לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2004

מתים של קודש ומתים של חול






 


דרלינג כתבה פוסט שדיבר, בין היתר, על איך - כחלק מתחושת אי השייכות שלה כעולה חדשה - היא הרגישה גם תחושת זרות ביחס ל"משפחת האבל", בגלל שלא היה לה אף קרוב שכול. אז לי יש מקרה מאוד שונה, אבל גם קצת דומה.


 


דוד שלי, אח של אמא שלי, שעל שמו אני קרוי, נפטר קצת אחרי שסיים את הצבא וכמה שנים לפני שאני נולדתי. הוא נדרס על ידי משאית שיצאה ברברס מפתח של בית ברחוב קטן בתל אביב, בשעה שנסע על אופניים. הוא מת ב-ד' באייר, כלומר, בדיוק ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.


 


מאז שאני זוכר את עצמי הייתי הולך לאזכרה שלו עם אמא שלי וסבתא שלי. אפילו שלא הכרתי אותו, העצב שלהן והעובדה שאני קרוי על שמו עשו את שלהם. הוא נקבר בבית הקברות בקריית שאול, לא רחוק מהחלקה הצבאית הגדולה שיש שם.


 


אלא שבאותו יום בדיוק, מדי שנה, נוהג בית הקברות להתמלא במשפחות החללים, ונערך שם טקס צבאי רב רושם למתים. והתמונה שחרוטה לי תמיד בראש היא של שלושתנו, עומדים ליד הקבר, מנקים אותו, משקים את הצמחים, ובסביבתנו הקרובה שקט של בית קברות ורק התפילה של הבחור הדתי שמדי שנה מגיע להגיד קדיש תמורת תשלום מפירה אותו, וממרחק לא רב נשמעת לה המולת החלקה הצבאית, על יריותיה הטקסיות.


 


וכל פעם שהגענו או עזבנו את בית הקברות, והתערבנו במשפחות השכולות שהגיעו לחלקה הצבאית מהכניסה "הלא נכונה" של בית הקברות, תמיד חשבתי לעצמי, הם בטח חושבים שגם אנחנו משפחה שכולה, ומין הרגשה של התחזות היתה אופפת אותי, כאילו שדמו של דודי רוכב האופניים סמוק פחות מדמם של אלו שמתו בעת מילוי תפקידם.


 


כבר בתור ילד ידעתי שאין מתים שווים יותר ושווים פחות, אבל התחושה של ה"התפלחות" לסיטואציה שאני לא חלק ממנה נותרה אצלי בעינה כל השנים, וכנראה שגם אצל אמא שלי, שכן אחרי שסבתא שלי מתה התחלנו לפקוד את הקבר של דוד שלי יום לפני, רק כדי להימנע מהסיטואציה הלא נעימה (וגם מהפקקים וההמולה).


 

נכתב על ידי , 26/4/2004 11:20   בקטגוריות משגעון ועד מוות  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)