לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2004

מעשה הבריאה


 


א. אמצע


 


לפני מיליארדי שנים קהילת הבלוג-בוראים היתה מצומצמת ביותר. היא מנתה לכל היותר 1,500 פרטים, וכולם התגוררו בכפר קטן ששכן על כוכב בגודל של העיירה בת-ים. בעולם לא היה כלום חוץ מאותו כוכב זעיר, רק רִיק אינסופי. בעצם גם העולם לא ממש היה קיים, אלא רק התבנית שאליה הוא נוצק לאחר מכן. היצורים החיים היחידים שהיו קיימים בעולם שטרם נולד היו הבלוג-בוראים הקדומים. לבלוג-בוראים הקדומים, כמו לאלה בני ימינו, לא היו גוף או צורה מוגדרים, אלא הם דמו לענן המורכב מחלקיקים זעירים ותכולים הנעים באקראיות, אך אינם מתרחקים יתר על המידה זה מזה.


 


הבלוג-בוראים לא היו צמחוניים (herbivores) וגם לא אוכלי-בשר (carnivores), למרות שהיו ועודם אוכלי-כל (omnivores), וזאת כיוון שלא היו אז בעולם חיות או צמחים. הם ניזונו מהנוזלים שיוצרו במפעל המשקאות של הכפר, אשר הוכנו מחלקיקי חומר שהגיעו כל העת אל הכוכב על גבי הרוחות העזות שנשבו מכיוון מרכז היקום. למעשה הבלוג-בוראים הטרום-עולמיים היו אוכלי נוזלים (fluidvores), והם נחשבים מזה מאות מיליוני שנים לזן קדום ונכחד של בלוג-בוראים.


 


על מפעל המשקאות של הכפר היה אחראי בלוג-בורא חרוץ אשר שקד על הכנת נוסחאות משופרות של נוזלים מזינים ויצירת בקבוקים חדשניים בעלי מבנה מודולארי. באחד הימים הצליח אותו בלוג-בורא ליצור בקבוק אשר ייצר בכוחות עצמו וללא התערבות חיצונית נוזל לבנבן. לאחר שנערכו בדיקות וטעימות שונות לאותו נוזל נקבע שהוא ראוי לאכילה וכן טעים ומזין, ועד מהרה הפך הנוזל-הלבן למשקה המועדף על תושבי הכפר, וזכה לכינוי החיבה "חומר לא בעייתי" (חלב).


 


הצלחתו של הנוזל עודדה את הבלוג-בורא האחראי על המפעל לייצר עבורו כלי קיבול מתקדם יותר, בעל מרקם גמיש וחיות מקסימאלית, ואחרי מספר שנים של עבודה מאומצת יצא תחת ידיו בקבוק אינטראקטיבי ומובילי אשר הפך תוך לילה ללהיט היסטרי, כיוון שהבלוג-בוראים מצאו לו ייעודים נוספים והשתמשו בתור כלי עזר לבית, ממש כמו השימוש שנעשה ברובוטים ביתיים בימינו. הבקבוק גם הוא זכה לכינוי חיבה משלו, על שם ייעודו המקורי - "אכסניה ייחודית של הנוזל-הלבן" (אישה).


 


תהליכי ייצור בקבוקי האישה נתקלו בקשיים לא מעטים, והצריכו עריכת ניסויים רבים, אשר תוצאתם לא תמיד היתה מוצלחת. וכך, במסגרת אחד מהניסויים יוצרו בקבוקים בעלי קיבולת גדולה יותר, אלא שמסיבה לא ברורה הם לא היו מסוגלים לייצר חלב. הבלוג-בורא האחראי על המפעל לא מצא כל שימוש בבקבוקים העקרים מחלב, ולכן השליך את כל פס הייצור לירכתי המפעל. עם זאת, חלק מתושבי הכפר העדיפו את הבקבוקים העקרים, שהיו רגישים פחות לשינויים במזג האוויר, וכך נעשה שימוש גם בבקבוקים אלה, אשר בשל השלכתם בתחילה זכו לכינוי "גורם בלתי רצוי" (גבר).   


 


בקבוקי האישה ובקבוקי הגבר אוחסנו במחסני המפעל, בתוך ארגזים שנערמו זה על זה. הבקבוקים, שהיוו למעשה סוג גולמי וראשוני של אורגניזם חי, הגיבו באופן מפתיע לקרבה ההדדית שלהם זה אל זה, וכתוצאה מכך נוצר אפקט שלימים נתקבע בתודעה הבלוג-בוראית כאפקט הרבייה (הבלוג-בוראים התרבו על ידי חלוקה מטריקסית אינדיבידואלית ולא על ידי הליך רבייה קבוצתי), שתוצאתו היתה יצירת בקבוקונים נוספים, אשר חלקם הכילו חלב וחלקם לא. הבלוג-בורא האחראי על המפעל, אשר היה הראשון לגלות את האפקט, היה מרוצה מכך שלא יאלץ עוד ליצור בקבוקים חדשים (בעוד שהחלב נוצר מעצמו בבקבוקים, את הבקבוקים היה עליו לייצר בעמל רב), והחל להצמיד את הבקבוקים זה אל זה דרך קבע, ובכך סימן למעשה את הרגע בו החל להתפתח המין האנושי.


