לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

הלילה הכי ארוך בשנה


 

הדג נעצר מהמרוץ התזזיתי שלו לשנייה אחת.

הוא הביט בעיניים לא ממוקדות באלמוג המתנפנף לאיטו.

זה היום הכי קצר בשנה, אמר הדג, ועוד לא הספקתי לעשות כלום היום.

אמר וזינק למאוץ מחודש.

 

למחרת היום, הדג נעצר מהמרוץ התזזיתי שלו לשנייה אחת.

הוא הביט בעיניים לא ממוקדות באלמוג המתנפנף לאיטו.

סוף השנה מתקרב, אמר הדג, ועוד לא הספקתי לעשות כלום השנה.

אמר וזינק למאוץ מחודש.

 

חלפו שבועיים, והדג צנח ומת למרגלות האלמוג.

הוא הביט בעיניים מזוגגות באלמוג המתנפנף לאיטו.

והאלמוג החזיר לו מבט של אלף עיניים בלתי נראות,

והמשיך להתנפנף לאיטו.

 

***

 

סבא שלי נשבע שזה סיפור עם מוסר השכל שהמציא איזה חכם סיני עתיק.

אבל אני ידעתי שזה משהו שהוא המציא בדרך מהסלון למיטה שלי.

סבא שלי לא היה דג, אבל גם בתור אלמוג קשה לי לדמיין אותו.

לילה טוב, תישן עכשיו, ובלי חלומות על ים.

מבטיח, לילה טוב, סבא.

 

***

 

התעוררתי שנייה לפני שהכריש הצליח להבקיע את הקיר המתפורר של הספינה הטבועה, בתוכה התחבאתי מזעמו. זה היה האמצע של הלילה הכי ארוך בשנה, שנראה מהחלון שמעל המיטה שלי כמו כל הלילות, או לפחות כמו רובם.

 

קמתי להכין לי כוס קפה. בערך עשרים שנים חלפו מאז שסבא הפסיק לספר לי סיפורים-של-לפני-השינה, ובדיוק תשע עשרה שנים חלפו מאז שהוא נפטר.

 

זה היה האמצע של הלילה הכי ארוך בשנה, שנראה מהחלון שמעל המיטה שלי כמו כל הלילות, אבל בשבילי הוא היה שונה.

 

בלילה הזה תמיד העדפתי לדמיין את עצמי בתור אלמוג, חסר תודעת זמן, מתנפנף לאיטי.

 

שתיתי את הקפה עוד לפני שהוא התקרר לטמפרטורה חסינת כוויות, כדי להספיק לטעום טעם של געגועים, לפני שהשנייה הלא ממוקדת תחלוף.

נכתב על ידי , 21/12/2006 18:58  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)