לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2004

צונאמי ברצועת עזה


[הערה: הכתוב אינו משקף את דעתו האישית של הכותב, אלא רק את דעתם של אחרים שלא קיימים בעולם החיצוני, וספק אם קיימים כלל, אם כי אני לא אתפלא עם הכתוב יוביל לטרנד חדש של פנטזיות אסונות]

1. משבר הצונאמי המזרח אסיאתי יכול לשמש לנו דוגמא טובה. אין כמו צונאמי בריא כדי לפתור בעיות של צפיפות אוכלוסין, ובמקרה של עזה יהיה בו גם כדי להביא מזור לבעיות פוליטיות וכספיות מהותיות. אין מה לעשות, חייבים להודות באמת, אפקט הצונאמי פשוט תפור על עזה.

2. תארו לכם גל צונאמי אדיר שוטף את הרצועה. המדובר במקום שטוח יחסית, כמעט בגובה פני הים, ובאזורים נרחבים שלו גם מרובה באוכלוסיה ובבנייה רעועה. בתנאים מושלמים מעין אלה, גל צונאמי איכותי יהיה יעיל מעין כמוהו, הרבה יותר מאשר במזרח אסיה, ויוכל להתפשט עמוק לתוך לב הרצועה, להציף כל מה שנקרה בדרכו, למוטט מבנים ולהטביע אוכלוסיות שלמות, והכל ביעילות נאצית טיפוסית ובמהירות הבזק.

3. להשמדה ההמונית שתתרחש באותן שניות גורליות, וגם במהלך השבועות שלאחריהן (מחלות ושאר צרות נלוות), תהיינה השפעות מרחיקות לכת, והנה העיקריות שבהן:

(א) האוכלוסייה הפלשתינאית ברצועה תקטן באופן משמעותי, ובכך יקיץ הקץ על פצצת ריבוי האוכלוסין המתקתקת בעוצמה בעזה כבר מספר שנים.

(ב) ייתכן אף שהאוכלוסייה הפלשתינאית ברצועה תצטמצם עד כדי כך שניתן יהיה להפנות את כולה לגדה המערבית, או לחילופין, לאחד אותה עם דרום הרצועה שבשליטת מצרים, שגם בה בטח ייפלו קורבנות רבים. השטח הפתוח שיוותר יוכל לשמש כפארק טבע בעל שם עולמי וגם כאתר הנצחה לנופלים.

(ג) בכל מקרה, אלה שיוותרו בחיים יתקשו לנהל אורח חיים תקין למשך תקופה ארוכה, ובכך יקטן לאין ערוך הסיכון מפיגועים למשך חודשים ארוכים, אם לא שנים. גם כל מנהרות ההברחה והמנהרות ששימשו לפיגועים יתמוססו ויקרסו לגמרי בשיטפון. 

(ד) לא יהיה עוד צורך לפנות את המתנחלים היהודיים מעזה, ובכך תיחסך מהכוחות הביטחון אי נעימות רבה. הפינוי יהיה מהיר וגורף, ואם הצונאמי יהיה חזק דיו, לא יישארו אפילו שרידי ישובים. כך, גם הצורך בתשלום פיצויים למתפנים לא יהיה קיים יותר, מכיוון שכבר לא יהיה מי שידרוש אותם.

(ה) כל התנאים שהזכרתי קודם מובילים למסקנה שניתן יהיה לערוך את ההתפנות מעזה לאלתר. כאשר הסיכונים מההתפנות מצטמצמים, וכאשר אין את מי לפנות, וכאשר כל השטח הוא חורבה אחת גדולה, אין מה להישאר שם יותר, אפילו הימניים יסכימו לכך. חוץ מזה, אם מדינת ישראל תפנה את השטח עוד לפני שהצונאמי יספיק לסגת, היא גם לא תהיה אחראית לטיפול בנפגעים ושיקום המקום, זה כבר יהיה שטח שבשליטת אחרים. שלא לדבר על זה שלא יהיה צורך בשום היערכות לוגיסטית לנסיגה, היא תיעשה מעצמה, יחד עם הגלים. אני בטוח שבכך יחסכו מאריאל שרון הרבה כאבי ראש והרבה הצעות אי-אמון.

