לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2005

המשמר האזרחי


 

1.מעניין אותי לדעת אם מישהו עשה משהו עם רשימת העמותות שפירסמנו פה לקראת ראש השנה. איכשהו, יש לי תחושה שכולנו הסתפקנו במילים יפות והתהדרנו בנוצות של יפות נפש, בלי לעשות משהו אמיתי בנידון. המעט שלי היה תרומה ל"לתת" והרשמות להתנדבות בתנו לחיות לחיות. מעט מאד אני חוששת. ואתם מה עשיתם?....

 

2. באחד ממקומוני החג מצאתי פרוייקט מעניין שמילא את מרבית העיתון תחת הכותרת "המשמר האזרחי": הפרוייקט פרש את סיפוריהם של כמה אזרחים מן השורה, שקמו ועשו מעשה כנגד עוולות שונות של השלטון המקומי או של הממשלה. כל אחד מהם בישובו, כל אחד בנפרד. אין קשר בין הסיפורים שהובאו בעיתון, מלבד האומץ והנחישות להלחם בבירוקרטיה, בממסד, בשחיתות, בסחבת ובחוסר הצדק, ולעשות מעשה כדי לשפר את תנאי חייהם, וכדי להתאים את סביבת חייהם לאידיאל אליו הם שואפים. ואלו הסיפורים - בכמה משפטים קצרים:

  • קבוצה של תושבי שכונת קטמון בירושלים שהתגייסה לעצור את הבניה המתוכננת על השטח הירוק היחיד שליד ביתם. שלושה גברים, בני 35 עד 63, שהתגייסו לעצור את הבניה המתוכננת של 25 בנייני מגורים בשטח הנקרא "עמק הצבאים", על שמו של עדר צבאים החי במקום.
  • קבוצה של גולשים תל אביבים, שהצליחו לעצור את התוכנית של עיריית ת"א ואיגוד ערים לביוב, להקים צינור ביוב באמצע חוף הילטון. (ראו מקרה שדרות ירושלים ביפו...)
  • אם לילדה אוטיסטית מהישוב "קדימה", שגילתה כי במדינת ישראל אין שום מסגרת טיפולית לילדים חריגים מתחת לגיל שלוש, יצאה למאבק במוסדות החינוך והאוצר והצליחה להביא לחקיקה בנושא, ולהקמתם של שבעה מעונות שיקומיים ברחבי הארץ, ועוד היד נטויה.
  • מתווך דירות מקרית אתא, שנתקל יום אחד, במקרה, בקבוצה של חסרי בית שחיו בתנאים תת אנושיים ביער ברנדס שליד קרית אתא, החליט למצוא להם פתרון דיור ושיקום, יצא למאבק בשלטונות, באדישותו בבירוקרטיה, והצליח למצוא פיתרון שיקומי לאנשים, שאלמלא נחלץ לעזרתם היו כנראה גוועים מחום או מקור או מתת תזונה, הרחק מעיני הציבור.
  • תושבי קיבוץ נען, שיצאו למאבק בחוות האנטנות של צה"ל הצמודה לקיבוצם, אחרי שריבוי מקרי הסרטן בקיבוץ הביא אותם למסקנה, כי האנטנות הן מקור הרע. אחרי מאבק ארוך, שכלל גם השבתת בית הספר הקיבוצי הסמוך לחווה, הורה שר הביטחון, שאול מופז, על הפסקת השידור מחוות האנטנות. את בריאותם של התושבים כבר לא יוכל אף גורם ממשלתי להשיב.
  • תושבת אילת שמאסה בגללי הכלבים המפוזרים בכל רחבי העיר, ויצאה למאבק למען החלת חוק העזר העירוני (הקיים) גם בעירה, למען שיפור איכות החיים של תושבי אילת. מהכתבה עולה, שהצלחתה חלקית בלבד ועוד חזון למועד אם אכן תאכוף עיריית אילת את החוק שהתחייבה לקיים.
  • קבוצה של הורי תלמידי יסודי ממלכתי ג' מצפת, שהתגייסה למנוע את סגירתו של בית הספר, איחודו עם יסודי אחר בעיר, והעברת מבנה בית הספר, החדש יחסית, לידי רשת החינוך הדתי של ש"ס. אחרי השבתות חוזרות של הלימודים ומאבק עיקש של ההורים נמנעה הסגירה, וניתנה התחייבות מצד משרד החינוך ומצד עיריית צפת להמשך פעילותו של עירוני ממלכתי ג' בעיר.
  • אזרח תושב אשדוד, שלא מצליח להבין מדוע לעיר החמישית בגודלה בארץ אין בית חולים משלה, יצא למלחמת חורמה במוסדות השלטון המקומי ובמשרדי האוצר, התשתיות והבריאות, והצליח להוציא מהם הבטחה להקמתו של חדר מיון קדמי באשדוד. אבל מבחינתו של האזרח הלוחם זה רחוק מלהיות הסוף, והוא לא ישקוט עד שבית חולים של ממש יקום באשדוד.
  • וסיפור אחרון, על האזרח דב אייזנברג מבאר שבע, שמאס בענני האבק העולים מעבודות החציבה של משרד השיכון ליד ביתו, והחליט לשים סוף ללכלוך. אייזנברג לא הצליח להפסיק את החציבה, אבל השיג כמה וכמה תיקונים והנחיות מטעם הוועדה לאיכות הסביבה ומשרד השיכון, המאלצים את קבלן העפר החוצב לנקוט צעדים למניעת פיזור האבק ופגיעה באיכות חייהם של תושבי המקום.

עד כאן הסיפורים המובאים בעיתון. היה מרתק לקרוא וגם מעודד. כנראה שעוד יש תקווה לאזרח ה"קטן" והפשוט במדינה שלנו, אם רק יהיה לו מספיק כוח למלחמה בתחנות הרוח של הממסד והבירוקרטיה.

 

3. ועוד תהיה קטנה. משהו ששקדיה מעלה בערך בכל שיחה בינינו שאינה עוסקת בשופינג או בחיות מחמד: איך זה שדווקא השכבות החלשות הן בסיס הכוח של מפלגות הימין והליכוד בעיקר? איך זה שדווקא המפלגה הקפיטליסטית כל כך בתפיסתה, זוכה לתמיכה רחבה ומתמשכת כל כך, משכבת האוכלוסיה הפגיעה ביותר למדיניותה? איך זה שכשביבי לוקח מן החלשים את כבשת הרש שלהם, הם רק צועקים את שמו חזק יותר וביתר נחישות? איך זה שעל אף המצע החברתי סוציאלי הטולרנטי להפליא שלה, מפלגת העבודה היתה ונשארה שנואת נפשן של אותן שכבות חלשות, המגרדות היום את תחתית החבית, בעקבות מדיניות כלכלית דורסנית וקפיטליסטית להחליא, של המפלגה בה בחרו? ולמה זה, תגידו לי, שכשנותנים לנו סתירה אנחנו לא סתם מושיטים את הלחי השניה, אלא ממש דוחפי את פרצופנו אל בין הזרועות המכות ומתחננים רק לעוד קצת. רק עוד קערת מרק בבקשה - ביבי. רק עוד בעיטה קטנה בתחת המדמם שלנו. רק ככה נדע שאתה באמת אוהב אותנו. נכון??!!!

 

נכתב על ידי , 21/10/2005 09:52   בקטגוריות רוית  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רוית ב-25/10/2005 20:34



כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)