פרק חמישי מעולמם של קובעי ההלכות בעולם החרדי, והפעם ענייני טומאה על הפרק.
זה ידוע לכל שמדע ודת מתקשים ללכת יד ביד. אבל מסתבר שלא רק תורת האבולוציה היא הבל הבלים, אלא גם תורת המפץ הגדול מוכחשת נחרצות על ידי היהדות (דווקא הנצרות אימצה אותה אל חיקה, ומן הראוי היה שהיהדות גם תעשה כן, כי הרי בריאת היש מהאין בשבריר שנייה מרמזת דווקא על קיומה של ישות קוסמית רבת כוח שהיא זו שיצרה את המפץ), ו"חינוכם הטהור" של ילדים רכים בשנים שנחשפים לה יכול להיפגע אנושות. והנה סקופ: בקרוב פסק הלכה חדש: השמש נעה סביב צירו של כדור הארץ.
אבל לא רק המדע מתקשה להדביק את הקידמה של הדת, אלא גם הטכנולוגיה. חברת סלקום, אשר נתנה חסות למצעד האהבה או הגאווה, הידוע מהיום בכינויו מתב"מ שגע"פ וחדנ"א ("מצעד התועבה הבזוי והמשוקץ שכולו גילוי עריות בפרהסיה וחילול ד' נורא והיום"), טעתה ככל הנראה בהפעלת שיקול דעת קידמתי, ומעתה היא משולה ל"חזיר הפושט טלפיו" ומוחרמת על ידי "עם אדוניי".
אבל למה להיטפל רק לחברות הסלולר? הרי המכשירים הסלולריים עצמם הם משוקצים מאין כמותם. מה, לא ידעתם? לשווק טלפון נייד עם מסך צבעוני זה משול למתן עצת בלעם. האמת, פה באמת השכלתי החילונית כשלה. מה רע במסך צבעוני? למה שחור-לבן עדיף? למישהו יש מושג?
ומטומאת סתם לטומאת הטומאות. בית השימוש, אלא מה. המקום כה טמא, עד שלמי שנמצא בתוכו אסור לדבר עם מי שבחוץ, שמא הטומאה תדבק גם בו. אבל הרב עובדיה יוסף הוא רחמן בן רחמנים, והוא מרשה לדבר עם אנשים מבחוץ בתנאי שבית השימוש נקי ושטוף, אבל כמובן שיש לעשות זאת בקצרה. אבל שאלה עקרונית לי אליך, מר עובדיה, נגיד שהכל שטוף ומצוחצח, ויושב לו אדם על האסלה ויוצא מה שיוצא ומונח תחתיו, האם באותו רגע מותר ליושב לנהל שיחה קצרצרה עם מי שבחוץ? האם הניקיון מסביב הוא מה שחשוב או תכולת האסלה היא הקובעת? הרי מדובר בדיני נפשות.
ואם כבר בבתי שימוש עסקינן, אז למה לאפשר לבני האדם חרבון מהנה? מה כבר יכול להסיח דעת במשך ישיבה ממושכת על האסלה יותר מקריאה מזדמנת? אך לא! הרב עובדיה ממשיך להטעים שהטומאה היא כה גדולה, עד כדי כך שאסור לקרוא עיתון בעברית בשירותים. לקרוא באנגלית, אגב, זה בסדר. זה דווקא מעניין, כי הייתי נוטה לחשוב שתרגום של התנ"כ לאנגלית ייחשב לקדוש יותר מתרגום לעברית של הקמה-סוטרה, אבל מילא. רוסית בטח מותר לקרוא שם, הרי ידוע לכל שהרוסים הם בכלל עכו"מ.