לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2005    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2005

יום בלוגים, יום נחמדות, יום חזרה לבית הספר, יום שיפוצים והכל ביום אחד, מקסימום יומיים


 

חידה לכבוד החזרה לבית הספר

 

כיצד אומרים באנגלית "בית ספר לתה"?

 

תיסכול!

 

אני חושב שעליתי על משהו!

אני פשוט עדיין לא יודע על מה...

 

 

יום הנחמדות, יום פיקטיבי

 

אני מאז ומעולם טענתי שיש רמה מסוימת של נחמדות שהיא פשוט מעצבנת...

במילים אחרות, יש מידה מסוימת של חביבות, אדיבות ונחמדות שאדם צריך להתברך בהם, אחרת הוא אדם נרגן ומעצבן, אבל הקיצוניות השנייה, של אנשים דביקים חייכנים ונחמדים, למעט כמה חריגים שאני באמת, בד"כ ממש מביאים את הסעיף (שביטוי שמשמעותו מרגיזים).

 

והנה הוכחה נוספת, למה שאני טוען – יום הנחמדות.

פשוט עצם המחשבה, שהאנשים הדביקים הללו מתאגדים ומבקשים מאנשים להיות יותר נחמדים מעוררת בי חלחלה.

מה, כעת אני אמור למצוא זקנות ולהעביר אותן את הכביש (אגב, מעולם לא הבנתי מדוע כאשר רוצים לעשות מעשה נחמד, יש מי שמציע לעזור לקשישים לחצות את הכביש. זה לא נחמד, לא מועיל ואני משוכנע שקשישים יכולים לעבור כבישים לבד)?!

ואם בא לי להיות זועף, לא נחמד ולגרש אנשים מהעיניים שלי, מה רע בזה?

 

אולי כפעולת נגד, מישהו יצטרף אלי ונקים יחדיו עמותה חדשה לאנשים לא נחמדים?

אגודת האנטיפתים, הסוציומטים ותומכי רצח עם.

אם זה לא חוקי, אפשר להוריד מצידי את עניין רצח העם ולהחליף בציד חייזרים ולהגיד שלכך בעצם התכוונו ברצח עם...

כדאי לכם, כי עמותות פיקטיביות זה עסק רווחי למדי במחוזותינו.

 

 

יום הבלוגים

 

ה-31 באוגוסט, נוסף על היותו יום הנחמדות בישראל, הוא גם יום הבלוגים הבינלאומי, עוד המצאה חסרת כל תוחלת של ממש.

ביום זה, אמורים בעלי בלוגים להמליץ על חמישה בלוגים שאינם הבלוגים שלהם.

 

הייתי יכול להמליץ על כמה בלוגים שאני קורא. הרי אני עובר באופן קבוע על יותר מחמישה בלוגים ומידי פעם מזדמן לי לקרוא בלוג, מממ,  מזדמן.

למעשה, אני די משוכנע שכבר המלצתי פה בבלוג על יותר מחמישה בלוגים, בשלוש השנים בהן אני כותב כאן (על חלקם ודאי לא הייתי ממליץ שוב היום).

אבל זה נראה לי חסר טעם, למלא את המרחב הווירטואלי בו ממוקמים הבלוגים, במידע על בלוגים אחרים.

כתיבה על עצם הכתיבה היא עניין מיותר (למעט לצרכי לימוד) לדעתי. אמצעי מדיה המדבר על עצמו הוא ריק מתוכן בעיני (מה שהופך את מרבית מאמצעי המדיה ריקים מתוכן, מממ, בעיני).

בלוג שכותב על בלוגים (ולעניינינו קטע בבלוג העוסק בבלוגים), הוא דבר שאולי אפשר יהיה למצוא לו הצדקה, על היותו אמצעי שעוזר להכיר בלוגים אחרים, לעשות סדר וכן הלאה. אבל מן הבחינה האבסולוטית, אין לו הצדקה.

 

להמליץ על חמישה בלוגים?

אני לא רוצה להישמע מתנשא, ודאי לא להיקרא ככזה, כאשר ישנה הנצחה לכך בכתובים, אבל אני לא חושב שיש חמישה בלוגים שלא יכולתי לוותר על הקריאה שלהם. למעשה, לא קיים אפילו בלוג אחד שארגיש שבאמת פספסתי משהו אם אפסיק לקרוא מחר.

אפילו לא הבלוג שלי, שאינני חושב שהוא טוב במיוחד (גם לא קטסטרופאלי).

 

ואם בכל זאת אתם חייבים לקרוא המלצות על בלוגים לכבוד היום, אז יש את הבלוג של תמיר שמשום מה המליץ על הבלוג שלי בפוסט הרלוונטי ליום הבלוגים. לזכותו ייאמר שהוא הודיע לי על כוונתו לפני מספר ימים, באי מייל שנשלח אלי בעודי מטייל במצפה רמון. עברתי על חלק מהקטעים בבלוג שלו והוא עושה רושם של בלוג מעניין.

ויש את טמיר (אני מקווה שאני לא מבלבל בין ט' לת') שגם כתב המלצה על בלוגי.

ויש את פישר שהוא אדם יקר וגם משום מה קישר לבלוג שלי בהקשר הזה.

 

 

רדוקציה לשייקספיר

 

ואם כבר יום בלוגים, אז לכבוד יום הבלוגים, פרפרזה למשפט של שייקספיר.

שייקספיר אמר "העולם כולו הוא במה והאנשים הם השחקנים".

אני מצמצם את המשפט ואומר כי "האינטרנט כולו הוא במה והאנשים הם השחקנים".

זהו, נותר רק להביא את המשפט המקורי של הגאון:

All the world's a stage, and all the men and women merely players: they have their exits and their entrances; and one man in his time plays many parts, his acts being seven ages.

 

 

סלולארים - יחי ההבדל הקטן

 

אין משהו מיוחד בידיעה הבאה המספרת על המכשיר החדש – SCH-B250  –  של סמסונג שישווק בקוריאה החל מספטמבר הקרוב.

