוב – מרותקים לכיסא גלגלים, נעזרים במקל הליכה וכדומה, ותרו על התענוג ותגיע למחוז חפצכם ברכב.

אם אתם מסוגלים ללכת, זו נראית לי חוויה נחמדה ושונה. אותי השטויות הללו מלהיבות. בד"כ אני מדמיין את האנשים הראשונים שהילכו על החומה, אנשים שהלכו עליה בתקופות שונות ומה אולי הם חשבו. נוסף על כך, הדברים שרואים משם, לא בהכרח רואים ממקומות אחרים, כך שזה נותן פרספקטיבה ייחודית.

גם במקרה הזה, תוכלו להתרשם מחלק מצומצם ממגוון התמונות שצילמתי.

 

בסופו של דבר, אחרי כעשרים דקות, הגעתי לאזור הכותל המערבי.

כרגיל, נכנסתי כדי לצלם אנשים, כי תמיד יש שם אנשים ששווים צילום...

בשלב מסוים, היה לי ממש חם, אז שלחתי את ידי לכובע על מנת להסיר אותו. חובש שטריימל אחד הגניב בי מבט מוזר, מה שגרם לי להיזכר שיש איזו חובה להיות בכותל עם כיסוי ראש, אז הכובע נותר על הראש ואני התבאסתי מהחום ונשארתי רק עוד דקות ספורות להאזין לאנשים שממלמלים תפילות בעברית, עברית שלא הצלחתי להבין (סבתא שלהם לא אמרה להם לא לבלוע את המילים?!).

 

תפסתי קו 1 והגעתי לכיכר ציון, דרך מגרש הרוסים. אותה שעה, היה זה בסביבות השעה ארבע, קבעתי עם דפנה (שלא ראיתי כשנה. היא אגב אותה דפנה מדפנה ממורמרת במשרד הפנים) להיפגש.

כאשר היא הופיעה, גיליתי שהתהפכו היוצרות וכעת השיער שלי ארוך מהשיער שלה, בניגוד לפעם הראשונה שנפגשנו לפני כארבע שנים. היא הסתפרה די קצר לא מזמן, אז זו לא חוכמה גדולה ובכלל, ידעתי שהיא הסתפרה, אבל אעשה את עצמי מופתע בדיעבד.

הלכנו לסטימצקי לראות ספרי בישול (מתנה), מאוחר יותר לאיזו חנות דיסקים במדרחוב (שאמורה להיות הזולה בעיר) ולאחר מכן הלכנו לראות אקווריומים, כי דפנה רוצה לקנות אחד במתנה לאחיה.

מעבר לאקווריומים המצ'וכללים (זה כמו משוכללים, אבל הרבה יותר טוב) שהוצגו בפנינו, גילתי את המצאת המאה!

אקווריום קטנטן, עשוי מפלסטיק ובעל ידית נשיאה...

כעת גם בעלי הדגים, ולא רק בעלי הכלבים, יוכלו להוציא את הדגים לטיול!!!

איזה שוס!

 

אח"כ ישבנו קצת ונהנינו מהבריזה הירושלמית, תוך כדי אכילת פיצה.

וזה היה יומי אתמול, בקצרה.

היה ממש נחמד ואני ממליץ בחום על הטיולים היומיים האלה!

ומי ששרד את זה (וגם מי שלא), מוזמן לראות תמונות שיתווספו להן הערות.

אלעד

 

 

 

כיתוב הצמחים המכוער הזה אמור להיות "הר הרצל". יפוטר הגנן של המתחם לאלתר!

 

 

קברו של בנימין זאב הרצל במרכז הר הרצל

 

 

קברו של יעקב הרצל, אביו של חוזה המדינה - הזנחה פושעת!

 

 

אוהל יזכור ביד ושם

 

 

המבנה החדש של המוזיאון ביד ושם - מבנה דמוי מנסרה

 

 

צילום עצמי בהשתקפות המאפשרת מבט אל פנים המוזיאון

 

 

חלק ממבנה המוזיאון ממבט מן החוץ

 

 

אוטובוס קומתיים בירושלים - כמו בלונדון, כעת גם בשתי הערים הם מתפוצצים

 

 

חבורה של אנשים סוחבת "כלום" (זה שקוף!) ברחוב יפו

 

 

ראו מי חוצה באדום...

 

 

תמונת ניגוד מעניינת שנראית לי אופיינית לירושלים

 

 

אישה נגלת מבעד לחלון ראווה. החולצה שלה הזכירה לי את אחד הכדים שבחלון

 

 

מה לא הגיוני בתמונה הנ"ל (או שהוא מאוד הגיוני)

 

 

כנסיית הקבר ( church of the holy Sepulcher) - מותו של ישו

 

 

אחד מפסיפסים רבים ונפלאים בכנסייה (כידוע יש לי חולשה למוזאיקה)

 

 

הטקס עם הקטורת בכנסייה

 

 

תמונה שאהבתי של איש דת מנופף עם הקטורת

 

 

תזכרו את חבורת הנשים המוסלמיות הללו שצילמתי בכנסייה

 

 

הכניסה למתחם הקבר

 

 

אישה מתפללת

 

 

התקרה המרשימה שבכנסיית הקבר

 

 

לאחר שצילמתי אותן בכנסייה, הן נופפו לי לשלום בחוץ. הן היו ממש חברותיות (תמונה גדולה יותר כאן)!