 


ב. התחלה


 


כמה מיליארדי שנים קודם לכן לא נברא עדיין הכוכב הכפרי הראשון, והתבנית אליה אמור היה העולם להיות ניצוק עדיין לא נוצרה. באותה עת היה קיים בתוך האין-עולם עצום המימדים רק יצור בודד אחד, הבלוג-בורא הראשון (ב"ה).


 


בהיותו של ב"ה בן שנה, היה ב"ה אימפולסיבי וסקרן ככל בלוג-בורא בן גילו, ולכן מיד כאשר נתקלו עיניו בתבנית הקוסמית המתהווה, הוא זינק לעברה בקפיצה נחשונית אשר גרמה לאירוע רב עוצמה אשר בגינו נוצרו כל גרמי השמיים ולאחריהם גם יצורי הבריאה השונים, אירוע הידוע כיום בתור המפץ הגדול.


 


לגבי נסיבות היווצרותם של ב"ה ושל התבנית החלדית חלוקות הדעות. ישנם הגורסים כי ב"ה נוצר בטעות, כסרח עודף של יקום מקביל אחר, וכי התבנית נפלטה אף היא משם, אך דעה זו אינה מגובה בנימוקים ענייניים כלשהם ואינה מקובלת בקרב הקהילה המדעית בהיותה קזואיסטית מדי. ישנם הנאחזים בעובדה שהתבנית והמפץ הגדול נוצרו שנה בדיוק לאחר היווצרותו של ב"ה, ומסיקים מכך כי ב"ה הוא תוצאה של היפוך קוטבי של אחד ממישורי הרִיק העיקריים (היפוך שכידוע מלווה באפטר-שוקים המופיעים שנה בדיוק לאחר האירוע הראשוני), וכי התבנית היקומית נוצרה על ידי אפטר-שוק של אותו היפוך.


 


עם זאת, הדעה המקובלת היא כי ב"ה יצר את עצמו מתוך כוח רצון עז שהוביל ליצירת חלקיקי חומר יש מאין, וכי אותו כוח רצון שכה אפיין את ב"ה כבר בינקותו (ואף טרם לבריאתו) הוא אף זה שהוליד את הרעיון ליצירת המסגרת, אליה ניתן יהיה ליצוק בעתיד את חומרי הבסיס של היקום. חלק מהמחזיקים בדעה זו אף מוסיפים וטוענים כי המפץ הגדול לא היה תוצאה של סקרנות ילדותית, אלא המשך טבעי של יצירת המסגרת, מתוך כוונה מודעת למלאה בתוכן.


 


בהגיעו לגיל בגרות החל ב"ה לסבול ממיגרנות קשות שמקורן היה בבדידותו המזהרת, והקדיש את מרב זמנו למציאת פתרון לבעיה. לבסוף, על אף שחשש רבות מאובדן ההגמוניה היקומית שלו, לא נותרה בידיו ברירה, והוא נקט בדרך הפעולה היחידה שהצליח להגות, וביתר את עצמו לשלושה חלקים נוספים - הבלוג-בוראים השני, השלישי והרביעי - ובכך ייסד את הקהילה הבלוג-בוראית הראשונה, קהילה שלימים השתכנה באותו כפר שנבנה על גבי הכוכב הראשון.


 


ככל הנראה אין איש יודע מה עלה בגורלו של ב"ה. בלוג-בוראים הרי אינם מתים, לפחות לא במסגרת העולם-הבלוגיסטי שאותו הם יוצרים (שימו לב מעתה - מעולם לא תתקלו בבלוג שבו מציין הבלוג-בורא את דבר מותו שלו עצמו), אך קיימת תופעה שמאפיינת זנים מסוימים של בלוג-בוראים, במסגרתה הבלוג-בוראים מתפצלים לישויות שונות רבות עד כדי אובדן זהותם המקורית, תופעה אשר זכתה לכינוי "ריבוי זהויות רצוני בלתי הפיך" (רזרבה). כאשר בלוג-בורא מכלה את כל הרזרבה המוקצבת לו (היקפה של הרזרבה שונה מבלוג-בורא אחד למשנהו), אותם חלקיקים זעירים ותכולים המרכיבים את גופו נפוצים לכל עבר, והוא נטמע לחלוטין בסביבתו. ישנם הסוברים כי ב"ה אף הוא כילה את הרזרבה שהוקצבה לו וחלקיקיו התפזרו על פני הכוכב הכפרי, ולכן עד היום מדי כל ראש השנה הקוסמי (החל ביום הולדתו המשוער של ב"ה), מתבצעים טקסים ברחבי היקום בהם בלוג-בוראים מבצעים אקט סימבולי של פיזור אבק כוכבים לזכר אותו מאורע.