מדובר במכשיר שעל פי הכתוב בכתבה ב-YNET (שהיא בקטעי קישור, אז נסלח להם על חוסר הבהירות) מדובר בטלפון סלולארי, אך על פי הכותרת מדובר בטלפון לוויני (בדיקה קצרה שלי העלתה שמדובר בטלפון סלולארי ברשת CDMA [כצפוי ממכשיר המשווק בקוריאה] שתומך בטכנולוגיה לווינית לקליטת שידורים במכשירים ניידים הידועה בשם satellite DMB, כאשר DMB הם ראשי התיבות של Digital Multimedia Broadcasting, ועליה תוכלו לקרוא עוד כאן).

המכשיר מצויד במיטב השכלולים המאפיינים טלפון סלולארי בימינו, בהם מצלמה איכותית ברזולוציה של 2 מגה פיקסל וכן מסך מסתובב שמאפשר צפייה בפורמט 16:9 הפופולארי לסרטים.

 

כאמור, אין משהו מיוחד בכתבה. היא די שגרתית ומראה מה אולי יגיע לישראל בעוד כמה שנים.

רק תג המחיר, כ-700 דולר בקוריאה, כ-3,100 שקלים חדשים.

זה מצחיק שבמחיר הזה מוכרים בישראל טלפונים סלולאריים מיושנים, לא?

 

 

קניון רמת אביב של שלהי החופש הגדול

 

אתמול, במשך כמה שעות טובות במהלך היום, עבדנו בדירה של אחותי לנקות.

לא, אל תחשבו שזידאן הצטרף אלי לעבודה השחורה. לא. זידאן השתמש בשלושה תירוצים במקביל...

הוא עשה בייביסיטר משבע בבוקר עד שש בערב.

יום לפני זה הוא נשרט כאשר הוא הגן על הכלב שלו מכלב אחר.

באותן שעות בדיוק בהן הוא היה אמור להיות שמרטף, היה לו ריאיון עבודה.

 

אל תשאלו אותי איך שלושת התירוצים הללו מתחברים.

אני משוכנע שאצל זידאן הכל מתחבר פיקס.

כתבתי כבר די מזמן – הוא אלוף התירוצים הדביליים!

 

בכל מקרה, "אנחנו" היינו אמא שלי, אחותי ואנוכי.

אחרי כמה שעות, קפצנו אל קניון רמת אביב על מנת לאכול ארוחת ערב מהירה.

 

ניגשתי אל המסעדה היפנית-תאילנדית (שזה שם מקורי למסעדה סינית, כפי שקרויות מסעדות מהסוג הזה בישראל) בשם טוקיו בנגקוק.

שאלתי מה יש להם להציע לצמחונים. אחרי שגלוח ראש שנראה האחראי במקום התקשה להסביר לי אילו מנות יש להם, הוא הפנה אותי לבחור שחום עור עם מבטא משונה, שהיה עסוק בשיחה בספרדית עם מספר לקוחות.

שאלתי אותו מה יש להם להציע לצמחונים, הוא הסביר לי על שלוש מנות טופו (סיצ'ואן [שנראה לחלוטין שונה מכל המנות שאכלתי בסיצ'ואן, כאשר הייתי שם. ומה פתאון סיצ'ואן, שהוא מחוז במערב סין, כאשר מדובר במסעדה תאילנדית-יפנית?!], חמוץ מתוק ושום) שבאות עם עוד שתי תוספות. כאשר שאלתי לגבי המחיר, התברר כי כל המנות לצמחונים עולות 38.90 שקלים, שזה בדיוק כמו המנות המקבילות עם עוף או בקר.

מעבר לעובדה שמדובר במחיר יקר כשלעצמו לג'אנד פוד של קניון, העובדה שמדובר במנה צמחונית שעלות המרכיבים בה זולה ממקבילתה הבשרית ובניגוד ליתר המקומות הדומים, צמחונים לא משלמים פחות על האוכל, די הרגיזה אותי והעבירה בראשי שיקולי נטישה. אבל החלטתי לתת למקום צ'אנס.

 

פניתי לבחור עם המבטא המוזר. הוא נראה עסוק בלצרוח הצעות טעימה של עוף בנוסח סיצ'ואן, לכל מיני אנשים שעמדו רחוק, ובמקביל לקשקש בספרדית עם עוד מספר לקוחות.

"אפשר להזמין?" שאלתי, אך הוא נראה עסוק בלהתרגז שהאנשים שלא שהוא הציע להם חתיכות עוף תקועות על קיסם התעלמו משאלתו (ומה אני, עז? אני לקוח לעזאזל! צריך להתייחס אלי ולא לקבל את העובדה שאני נעצרתי ליד המזנון שלהם כמה שהופך אותי ללקוח שבוי).

"אפשר להזמין?!" תמהתי שוב כעבור דקה או שתיים ושוב, חוסר התייחסות אלי והטחת העוף והקיסם על הרצפה בתוספת פרצוף זועף מצד המוכר.

השתדלתי להיראות מעוניין להזמין עוד מספר רגעים ואז החלטתי שזה לא שווה את זה...

הרי אוכל להכין בביתי, בכוחות עצמי, מטעמים שווים בהרבה ובינתיים להשביע את רעבוני במזללה אחרת.

 

אז הלכתי.

נעצרתי ליד סבארו. די ידעתי מה אני רוצה להזמין. שאלתי את המוכר לגבי מחירן של שתי מנות – פנה וטורטולוני.

"במנה או בארוחה?" שאל אותי המוכר.

היתממתי ושאלתי "מה זו ארוחה?" והוא הסביר לי שזה בה עם לחם שום, שתייה, סלט וגלידה (או במילים אחרות הרבה דברים שלא ממש רציתי).

"מנה" אמרתי לו.

"אבל ארוחה זה יותר שווה" המוכר התעקש.

"אבל אני רוצה מנה" אמרתי, ותהיתי לי כיצד הוא מעז למתוח ביקורת סמויה על ההחלטה שלי.

 

פנה עלה 24.90 לצלחת, טורטלוני 26.90. החלטתי לקחת את הטורטוליני שעשוי ברוטב שמנת ופטריות.

"עם איזה רוטב אתה רוצה את זה?" שאל המוכר, כאשר האפשרויות הן רוטב שמנת ורוטב על בסיס עגבניות.

"עגבניות" עניתי לו והמוכר החצוף (שכבר הספקתי להבין עם מי יש עסק לפני כן, כאשר הוא העיר לי על העובדה שאני לא לוקח ארוחה), עשה פרצוף מופתע ואמר שמתאים לזה רוטב על בסיס שמנת.