 

 

שני שטיחים שנמכרו מחוץ לכנסייה

 

 

אדם סוחב מרכולתו במורדות השוק בעיר העתיקה

 

 

מגדל דוד שהוא על פי האמונה קברו של המלך דוד (דוד המלך היה מוסלמי מסתבר )

 

 

טיול על החומות

 

 

הדורמיציון (Dormition Abbey)

 

 

מבט על החומה מהחומה

 

 

בית קברות בעיר העתיקה ליד הדורמיציון

 

 

ושוב הדורמיציון שהוקם במאה ה-19

 

 

ובל השכח שירושלים המזרחית היא כפר ערבי מוזנח, דבר שניתן לראות מהחומות גם כן

 

 

מגרש משחקים בעיר העתיקה. ניתן להבחין בכיתוב "ערבי טוב זה ערבי מת". עוד שלל כתובות מן הסוג הזה ("מוות לערבים" וכו') מעטרות מספר אזורים בעיר ובין היתר, זו כוונתי באי הפקת לקחי השואה...

 

 

אנשים בכותל

 

 

כשצילמתי את התמונה חשבתי לקרוא לה "שחור לבן". אבל לא החלטתי על שם לבסוף

 

 

צק צק צק - מי לא מתפלל?

 

 

מתפלל בכפכפים

 

 

הכותל המערבי למטה, אל-אקצה למעלה (לאל-אקצה ניתן לעלות מידי יום בין שבע וחצי בבוקר לשתיים עשרה)

 

 

ירושלמי במרפסת בכיכר ציון

 

 

כיכר ציון משתקפת בחלון בנק אגוד

 

 

אקווריום נישא - מעתה אפשר להוציא את הדגים לטיול!

 

 

דפנה. פניה טושטשו על מנת למנוע פרסום סמוי לאחת מחברות המשקאות הקלים

 

 

זהו לבינתיים.

תמונות נוספות, סרטים וכדומה, תפנו אלי אישית

נכתב על ידי ashmash , 29/7/2005 12:21   בקטגוריות טיולים  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-30/7/2005 11:37
 



סקופ - האפיפיור נוצרי! (ועוד כל מיני תגליות מדהימות!)


 

שמישהו יגלה להם שהאפיפיור הוא נוצרי?

 

הידיעה הזו, על הזעם השורר במשרד החוץ על כך שהאפיפיור לא התפלל ל-GOD (שמתם לב שהמילה GOD היא היפוכה של המילה DOG?) שיעצור גם את הפיגועים בישראל, אלא רק את הפיגועים באנגליה, מצרים, תורכיה ועיראק.

איך אפשר לכעוס על הבנדיט ה-16 (סליחה, כבוד האפיפיור בנדיקטוס ה-16) שהוא לא התפלל למען ישראל?

הוא נוצרי for Christ sake!

הוא מנהיג הכנסייה הקתולית, לא הרבנות הראשית (וטוב שכך)!

חוץ מזה, הוא כבר גדול וזכותו להתפלל למי שהוא רוצה, לא?

 

אגב תלונות, משרד החוץ דורש שבוותיקן, יגנו את התקפות הטרור נגד יהודים, בדיוק כפי שאנו מגנים את ההתקפות נגד אחרים.

לא נעים להודות, אבל הם מתכוונים לגינויים המופיעים בטוקבקים של YNET ברוח "סופסוף הבריטים האנטישמיים האלה מרגישים כמונו"?

כמובן, תמיד אפשר להאשים את האפיפיור בהיותו אנטישמי ולהזכיר לו שהוא שירת בהיטלר יוגנד, הנוער ההיטלראי, כאשר חברות בתנועה הייתה חובה בגרמניה, בה הוא חי.

 

אגב,מה אף אחד במשרד החוץ לא חשב למתוח ביקורת על שר החוץ סילבן (סטיב בפי ג'ודי) שלום, על כך שהוא משתתף במינויים לתפקידים מקצועיים, כמו סגן שגריר ישראל בלונדון ובכלל אחראי על מנהל לא תקין במשרד החוץ?

 

 

כל הערבים רוצים לראות אותנו בים

 

"מביני עניין" אמרו לי פעם, שכל הערבים רעים ורוצים לראות אותנו בים...

ככל שאני חושב על זה, אני מבין שיש בזה משהו...