 


ג. סוף


 


מיליארדי שנים חלפו ביעף, וקהילות בלוג-בוראיות נוספות הוקמו ברחבי הפלנטות השונות, כמענה לריבוי הטבעי הגבוה של הבלוג-בוראים. גם בקבוקי האישה ובקבוקי הגבר עברו תהליכים אבולוציוניים מהותיים עם חלוף הזמן, אשר כתוצאה מהם שונו ללא היכר תוכנם וצורתם. התוצרים החדשים צימחו אברים ותודעה והיו חביבים מאוד על הבלוג-בוראים, אשר התייחסו אליהם בחיבה ובחום, ממש כשם שבעליו של כלב דואגים לשלומה של חיית המחמד שלהם. במקביל, עם התפתחות הטכנולוגיה הבין כוכבית התייתר הצורך בשימוש בבקבוקים לשם ביצוע עבודות הבית, ונמצאו להם תחליפים זולים ויעילים יותר, כך שבקבוקי האישה והגבר שימשו את הבלוג-בוראים בעיקר למטרות בילוי ופנאי.


 


באותה עת גברה המודעות החברתית בקרב הקהילה הבלוג-בוראית לכך שיש להתחשב בתחושותיו ובתבונתו של כל יצור חי, יהא זה נחות ככל שיהא, וארגונים שונים להגנה על זכויות האישה והגבר החלו לצוץ כפטריות אחר הגשם. לבסוף נשאו מאמצי הארגונים השונים פרי, כאשר לקראת הבחירות הבין גלקטיות אשר נערכות מדי מילניום הובטחו להם הבטחות מהבטחות שונות, על מנת לזכות בקולות החברים בהם. ואכן, לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות מונתה וועדה מיוחדת, אשר במסגרת המלצותיה נקבע כי יש ליצור עבור הגברים והנשים עולם או עולמות מיוחדים משל עצמם, בהם הם יוכלו לנהל את אורח חייהם באופן עצמאי.


 


במסגרת יישום המלצות הוועדה נלקחו מספר רב של פרטים אנושיים והושמו בתוך כוכב ידידותי, אשר ידוע בקרב חוגים מסוימים בשם כדור הארץ. נציגי הוועדה עקבו אחרי קבוצת הניסוי במשך כמה מיליוני שנים, ולבסוף הגיעו למסקנה כי יצורי האנוש אכן מסוגלים לחיות חיים עצמאיים. בעקבות זאת חוקק חוק אשר קבע כי יש ליישב את כל יצורי האנוש בכוכבים ידידותיים דומים, כאשר לכל כוכב מונה בלוג-בורא אחראי, שתפקידו לפקח על התנהלות יצורי האנוש ולהימנע מהכוונתם ככל הניתן, למעט במקרי חירום קיצוניים וגם אז בדרכים עקיפות בלבד.


 


בעת האחרונה התפרסם מחקר מקיף על תוצאותיו של מהלך זה. המחקר מכתיר את המהלך כהצלחה, כאשר מחבריו מציינים כי אחת הראיות העיקריות להצלחתו הינה העובדה שחלק מהיצורים האנושיים מבקשים ליצור עולמות חדשים בעצמם, ולשלוט בהם ממש כאילו היו הם עצמם בלוג-בוראים, על דרך של המצאת עולם דמיוני (וירטואלי) בחלל מוגבל (קיברנטי) והכוונתו מלמעלה. מחברי המחקר מוסיפים כי מדובר בניסיונות גולמיים ביותר, אך יחד עם זאת הם אינם שוללים אפשרות של שכלול העולמות הוירטואליים לכדי יקומים סמי-מציאותיים, ובהערת אגב הם אף מציינים כי בהחלט ייתכן שיצירי ויצורי אותם עולמות קיברנטיים ירכשו בבוא היום את הידע והיכולת ליצור עולמות משלהם.


 


המחקר בן אלפי העמודים מסתיים באמירה אשר הוכתרה על ידי רבים כתמוהה, והיו אף כאלה שראו בה משום "חילול השם". לטענת המחברים, קיימת סבירות שאינה ניתנת לשלילה מוחלטת, על פיה כוחות היצירה המרשימים אשר התגלו במהלך השנים ביצורי האנוש (החל מעצם היכולת לברוא את עצמם ואת צאצאיהם וכלה ביכולתם לברוא עולמות אחרים), הינם תוצאה של התפזרות חלקיקיו הזעירים והתכולים של ב"ה על פני הכוכב הכפרי, אשר חלקם נפוצו אל עבר מפעל המשקאות וייתכן שדבקו באותו בקבוק ראשוני שיוצר על ידי האחראי על המפעל והחל מייצר חלב בכוחות עצמו.


 


[הפוסט הזה בא על מנת להבהיר את הדברים שנאמרו בפיסקה האחרונה של פוסט הבלוג-בורא-בלוג, אשר לא הובנה על ידי רבים. אני מניח שעכשיו הדברים הרבה יותר ברורים... ] 


 

נכתב על ידי , 29/11/2004 21:26  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)