"הפסטה מגיעה כבר עם רוטב על בסיס שמנת ואני רוצה ניגוד ובכלל, מה זה עניינך!" אמרתי בטון של אדם שזו המזללה העלובה השנייה בקניון העלוב שהוא מגיע אליה וזוכה בה ליחס צונן למדי.

לקחתי את הפסטה, ניגשתי לקופה.

נאלצתי לחכות עוד דקה או שתיים, כדי שהמוכר, גם יואיל בטובו לקחת ממני כסף (תודה באמת).

 

סיכום עניין המזון המהיר:

אגף המזון המהיר בקניון רמת אביב לוקה בשירות לא אדיב, משל היו הלקוחות מובנים מאליהם.

את הלקח הפנמתי ובפעם הבאה, כנראה אדיר את רגלי מהמקום וכאשר תהיה התלבטות כמו אתמול, ניסע לאכול במרמורק, איזה המבורגר פטריות עסיסי.

 

וחוץ מזה, פרט להיות הקניון מקום השורץ במוכרים לא אדיבים, הואיל והחופש נגמר רק מחר, קניון רמת אביב שרץ נחילים של ילדים בגילאי תיכון ומטה, אשר התגודדו חבורות חבורות, הסתובבו בין הרגליים ועשו רעש כמו חבורות קופים בטבע.

יתכן אגב, וזה מה שגרם לאותם מוכרים להיות לא חביבים, אם כי כאן אעדיף לשגות באחת מטעויות הייחוס הנפוצות ולייחס את ההתנהגות הבלתי הולמת של המוכרים לאופי שלהם.

לסיכום, נסו להדיר רגליכם מקניון קמת אביב בעונה זו של השנה.

 

 

שבריריות האדם

 

הסופה בניו אורלינס (וגם כאן  וגם דיווח על הנזקים בדיעבד כאן) מראה שוב כמה אי אפשר לעשות סדר בבלגן (ועל כך כתבתי בקטע הקצר הזה).

 

לא משנה כמה קלישאות יכתבו ויאמרו על המין האנושי, על גבורתם של בני אנוש והיכולת שלהם למשול בעולם (אני חושב שהדוגמא המובהקת לאגוצנטריות של המין האנושי, באה בספר בראשית, פרק א', פסוק כ"ח: " ויברך אותם, אלוהים, ויאמר להם אלוהים פרו ורבו ומלאו את-הארץ, וכבשוה; ורדו בדגת הים, ובעוף השמיים, ובכל-חיה, הרומשת על-הארץ.", כלומר אם לא מקבלים את הסיפור התנ"כי כאלוהי, הרי שבני האדם העניקו לעצמם המון סגולות בפסוק הזה ואלו הסמוכים לו), בסוף האדם לא יכול לטבע.

 

אלפי ישובים קדומים של בני אדם פזורי בעולם. רובם ככולם שוממים, עיי חורבות אשר הטבע השתלט עליהם.

כאשר אנו מגיעים למעטים מהם, המאצ'ו פיצ'ו, פומפיי או אפילו אתר העתיקות הקטן הסמוך לבית שלי, בד"כ צריך להפליג במחוזות הדמיון, על מנת לשאר כיצד נראה המקום בימים עברו. גם אז, ודאי אנחנו שוגים בניחוש כיצד נשמעו המקומיים, כיצד הם נראו, מה הם לבשו וכך הלאה, שכן אנחנו מוגבלים למדי בדמיוננו, לפי הדברים שאנחנו כבר מכירים.

אבל גם אם אנחנו לא יכולים לדמיין כיצד נראו אותם מקומות לפני עשרות, מאות ואף אלפי שנים, הרי בנקל אנחנו יכולים להבחין בנקל שבמוקדם או במאוחר, הטבע ניצח, אי הסדר ניצח את הסדר.

 

אך מה שיפה בעניין, שרק למראית עין, אי הסדר ניצח את הסדר. מבט טוב יותר, אם ניקח צעד לאחור, יגלה ששולט בעולם מן סדר כאוטי, תבניות שחוזרות על עצמן בקני מידה שונים (קראו את הספר כאוס כדי להבין את כוונתי), בעוד בני האדם עושים בלגן באותו סדר.

האם אי פעם ראיתם בטבע קו ישר?

האם תיבה היא הצורה ההנדסית הטובה ביותר לבנות בה בית?

ודאי שלא. בני האדם יצרו לעצמם עולם של קוים ישרים, עולם סינתטי ומנוכר, כזה שנראה להם יפה ומסודר, אך למעשה הוא הורס הרמוניה גדולה ממנו.

 

אירועים כמו ההוריקן קתרינה, גל הצונאמי של חודש דצמבר האחרון, רעידות אדמה, התפרצויות וולקניות ויתר "אסונות הטבע", באים ומזכירים לנו את אפסיות האדם, את היות האדם קטן וחסר כוחות מול איתני הטבע, גם אם למראית עין מדמים אנו לעצמנו כי אנחנו בלתי מנוצחים בערים הגדולות שבנינו ובמטוסי הסילון ומעבורות החלל המביאות אנשים במהירות למקומות שונים ומשונים.

אירועים מן הסוג הזה מחזירים את הפרופורציות באשר למקומנו על האדמה.

ועם כל ההשלכות שלהם, כמו מותם של מאות ואף רבבות אנשים, זינוק במחירי הנפט (שמחירו הגיע ל-70 דולר לחבית), אני חושב שגם באסונות טבע, ניתן למצוא ברכה מסוימת.

אחרי הכל, נותרנו אנושיים, במובן הראשוני של המילה – בני תמותה שהשליטה על חייהם מוגבלת למדי ותלויה בגורמים רבים.

 

 

אינטרנט מהיר בישובי הנגב

 

שווה להיות ברשימת התפוצה של משרד התקשורת, אחרת ודאי לא הייתי נתקל במידע המעניין הזה.

מעבר לתמונה המכוערת של דליה איציק עם חיוך קוף, מוקפת בלא מעט גברים, אז ניתן לקרוא על פריסת רשת Wi-Max לאינטרנט אלחוטי על ידי חברת בזק בישובים בדואים בדרום הארץ.

 

על פי הכתוב, שרת התקשורת הביעה פליאה על הפער העצום בין התשתיות במגזר הבדואי לזה היהודי.

