לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2005    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2005

תחזית לפיינל-פור 2005


מחר יערך הפיינל-פור של ליגת הכדורסל האירופית הבכירה, היורוליג, בו תיטול חלק האלופה האירופית הנוכחית, שהיא במקרה נשואת אהדתי, מכבי ת"א. על הפיינל-פור הפנומנאלי של מכבי מהשנה שעברה, ועל כל השיאים שנשברו במשחק הגמר שלו, כבר כתבתי פוסט לפני שנה בערך, ועכשיו פניי נשואות קדימה. 

הפיינל-פור הקרוב יהיה ה-18 במספר. הפיינל-פור החליף את הגמר המסורתי בשנת 1988, ומאז ועד היום הוא האירוע במסגרתו נקבעת אלופת אירופה (בשנת 2001 המפעל האירופי הבכיר פוצל לשניים בשל סכסוך בין פיב"א ליול"ב, והיה פיינל-פור רק בסופרוליג, בו זכתה מכבי ת"א, וביורוליג ההכרעה היתה בסדרת גמר של הטוב מ-5 משחקים).

בניגוד לפיינל-פור הקודם, בו נחשבה מכבי פייבוריטית לזכייה, ואכן זכתה בתואר בסופו של דבר, השנה צסק"א מוסקבה היא זו עליה מצביעים המומחים האירופים כבעלת הסיכויים העדיפים לזכות בתואר, וכל זאת משלושה טעמים:

(א) הפיינל-פור נערך השנה במוסקבה.

(ב) צסק"א הפגינה עליונות העונה על פני כל יריבותיה, והרשימה (עד כה) יותר ממכבי.

(ג) סגל השחקנים והמאמן של צסק"א נחשבים ליותר טובים מאלו של מכבי.

אבל אני מבקש לחלוק נחרצות על הדעה הרווחת בקרב המומחים האירופים, ולקבוע באופן חד-משמעי שהמועמדת הבכירה, וזו שתכותר כזוכה בסופו של יום, תהיה לא אחרת מאשר מכבי, והנה נימוקיי.

(א) לעניין מעמד הפיינל-פור:

קהל ביתי מהווה יתרון לא קטן, וגם ההיסטוריה של השנתיים האחרונות מלמדת שהמארחת היא זו שזכתה (מכבי, ולפניה ברצלונה), אבל לי יש 3 סיבות לכך שהביתיות לא תועיל לרוסים:

1. דווקא בגלל שהפיינל-פור מתקיים במוסקבה, הלחץ הוא על צסק"א. ממנה כולם מצפים לזכות, ומקום שני ייחשב עבורה ככישלון. לעומת זאת, מכבי מגיעה לפיינל-פור בעמדה נוחה, כשהיא נחשבת לקבוצה טובה מאוד, אבל הפסד בגמר לא ייחשב עבורה לאסון. בשנה שעברה מכבי נכנסה ללחץ דומה בשלב הבתים השני, בגלל רמת הציפיות הגבוהה, וכמעט לא עלתה לפיינל-פור. ייתכן שהשנה, הלחץ ישפיע על הרוסים במעמד הפיינל-פור עצמו.

2. האולם במוסקבה לא יקנה לרוסים את הביתיות שיד אליהו הקנה למכבי. לארץ לא הגיעו כמעט אוהדים של הקבוצות האורחות בגלל הפחד מהאינתיפאדה, ואילו באולם הענק במוסקבה (18,000 מקומות) יהיו הרבה אוהדים של הקבוצות האורחות, בייחוד של מכבי, מכיוון שקל יחסית (ורק יחסית) להשיג כרטיסים בשוק השחור שם.

3. אבל הכי חשוב, מדובר באולם חדש לחלוטין, שצסק"א לא שיחקה בו מעולם (!), וגם לא התאמנה בו לפני האימונים הרשמיים המשותפים לכל קבוצות הפיינל-פור, ככה שלא תהיה לשחקני צסק"א היכרות עדיפה של המגרש "הביתי" שלהם, בניגוד לשחקני מכבי שהכירו כל בלטה ביד אליהו לפני שנה.