הם רוצים לראות במיוחד את בנות ישראל החסודות בים, על החוף...

כי הם אוהבים בנות בביקיני!

 

 

אפורים

 

אחד הכינויים לבגדים תחתונים הוא "לבנים", בלי קשר  של ממש לצבע שלהם.

בהנחה ואנחנו לובשים לבנים שחורים, אפשר להגיד בקיצור "אפורים"?

אם הם אדומים אנחנו לובשים "ורודים" וכך הלאה...

היאך!

מאחר אלך לי עם תכלת וורוד, אגיד זאת לאנשים ורובם לא יבינו על מה אני מדבר...

 

 

מחירון יצחק לוי

 

שאלה שאלתית אשאל אתכם...

יצחק לוי, ההוא ממחירון הרכב, הולך על פי בית הילל או על פי בית שמאי?

אני מהמר על בית שמאי...

 

אגב, שמאי רכב, על שום העובדה שהם ממש מחמירים בהערכות הנזקים שלהם?

 

 

מכור רשת

 

מי שמכיר אותי, ודאי יודע שאינני חובב ספורט גדול.

אבל אם אני כבר קושר עצמי איכשהו לספורט, אני מעדיף לעסוק בספורט ולא לצפות בו.

 

להלן ענפי הספורט החביבים עלי:

כדורעף

פינג פונג

טניס (קצת פחות)

 

הגם אתם שמתם לב שכאשר אינני באינטרנט, עדיין אני אוהב משחקים מבוססי רשת?

 

 

העוני הוא גם כאן (כלומר שם)

 

הכתבה היפה הזו של ה-BBC, נותנת מושג קטן מהו עוני, כיצד מכמתים אותו וכדומה.

כחמישית מהתושבים בבריטניה מוגדרים כעניים ומספר הולך וגדל.

על אף שכאמור הכתבה מתייחסת לבריטניה, מצבנו לא טוב בהרבה.

 

 

מה היא דת?

 

אני לא מבין גדול בדת בכלל וביהדות בפרט. יש אשר יגידו אפיקורס מוחלט.

אבל אני בהחלט יודע שבין הכתבה הזו לדת, הקשר מקרי בהחלט. אולי פוליטיקה, ספק ביקורת על התקשורת. אבל בהחלט, אין דת.

אבל ש-NRG לא יתנו לתוכן להטעות אותם ולשים את זה בערוץ היהדות שלהם...

 

מתאימים את עצמם לקהל היעד שלא בדיוק מחפש בהכרח דת כאשר הוא גולש באינטרנט, אלא מתן ביטוי למאווים הפוליטיים שלו, בעוד הדת נדחקת לתפקיד משני, במקומות הרשמיים כמו אולפנות, ישיבות ובתי הכנסת.

דברים ברוח דומה, נכתבו בגיליון ה"עין השביעית" של יולי ע"י רלוקה גנאה.

 

 

החיים הם כמו שחמט

 

סרטון חביב.

ולקורא עבדול – המסר הוא שלא משנה דבר, גם אם תברח, בסופו של דבר תגיע למסגרת אחרת והיא לא בהכרח סימפטית יותר.

כלומר יכולתי לנתח זאת יותר לעומק, אבל לשם מה?

אפשר פשוט ליהנות מהסרט.

 

ונראה לי שאעצור את עצמי כאן, אחרת זה לא ייגמר טוב...

החיים יפים או שזה רק אני?

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 26/7/2005 23:08   בקטגוריות ערב רב  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של וינשטיין נ. ב-29/7/2005 12:06
 



אנטנות סלולאריות מהשטן?


 

לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר על מחאות כנגד הצבת אנטנות סלולאריות (אם כי זהו מאבק ותיק שהחל עם פריצת הטלפונים הסלולאריים, כאשר חברת סלקום נכנסה לשוק לפני כעשור), כאשר השיא הוא אולי שריפת אנטנות של חברות התקשורת הסלולארית על ידי פירומנים בחיפה.

חברות הסלולארי מצידן לא נשארו אדישות. הן הצליחו לעכב החלטת ממשלה שהייתה עושה עם מתנגדי האנטנות הסלולאריות חסד ומאפשרת לכל אזרח להתנגד להצבת אנטנות סלולארי בקרבת אזור מגוריו.

 

יתרה מזו, חברות הסלולאריות שלכאורה אמורות להיות מתחרות ותחרותיות הצליחו, שלא באופן מפתיע, להתאחד סביב עניין הקרינה והקימו את "פורום החברות הסלולריות", אשר קיבל את ברכת הממונה על ההגבלים העסקיים, כי הרי בלאו הכי לא היה סיכוי רב שיבחרו להשמיץ אחת את השנייה במשהו שכולן חוטאות בו.

