לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

WEEK 9 - רקוויאם לדוממה








לפעמים אנחנו נמלאים צער על דוממים. זה קורה בדרך כלל כשמשהו בעל ערך סנטימנטלי נעלם או ננטש. משהו שמעורר זכרונות או רגשות מטא-חפציים.


זה קרה לי כמה וכמה פעמים בחיי. קודם כל בתים. אל החשש מהעתיד הלא נודע מצטרף הגעגוע למוכר, זה שעטף אותך בקירבו במשך שנים, גם אם הוא דהוי, סדוק או צר מלהכיל. אבל לא רק. המון המון דברים קטנים וחסרי-חשיבות-למראה כלולים ברשימה הפרטית שלי. זכור לי במיוחד כלב חום וחבוט עם עין אחת, חצי אוזן וזנב מרוט שענה לשם אסא. גם אוסף פחיות אינסופי שהורשתי בעצב רב לבן דודי מדרגה שנייה או שלישית. לא תמיד יש הגיון בקשר הזה של אדם-חפץ, אבל אנחנו בכלל לא מדברים על הגיון עכשיו.


אבל זה קורה גם עם חפצים אחרים. מקבוצת ממלאי התפקיד האפורים, שלא יצרת אותם ולא עיצבת אותם והם גם לא שימשו לך כמשענת או תחביב וגם לא אירחו לך לחברה. כאלה שלא ייחסת להם חשיבות בכלל כל עוד הם היו ברשותך, ולקחת אותם כמובנים מאליהם. ממקרר אפרורי ועד למערכת סטריאו מנצנצת אורות.


אתמול נתקלתי באיזו מודעה הזויה במקצת על מצלמת וידיאו שאבדה. משל כאילו היה זה כלב אהוב שנעלם. והמוצא הישר מתבקש להשיבה לחיקם האוהב של בעליה. כמו תמיד זה גרם לי לגלגל מחשבות בראשי. אני מודה שלא חוויתי קשר כזה עמוק עם מצלמת הוידיאו שלי אף פעם, ולמעשה הזנחתי אותה לחלוטין כמעט, מזה שנים, אז קינאתי קצת. אבל זה קרה די קרוב לזמן שבו גיליתי שגם מצלמת הווידאו שלנו אבדה לה, ככל הנראה. אז גם הזדהיתי איכשהו.


בקיצור, החלטתי לעשות מעשה. הספד מפוברק על רגעינו האינטימיים עם מצלמתנו, שלא היו ולא נבראו. לפחות שהיא תרגיש טוב אם היא תקרא את זה במקרה מתישהו, ותעדיף להמיר מציאות לא מחמיאה בחלום ורוד.


ולכל המכשירים האלקטרוניים שקיימים (או שהיו קיימים בעבר או שיהיו קיימים בעתיד) בביתנו, הספד זה הוא גם בשבילכם. זה שאנחנו מעבידים אותכם עד כלות, בלי חיבוק, טפיחה או לטיפה, לא אומר שאנחנו לא אוהבים. 






אולי לוקחים לנו אותה עוד מעט. אולי היא כבר איננה. זה שלא שמנו לב עד עכשיו לא אומר שהיא לא תחסר לנו. ההיפך, מעכשיו נתגעגע.


היא איתנו כבר הרבה זמן, אבל התעלמנו ממנה רוב רובו.


הקלטנו לא הרבה. אבל הקלטנו הכל כמעט.


מה כבר יש להקליט חוץ מכמה דברים אמיתיים מהם אפשר להבין הכל.


עוגות. קרמבויים. גבינות. כמה רטבים. כמה מעדנים / ארוחות. מסיבות. הליכות. ריצות / נשיקות. חיבוקים. סקס / מונולוגים / מה לא.


אני מודה שעוד לא הצלחנו לראות את הכל, גם לא לשמוע את הקול, אבל גם זה יסתדר מתישהו. אולי.


אבל אנחנו נראים לא רע שמה. מאושרים כאלה. בדיוק כמו באלבום המשפחה של פינק.


זה תמיד מצליח להעלות אצלי חיוך על השפתיים. גם כמה צחוקים מתגלגלים.


חבל שלא הקלטנו עוד. עוד רגעים. עוד חיוכים. דברים מוזרים, רומנטיים, סתם דברים קטנים.


מצד שני יש מספיק. ואולי באמת יהיה עוד מתישהו. אני בטח לא מתלונן.


רק שהיא לא נהרסה מרוב המכות שהיא חטפה. שמעתי שסוכרים, נוזלים ודברים צמיגים עושים דברים לא טובים למכשירים חשמליים. בכל זאת, שתצא מהבית בגב זקוף.


בכל מקרה, מגיעה לה הרבה תודה. RIP.


 

נכתב על ידי , 27/10/2003 20:24  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)