לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2006

כוח להשחית


 

תילי תילים של מילים נכתבו ונאמרו ביום שאחרי הבחירות לרשות הפלסטינית. איך לא צפינו, שאלו הבטחוניסטים; מי פישל ומי ישלם את המחיר, תהו השושואיסטים; "העם הפלסטיני עוד לא הפנים את ערכי הדמוקרטיה", התעלו על עצמם בכירי העיתונות הישראלית – אותם עיתונאים שאינם סומכים על הכישורים הדמוקרטים של אזרחי ישראל, ולכן מיהרו והכתירו עלינו את 'קדימה'.  

 

ובתוך גבב המילים, שהוכיחו שוב כמה מעט אנחנו יודעים על שכנינו, שכחנו לשאול במה אנחנו טובים יותר מהעם הפלסטיני? בילדינו הבוּרים, שאנחנו מתפללים לשלומם בכל יום שהם יוצאים לשדה הקרב החינוכי? במלחמות היומיומית שאנחנו מנהלים בכבישים, במיסים, באוברדראפט השוחק ובמשכורת הנשחקת? בבריחה לערוצי הצחוק, שם לא יטרידו אותנו עם האלפים שנוספו למעגל העוני? במשטרה העסוקה בפינוי עזה או עמונה, ואינה מסוגלת לתת מענה לנשים שחייהן בסכנה, לילדים מוכים, לאלימות ברחובות, ולסתם אזרחים שביתם נבזז? בחוק שהפך עבור רוב הציבור המלצה בלבד?

 

הפלסטינים אולי אינם מבינים גדולים בדמוקרטיה, אבל בהצבעתם הם אמרו בברור "מושחתים נמאסתם!", וזה הרבה יותר ממה שהסקרים מלמדים על "החגיגה הדמוקרטית" הצפויה לנו. יותר מארבעים מנדטים צופים הסקרים למפלגה ששחיתות וכוחנות הם הערכים המרכזיים המשותפים לחבריה משמאל, מימין וממרכז. יותר מארבעים מנדטים?! תציצו ברשימה ותגידו לי אם יש בה יותר מאחת שהייתם קונים ממנו/ה רכב משומש, שהייתם סומכים עליו/ה כביבי-סיטר, מורה או גנן/ת לילדיכם. ולאלה אתם עומדים לתת את קולכם. למה? בגלל המצע הבהיר, המטרות המשותפות, הדרך החדשה/שונה? בגלל האדם האפרורי העומד בראשה? תנו לי סיבה הגיונית אחת (ולא, רוחמה אברהם זו לא סיבה מספקת!).


כששרון יצא מהמשחק הפוליטי קיוויתי שאזרחי ה"דמוקרטיה היציבה והבוגרת" יתעוררו מחלום "אריק מלך ישראל" וילמדו את ההנהגה המסואבת מאיפה משתינה הדמוקרטיה. רמת השחיתות של הפוליטיקאים ובעלי ההון הנמצאים מעל כל נורמה וחוק, אלימות המשטרה והכובשים, התקשורת שהפכה מכלב השמירה של הדמוקרטיה לשומרת הראש של אדוני הארץ, כל אלה צריכים היו להדליק נורה שמאירה באדום בוהק לא רק את רמת גן, אלא את הארץ כולה. אלא שכוח הוא סם עוצמתי וממכר, החזק מכל צדק חברתי, הגיון מדיני או מטרות ארוכות טווח. ולכוח – כמו למדינת ישראל - אין גבולות, וכל קו שנחצה הוא שלב נוסף בדרך לאובדן הרסן, הדמוקרטיה ושלטון החוק. 


50 ימים עד לבחירות. דמוקרטיה או אנרכיה, חופש ביטוי או דיכוי - זה בידינו. עדיין.

 

נכתב על ידי , 4/2/2006 13:18   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-7/2/2006 22:08



כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)