לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

WEEK 15 - הצעות (רגעיות) לייעול






האמת? אני לא חושב שזו חוכמה גדולה לייעץ לאנשים מה לעשות.


תמיד קל לעמוד בצד ולהשיא עצות. הרבה יותר קשה למלא אחריהן.


אני עצמי תמיד משיא עצות לאחרים בעניינים שאני לא פועל בהם בהתאם לעצות שלי. אבל לדעתי זה מותר. זה שאתה לא עושה את הדבר הנכון לא אומר שאתה לא יודע מהו. אבל זה כבר נושא לפוסט בפני עצמו.


בכל מקרה, הצצתי קודם בחדשות בוואיי-נט, ועל כל דבר היה לי מה להעיר, או פתרון יצירתי להציע לכל הפחות. זה לא כל כך יוצא דופן, אבל בכל זאת, אני לא מהנודניקים האלה שמעירים לכולם על כל דבר. אז אולי החדשות דפוקות? תשפטו בעצמכם. אני הולך להביא עכשיו כמה דוגמאות מייצגות.


 


"מוקד העוני מספר אחת: מזרח ירושלים"


"במזרח ירושלים חיו אשתקד כ-220 אלף תושבים אשר מחציתם חיים מתחת לקו העוני"


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2809936,00.html


ההצעה הרגעית שלי: להעביר עצמאית לרשות הפלשתינאית.


הצעה חלופית: שיחצו את מזרח ירושלים לשני חלקים, בדיוק על קו העוני. את אלו שמתחת אפשר להציע במסגרת המשא ומתן.


 


דו"ח שפירסם היום (ה') המוסד לביטוח לאומי מופיעה בני-ברק כעיר הענייה ביותר"


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2809936,00.html


ההצעה הרגעית שלי: להעביר למזרח ירושלים.


הצעה חלופית: לפרסם את הדו"ח רק במזרח ירושלים.


 


"שרון היפנה את החוקרים לבנו גלעד"


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2809677,00.html


ההצעה הרגעית שלי: שיפנה אותם למזרח ירושלים.


הצעה חלופית: שיפנה אותם לרשות הפלשתינאית (אבל לא לבני ברק, אין טעם).


 


"אירופה שוקלת להחרים דיפלומטים ישראלים, בתגובה למדיניות ישראל המחרימה דיפלומטים אירופים, שנועדו עם יו"ר הרשות הפלסטינית"


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2809849,00.html


ההצעה הרגעית שלי: שישלחו את אירופה לרשות הפלשתינאית (ככה הם יוכלו להיפגש עם עראפת ולא יהיה להם זמן להחרים אף אחד בינתיים)


הצעה חלופית: שישלחו את הדיפלומטים הישראליים לרשות הפלשתינאית (תודו שיש הגיון בלקבץ את כל המוחרמים באותו מקום).


 


"שרון: אנו על סף הזדמנות לשלום"


http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-8,00.html


ההערה הרגעית שלי: עדיף להיות על סף השלום או בהזדמנות לשלום מאשר על סף הזדמנות לשלום.


ההצעה הרגעית שלי: ששרון יתחלף עם עראפת כראש הרשות הפלשתינאית (גם יהיה לו קל יותר לעשות שלום עם עצמו וגם אם במקרה המו"מ יתפוצץ, הוא יוכל לגרש את עצמו).


הצעה חלופית: ששרון יחרים את השלום ויפנה אותו למזרח ירושלים.


 


"בכיר אמריקני: סימנים לקשר של אל קאעידה לפיגועים ביום ב' בעיראק"


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2810175,00.html


ההצעה הרגעית שלי: שיעבירו את עיראק למזרח ירושלים (אנחנו כבר נטפל בהם)


הצעה חלופית: להעביר את אל-קעידה למזרח ירושלים (ראה לעיל)


הצעה אחרת לגמרי: להחרים / לגרש (מחק את המיותר) את אל קעידה ולהפיץ שמועות על מחלות קשות שתקפו את בן-לאדן (רגע, כבר ניסו את זה עליו וזה לא הלך. כנראה שהוא באמת בן דוד של עראפת, כמו שכמה מחברי הטובים ביותר טוענים).


 


רואים? אמרתי לכם שזו לא חוכמה לייעץ. עכשיו נראה את שרון מיישם את השיעור.


בשלב הזה אני עוד נמנע מלתת שיעורי בית.


 

נכתב על ידי , 31/10/2003 00:15  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



WEEK 14 - אני, על השוקולד שלי, מעדיף פרות





אפשר לסווג אנשים לפי הרבה סיווגים. לא חסרים הרי.


מכל אלה אני מעדיף את הסיווגים שמחלקים את העולם לשניים. כאלה שכן וכאלה שלא. יש משהו שובה לב בחלוקה הכל כך שחורלבנה הזאתי.


האמת שאני לא ממש בטוח שיש דבר כזה, לחלק באמת לשניים. הרי לא חסרים גוונים של אפור (איך קראו ללהקה ההיא?). אבל בכל זאת, מותר פעם אחת לעשות הכללות, לא?  וחוץ מזה, באומנות כמו באומנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה (איך קראו למנחה ההוא? [רמז: קרח, רזה ונמוך]).


וכאלה לא חסרים גם. שחורלבנים. גברים-נשים (תתעלמו מהאנדרוגינוסים), שמנים-רזים (תתעלמו מהממוצעים), אהבה-שנאה כלפי אמריקה, גויאבות, גיל ריבה, טונה, וזה אפילו לא מדגם מייצג.


אחת מההבחנות האהובות עלי היא בין מיני שוקולדים. ואני מתכוון למריר ולחלב. כל השאר לא חשוב. האמיתי מול המזויף. האנין מול הפשוט. המתוק מדי (וזהו) מול בעל הטעם המורכב (ועוד).