(ב) לעניין ההישגים במהלך העונה:

אין ספק שצסק"א הרשימה יותר ממכבי במהלך העונה, ובמאזנה (הליגה האירופית, הליגה הרוסית והגביע) 53 ניצחונות מול הפסד בודד, גם הוא במשחק שלא שינה לרוסים מאום. צסק"א גם סיימה ראשונה את הבית המוקדם שנחשב לקשה ביותר מבין שלושת הבתים המוקדמים, ממנו הגיעו 3 מתוך 4 הקבוצות שישתתפו בפיינל-פור (כולן חוץ ממכבי), שאת כולן צסק"א ניצחה השנה כבר פעמיים, בבית ובחוץ. אבל כל אלה לא יעזרו לרוסים!

1. הקבוצה הרוסית ושחקניה הם חסרי ניסיון וחסרי הצלחה בכל מה שקשור לפיינל-פור, ביחס למכבי. זו תהיה הפעם ה-8 בה מכבי ת"א משתתפת בפיינל-פור (רק ברצלונה הצליחה להגיע להישג כזה), כאשר ב-7 הפעמים הקודמות מכבי זכתה פעמיים בגביע (ספליט ופנאתינאיקוס זכו בו 3 פעמים כ"א, וכל היתר לא יותר מפעם אחת), 3 פעמים בסגנות (סה"כ 5 הופעות בגמר, רק ברצלונה הגיעה להישג דומה), ופעמיים במקום השלישי. ומדובר לא רק במסורת, שכן עבור חלק גדול משחקני מכבי מדובר בפיינל-פור שני או שלישי. צסק"א, לעומת זאת, הופיעה בפיינל-פור רק 4 פעמים עד היום, אבל באף לא אחת מהן היא הגיעה לגמר, כאשר פעמיים היא סיימה רביעית (אחרונה). ושוב אין מדובר רק במסורת, שכן הפעמיים האחרונות בהן צסק"א לא הצליחה להגיע לגמר היו בשנתיים האחרונות, כאשר האחרונה היתה בשל הפסד למכבי בחצי הגמר. אגב, רק פנא' מנוסה יותר ממכבי (6 הופעות עד היום, מתוכן 4 בגמר, ומתוכן 3 זכיות), ולטאו ויטוריה זו תהיה ההופעה הראשונה בפיינל-פור.

2. עם כל הכבוד לעונה הסדירה, הפיינל-פור הוא סיפור בפני עצמו, ומכבי הראתה סימני עלייה מתמדת בכושר המשחק במהלך העונה, והיא גם היחידה שסיימה את שלב הבתים השני ואת שלב ההצלבה ללא כל הפסד (צסק"א הפסידה את ההפסד הבודד שלה בשלב הבתים השני), ככה שהפיינל-פור מגיע למכבי בתזמון טוב, וההישגים של צסק"א מלפני כמה חודשים לא ממש צריכים להיספר, כמו שלא מחשיבים את ההישגים של מכבי מלפני שנה.

3. ההפסד הבודד של מוסקבה (עד כה), דווקא יכול לבשר טובות. לגמר של שנת 1982 מכבי הגיעה אחרי עונה פנטסטית ועם הפסד בודד בלבד, לסקויב קנטו, במשחק האחרון שלא העונה, שלא קבע למכבי כלום. והנה בגמר מכבי התייצבה מול אותה קנטו, והפסידה לה את ההפסד השני של העונה, ולא זכתה בגביע, למרות שנחשבה לטובה ביותר באירופה. אז למה שצסק"א לא תלך בעקבות מכבי? זה מתבקש.

(ג) לעניין סגל השחקנים והמאמן:

סגל השחקנים: אני מודה שיש ממש בטענה שסגל השחקנים הרחב של צסק"א טוב יותר מהסגל הרחב של מכבי, אבל מצד שני למכבי יש יותר מגה-סופרסטארים (פארקר, שאראס, וויציץ ובאסטון) מאשר לצסק"א (בראון ואנדרסן), וגם אם אלה שאחריהם ברשימה (בורשטיין, קומאטוס, שארפ, שלף, גרין והלפרין) פחות טובים מאלה של צסק"א (הולדן, גריינג'ר, דיקודיס, מוירספ, פאפאלאוקאס וסברסנקו), נדמה לי שדי בארבעה שחקנים מעולים, ועוד כמה שמבצעים הוראות בדייקנות, כדי לקחת את הגביע.

