"אופנת TNT החליטה לחלק קונדום חינם לילדים הרוכשים אצלהם בגדים... הוריה של ילדה בת 11 הופתעו לגלות בכיס מכנסיה החדשים קונדום..." (כאן)
וזה, היה צפוי כבר מזמן.
מאז שליווייס פירסמה את כיס השעון (הקטנצ'יק ההוא,שבתוך הכיס הימיני בג'ינס), כ"כיס הקונדום", זו היתה רק שאלה של זמן, מתי מישהו פה ירים את הכפפה ויתחיל לדחוף קונדומים כמקדמי מכירות לג'ינס.
מכיוון שסקס כבר מזמן הפך מקדם מכירות לגיטימי לכל מוצר, מאופנה ועד לאגודה למלחמה בסרטן, וחברות אופנה מזמינות בגלוי, את לקוחותיהן להתפשט בפומבי, הרי שהרעיון להשתמש בקונדומים, כמקדמי מכירות לג'ינסים נשמע כמעט שמרני.
רק ש.... איך נאמר את זה, לדחוף קונדום לג'ינס שאמור להירכש ע"י בני 15 ומטה, נשמע, אפעס, קצת בעייתי.
נכון, בבתי הספר יש שיעורי חינוך מיני, מגיל מסויים, שאיני יודעת מה הוא למען האמת, ונכון שסקס זועק מעל קירות הבתים, מסכי הטלוויזיה ודפי העיתונים שלנו, בכל יום ובכל שעה.
אז מה?! זה עדיין נשמע כמו תירוץ מופרך לגימיק אגרסיבי, שלוקח בחשבון רק את האימפקט התדמיתי והמכירתי שלו- ומתעלם לגמרי מהמסרים האחרים שהוא מעביר.
ואם אנחנו כבר בנושא של אחריות ומסרים, בואו נחשוב שניה למה בעצם השתמשה TNT בגימיק של הקונדום, אם לקוחותיה הם ילדות בנות 11?
כן כן. הם אמרו "בני נוער", וכולנו יודעים שבני נוער זה גם 16-18 ושבשבילם, קונדום זה בול ברטוב של העין (או של משהו אחר), אז איך שזה שילדה בת 11 נכנסת לחנות של TNT ומוצאת שם מכנסיים למידתה?
אני אגיד לכם איך. זה בגלל שהיום, כולן, כולל כולן, נראות כמו בנות 16. לא משנה בת כמה את: 11, 18, 25 או 40, את צריכה להראות בת 16. תיכנסו לכל אחת מרשתות הביגוד האופנתיות באמת ותבדקו אם, מלבד התווית, יש באמת הבדל בגודל בין הבגדים. ממידה 1- ועד מידה 3, הכל בעצם מיועד לחבוק מותניים צרים ומתוחים של בנות 16 בתוליות. ובנות ה 16? מהן מצופה להיות הכל, מלבד בתוליות.
כולנו מצוות ליישר קו: להראות כמו ילדות ולהתנהג כמו נשים בוגרות ואת הקו הזה, קובעת לנו המטחנה הגלובאלית של עולם האופנה הבינלאומי.
המראה שלנו מוכתב עבורנו, הרבה מעבר למה נלבש או ננעל, והוא מוכתב עבורנו "מגבוה", ע"י מי, שמעייניהם נתונים לכסף ולא להשפעות האחרות של מעשיהם.
הכוח של תעשיית האופנה, חורג אל מעבר לארון הבגדים שלנו. הכוח הזה מעצב אותנו ואת העולם שבו אנחנו חיים ולפיכך, מן הראוי, שאבירי המסלולים והגרדרובות המעוצבות, יקחו אחריות גם על כל סוגי המסרים שהם מעבירים לקהל הצרכנים השבוי שלהם.
הו - מי יתנני בת 16 בג'ינס של בת 11 עם ניסיון חיים של בת שלושים...