לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אישה שזנתה, עדים פסולים, ומוות בחנק


הנה לכם עוד פרק בסדרת דוסילנד הידועה לשימצה,  והפעם זו טלנובלה אמיתית, שכוללת זנות, עונש מוות, נישואים פיקטיביים, ומה לא.

הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, חשף תופעה שכנראה מקובלת בקרב רבנים שמחתנים זוגות. רבנים אלה, במקרה שהם חוששים שהזוג שהם מחתנים אותו לא יקפיד על איסור אשת איש (איסור על אישה נשואה לשכב עם גבר שאינו בעלה), מבצעים את הקידושין באמצעות עדים פסולים בכוונה, כך שהחתונה "לא תופסת" מבחינת הדת, ובכך תימנע בעתיד הפרה נוראה של האיסור החשוב הזה.

אגב, זה איסור כה חמור, שבתורה נקבע שהעונש עליו, הן לאשת האיש והן לאדם שזנה עימה, הוא מיתה בחנק. אבל, כדי לחנוק את זוג הנואפים, צריך ששני עדים יהיו עמם בשעת מעשה, ויתרו בהם ויאמרו: דעו לכם שאם תזנו תענשו במיתה, ואף על פי כן הזוג ממשיך בחטא (והירידה הזו לפרטים גורמת לי להרהר, האם ייתכן שבתקופת התנ"ך היה מקובל סקס פומבי? והאם היו אז נימפומנים כאלה שהעדיפו סקס משובח שסופו בחנק על פני אריכות חיים?).

בכל מקרה, בקשי דורון סיפר שנתקל בעצמו במקרה של חיתון מכוון בעדים פסולים: "גם אני נפגשתי בתופעה זו, באחד מבני הקיבוצים, שהיה רשום כפסול חיתון מחשש ממזרות, כי אמו ילדה אותו כאשת איש מאחר. בבירור בבית הדין נתגלה שקידושי אמו היו בעדים פסולים, והתירוהו להינשא. כששאלתי את הרב המקדש כיצד קידש בעדים פסולים, השיב שלכתחילה נהג כן בחתונות של בני הקיבוצים, כיוון שאינם מקפידים באיסור אשת איש".

אז תגידו, זה רק נדמה לי או שהמוח של הרבנים האלה פשוט מעוות?!

א. האם עדיף לרמות אנשים שמתחתנים, ולחתן אותם רק בכאילו, אך ורק כדי למנוע חשש חסר בסיס לכך שהאישה תבגוד יום אחד בבעלה?

ב. איך בדיוק הרב קובע אם זה זוג שעתיד לבגוד? לפי הבגדים? לפי התסרוקת? לפי המנה העיקרית? לפי הדי.ג'יי? ומאיפה הוא שולף פתאום את העד הפסול שלו? מהשרוול?

ג. תהרגו אותי אם אני מבין איך התרגיל הזה עוזר למישהו. בדוגמה שהרב דורון הביא, הבחור הצעיר "ניצל" על ידי כך שבחתונת אימו היה עד פסול, ולכן הוא לא נחשב לממזר פסול חיתון, על אף שאימו ילדה אותו עם גבר א' בשעה שהיתה "נשואה" לגבר ב', מכיוון שהיא לא היתה נשואה באמת. אבל אותו בחור צעיר הוא קיבוצניק, וגם בחתונה שלו בטח יהיה עד פסול, כי לכל רב ידוע שקיבוצניקים בוגדים, אז במילא הוא לא יתחתן כדת וכדין, ככה שזה בכלל לא משנה אם הוא נחשב לפסול חיתון או לא, והכל פיקציה אחת גדולה...

אני מקווה שלמישהו שם יהיה שכל, ושיקבלו את ההצעה הלא חדשה של הרב דורון, להתיר נישואים אזרחיים באופן מלא ובלי צורך בשום שטיקים, ככה שהפארסה הזו שלא מכבדת בכלל את הדת, בלשון המעטה, תיפסק.