וגם אם נקבל את הטענה של המאמן של צסק"א, שהקבוצה שלו משחקת משחק קבוצתי משובח, עדיין, החיבור שיש בין השחקנים של מכבי הוא נדיר, בכל קנה מידה, והוא נותן למכבי ערך מוסף שאין לאף קבוצה אחרת. במשך העונה הסדירה זה בא לידי ביטוי בהתקפה הכי טובה בליגה (תרגילים מתואמים להפליא, הכי הרבה אסיסטים, ומסירות של הגבוהים החוצה), ולקראת סיום העונה שיתוף הפעולה הזה השתקף גם בהגנה מתואמת (מכבי משחקת הגנה מעורבת של אזורית שהופכת בבת אחת לאישית, שללא תיאום היא לא יכולה לפעול), הגנה שהיו שסברו שלמכבי אין יכולת לבצע אותה, ובסוף התברר שהיא פשוט שומרת אותה רק למשחקים החשובים, ובניגוד לדעה הקדומה הרווחת, מכבי ספגה בשלב השני של העונה פחות נקודות מיתר הקבוצות שהגיעו לפיינל-פור. התיאום הזה הוא גם תוצאה של אימון ואופי מיוחד של השחקנים, אבל בעיקר נובע מהעובדה שרוב השחקנים במכבי משחקים כבר כמה שנים יחד, ובצסק"א שהתחדשה השנה בצורה מהותית, אין מצב דומה, ואין לה יכולת להציג כזה תיאום.

עמדת המאמן: פיני גרשון עומד כמעט לבדו מול הגברדיה הסרבית כבר כמה שנים, והפעם זה הוא מול 3 מאמנים סרבים; איבקוביץ (צסק"א), אוברדוביץ (פנא') ואיבאנוביץ (טאו). איבקוביץ, שנחשב לאבי המאמנים באירופה, הוא אכן שועל ערמומי ומנוסה, אבל עם כל הכבוד לפרשנים המהללים, בכל שנותיו באירופה הוא הגיע רק ל-5 פיינל-פורים, ובשניים האחרונים שלו עם צסק"א, הוא אפילו לא הגיע לגמר. לעומתו, לפיני זו רק העונה הרביעית ביורוליג (כולן במכבי, עם הפסקה של שנתיים באמצע), אבל בכול 4 העונות הוא הגיע לפיינל-פור, ובכל שלושת הפיינל-פורים שהוא כבר השתתף בהם הוא הגיע גם לגמר, ובשניים מתוכם גם זכה בגביע. אחוזים כאלה אי אפשר למצוא אצל איבקוביץ קשישא (אולי רק לאוברדוביץ יש הישג מרשים יותר, עם 9 הופעות בפיינל-פור, וזכייה ב-5 מהם).

(ד) ולסיכום:

התחזית שלי היא שמכבי תיאבק קשה מאוד כדי לעבור את פנא', שיש לה שחקנים עקשנים ומאמן בחסד, אבל היא קבוצה רכה ואין לה ריבאונד טוב (בין האחרונות ביורוליג) ובלי זה קשה לנצח את מכבי, ולאחר מכן מכבי תיאבק אפילו קשה יותר מול צסק"א, שתעלה בקלות יחסית לגמר, אבל בסיומו של גמר מותח, מכבי תצא כשידה האחת על העליונה, וידה האחרת אוחזת בגביע, והשיר המעצבן שמתחיל במילים "הו-הא, מה קרה", יעשה רטרו למשך כמה ימים. ואם יתברר שטעיתי, אני מתחייב לאכול את הכובע הכי משובח שאבא של סבסטיאן הכין מימיו.

נכתב על ידי , 5/5/2005 10:28   בקטגוריות ספורט ומה שמסביב  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)