לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2003    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2003

4 בנובמבר 1995


היום ששינה את פני המדינה








איפה היית כשרצחו את רבין?


אני? אני הייתי בקיבוץ. בכלל לא מול הטלוויזיה. למי יש - או היה - כוח לעצרות האלה?


מוצ"ש, שנת הלימודים רק התחילה וצריך היה לארוז תיק, לסיים את שיעורי הבית, לארגן טרמפ לקריות לבוקר, להספיק להיפרד מהמשפחה ומהחברים... למי היה כוח לסוע לתל אביב להפגנה או אפילו לשבת מול הטלוויזיה לראות מה הולך שם. ובכלל, מה הטעם?...


אי שם בשעות הערב המאוחרות... אולי סביב עשר... לא זוכרת... אמא התקשרה.


"את רואה טלוויזיה?"


"לא. למה מה קרה?"


"אני חושבת שירו ברבין."


הא?! ירו ברבין? מהפתום! זה סתם איזה דיווח היסטרי. משם והלאה, הכל היסטוריה: שלי, שלנו, של המדינה הזאת....


יום ראשון לא ממש התנהל כיום לימודים. קיבלנו פאס ממנהל המחלקה לעלות על הרכבת מעכו לתל אביב. לנסוע לכיכר, לנסוע לירושלים ולעבור על פני הארון... בכל טקסי האבל השתתפתי ואפילו עבודה אחת לא עשיתי, שנגעה לרצח הזה או לתוצאותיו.


מחלקת עיצוב גרפי של ויצ"ו חיפה, במכללת הגליל המערבי, לא ציינה את הרצח הזה בשום דרך. גם לא בשנה שאחר כך ולא בזו שאחריה. אות ומופת למעורבות חברתית ואיכפתיות פוליטית או אנושית.


מאז - השתתפתי בעצרת הזיכרון כל שנה. שלוש שנים גרתי סמוך לכיכר ונשמתי את ריח הנרות ביום הזה. בשנתיים האחרונות, גווע בי הצורך. יש לי תחושה של גיחוך, של אבסורד מהאירוע הזה. השנה לא הלכתי.


 


רוית




---------------------------------------


כמו בכל עצרת של השמאל, גם באותו ערב הייתי בכיכר.


עמדתי בצד הקרוב לשדרת ח"ן. לא שמעתי את ירי.


הגעתי לביתי מהעצרת ב"כיכר מלכי ישראל", חזרתי מאוחר באותו לילה ל"כיכר רבין".


 


אמרו שזה היה צפוי, אמרו שהכתובת הייתה על הקיר. אמרו... בדיעבד. 


בעיניים שלנו יונת התקווה פרסה כנפיה הלבנות.


אולי היינו עיוורים מאושר, עיוורים מכדי לחוש את עוצמת הכעס שבעבע.


 


כיכר רבין, 4.11.95


הארץ הזו השתנתה לי מאז אותו ערב.


 


שקדיה


---------------------------------------


 

נכתב על ידי , 4/11/2003 12:38  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תמיר ב-4/11/2003 15:09



כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)