להלן מטרות הפורום כפי שמובאות בהסבר על הפורם באתר:

 

 

מתוך אתר "פורום החברות הסלולריות"

 

 

 

בפורום מנסים, באופן לא מפתיע, על אף היומרה לספק מידע אמין ככל הניתן (אמין, אך לא בלתי תלוי וחלקי, קרי מציג רק חלק מהתמונה), להציג תמונה די מעודדת באשר לעניין הקרינה הסלולארית.

המילה קרינה עצמה, מוצנעת ונראה כי מכבסת המילים מעדיפה את המילה "קליטה", כי הרי בשוק עם מעל 100% תושבים בעלי טלפון נייד, מי לא ירצה קליטה?

 

 

מתוך אתר "פורום החברות הסלולריות"

 

 

 

האתר מביא "מאמרים מרתקים" (שאני מודה שעברתי רק על הכותרות של רובם ולא העמקתי בהן, הואיל ומזמין המאמר לא ממש נראה לי)...

למשל מאמר שטוען כי יש לקרב את האנטנות הסלולאריות לבתי חולים, על מנת להקטין שיבוש מכשירים רפואיים ע"י קרינה מהטלפונים הסלולאריים (ההסבר פשוט, המכשיר משדר בעוצמה פחותה, כאשר הוא בקרבת אנטנה סלולארית ולכן צפויה הפרעה פחותה למכשירים רפואיים מהמכשיר הסלולארי עצמו).

שני מחקרים אחרים המובאים באתר, טוענים כי לא נמצא כל קשר בין סרטן המוח לקרינה. האם העובדה ששני המחקרים האלה קיימים, איכותיים ככל שיהיו, באמת עוזרת להפיג את החששות? האם סרטן המוח הוא הסכנה היחידה העשויה להיות נשקפת מטלפון נייד או שמא קיימות השלכות בריאותיות רבות אחרות שלא נבדקו או נבדקו, נמצאו מאיימות והוצנעו?

במאמר אחר (שהוא, כמו מרבית המחקרים באתר מובא באנגלית ללא תרגום, דבר שלדעתי מעיד על זלזול של חברות הסלולארי בקהל הלקוחות. המתארים אתם מצב בו מכשיר סלולארי חדש ונוצץ שהן מוכרות ללקוחות לא יופיע עם חוברת הפעלה ואף ממשק בעברית ובמקרים רבים גם ברוסית וערבית?! אם כך, מדוע מידע בעניין הסכנות מופיע רק באנגלית, מה שלא מאפשר לכלל אוכלוסיית המשתמשים לקרוא את המידע?) מובאים הסברים על כך שלא קיימים מספיק מחקרים בתחום, אבל נמצאו הסברים תיאורטיים מדוע הקרינה הסלולארית לא פוגעת בבריאות. איכשהו, גם זה אמור לעודד...

 

כאמור, מובאים מחקרים רבים נוספים. אבל הבה נזכור שמדובר בתעשייה המגלגלת מיליארדי דולרים ברחבי העולם מידי שנה, כך שיש באפשרותה לתגמל חוקרים ומוסדות מחקר שהגיעו למסקנות "הנכונות", כלומר שקרינה ממכשירים סלולאריים ותחנות שידור סלולאריות, היא בלתי מזיקה.

כמובן שה"מלחמה" אינה מתנהלת רק במישור הבריאותי-מחקרי. חברות הטלפון הסלולארי עושות "שטיפת מוח", ולא רק כזו השוטפת את המוח במנות קרינה רעננות, אלא גם פועלות בשיווק אגרסיבי למדי של מכשירים.

אם לפני כעשור רבים עדיין חששו מטלפונים ניידים והיתכנות היותם מזיקים בריאותית, הרי שאחרי פרסומות חוזרות המציגות אנשים מאושרים בזכות הסלולארי, מספרות על מבצעים "מטורפים" וכדומה, עניין נזקי הקרינה הוצנע ונדחק לאי אילו תאים אפלים בזיכרון במוח שהלכו ונצרבו בקרינה משכיחה בתוספת קורטוב של סימום תקשורתי.

 

חברות הסלולאר הן כאמור גורם שגם אם הוא מצהיר שהוא מספק מידע אמין ומלא, צריך לקחת את דבריהן בעירבון מוגבל, מוגבל מאוד.

אולם מן הצד האחר, עומדת כאמור "קבוצת אזרחים מודאגים" אשר קולם מוצא במה באמצעי תקשורת ההמונים (אשר יודעים שפאניקה ואימה הם מקדמי מכירות מן המדרגה הראשונה, ולכן גם הם נרתמים למאבק).