ואולי אפשר לאבחן אופי של אנשים לפי העמדה שהם נוקטים ביחס לסוגיית המריר-מתוק? קחו אותי למשל, דפנטלי שוקולד חלב. לא מתקרב למריר גם אם הוא הדבר היחיד שיש במקרר. והחלבי? יכול בקלות להיבלע במלואו בשניות אל תוך מלתעות מזילות ריר (יכול, אבל לא קורה הרבה, ככה זה כשיש צאצאים שתמיד חושקים בו יותר ממך, או לפחות זריזים יותר).


ומה זה אומר עלי בדיוק? שאני לא אנין? (כנראה שלא), לא יודע להעריך דברים טובים באמת?, "לא מבין כלום?" (LOL), סכריני מדי?, לא מסוגל להתמודד עם טעמים (ובכלל דברים) מורכבים שדורשים הסתגלות? (תמיד מדברים על ידע נרכש, אבל יש גם טעם נרכש? ע"ע בירה, סיגריות וכו', שדווקא אותם למדתי לחבב, שלא יהיו אי הבנות).


ומה זה אומר על ההפכפוכים שלי? כאלה שבודקים את אחוזי הקקאו לפני הטעימה? ("בשוויץ אין פחות מארבעים"), הם מרירים יותר? קצת סנוביסטים אולי? בעלי חיך מפותח? (מבדיקות מדגמיות עולה שהגודל לא קובע בענייני לשון), אבל מצד שני יכול להיות שזה דווקא אומר עליהם שהם יכולים ליהנות גם כשלא הכל מתוק. אולי לגביהם המרירות דווקא מדגישה את המתוק שיש בשאר.


לא יודע. נראה לי שבסוף דווקא הוכחתי שהסיווג הזה נדון לכישלון מלכתחילה. ועוד לא התייחסתי בכלל לסוגיות בוערות כמו גודל הקוביות, הצבע, המילוי (אם בכלל), והצורה (משולשים?? מישהו שם התחלק על השכל. ועוד כאלה קשים. לדעתי זה אמור לשמש יותר בתור סטנד לדיסקים). כנראה שהשאלות האלה תישארנה פתוחות (לפחות עד לעבודת הדוקטורט שאולי אני אעשה כתנאי קבלה למשרת קונדיטור בעלית).   


בכל מקרה, שיבושם להם. אפילו עם קליפת תפוז מרירה מגוררת לה מלמעלה.


אני, על השוקולד שלי, מעדיף פרות.


 

נכתב על ידי , 29/10/2003 19:53  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



WEEK 13 - מחלות ילדות



 

לא ממש מצאתי לזה הגדרה במילון.

אני יכול לדקלם כמה שמות שאני זוכר במקרה, אבל זה בטח לא יהיה ממצה.

בגדול אני חושב שהכוונה למחלות שדווקא ילדים חוטפים אותן.

או אולי מחלות שעדיף לחטוף אותן כשעוד ילדים?

ואולי אלה בכלל מחלות שילדים הכי אוהבים?

או הכי שונאים?

אני חושד שאולי זה קשור לגודל שלהן. מחלות קטנות כאלה. מחלוניות.

בכל מקרה, אני מקווה שזה לא סתם ככה בלי סיבה. שלא לקחו סתם כמה מחלות שלא מצאו להן קבוצה לשייך אותן אליה, וקראו להן ככה רק כי זה מצטלם טוב.

וממתי בכלל מחלות הן דבר פוטוגני. רק הריון וזה לא מחלה בכלל. ובטח שלא מחלת ילדות (לא להיסחף! זה בלוג ציבורי).

 

 

אני חושב שאני עוד סובל מהן.

לפחות מרובן. עם הרגישויות והסימפטומים והכל.

זה מין אגד של מחלות כרוניות שאוהבות אותי כנראה.

בואו נראה... חוסר רצינות, ילדותיות, קושי בקבלת החלטות אפילו בעניינים שנחשבים טיפשיים, מושך מבטים מזרי אימה מאנשים שקוראים לעצמם מבוגרים. הכל שם אני חושב. לפחות פנימית. על החיצוניות הרי אין לנו ממש שליטה.

אבל שלא תחשבו לא נכון. אני לרגע לא מתלונן. אני חושב שכל אחד מתרגל למחלות שלו מתישהו, ואחרי כל כך הרבה זמן ביחד, אפילו grow to love them.

בזמן האחרון המחלה שלי החמירה. עד כדי כך שקשה לי להיות במחיצת אנשים בריאים בלי להתחיל לתופף עם האצבעות על השולחן. ניסיתי להדביק כמה שקרובים אלי כדי שיחלו גם כן. לעזאזל האתיקה, חיפשתי משת"פים. אבל איפה. הם בכלל לא חייכו, והתעסקו יותר מדי עם מה כדאי ומה נכון ומה יהיה מחר.

אבל אני לא מודאג. המחלה הזאת היא מסוג המחלות המקננות. לא ממאירה אבל גם לא חולפת (קראתי על זה באיזה doctor's journal, נדמה לי שקראו לזה שם "אינפנטילוס נון ויראלוס"), ככה שיהיה להם קשה מאוד לגרום לי להיפטר ממנה.

בכלל, אני חושב שנהייתי מאוד מגננתי בקשר למחלה שלי. לא לכל אחד מותר להציץ, לא כל אחד יכול להעביר ביקורת.

ויודעים מה הכי טוב? לא מתים ממנה. אולי ההיפך בכלל. מתים בלעדיה. לפחות מבפנים. הרי על החיצוניות אין לנו ממש שליטה.

 

נכתב על ידי , 28/10/2003 20:33   בקטגוריות ילדותיות  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)