נכתב על ידי , 6/6/2005 22:20   בקטגוריות דוסילנד  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דוסילנד - מפלצת האינטרנט האיומה


בחודש נובמבר האחרון פרסמתי פה סדרה בת שישה פוסטים בשם דוסילנד, בה הבאתי צילומים של כתבות מהעיתון על פסיקות הזויות של חכמים מהעולם החרדי ושל כמה פשקווילים, שקיבלתי באי-מייל. מי שמתעניין יכול להציץ בכולם על ידי לחיצה על הקטגוריה "דוסילנד" שמופיעה בתחתית הפוסט הזה.

לכל פוסט היתה קטגוריה משלו, ואחת מהן היתה ילדים, והנה השבוע קיבלתי באי-מייל צילום של פשקוויל מבני-ברק, שהרגשתי שאני חייב לצרף אותו לאוסף.

עכשיו, זה נכון שהאינטרנט יכול לחשוף ילדים לדברים לא ממש חינוכיים, אבל הראייה המעוותת של (חלק מ-) החברה החרדית את האינטרנט היא ממש מופרכת, והקריקטורה שבה השתמשו יוצרי הפשקוויל כדי להדגים את טענתם היא כבר מוגזמת לחלוטין, ומפלצתית לא פחות מהדמות שמצוירת בפשקוויל, בעייני לפחות. תשפטו בעצמכם.

 



נכתב על ידי , 22/2/2005 16:20   בקטגוריות דוסילנד  
84 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דוסילנד - ילדים


 


פרק שישי ואחרון (לבינתיים) של הסאגה החרדית, והפעם על ילדים.


 


אז ככה, במבט ראשון זה נראה שהעולם החרדי יוצא מגדרו כדי להנעים את זמנם של ילדי ישראל, אפילו מתירים משחק בלגו, בעוד שלמבוגרים אסור לפתוח מטריה בגשם.


 


 


 


 


אבל לא רק לגו, לרגע קט זה נראה שהעולם החרדי צועד לכיוון העתיד, כשברוח הימים האלה הוא מתיר הורדת קבצים באינטרנט, ובלבד שההורדה החלה לפני כניסת השבת ושהאתר לא מופעל על ידי יהודים.


 





 


 


אבל זה נדמה רק לרגע קט. הקטע שלמטה הוא בעיני החמור ביותר מכל הקטעים שהבאתי בכל הסדרה כולה, ואליו אני אתייחס, לשם שינוי, ברצינות. בגלל הרוחב של הכתבה, פיצלתי אותה לשניים, אבל מדובר בכתבה אחת. בואו נגיד שאתם חרדים, ושבשל פיקוח נפש את צריכים להפעיל מכשיר חשמלי בשבת, מה תעשו? האופציה הראשונה היא לבקש מילד זר שיעשה זאת (גם לא ממש בסדר, לבקש מהבן של השכנים להתעסק עם החשמל). אבל מה עושים אם אין כזה? במקרה כזה אתם צריכים לבקש מהילד שלכם שיחבר את המכשיר החשמלי לשקע ב"שינוי". ומה זה אומר בדיוק? זה אומר לשלוח את הילד שלכם שיכניס את התקע לשקע באמצעות הפה שלו (!), או שידחוף את התקע פנימה עם הראש (!), ככה, מה שאתם שומעים, חשמל ורוק הולכים היטב יחד. ואם כל זה לא גרוע מספיק, הרי שההוראות האלה התפרסמו בעלון של קופת חולים לאומית לציבור החרדי. ואם קופת חולים טוענת שזה לא מסוכן לילד להכניס תקע לשקע עם הפה, אז כנראה שזה באמת בטיחותי לחלוטין...


 







נכתב על ידי , 18/11/2004 16:04   בקטגוריות דוסילנד  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)