לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2004    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2004

כבר שָנָחְס


 

שקדיה:

 

יומלדת שנה לבלוג, והחגיגיות ממני והלאה.

מה יש לחגוג תגידו לי?

בנרות אני מחפשת אחרי לינק אופטימי, כזה שאפשר יהיה ללחוש אחריו "התקוה בת שנות אלפיים", והמילים היחידות שמצאתי יוצאות דווקא מפיו של פלמח (הבן של) זאבי.

מביך.

פלמח זאבי ואני? זה שאבא שלו ייצג את האג'נדה הפוליטית טרנספריסטית? אנא הגעתי?

 

טוב, לא צריך להיסחף, הסיכוי שפלמח ואני ניתן את קולנו לאותה מפלגה דומה לסיכוי שאני הייתי נותנת לבתי את השם "צהל". ובכל זאת, בהוריקן הפונדמנטליסטי וההרסני שמנפץ לרסיסים כל זכר למחשבה של עם החפץ חיים, כשתעתועים דמויי-פטריוטיות מקרבים אותנו לסופה של המדינה הדמוקרטית, בזמן שראש הממשלה עסוק במשחקי מילים בסגנון "חי-צומח, ארץ-עיר", יש איזו שפיות בפטריוטיות הפלמחניקית-חילונית-דמוקרטית מבית מדרשו של זאבי, שאומר שאם מנהיג היה משרטט גבולות המנוגדים לדעתו הוא היה "בועט ומפגין, בכל הכלים שהדמוקרטיה נותנת, אבל כל עוד הוא מנהיג נבחר, עם ההחלטות שלו הולכים".

 

זאבי, הפלמחניק שמחפש את האתמול, הוא אנדרטה לדור שקולו נעלם בבליל נהמות הבולדוזרים שהפכו את המטאפורה 'שלמת בטון ומלט' למציאות נוגסת. ובמקום הזה, שאיבד את שפיותו, ומעדיף להמית נפשו עם האויב ובלבד שלא להתפשר, נותרו רק מצבות לעידן התמימות, כשעוד אפשר היה לחלום על השנה הבאה, ולקוות לטוב.

 


הימים הם ימים של תשובה


דרכי אבות או ארץ חדשה


האם שמרנו בתוכנו את הרוח שנשבה


או ויתרנו על הירושה


עננה כבדה...


(עוזי חיטמן 1952-2004)


 


ובכל זאת, לא כל יום מזדמן לבלוג לחגוג יומולדת עם ביבי... 


יומולדת שמח לנו.


 





 

רוית:

 

בערב חמים בדיוק לפני שנה, ישבנו שתינו, שקדיה ואני, בבית קפה מסויים ברחוב יהודה הלוי והתווכחנו על פוליטיקה, על בלוגים ועל גברים. הטחנו מילים זו בזו ומתוך כל הלהט הזה עלה הרעיון: שתינו נשים דעתניות ומשכילות, לשתינו יש הרבה מאד מה להגיד ולשתינו אין באמת איפה להגיד את זה כרגע, אז למה שלא נפתח יחד בלוג, שמעצם הגדרתו יעסוק בנושאים פוליטיים וחברתיים. עוד באותו ערב פתחתי את הבלוג הזה ונתתי לו את השם שהציעה שקדיה: עין לציון. נדמה שמאז, שקדיה היא המתחזקת העיקרית של מסלקת הקריזות הזוגית הזאת ולי אין עם זה אפילו שמץ של בעיה. כל עוד היא מחזיקה את הקהל כאן וכל עוד היא מחזיקה את הדיון חי ונושם, הבלוג הזה עושה את עבודתו.

 

אין לי מילים של דם ואש ותמרות עשן לומר, ואין לי חורבן לנבא בשער, כמו חברתי כאן מעלי. אני, טוב לי לחיות את חיי, לעשות את המעט שאני יכולה בפינה זו או אחרת, ולהילחם על הנורמליות שאני מתאמצת לשוות לחיים במדינה כל כך לא נורמלית כמו זאת שלנו. ובכל זאת, אני מברכת על הרכב שקיבלתי מהעבודה לפני שנה וקצת - אשר עוזר לי להדיר רגלי מאוטובוסים, רכבות ומרעין בישין אחרים, שנוטים להתפוצץ פה על ימין ועל שמאל. טוב לי עם הצעת העבודה שלא לקחתי לפני כשנתיים, בפארק התעשיה של אריאל, טוב לי עם אחי, שלא היה בארץ בשנה וחצי האחרונות ולא נאלץ לעשות מילואים בשטחים, וטוב לי מאד עם העובדה שעוד לא נקלעתי בטעות לאיזור אסון אקראי, על אף שמקום מגורי הוא אחת הערים המועדות ביותר לפיגועים בארץ.

 

יכולתי למנות פה עשרות דברים שלא טוב לי איתם, יכולתי למלא את השטח ברע וברעל, אבל למה לי? מספיק רוע ורעל יש מסביב. אני - רק את חלקת אלוהים הקטנה שלי מנסה לשמר וכל שאני מבקשת הוא: הניחו לי לנפשי עכשיו ואל תאלצוני להפוך לחיית טרף תוקפנית, רק כדי שאוכל להמשיך ולחיות את חיי כפי שהם.

מי ייתן וב 21 לאוקטובר 2005 נסכם כאן שנה שניה לבלוג הזה, ולמישהו יהיה משהו טוב באמת להגיד. מי ייתן וייקח לנו רק עוד שנה להרגיש שאפשר גם להיות מאושר בארץ הזאת, ולא רק לחיות את היום, מתוך חוסר הוודאות של המחר.

 


וראיתי כי אין טוב מאשר ישמח האדם במעשיו כי הוא חלקו כי מי יביאנו לראות במה שיהיה אחריו.  (קהלת ג', 22)

 

 
נכתב על ידי , 21/10/2004 12:08   בקטגוריות Watchers  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-26/10/2004 17:55



כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)