לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2005

חקיינופוביה


תמיד כשאני כותב סיפור, מקנן בי החשש שמישהו כבר כתב אותו קודם. או יותר גרוע, שמישהו שיקרא את הסיפור שלי יגיד לי שהוא מזכיר לו משהו שמישהו כבר כתב פעם. הפחד הוא לא רק מהאשמות של חקיינות, כי הרי בטח יאמינו לי שלא קראתי את הסיפור המחוקה מכיוון שלא מתאים לי לחקות אחרים, אלא גם מהידיעה שאולי אין לי מה לחדש.

וזה לא שאין לי מה לחדש. אני בטוח שיש. אבל כדי לחדש אני צריך לדעת קודם כל מה כבר קיים.  אז שקלתי את האפשרות של לקרוא את כל מה שנכתב אי פעם כדי להסיר מעצמי חששות מיותרים, אבל פסלתי את האופציה הזו על הסף, מכמה טעמים. קודם כל, אני לא בטוח שזה כל כך אפשרי, וחוץ מזה, זה גם תחביב יקר נורא, והכי חשוב, מרוב קריאה לא יהיה לי זמן לכתוב, כי הרי כל יום באים עוד כמה עשרות של ספרים חדשים לאוויר העולם.

אפשרות אחרת היא לכתוב על דברים כל כך מופרכים, עד כדי כך שאף אחד לא היה יכול לכתוב עליהם קודם. אבל מופרכויות תהומיות סופן להפוך ללא קומוניקטיביות בקנה מידה כזה שיבריח לבסוף לא רק קוראים פוטנציאלים אלא גם אותי.

וגם הטכניקה של להציג את הקטעים רק לאנשים שאין להם בקיאות גדולה בספרות לא נראית לי. אז הם לא ידעו, אבל אני אדע, או לפחות אחשוש. ובסוף זה הרי תמיד יתגלגל לידיים משכילות שיזדרזו לציין שזה כבר נכתב קודם על ידי סופר ספרדי מהמאה השש עשרה.   

אז עם מה נשארתי ביד? זה נראה כאילו חייבים להשלים עם אי חדשנות או לפחות עם חשש לא ניתן להסרה מאי חדשנות. או שפשוט אני אחליט שחדשנות זה דבר יחסי, וכל עוד אני לא יודע שזה נכתב כבר, זה בעצם לא נכתב על ידי אף אחד אחר לפניי מעולם.

נראה לי שאני אקח את האופציה האחרונה, הנוחה יותר מבחינתי, אז במטותא מכם, אם בעתיד תתקלו במשהו שכתבתי ומזכיר לכם משהו אחר שנכתב קודם, אתם רשאים להלשין עלי לשלטונות, אבל רק אל תגלו לי את זה.

נכתב על ידי , 16/3/2005 16:21  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)