מבלי להיכנס לגורמים לפערי התשתיות (שכן האחריות עליהן היא גם מצד המדינה וגם מצד האוכלוסייה הבדואית), מוזר שהשרה איציק (איציק זה לא שם שמתאים יותר לשר מאשר לשרה?) פתאום נדהמת לגלות את הפערים בין האוכלוסיות.

מעניין היכן הייתה בעשרות השנים האחרונות (בטח לא במכון יופי, הא?)

 

(אגב, סליחה אם זה נשמע שטחי מידי לרדת על המראה של דליה איציק, אבל זה מתבקש)

 

 

Make love, not war!

 

הכותרת הנ"ל היא הדבר הכי טוב שיכולתי למצוא לכתבה הזו העוסקת במורדים במדינת המחוז טריפורה שבהודו שכדי לממן את פעילותם הצבאית מצלמים ומשווקים סרטי פורנו.

 

מסופר בכתבה הזו, שהיא לטעמי חסרת ערך חדשותי של ממש, על כך שהסרטים מדובבים למספר שפות, בהן תאילנדית, בורמזית ועוד כמה שפות מזרח אסיאתיות.

אלוהים (או בודהא) יודע למה צריך לדובב סרטי פורנו!

מעניין אם הם מצליחים להעביר את השנינות ומשחקי המילים משפה לשפה, כי בד"כ זה הולך לאיבוד בתרגום.

 

 

רעש של פרפרים

 

שמישהו יגלה לאנשים שעשו את האתר הזה של תיירות בבולגריה, שפרפרים לא משמיעים רעש של ציפורים (תנו לעמוד להיטען במלואו, פיתחו רמקולים ותבינו)!

 

בכל מקרה, אם מישהו מכיר אתרים (בעברית או באנגלית) על בולגריה, סרביה-מונטנגרו, קרואטיה והונגריה, או שהוא יכול להמליץ לי על כל מיני דברים אני אשמח.

 

 

עמוס ירון – אני מאמין לך!

 

מנכ"ל משרד הביטחון עמוס ירון פורש מתפקידו.

כמובן הוא או מי מטעמו מכחישים שיש קשר בין התפטרותו לבין הדרישה האמריקנית לפטרו בשל עסקת מכירת מטוסי ריגול לסין לה היה אחראי מתוקף תפקידו כמנכ"ל המשרד המתעסק ב"עשיית העולם מקום טוב יותר לחיות בו" (לא רק משרד הביטחון הישראלי, הבה לא ניתמם).

 

הבה נתאר ממש בקצרה את השתלשלות האירועים.

ישראל חותמת על עסקה עם הסינים.

ארה"ב מאלצת את ישראל לבטל את העסקה לאור האמברגו האמריקני על מכירת נשק לסין מ-1989.

ישראל מתקפלת ומבטלת את העסקה.

ארה"ב זועפת ודורשת להעניש את האחראים למחדל, כדי שמקרה דומה, בו בת החסות הקטנה פועלת בצורה הנוגדת את מעצמת החסות, לא יחזור בעתיד הנראה לעין.

ישראל מנסה לבטל את רוע הגזרה, אך ללא הואיל.

עמוס ירון מתפטר.

 

כן, באמת לא נראה לי שיש קשר בין השתלשלות הדברים לבין התפטרותו של ירון.

נכון, הואיל ומדובר בנושא ביטחוני, כלומר השפלתה של ישראל בידי מעצמת על הוא עניין מבזה ולכן לא ראוי לעסוק בו, אז המידע הנחשף בתקשורת ודאי לא מלא.

אבל נראה לי צריך להיות "עיזה עיוורת" כדי לא להבחין בחוט השני העובר לאורך הפרשייה.

אני מוכרח לציין שאני מתרשם מהגמישות האמריקנית שאפשרה את התפטרותו הבלתי תלויה כביכול ולא הדחתו על ידי נציג מן הממשל האמריקני בכבודו ובעצמו.

נדיבים האמריקנים הללו.

 

 

דו"ח לסיום

 

ואם עסקנו במנכ"ל משרד הביטחון, אז הנה מבקר המדינה פרסם את דו"חו בנוגע למחדלים ואי מנהל תקין במשרד הביטחון.

לקרוא ולהפנים.

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 31/8/2005 17:45   בקטגוריות ערב רב  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יונתן ליפשיץ ב-2/9/2005 00:49
 



Walking on the moon


 

שלומות. חזרתי. הדרום היה בסוף מצפה רמון ותו לא.

טיול במכתש רמון.

הנתחיל לספר?

 

 

הגעה למצפה רמון

 

את יומי התחלתי ביום ראשון בשעות הבוקר המאוחרות. בשעה 12:00, עליתי על קו 995 המהיר מחיפה לבאר שבע. צפיתי שעשויים להיות אי אילו שיבושים בשל הפיגוע שאירע בבוקר בבאר שבע.

עלות נסיעה מחיפה לבאר שבע, עם הנחת סטודנט היא 35 שקלים (זאת לעומת 46 שקלים, מחיר סטודנט ברכבת, שבהחלט לא שווה יותר). משך הנסיעה עומד על כשעתיים ועשרים דקות. האוטובוס נוח בהרבה מהרכבת והוא נוסע דרך כביש 6. החיסרון היחידי הוא שיש 3 אוטובוסים ביום לכל כיוון, כך שלמשל בדרך חזרה, כאשר פספסתי בחצי שעה את האוטובוס, היה עלי להמתין 4 שעות לאוטובוס הבא, לקחת אוטובוס לת"א ומשם להמשיך לחיפה, או, מה שעשיתי, לתפוס את הרכבת.

כאשר הגעתי לבאר שבע, ניגשו אלי פה ושם כמה מסוממים יראי שמיים (הייתה להם כיפה, אני לא יכול להגיד שהם באמת מאמינים במשהו, זולת אל שנועד לשרת אותם וכו') וביקשו ממני ויתר העוברים והשבים כסף. זו התמונה שיש לי מהתחנה המרכזית בב"ש.

ואז המתנתי לקו 60 או 392 בתחנה.

הואיל ובאופן טבעי, אחרי פיגוע ישנה פאניקה כללית והואיל ומדינתנו התברכה באנשים חכמים שאוהבים להשאיר תיקים גדולים ללא השגחה (חוץ מהשגחה עליונה, בכל זאת ,באר שבע ויש הרבה ערסים עם כיפות שמבקשים צדקה), פינו את התחנה לכחצי שנה, עד ששני תיקים שנותרו יתומים פונו/נבדקו וכו'.