כך אותם אנשים שחוששים לבריאותם ומתקשים להשיג מידע מהימן, נאלצים להסתמך על מידע המגיע בעיתונים שאינו חד-משמעי, כי מצד אחד, קשה לעיתונות לצאת באופן נחרץ נגד חברות הסלולארי שהן חברות ענק הנסמכות על הפרסום באמצעי המדיה השונים והן יכולות לנקום בצורת אי-פרסום באמצעי תקשורת "בלתי אחראים" שיזרעו פאניקה ומן הצד האחר יש את הקוראים שיש בהם יצר סקרנות שגורם להם לרצות לדעת הכל על השפעת הקרינה, בעיקר אם היא מזיקה, אך בו בעת להמשיך ולהשתמש בסלולארי מתקדם ככל שניתן וכמה שרק אפשר.

כן, המידע בעיתון, אינו בהכרח "מידע תמים" וגם מאחוריו ישנם אינטרסים, שלא אחת מתנגשים אחד עם השני ובדרך כלל הם מסרסים האחד את האחר ובסופו של דבר זה מבלבל חלק ניכר המקוראים ויוצר מצב בו לא נוצרת אצלם דעה באשר למצב, מה שמקשה על מאבק יעיל.

 

אבל בואו נחזור רגע אל "האנשים הפשוטים" (במקום להתייחס לעיתונות) שחוששים מקרינה וחוששים מירידה בערך הנכסים שברשותם, הנמצאים בקרבת אנטנה סלולארית.

יש מי שבחרה להציג את המאבק הזה כמאבק של עשירים נגד עניים, כלומר עשירי שכונות היוקרה שמחד גיסא רוצים מכשירים מן הדור השלישי משוכללים שדורשים רישות צפוף יותר, אך מאידך גיסא לא מוכנים שהרישות המאסיבי יבוא על חשבונם ולכן עדיף שהאנטנות תדחקנה לשכונות שתושביהן לא יכולים להרשות לעצמם למחות כנגד הצבתן וכך בעצם יהיו אלו הם, העניים שיפגעו.

אני לא לגמרי מסכים איתה. כלומר נכון, קיימת בהחלט הצביעות הזו, של רצון לאכול מן העוגה ולהשאיר אותה שלמה, כלומר ליהנות מטכנולוגיה סלולארית וקליטה בכל מקום, אך באותה השעה לנסות למזער את הנזק הפוטנציאלי עד לבטלו לחלוטין.

אבל המחאה שלהם לא רק שאינה עוזרת, אלא להיפך, היא בסופו של דבר פוגעת דווקא במשתמשים באותן שכונות מבוססות.

המרחק מהאנטנה, מביא לכך שהמכשיר, אותו מכשיר שבשעת השיחה דבוק לגולגולת, משדר בעוצמת קרינה גבוהה יותר, כך שאם קיימות השפעות מזיקות לקרינה מהמכשיר, הן בהכרח תשפענה בצורה חריפה יותר על אלו שנמצאים רחוק מן האנטנה הסלולארית, כלומר אלו שהאנטנות לא נמצאות בשכונה שלהם...

נוסף על כך, השפעת הקרינה נחלשת במידה ניכרת, ביחס הפוך לריבוע המרחק (סליחה אם לא ניסחתי נכון – זיגפריד, אתה רשאי לתקן את הניסוח שלי בתגובות או באי מייל), כך שאחרי מרחק די קצר, עוצמת הקרינה די חלשה, כך שכדאי יותר לחשוש מקרינת השמש, מאשר הקרינה מהאנטנה הסלולארית השכונתית (ושוב, אל תתפסו אותי במילה, אינני אוטוריטה מקצועית).

 

כפי שודאי הבחנתם, ישנה צביעות מסוימת בהפגנות נגד הצבת אנטנות סלולארי, כאשר אלו המביאים מחאה נגד הצבת האנטנות, משתמשים בעצמם בטלפונים סלולאריים והקרינה בעוצמה הגדולה ביותר ביחס למרחק היא מהמכשיר שלהם ולא מהאנטנה הממוקמת במרחב הציבורי.

צחוק הגורל אולי, שהיום בכדי לארגן הפגנה כנגד חברות הסלולאר, יש צורך להשתמש בתשתית התקשורת הסלולארית והביפרים למיניהם.

העובדה שהצביעות הזו קיימת, לא אומרת שהפגנות אלו אינן ראויות. אם קבוצות דת פונדמנטליסטיות דוגמת אל-קעידה, יכולות לעשות שימוש בטכנולוגיה המודרנית על מנת להתנגד למודרנה, ודאי יש לאנשים המביעים מחאה כנגד חברות התקשורת הסלולארית להשתמש בטלפון סלולארי. כך למשל, אני לא רואה פסול באותם מעשי חרם שנועדו להקטין את דמי הקישוריות כנגד החברות הסלולאריות, גם אם מי שיזם את החרם עשה בעצמו שימוש במכשיר ("לצורכי ארגון החרם" כמובן).

