לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מטענים עודפים > להיפטר מהכל. ומייד. כמה שפחות יותר טוב /// מטענים עודפים > לאגור לעת מחסור. בשקיות פלסטיק גדולות /// מטענים עודפים > חלונות שוטפים > וחלומות עוטפים /// מ*ענים **דפים /// מטענים עודפים > בקרוב הסרט
Avatarכינוי: 

בן: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2005    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2005

מופע ראווה רטוב


אתמול הדגימה סופת ההוריקן קתרינה את כוחו של הטבע על חשבון תושביה התמימים של ניו-אורלינס. ואני עוד זוכר טוב מאוד את הצונאמי האימתני של מזרח אסיה מלפני כמה חודשים. יש בו בטבע, כשהוא מחליט להשוויץ ברבים, עוצמה מרתקת-משתקת שלא מוצאים במעשי ידי אדם, שיוצרת הרגשה של משהו גדול וחזק מאיתנו, ולא מאיתנו כפרטים, אלא גדול מהחברה האנושית כולה.

קשה שלא להרגיש ככה, גמד אנושי אל מול נפילי הטבע, כשנמצאים מול, מעל או מתחת למפלי האיגואסו, על גבול ברזיל וארגנטינה. לפי הספר, יש כמעט 300 מפלים באתר, בגובה ממוצע של 70 מטרים כל אחד, והם מתפרשים על פני כמה קילומטרים. אבל כל זה לא משנה כשעומדים ב"לוע השטן", מוקפים בכמויות אדירות של מים שוצפים (פי-5 ממפלי הניאגרה), ופשוט משתאים. הסטטיסטיקה היא פרט שולי אל מול המופע הכוחני הזה של הטבע.

יש לי כמה עשרות תמונות וקטעי וידיאו משם, תקריבים ותמונות פנוראמיות, אבל כל התמונות חוטאות לאמת, שאותה צריך לחוות לא רק בעיניים, אלא גם לשמוע את הרעש ולהרגיש את הרעד. ובכל זאת, הנה כמה תמונות מייצגות.

הנה הם, תמימים שכמותם, רחוק מלמעלה, מהמטוס:

 


והנה הכאוס מקרוב:





וקצת יותר מרחוק:







והנה מראות חצי פנוראמיים (את המפלים כולם לא הצלחתי לצלם, אלא רק חלקים קטנים מהמכלול):







ויש גם נופים אינטימיים יותר, של ג'ונגל בצל המים:



אבל החוויה הכי גדולה היתה להיכנס עם סירת ספורט אל תוך לב המפלים. זה רטוב וקר וגם קצת מפחיד, ממש לא דומה לשיט הרגוע בסירות הגדולות שבמפלי הניאגרה, אבל רק שם העוצמה באמת ניתחת עליך, במשמעות המילולית של המילה.





וכמובן שיש גם דברים מעניינים יותר ממפלים, כמו סנדביץ' עסיסי, למשל:



נכתב על ידי , 30/8/2005 20:18   בקטגוריות הטיול כמשל והחיים כנמשל  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



השיבה מהכפור המשווני


בטיול לברזיל הסתבר לי שהילדים שלי מפיקים הנאה עילאית מהחדרת קרס ללוע של דג. זעקות השמחה שבקעו מהגרונות של הגדול והקטנה, כשהם העלו דגים מפרפרים מהמים, החרידו מרבצם גם את האמיצים שביגוארי האמאזונאס.

 

 

בניגוד אליהם, אני לא נמנה על חובבי הדייג. אני סולד מהקטל, ואני גם לא מצליח ליהנות מהתפיסה עצמה. אבל בכל זאת, כשאתה דג דגי פירניאה, יש לך איזושהי הרגשה של Fair Play, מכיוון שהניצוד עם השיניים הקטנות והחדות יכול היה להיות באותה מידה גם הצייד, וההיפך, הצייד עם השיניים המצוחצחות יכול היה להיות הניצוד. וכשאוכלים את הפירניאה שניצודה לארוחת ערב, אובד גם הטיעון של ספורט של הרג לשם הרג. רק חבל שהן לא טעימות במיוחד.

 

אבל מה כל זה משנה, כשבסוף מניחים את החכה בצד ופשוט נהנים מהשקיעה שמשתלטת על העולם, בצבעים שונים בכל ערב.

 

 

 

 

 

היי לכולם. הנה חזרתי אחרי 6 שבועות מהכפור המשווני, שם נהניתי עד מאוד, אם זה לא מיותר לציין עובדה כה ברורה מאליה. אני מקווה שכולכם נהניתם מההתנתקות שפסחה עלי ברוב טובה, ושניצלתם את היעדרותי כראוי.  

בשבועות הקרובים אני מניח שיהיו פה לא מעט פוסטי-תמונות, לאור המצבור הדיגיטאלי שאגרתי, והיום זה רק הסיפתח. אבל בבקשה לא לטעות ולחשוב שהבלוג הזה הוא מאותם בלוגי תמונות סדרתיים שצמחו בישראבלוג כמו פטריות לאחר הגשם - אף תמונה לא שווה באמת אלף מילים, אם אלה המילים הנכונות.

 

נכתב על ידי , 28/8/2005 21:38   בקטגוריות הטיול כמשל והחיים כנמשל  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





44,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללאופרד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לאופרד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)