 

משם הדרך למצפה רמון הייתה קצרה. עליתי על קו 60, שהוא הקו שמגיע למצפה רמון ועושה עוד כמה עצירות ישובים בדרך (לא מיהרתי) ועלותו 20.70 ₪ לסטודנטים.

והופס, שעות הערב המוקדמות – אני במצפה רמון.

 

 

לסידורי לינה רצוי לדאוג מראש

 

כאשר תכננתי ביום שבת בשעות הלילה לנסוע למצפה רמון, שקלתי שתי אפשרויות באשר למקום בו אישן:

לינה בשטח עם שק שינה.

לינה באכסניית הנוער שליד מרכז המבקרים.

 

בעת התכנון, החלטתי לוותר על האפשרות הראשונה, שכן לא היה לי חשק להיסחב עם שק השינה, שכן לא ממש ידעתי אם ארצה להמשיך דרומה לאילת או לא ונראה היה לי מיותר לסחוב איתי הרבה ציוד.

אז בחרתי באפשרות הראשונה. ירדתי ליד אכסניית הנוער מהאוטובוס, צעדתי לכיוון האכסניה, רק כדי לגלות שהיא נעולה...

אין קול ואין עונה.

אחרי מספר צלצולים באינטרקום, צעדתי אל עבר מרכז המבקרים (שכבר היה סגור אותה שעה, שכן היה מעט אחרי חמש בערב). נכנסתי לאחת החנויות לתיירים ושאלתי אם הם יודעים מדוע האכסניה סגורה. האישה בחנות לא ידעה, אבל היא נתנה לי לחפש את המספר של האכסניה בספר הטלפונים המקומי (שהוא פצפון אגב).

התקשרתי. לא ענו. השארתי הודעה.

באותה הזדמנות, היא נתנה לי מספר טלפון של הבעלים של איזה צימר. אחרי זמן קצר, כאשר ראיתי שלא עונים באכסניה, החלטתי להתקשר אל האיש מהצימר, אלכסי (בצרפתית Alexis) שמו (מספר הטלפון אגב, אם תרצו צימר ואני לא מקבל על זה כלום ולכן אני גם לא ממליץ [אם כי לי היה נחמד], אבל סתם שיהיה הוא 08-6588258).

הוא לקח אותי לצימר שנמצא בקצה הישוב (ומצפה רמון, חור קטן הוא, כך שאחרי שלושה בתים אתה בקצה הישוב).

 

בזאת נראה לי מסתיים פרק הלינה, שכן זה לא באמת חשוב וגם לא ישנתי יותר מידי...

 

 

הר הגמל

 

הואיל ונותרה עוד שעה קלה עד השקיעה מהרגע שהתמקמתי בחדר, החלטתי שיהיה חבל לבזבז אותה לריק.

הלכתי מהמבנה לפסגת הגמל, מרחק מספר דקות הליכה.

מפסגת "גמל היזהר" (החלטתי שכך צריך לתרגם את הכיתוב באנגלית “Camel Lookout”) ניתן להשקיף על חלקו המערבי של מכתש רמון ועל העיירה הסמוכה. אין ספק שהמראה מרהיב ומלבב, במיוחד בשעת השקיעה, אותה צילמתי, עבור אוסף השקיעות הגדול. הואיל ואני חיפאי, שקיעה בים היא עניין שבשגרה עבורי ושקיעה מדברית בהרים, היא מחזה יותר נדיר עבורי. השמיים נצבעו בצבעים כתומים-ורודים עזים והיה נפלא.

 

 

לילה כמעט לבן – היו מציצות (אם נרצה המון רייטינג כמו "הרווק")

 

בסביבות השעה אחת עשרה, תכננתי ללכת לישון, שכן למחרת רציתי להתעורר בחמש וחצי, על מנת להספיק להתארגן, לצפות בזריחה ולטייל במכתש מוקדם, בטרם היום ילהיט את אוויר המדבר.

אני מניח שנרדמתי בסביבות השעה חצות, אולי מעט לפני.

היה קצת חם בחדר (למרות שבחוץ, מזג האוויר היה קריר. התכסיתי בסדין שלא היה הכרחי על מנת להגן מפני איזו צינה שלא הייתה קיימת, אלא כדי להגן עצמי מהיתושים, או ליתר דיוק מפני היתושות) .

זמן קצר לאחר שנרדמתי, התעוררתי לצליל קבלת SMS (תודה מור). בכל מצב אחר, הייתי מכבה את הסלולארי. אבל SK מייצרים מכשירים זבליים שיש להשאיר דלוקים, על מנת שיתפקדו כשעון מעורר. לא נורא, חזרתי לישון.

 

בסביבות ארבע וחצי לפנות בוקר, התעוררתי שוב.

יתושים כמעט ולא עקצו אותי (אני יודע יתושות. זה גם "מאוד" מצחיק עם מציצות הדם, אבל אני מעדיף לכתוב יתושים). לפחות הם לא השאירו סימן. אבל רעש הזמזום הטורדני של משק כנפיהם ליד האוזן, הצליח להעיר אותי!

ולא הצלחתי לחזור לישון, שכן היתושים עשו רונדלים מסביב לראשי מה שהזכיר לי את רעש המסוקים מבסיס חיל האוויר הסמוך ששמעתי בערב שלפני כן.

בסביבות השעה חמש, אולי מעט אחרי, כאשר הבנתי שאין טעם לחזור לישון, החלטתי לקום מהמיטה ולהתארגן לקראת היום הארוך שצפוי לי.

צחצחתי שיניים, אכלתי ארוחת בוקר דשנה, התמרחתי במקדם הגנה ויצאתי אל דרכי, כאשר השמיים החלו להראות סימנים של בוקר.

 

 

מעיירה קרירה ומעורפלת אל חומו של מכתש רמון

 

מצפה רמון הייתה שרויה בערפל הבוקר הזה. העיירה שלמדתי להכיר (גם בטיול הזה וגם בפעמים קודמות שיצא לי לבקר שם), כוסתה במעטה עננים עבה שהיקשה לראות מעבר לקצה החרטום.

ההליכה בעיירה המעורפלת, כאשר אור השחר מתחיל להפציע, תאורת הרחוב עדיין דולקת ורק כמה חתלתולים מחפשים מזון בפחי האשפה, הייתה קסומה.