אבל חשוב לזכור שני דברים:

הדבר הראשון הוא שבסופו של דבר כל עוד המוחים עצמם לא מוותרים על טלפון סלולארי בכלל, עדיין עשוי להיות נשקף נזק לבריאותם, נזק לא מועט. נכון, האנטנה הסלולארית משדרת מסביב לשעון, בעוד המכשיר שלהם משמש אותם לכל היותר למשך מספר שעות ביום. אבל בכל זאת, הקרבה של המכשיר לגוף, אמורה להדאיג לא מעט (וסביר שישנם בין המוחים כאלו שבאמת ויתרו על המכשיר, אך סביר שלא כולם כאלו, במיוחד אם יש להם ילדים שחשוב מאוד לדעת היכן הם נמצאים בכל רגע, כדי שההורים יהיו רגועים).

הדבר השני הוא לא לכרות את הענף עליו אתה יושב. אולי ההקבלה לישיבה על ענף כאן לא טובה, שכן גורלם של מורדי הסלולארי, לא יסתיים במותם מנפילה מעץ (עם העץ), אלא לכל היותר בהשבתת הרשתות הסלולאריות (בתרחיש קיצוני. בתרחיש יותר סביר, הם לא ישפיעו במאום, יקבלו מעט כסף בתמורה לשתיקתם או לכל היותר ייעשו תיקונים מינוריים במיקום האנטנות). אבל גם פגיעה ברשת הסלולארית, לא משרתת את האינטרס של כלל המשתמשים שבסופו של דבר, היו מוותרים על המכשיר הסלולארי והיו הרבה פחות מודאגים באשר להשפעות הבריאותיות המזיקות שלו.

 

קל, אפילו קל מאוד למתוח ביקורת על עשייה של אחרים, ולא להציע תוכנית אלטרנטיבית. לכן, אולי אציע דרך מסוימת להתמודדות, לאותם אנשים שיוצאים היום להפגין נגד חברות סלולאריות ואף לפירומנים הקשוחים המציתים אנטנות ואגב כך מסכנים עצמם בהתלקחות.

התנגדות, בראייתי, צריכה להיות התנגדות אקטיבית וקונקרטית. כלומר הפגנה היא אלמנט חשוב של הצגת תכלית של כוח. אבל היא צריכה להיות משולבת בדרישה יותר קונקרטית מאשר "אל תציבו פה אנטנה ויהי מה".

כקולקטיב (אולי המחוקק שנכנס חזק לעניין, הואיל וחברי הכנסת וכמה שרים הבינו שיש כאן תפוח אדמה לוהט שאולי שווה לטפל בו ולזכות לכמה כותרות), מי שמביעים מחאה צריכים לקבוע מטרות ריאליות, בהן כמה אנטנות ראוי שיהיו, היכן הן ימוקמו וכדומה.

נוסף על הצבת המטרות המוחשיות, האקטיביזם בהתנגדות צריך להיות כזה שיגרום לחברות הטלפונים לראות את האיום כמוחשי. ומה פוגע בהן יותר מאשר הכיס?

חברות הסלולאר יכולות להציג עצמן בפרסום ככאלו שרוצות להגשים חלומות, להפוך אנשים למאושרים ולשפר את איכות החיים של כולנו וכן הלאה, אך בסופו של דבר, מה שמעניין אותן הוא המאזן, כלומר כמה רווח הן משיגות.

חרם, פשוטו כמשמעו – אי דיבור בטלפון נייד, גם יקטין את החשיפה לקרינה שעשויה להיות מזיקה וגם יפגע כלכלית בחברות.

איך עושים זאת? פשוט מאוד...

סוגרים את המכשיר הסלולארי!

ומדברים מהקו בבית או באינטרנט.

ואין הכוונה לחרם בין יום או יומיים, פעם בחודש או חודשיים, אלא לדרך חיים. בעידן שלפני הטלפון הסלולארי, הייתה המצאה כזו שכונתה "מזכירה אלקטרונית" שהפכה להיות "תא קולי" (שזה בעצם אותו הדבר). מדוע לא להשתמש בה כיום במקום להיות זמינים בכל רגע נתון?

כמה מהשיחות שאתם מבצעים בסלולארי, באמת הכרחיות ולא ניתן לבצען מטלפון ציבורי או מהטלפון הפרטי בבית או במשרד?

כן, כולנו מצפים בדיוק לקבל איזו תשובה חשובה, חייבים את המכשיר לעבודה או לצרכי קבלה לעבודה או סתם ממש משעמם לנו בחברת האנשים שאנחנו איתם כעת, אז אנחנו רוצים להיות בקשר עם אחרים. אבל היי, לא רציתם לצמצם בכמות השיחות, להקטין את ההוצאות ולמזער את הנזק הבריאותי הפוטנציאלי?!

בכל מקרה, מדובר כמובן במחיר אישי שהמחרים ייאלץ לשלם. אבל סוד קטן – אנשים חיו לפני טלפון סלולארי, כך שאם הוא לא מוצא חן בעיניהם, בהחלט אפשר לוותר עליו כיום.