4. אבל כשמנסים לתרגם את התיאוריה למציאות התמונה הולכת ומסתבכת, ולא ברור אם צונאמי "קלאסי" יוכל להוות פתרון הולם לבעיות שלנו. לא כל מה שטוב למזרח אסיה ישים לבעיות הסבוכות והמקוריות של המזרח התיכון.

(א) קודם כל, לא בטוח שלמדינת ישראל יש את היכולת להרים גל צונאמי מספיק חזק על הרצועה. גם אם יילקחו כל פצצות האטום מהכור בדימונה ויושלכו לנקודה בדרום מזרח אגן הים התיכון, גם אז העוצמה כנראה לא תהיה גדולה מספיק.

(ב) בנוסף, לא בטוח שהאפקט הפצצתי יהיה זהה לאפקט של רעידת אדמה, והרי אסור שמישהו בעולם יחשוד שהצונאמי הוא לא פרי של רעידת אדמה תת ימית, אלא מעשה ידיה של מדינתנו, האוהבת כל כך שלא להכחיש אך גם לא לאשר פעולות מעין אלה.

(ג) וקיימת גם הבעיה של הדיוק. יכולת החיזוי והדיוק של גלי צונאמי אינה כה מושלמת, וגל צונאמי אימתני יכול להציף גם מקומות דרומיים יותר ובכך ליצור משבר דיפלומטי עם מצרים, והרבה יותר גרוע, הוא יכול לפגוע גם במקומות צפוניים יותר, וכך תושביהן התמימים של אשקלון ואשדוד, וחס וחלילה גם של תל אביב, ייפגעו שלא לצורך.

5. הפתרון, אם כך, צריך להיות אחר. ואתמול בלילה, לגמרי במקרה, הגיתי את התכנית המושלמת, שאינה מסכנת לשווא אוכלוסיות חפות מפשע וכרוכה בעלויות מצומצמות יותר. וכך הולכת התוכנית:

(א) במקום להטיל פצצות יקרות בלב הים, ניתן להטיל פצצות חכמות רגילות על כל הרצועה, פצצות רבות על כל אחת מהערים הגדולות ומספר פצצות על כל ישוב אחר.

(ב) צוותים מיוחדים ימהרו להציף את הרצועה בגלוני מים רבים, אשר יושלכו ממטוסים ומסוקים, על מנת להסוות את ההפצצות עוד לפני שהלוויין יספיק לצלם את אשר ארע, ולשוות לאירוע מראה של אזור-פגוע-צונאמי. ניתן להיעזר בצוותים ששוהים היום במזרח אסיה וכבר צברו ניסיון בנושא.

(ג) כל שרידי אדם שיוותרו בשטח יחוסלו על מנת שלא יוכלו לספר את אשר ארע באמת, ובתור "ניצולים" יושתלו סוכני שב"כ שיתחפשו לערבים ולמתנחלים, ויספרו לכלי התקשורת המקומיים והזרים על הגל הגדול שהגיע לפתע ושטף את החופים ואת כל מה שמאחוריהם.

(ד) צוותים של הקומנדו הימי וסיירת מטכ"ל יישלחו לכל הסוכנויות הסיסמוגראפיות בעולם, ובשעת השין הם יטלטלו את מכשירי הסיסמוגראף ויזיזו באצבעותיהם את המחט, ככה שעל הדף יופיעו תנודות שמבטאות רעידת אדמה בחוזק של 9.6 בסולם ריכטר (חשבתי לעצמי שאם כבר לפברק רעידת אדמה, למה לא לפברק את הרעידה המתועדת הגדולה בכל הזמנים?).

(ה) בתחילה יוסתרו מימדי האסון, על מנת שמדינות העולם יישלחו לנו כספי סיוע. רק לאחר מספר ימים "יתברר" שאין כמעט ניצולים, ובכסף שלא יהיה בו כל שימוש מעשי, ניתן יהיה לכסות על ההוצאות הלא מבוטלות של המבצע.

6. נשמע טוב, אה? הצעות לייעול יתקבלו בברכה (כולל פתרון לבעיית המקומות שמרוחקים מהים).
נכתב על ידי , 30/12/2004 10:50  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)