אך בקושי מצאתי את דרכי אל מרכז המבקרים שבמצפה, על מנת לצפות בשמש האמורה לזרוח בעוד רגעים ספורים, שכן הערפל בהחלט נתן למצפה רמון אווירה לונדונית קרירה שבלבלה את חוש הכיוון שלי מעט.

התיישבתי על המצוק, תחתיי ומסביבי עננים רבים. השמיים החלו להיצבע בכתום.

השמש החלה לעלות לאיטה. התבוננתי, צילמתי מספר (לא מבוטל של) תמונות של הזריחה המרהיבה, המצוקים שנצבעו כתום, של העננים המרחפים ועוטפים את המכתש וההרים סביבו.

 

ואז התחלתי ללכת, דרום-מערבה כמדומני, על מנת למצוא את אחד השבילים דרכו ניתן לרדת למכתש, שם התכוונתי לבלות כמה שעות.

בדרך פגשתי אישה שהלכה את הליכת הבוקר שלה בטיילת המשקיפה אל המכתש. שאלתי אותה מהיכן יורדים למכתש. היא השיבה שהיא מעולם לא ירדה למכתש, אבל נראה לה ששם (ואז הצביעה לכיוון מסוים, ממנו באה). שאלתי אותה כמה זמן היא מתגוררת שם. "שנה" היא השיבה. "אם כך, יש לך עוד זמן" השבתי, הודיתי לה והמשכתי בדרכי.

אכן הירידה למכתש הייתה בכיוון אליו הצביעה.

 

הנתיב בו יורדים למכתב, מסומן בסימון שבילים ירוק ולבן. השביל מתלכד בחלקו הראשון עם "שביל ישראל", אשר הסימון לו כתום-כחול-לבן. התחלתי לרדת, כאשר מידי פעם כל מיני בעלי חיים "הפתיעו" אותי בדרך. קרקל (שהוא סוג חתול לילי גדול שבדיוק סיים את פעילותו הלילית. יתכן אגב ואני מתבלבל עם שועל, שכן השניים שראיתי חלפו די מהר), יעלים, ציפורים ועוד כל מיני בעלי חיים שלא את כולם אני בטוח שאני יכול לכנות בשמם.

הדרך למטה הייתה קלילה, הואיל והשעה בה התחלתי לרדת, הייתה מעט אחרי שש בבוקר.

 

הדבר שהכי בולט בהליכה במכתש, לדעתי, הוא המראה של הקרקע הטרשית, זרועת הסלעים אשר משנה צבעים וגוונים ללא הרף.

אינני נמנה אם בני האנוש הבודדים שזכו להלך על הירח. אבל מהתמונות שראיתי, אני סבור שאם היו קיימים אנשים על הירח שהיו באים לבקר על כדור הארץ, מכתש רמון היה ללא ספק אחד המקומות בהם היו מרגישים כמו בבית!

בעיניי, הליכה במכתש רמון, למעט עניין הגרביטציה והאטמוספרה, כמוה כהליכה על הירח, וזו גם הסיבה שבחרתי לכנות את כל הקטע, על פי שם השיר של להקת ה-Police, השיר Walking on the moon.

 

הלכתי לכיוון שן רמון, הר געש כבוי הנמצא במכתש.

אולי זה המקום להסביר, ממש בכמה מילים כיצד נוצר המכתש. לא, לא על ידי פגיעת מטאוריט נוצר המכתש. המכתש הוא מכתש אירוזי, כלומר נוצר ע"י היותו הר אשר במרוצת השנים חלקו החיצוני הקשה נשחק וכך נחשפה השכבה הפנימית שהייתה אבן חול רכה שנשחקה אף מהר יותר, מה שיצר את המכתש (הסברים יותר מפורטים בויקיפדיה או שתחפשו לבד).

ההליכה על האדמה  משופעת הסלעים המוקפת בהרים ומצוקים, הייתה נפלאה. צבע הקרקע התחלף תדיר, מצהוב, לשחור, לאדום, לכחול, לחום ועוד צבעיים, על שלל גווניהם.

הליכה במכתש, כמוה כהליכה במעבדה גיאולוגית, המלמדת שיעור בצבעים שמתכות מעניקות לסלעים בהם הן נמצאות.

הצורות המעניינות של הסלעים בנהרות שזורמים במשך תקופה קצרה בשנה בלבד הופכת את הטיול לחוויה אדירה. הליכה איטית ושקטה, כאשר מנסים להבחין בסביבה המקיפה אותך, חושפת כל מיני הפתעות בלתי צפויות.

הנה קונכיות של בעלי חיים שיתור פעילים בימים בהם יש מים בשפע. פה לטאה, שם חרדון. הנה עוד משקע מוזר על הסלע.

 

את הדרך חזרה, עשיתי בסביבות השעה עשר. התחיל להיות חם. שתיתי הרבה, השתדלתי לעשות הפסקות שתייה והתקררות בכל נקודה שמצאתי בה צל, אפילו אם היה מדובר רק בצל הקטן שהטילו כמה סלעים.

הטיפוס במצוק היה ארוך, אך לא קשה מידי, לפחות לא בעבורי.

בדרך חזרה, לפני שעליתי על האוטובוס לבאר שבע, החלטתי להיכנס אל מרכז המבקרים.

הואיל ויש לי כרטיס מטמון של רשות הטבע והגנים, הכניסה הייתה בחינם. עלות הכניסה המלאה היא בסביבות העשרים שקלים ולעניות דעתי העלות לא מצדיקה את הכניסה.

במרכז המבקרים ניתן לצפות בסרט נחמד המתאר את ההיסטוריה של המכתש. לאחר מכן יש סיור קטן במוזיאון המציג רפליקות של סלעים והסברים שונים. ניתן לעלות על הגג לתצפית על המכתש ויש שם גם שעון שמש.

הסיבה שאני לא ממליץ לשלם כסף על כניסה למבנה, היא שניתן לראות מבחוץ את אותם הדברים בדיוק, תחליף לסרט אפשר למצוא בחוברות המידע או באינטרנט והסלעים המקוריים יפים בהרבה משחזור הפלסטיק המוזיאוני שלהם.