 

ומה צופה העתיד?

יתכן ומאבקים על אנטנות של תאים סלולאריים, אם יהיו מוצלחים, יהפכו את השימוש באנטנות במרכזים עירוניים לעניין יקר עבור חברות הטלקומיקציה, מה שיחייב לעשות התאמה וליצור תאים גדולים יותר ואנטנות שישדרו בעוצמה חזקה יותר וכך יכסו טווח גדול יותר, בדומה לאנטנות השידורים של הרדיו.

אפשרות נוספת, שאמנם עדיין לא נראית ריאלית, אולם היא קורמת עור וגידים והיא שימוש באתרים הרבה יותר ממוקדים וקטנים לשידור אותות ליצירת תקשורת, דוגמת רשתות ה-WiFi (וה-WiMax העתידיות) המאפשרות להתחבר לאינטרנט (וכך לנהל שיחות טלפון מבוססות רשת). הבעיה כמובן היא כיסוי לא מלא, אך בהחלט מדובר בטכנולוגיה אלחוטית שאינה סלולארית ועשויה להתגלות כפתרון פחות מפחיד (עד שיתגלו מחקרים שימצאו שהיא עשויה להיות מסוכנת לבריאות) וגם זול יותר.

 

טכנולוגיה נוספת שקיימת כבר מספר לא מבוטל של שנים, אך מפאת עלותה לא צברה פופולאריות – תקשורת לווינים. מדוע שנגביל עצמנו לטלפון הסלולארי הקטן שלא מאפשר קליטה בכל מקום, בהתאם לפרישת הרשת (שאיננה דבר מובן מאליו אם אתה מוצא עצמך בלב הג'ונגל) וממלא את ערינו באנטנות?

כיום טלפון לוויני הוא עניין די יקר. אבל בהנחה שעלות הצבת האנטנות תהיה גבוהה (ובהנחה, שלא ברור לי עד כמה היא ריאלית, שכך יהיה בעוד מדינות ולא רק בישראל) עד כדי כך, במקרה בו למשל תאלצנה חברות הסלולארי לפצות תושבים הגרים בקרבת מקום לאנטנה, יתכן ויתגלה כי לוויני תקשורת טלפונית ישמשו תחליף זול ויעיל אף יותר מהטלפון הסלולארי.

 

ובינתיים, נראה שעוד נזכה לשמוע על מאבקים בין מתנגדי אנטנות סלולאריות לחברות המציבות את האנטנות ונראה כי גם אם תימצא פשרה כלשהי, היא תהיה לטובת גופי הענק.

 

 

האם יבוא יום שמחזה זה, שצילמתי במרכז הכרמל, יהפוך נדיר יותר?

נכתב על ידי ashmash , 26/7/2005 12:32   בקטגוריות תקשורת  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של no rad ב-1/11/2006 18:58
 



ח"י תמונות מחיפה ותל אביב


 

הקטע הבא הוא קטע תמונות שנאגרו אצליבמחשב בימים האחרונים והחלטתי לפרסם, בליווי הסבר על כל צילום וצילום...

אז נתחיל?

 

 

שלושת התמונות הראשונות הן תמונות חתולים מנקים ומתלקקים שצילמתי במשכנות טליה (אשתו של פושט הרגל שכולנו ממנים - גד זאבי אגב).

הם היו כ"כ חמודים, אז החלטתי שאני צריך לעצור את א' וא' שהלכו איתי, כדי לצלם את החתולים הללו...

 

 

 

 

 

כדי להבין את התמונה הבאה, פשוט אצטט משהו חביב מהוובלוג העברי הנושך (בדיחה שכמובן התרוצצה לה באי מיילים):

 

"בהתחלה תליתי על המכונית סרט כתום, כי אני נגד ההתנתקות. אחר כך תליתי סרט ירוק, כי חסמו אותי באיילון. אחר כך תליתי סרטים כחול-לבן, כי אני בכל זאת ציוני, ושמתי גם סרט צהוב, בעד המלחמה נגד הסרטן. עכשיו כולם בטוחים שאני הומו".

 

אז הנה, רכב של הומו:

 

 

 

 

והנה שכנים שהם בעצם יריבים פוליטיים מרים (או שלא)...

 

 

 

וכעת נעבור לחלק היותר אומנותי...

הנה למשל מברשת שיניים שאמא שלי קנתה (כי היא קראה שמברשות שיניים חשמליות טובות יותר, מה שאומר לשיטתה שזה בהכרח נכון).

רק לי זה מזכיר חללית?

 

 

 

והנה איש חביב שמנגן בגיטרה ומפוחית (הרמוניקה) בו זמנית.

אתם ודאי שואלים "אז מה?".

או. ודאי אתם זוכרים שכאשר אנשים עשו דברים מטופשים לפני מספר שנים, היה נהוג לשאול אותם "רוצה שקל?".

