לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2006

הנכים יודעים מה טֹב בשבילם?


 

כשהאוטובוס בו נסעתי הבוקר נתקע באמצע רח' אבן-גבירול, מאחורי שיירת רכבי הנכים, השתדלתי לשמור על קור רוח. אחרי הכל, אמרתי לעצמי, הזכות למחות ולהפגין היא זכותו של כל אזרח במדינה דמוקרטית, וחוץ מזה יש לי הערכה גדולה למטה מאבק הנכים. ובכל זאת, שתי תחנות מאוחר יותר, ירדתי מהאוטובוס עצבנית כמו שמזמן לא הייתי. זה היה אחרי שראיתי את הסלוגן (הלא מאוד מתוחכם) "הנכים יודעים מה טֹב בשבילם", והבנתי שהנכים נרתמו לקמפיין מפלגת הימין הקיצוני - 'האיחוד הלאומי-מפד"ל'.

 

בעייתם של הנכים בישראל אינה נובעת מחקיקה בלתי מספקת. זכויות הנכים מוגדרות ומעוגנות בחוק. בעייתם הגדולה - בדומה לזו של קבוצות ומגזרים חלשים נוספים, ושל חלקים הולכים ומתרחבים בחברה הישראלית - מקורה באימפוטנציה שמגלה המדינה בכל הקשור לשמירה על החוק ואכיפתו.

 

הטיעון של נציגי הנכים, שתמיכתם באיחוד הלאומי-מפד"ל הינה "אות הוקרה לפועלם של ח"כ שאול יהלום ויו"ר המפד"ל זבולון אורלב בקדנציה האחרונה", הוא טיעון מגוחך, שלא רק מתעלם מכך שהח"כים יהלום ואורלב היו שותפים מלאים לממשלה שיזמה וביצעה תוכנית כלכלית שפגעה בהם אנושות, אלא עוד מגדיל ונותן צל"ש לאורלב על תפקודו הכושל כשר הרווחה.

 

אך יותר מאותות ההוקרה שמחלקים נציגי הנכים, מקוממים דבריו של יואב קריים, המנסה "לעשות סדר". "אני אישית", אומר קריים, "חבר במר"צ, אבל זה לא מחייב את הארגון. אנחנו כארגון לא תומכים באף מפלגה". אז זהו, יואב, שכדובר מטה מאבק הנכים תגובתך אינה אישית. אתה ונציגי ארגוני הנכים מייצגים ציבור שבחר, תמך והאמין בכם. אומנם זכותם של הנכים לתת את קולם למי שירצו, אבל כל זה אינו פותר אותך מהחובה לקום ולהביע עמדה, גם אם זו אינה פופולארית. עמדה זו אתה חייב לא רק לחבריך הנכים, אלא גם כדי להמשיך ולקבל את תמיכתו של הציבור הרחב במאבקים שעוד נכונו לכם.

 

וכל עוד אתה מתפתל ואינך מצהיר בקול ברור שתמיכה ב"ימין החדש-ישן" משמעותה חיזוק כוחה של מפלגה שמנהיגיה מעודדים בגלוי את אי-אכיפת החוק, וכל עוד אינך נוקט עמדה מול הבעת התמיכה במפלגה המגבה פורעי חוק אלימים, אתה, יואב, יורק בפרצופם של כל אלה שנאבקו איתך ולצידך בשנים האחרונות על זכותם של הנכים, הילדים, הקשישים והחלשים לחיות בכבוד ולשוב ולהרגיש אזרחים שווי זכויות. התחמקותך משמעותה מתן לגיטימציה למפלגה הניזונה משנאת הזר והשונה, המבדלת בין זכויותיו של אדם לאדם, ומסכנת את היסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל.

 

וכל עוד אתה וחבריך שותקים, אל תצפו לתמיכתנו כאשר שוב ירמסו את זכויותיכם.

 

 

נכתב על ידי , 12/3/2006 22:48   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טלפלא ב-14/3/2006 16:41



כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)