הייתי ממליץ על המוזיאון בכל זאת רק לאנשים שלא יכולים לסייר פיזית במכתש מסיבות של גיל או מוגבלות גופנית ואולי לאנשים עם ילדים שלא רוצים לרדת למכתש איתם. אבל גם להם, הייתי מציע אלטרנטיבה שנראית לי עדיפה בהרבה – סיור ג'יפים במכתש ולינה בחניונים המוסדרים בו. הדבר אפשרי ונראה עדיף לעצלנים שבינינו.

 

זהו. כאמור בשעות הצהריים, הייתי כבר בדרכי לב"ש ולאחר מכן לחיפה. הנסיעה ברכבת עברה בנעימים. לפחות עד ת"א, אז החלפתי רכבת ונכנסתי לרכבת שהטמפרטורה בה הייתה נמוכה מספיק כדי לשמור על בשר קפוא.

נראה לי שבשנה הבאה אקדם ביתר רצינות את התוכנית שלי לעבור לכמה חודשים למצפה רמון, לפחות למשך חופשת הקיץ.

יש משהו בשקט המדברי שקוסם לי.

יש גם עוד מסלולים רבים במכתש שלא הספקתי לעשות, שכן הטיול ובעיקר חוסר השינה שלפניו עייפוני מעט. זו גם הסיבה שהחלטתי בסופו של דבר לא להמשיך דרומה לאילת, שכן לא התחשק לי להגיע לאילת רק כדי להשלים שעות שינה. חשבתי על צלילה, אפילו טרחתי ולקחתי את רישיון הצלילה שלי, אבל היום בבוקר הבנתי שאין לי ממש חשק לצלול בקרוב ואם כבר אילת, אז לא בשבוע האחרון לפני שהילדים ממלאים את העיר, לפני שהם חוזרים לבית הספר.

 

אז בינתיים אני שם כאן מבחר ממש מצומצם של תמונות מהטיול.

אתר יתר התמונות אתם יכולים לראות בפליקר.

אלעד

 

 

 

אני בצילום עצמי על הר גמל לאור השקיעה

 

 

 עבים מצטעפים על מצוקי רמון

 

 

המכתש באור הבוקר

 

 

אחד העופות משתלב עם הסלעים

 

 

לטאה חמודה שצילמתי בנחל

 

 

התמונה עברה עיבוד של פולריזציה. אבל גם בלי, הקרקע נראית כמו הקרקע במאדים

 

 

יעל מהלך במצפה רמון

נכתב על ידי ashmash , 30/8/2005 01:49   בקטגוריות טיולים  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עיזה פתטית מצלם אנוש ב-31/8/2005 01:56
 



היי דרומה ל... לאנשהו


 

החלטתי.

מחר זה מחר.

בטח אשוב בעוד כמה ימים. עדיין לא ברור לי בדיוק מהיכן, מה שבטוח שזה יהיה דרומה לבאר שבע.

 

ציוד:

שק שינה

כלי רחצה

בקבוק מים

תיק קטן

אהבת מולדת

 

מי יודע, אולי אמצא בית (לא שאני מחפש) בישראל.

 

 



 

טוב, כאמור, סתם רציתי לשלב את התמונה הזו שצילמתי לפני מספר ימים באולפן.

 

בינתיים, עד שאחזור, אתם מוזמנים למצוא את ההבדלים:



רמז, לא באמת צריך להפוך את הכל כאשר מחליפים לשפה הנכתבת מימין לשמאל

 

 

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 28/8/2005 00:18   בקטגוריות אופטימי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של CruX ב-30/8/2005 00:44
 



ספיישל זידאן, כולל ניתוח אופי


 

זידאן עובד שחור

 

שלשום בשעות הצהריים, קפצתי לביקור מפתיע, שאם הייתי המלך חוסיין המנוח, ודאי הייתי מוסיף לו את המילה "חשאי", אצל זידאן.

הסיבה, אמא שלי שאלה אותי אם זידאן יוכל להצטרף אלי, לעזור בניקיון והעברת דברים בבית של אחותי, אשר עובר שיפוצים (למעשה, את זה יכולתי להגיד לו בטלפון, אבל הייתי צריך לראות אצלו משהו).

 

שלא תבינו לא נכון, לא מדובר כאן בסתם הצעה שנועדה להעליב או לעשות צחוק על חשבונו של זידאן. לא.

זידאן, כחולה OCD מוכר ומכור לסדר וניקיון, תמיד שמח לעזור לנקות ולסדר.

אז ידענו שזידאן ישמח...

 

כאשר הגעתי לזידאן, החלטתי להציע לו לנקות בדרך היתולית משהו.

"זידאן, מה דעתך לעבוד בשחור?" שאלתי אותו.

"אתה מתכוון מבלי לדווח למס הכנסה וכאלה?" השיב לי זידאן בשאלה.

"לא, הכוונה לבוא לנקות ולסחוב דברים" עניתי.

"אה, בטח" אמר זידאן וחיוך גדול של הנאה נמרח על פניו.

 

אני מניח שרבה הייתה אכזבתו, כאשר בסופו של דבר הניקיון לא יצא אל הפועל.

 

 

זידאן דורש מנחה

 

כאשר הודעתי לזידאן בטלפון שאני קופץ לבקר אותו, על מנת לבדוק את אשר רציתי לבדוק, זידאן כלל לא התנגד.

נהפכו. הוא נשמע די שמח.

 

רגע לפני שקבענו שעה, הוא הספיק להגיד "תביא לי איזה סרט מצויר" (שכן יודע הוא שיש לי לא מעט סרטים של דיסני ב-DVD).

קולטים?

זידאן דורש מנחה כאשר באים לבקר אותו!

 

 

לזידאן יש טעם רע בסרטים

 

אז כאמור נאלצתי להביא לזידאן מנחה, סרט מצויר.

כפי שהקוראים שעוקבים אחר עלילות זידאן יודעים, לזידאן יש טעם מזוויע בכל האמור בסרטים, מה שלא מפריע לו לאהוב סרטים.

לשאלה "האם חובב הסרטים הדפוקים יודע שהסרטים שהוא אוהב דפוקים?!", התשובה בפירוש – "הוא לא"!

 

החלטתי לבחון את הנושא, כדי להגיע למסקנה הנ"ל.

הסרט שבחרתי, הוא ללא ספק אחד הסרטים המשעממים ביותר – "דינוזאור" של דיסני.