אז נראה לי שזה בדיוק מה שהבחור רוצה, אז שעשע אותי...

אבל כן, מצבו די עגום, זה לא נעים.

 

 

 

ואם כבר בטיפוסים במצב עגום עסקינן, מה תגידו על האיש הזה שזו לא הפעם הראשונה שפגשתי אותו בשופרסל שמרכז הכרמל.

מידי פעם הוא מסתובב עם מדים של הצי האמריקני, עם עשרות מדליות ועיטורים.

בפעם הזו הוא רק חבש כובע של יחידה אמריקנית כל-שהיא, אבל כמות השעונים, הצמידים והשרשראות שלו...

בתמונה החפוזה הזו, תפסתי רק את השעונים. הגדלתי.

Spooky!

 

 

 

וכעת, נברח מחיפה ונגיע אל תל אביב, בירתה הלא רשמית ל ישראל ושכונת רמת אביב.

התמונה הבאה צולמה ליד אוניברסיטת ת"א. תמיד כלי הרכב הענתיקות הללו מעניינים אותי. במקרה של האופנוע הזה, אני אפילו לא מבין על שום מה הוא הוגדר כרב אספנות.

אתם חושבים שאם יש לי פח זבל עם גלגלים משנות השישים, גם אני אוכל להיות בעלים גאה של רכב אספנות?

 

 

 

וכעת נעבור אל אזור הסינמטק בת"א, רחוב הארבעה.

השלט מורה כי החניה מותרת לנכים בלבד (אבל אחרי חמש שיתחפפו, כי הגיעה שעתם של אלו המתניידים בקלות).

על עניין השעות עוד אפשר להבליג.

אבל מה הכוונה במשפט "רכב זר יגרר"?

זר למי?

רוב האנשים שחונים שם הם זרים למישהו...

ובכלל, כיצד ברחוב - מקום ציבורי, ניתן לקבוע שלט שאוסר על זרים לחנות. אני אזרח ישראלי - אני לא זר מבחינתי ומי שטוען אחרת שינסה להוכיח זאת...

 

 

 

ומעתה ועד סוף הקטע נישאר ברחוב הארבעה, סמוך לבניין מספר 19.

בבניין, שמעליו מתנוססים משרדים שונים של קרית הממשלה, בין היתר משרד מבקר המדינה, נמצאת מסעדה יקרה בשםה MESSA (הייתי כותב בעברית, אבל הם מכנים עצמם בלעז).

 

 

 

זוהי מסעדת שף וגם בר.

העיצוב בפנים מעט בזבזני, אבל מרשים למדי.

בכל מקרה, שימו לב לשלט המטעה - "המקום מכיל כ-200 בני-אדם". מעבר לקביעה הלא מנומקת כי כל מי שמגיע למקום הוא בן אדם, הרי שהמקום יכול להכיל כ-200 אנשים ולא מכיל אותם בכל רגע נתון.

אתם חושבים שיש מקום לתביעה ייצוגית על הטעייה מכוונת?

 

 

 

ואלו השירותים (או ליתר דיוק הכיור בשירותים) במסעדה. הם כה כהים ואפלים, עד שנתגנבה שמועה לאוזניי  שבשירותי הנשים, נשמעה תלונה מצד שתי בנות ישראל חסודות (או סתם פריחות) על כך שאין מספיק תאורה בשירותם וזו בעצם חוצפה, כי הן באו להתאפר והן לא יכולות.

 

 

 

והנה צילום סטייל אומנותי של הכיור. אם הייתי גורר עמי את החצובה, היה יוצא מוצלח וחד יותר...

 

 

 

ארוחה לאור נרות זה חביב. הבעיה שזה חשוך מידי...

כאמור, אם הייתי לי חצובה, הקומפוזיציה הייתה עשויה להיות מעניינת בהרבה...

אגב, האם רק לי זה מזכיר את השיר Be our guest מתוך היפה והחיה, כאשר הפמוט הוא לא אחר מאשר לומייר?

 

 

 

ונסיים בביבים...

המשתנה...

כן, זה קרח בפנים...

נראה לי הם קראו את הבלוג שלי מההתחלה וקראו שאחד הדברים שהכי הלהיב אותי בחורף האירופי, היה להשתין על שלג...

קצת קשה לספק שלג בקיץ התל-אביבי, אבי קוביות קרח במשתנה הן בהחלט תחליף ראוי...

 

 

 

 

 

ועד כאן להפעם...

אם תמונה אחת שווה אלף מילים, אזי חצינו את רף 18,000 המילים בקטע הזה ולכן צריך להפסיק כאן.

נכתב על ידי ashmash , 25/7/2005 03:30   בקטגוריות מחיי היומיום  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יונתן ליפשיץ ב-26/7/2005 17:14
 



לדף הבא
דפים:  

467,844
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)