למי שלא מכיר, לא ראה ולא שמע, מעבר לרצון שלי להגיד "אשריו", אספר בקצרה שבסרט רואים מטאורים פוגעים בכדור הארץ. כתוצאה מכך, תנאי המחייה הופכים בלתי נסבלים והדינוזאורים נאלצים לנדוד. כל הסרט רואים את הדינוזאורים נודדים, יחד עם משפחת לאמורים, ובסוף הסרט הם מגיעים לאיזה אזור מרעה.

פשוט מדובר בסרט שרואים בו דינוזאורים הולכים, ללא כל עלילה משמעותית. זה אולי נחמד לילדים קטנים שעלולים לאהוב את הדמויות של כמה מן הדינוזאורים החביבים, אבל בהחלט לא אחד מסרטי דיסני המיועדים למבוגרים.

 

כאשר הבאתי את הכותר לזידאן, הוא הסתכל בזה בהתלהבות ואמר שהוא לא ידע שיש לי. התפלאתי לשמוע שהוא ראה את זה ושאלתי לדעתו על הסרט.

"סרט מצוין!" אמר זידאן.

הוא שיבח את האנימציה (שהיא בהחלט יפה, אבל זה החלק הזניח בסרט. זה די דומה לסרט "צעצוע של סיפור" הראשון שהיה סרט אנימציית המחשב הראשון באורך מלא והיה משעמם להחריד. סרט ההמשך, "צעצוע של סיפור 2" כבר הכיל עלילה והומור שנון והיה סרט טוב בהרבה) ואמר כמה הסרט נפלא...

I rest my case!

 

 

זידאן כפיטר פן

 

פה אולי המקום להשוות את זידאן לאותו גיבור ילדות, אשר גם הוא זכה ללא מעט סרטים – פיטר פן!

 

כאשר פגשתי את זידאן לראשונה בכיתה ז', אני מוכרח לציין שהוא היה בחור נחמד ומצאתי בו לא מעט עניין. הוא אהב משחקי טלוויזיה חביבים ב"מגה דרייב" של סגה. הוא היה קורא כמה עיתוני מחשבים לילדים שכאשר היום אני חושב על כך הם היו זבליים למדי, אבל בתור ילד הם נראו לי נחמדים. הוא גם אהב מוזיקה נחמדה – כל מיני להקות רוק אלטרנטיביות וגרנג' שהפכו למיינסטרים.

זה היה בכיתה ז', כאשר טרם מלאו לי 12 שנים.

הבעיה היא שהיום, קרוב ל-12 שנים מאז פגשתי את זידאן לראשונה, הוא לא השתנה כמעט, לפחות מבחינה הפנימית, שכן חיצונית כולנו זקנו.

אז את המגה דרייב החליף פלייסטישן 2 ולסוניק הקיפוד נוסף קראש בנדיקוט. גרין דיי נותרו גרין דיי (אם כי הם הוציאו מספר אלבומים מאז). והיו עוד כל מיני שינויים מינוריים, שינויים קוסמטיים.

אבל זידאן נותר כמעט אותו זידאן.

שיחה עם זידאן כיום, לא נראית לי שונה בהרבה משיחה שהייתי מנהל איתו בכיתה ח' למשל.

ואני השתנתי. כלומר עדיין נותרה לי חיבה לנושאים שהתעסקתי בהם אז, אבל השתדלתי להרחיב את אופקיי לכל מיני כיוונים.

וזידאן?

לטעמי הוא נשאר עדיין ילד.

זידאן הוא כמו פיטר פן במובן מסוים – הילד שמעולם לא רצה להתבגר.

 

זהו להפעם.

שבוע טוב וטוב שחלף עוד שבוע...

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 27/8/2005 20:33   בקטגוריות סתמי  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של CruX ב-30/8/2005 00:57
 



יד ליריב (או לכל בלוג יש שם)


 

יריב חבוט מנסה להרים טרנד חדש תחת הכותרת "לכל בלוג יש שם". אז למה לא לעזור?

 

הבלוג "מה המצב" התחיל בספטמבר 2002, קצת אחרי שקראתי כמה כתבות באי אילו מוספי מחשבים ואחרי ששכנעתי את שמש (שמהר מאוד סגר את הבלוג שלו) לפתוח את הבלוג.

לא ממש ידעתי איך הבלוג יראה, אבל נתתי לזה סיכוי.

למעשה, עד עכשיו אני לא בדיוק בטוח איך הבלוג נראה, הוא מחליף צבעים כזיקית ואינני כותב על תחום מסוים.

 

מקור השם "מה המצב" הוא התחכמות שלי. אני לא אוהב את השאלות הבנאליות (כגון "מה המצב?", "מה העניינים?", "מה קורה?", "איך הולך?" וכדומה) שאנשים שואלים כשאין להם מה להגיד.

לכן נתתי לבלוג את השם "מה המצב" ללא סימן שאלה, כלומר בלוג שפשוט אומר מה המצב בשעה שהוא נכתב, בין אם זה קשור אלי, לעולם או לשד יודע מה.

 

הכינוי ashmash, הוא פשוט כתיב באותיות לטיניות, שהן אותיות קצת יותר פופולאריות מאלו העבריות, לכינוי "אשמ"ש".

אשמ"ש, אלו ראשי תיבות של "אלעד שקרן מי שמאושר". אלעד זה הוא שמי ו"שקרן מי שמאושר" היא שורת המחץ בשיר "שלום אחד" של אביב גפן, השיר הלפני אחרון באלבומו הראשון - "זה רק אור הירח".

הכינוי הזה דבק בי מכיתה ט' או י'. כרגיל, כמו כינויי אחרים, אני המצאתי אותו כי הוא נשמע לי משעשע.

 

השתמשתי בו ואני עדיין משתמש (באנגלית יש לזה זמן, לעזאזל) באינטרנט.

אני ממש לא אוהב שמכנים אותי ככה במציאות.

 

ואם גם אתם כותבים, אתם מוזמנים להפנות לקטע הזה שלי. אבל אתם חייבים, אבל ממש חייים (טוב, לא באמת חייבים, אבל זה יהיה ממש נחמד מצדכם) לקשר לקטע הזה של יריב.

נכתב על ידי ashmash , 26/8/2005 15:48   בקטגוריות סתמי  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ron ב-27/8/2005 19:43
 



לדף הבא
דפים:  

467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)