לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2004

הוא זכאי - גרסת כיסוי תחת


 

מופע חדש! אל תחמיצו!

טהור המידות  בתפקיד יועץ תדמית של דרייפוס ג'וניור:

 

על שרביט הניצוח - דודי אפל, האיש שידו בכל.

דברי קישור ופנטומימה - אריה דרעי, שידו בכל כיס.

ביצוע -  אלבז - הזמיר שהרטיט לבבות.




האירוע בחסות "חוות השקמים הפקות (ע"ר)"


נכתב על ידי , 26/1/2004 11:46   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-30/1/2004 14:03
 



המצב (של האמריקאים) מעולם לא היה טוב יותר


 

אז בוש נאם. איזה כיף לראות את נאום מצב האומה של הנשיא האמריקאי, אחרי שנים של חינוך קפדני מול המסך המרצד של "הבית הלבן". פתאום אנחנו מרגישים שאנחנו יודעים מה הולך שם. שאנחנו מסוגלים לקלוט את ההתרחשות שמאחורי ההתרחשות. סבבה לנו. שיו. מרגש כמעט כמו להשאר ערים עד ארבע לפנות בוקר בשביל לראות את הפלייאוף באנ בי איי. (לא נשארתי נו.במת. גם לא בשביל הפלייאוף).



והנה לנו משפט אחד. קצר וברור, מתוך הנאום לאומה שנשא בוש הלילה. נאום הפתיחה בעצם, של מסע הבחירות שלו:


Nine months of intense negotiations involving the United States and Great Britain succeeded with Libya, while 12 years of diplomacy with Iraq did not. And one reason is clear: For diplomacy to be effective, words must be credible, and no one can now doubt the word of America.


בסוף הפיסקה, שלקחתי מאתר הבית הלבן (לא הסדרה, ההוא מוושינגטון די סי) כתוב Applows. וואלה אפלאוז. בוש נותן את התשובה האמריקאית, השחצנית והמתנשאת, לשאלת משקלו של כוח ההרתעה בהקשר של התנעת תהליכים מדיניים.


12 שנים של דיפלומטיה לא הביאו את עיראק, בהנהגתו של רודן יחיד, להתכופף מול דרישותיו של המערב, בהנהגת האימפריה האמריקאית. מלחמת המפרץ הקודמת, שהסתיימה בסוג של התקפלות עלובה, לא היוותה נקודת לחץ רצינית. אולי רק ניפוח חזה והצהרת כוונות, שסדאם - ואיתו שאר המדינות המוסלמיות העוינות את המערב, בחר להתעלם מהם בחוסר אלגנטיות מופגן.


היום, כששלטונו של סדאם כבר אינו קיים, נרמס ומוגר תחת גלגלי הטנקים העיראקיים, האיום האמריקאי שריר וקיים ואמיתי לגמרי. "איש אינו יכול היום להטיל ספק במילתה של אמריקה." נכון או לא נכון, אולי נתון לוויכוח, אבל לא המילה של אמריקה היא שעומדת על הפרק פה אלא כוח ההרתעה שלה ויכולתה לקיים אותו לאורך זמן.


ההתקפלות שלקדאפי וההתרככות של אסד אינן מקריות, לעניות דעתי ולא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין את זה. אמריקה, מאיימת היום על המשטרים המתנגדים לה, ביותר מעוצמה כלכלית בלבד. אמריקה היא היום כוח צבאי אדיר שיכולת הביצוע שלו הוכחה.


אסד אולי לא נבהל מכמה באזים ישראלים על ארמונו בין שתיים לארבע, אבל הוא בהחלט לא רוצה לראות טנקים אמריקאים על גבולותיו עם עיראק והוא יעשה הרבה בשביל להשאיר את האמריקאים במקום שבו הם נמצאים כעת.


אותו הדבר עם קדאפי. בוש הוכיח שאם הוא מחליט להכניס את ארצו למלחמה, מיותרת ככל שתהיה, הוא עושה את זה ואפילו מצליח להשיג את רצונו. אף אחד לא חסין. קדאפי לא רוצה לראות את תלתליו המטופחים תלויים לצד הקרקפת של סדאם וגם הוא יעשה לא מעט בשביל ללכת לעולמו בחתיכה אחת ובלי ביקור אצל רופא השיניים של הצי האמריקאי.



מסתבר אם כך, שכוח עדיף בשילוב עם נכונות להשתמש בו, מייצר הרתעה והרתעה מייצרת התקדמות. אחורה או קדימה, זה לא משנה, אבל התקדמות בכיוון שאליו בעל הכוח העדיף בוחר ללכת.


נדמה לי שפעם היינו בנקודה הזאת מול מדינות ערב ומול האוכלוסיה הפלשתינית בתוך שטחי הקווים הירוקים והסגולים. היום... היום אנחנו כבר במקום אחר. אז אולי יש לנו עוד מהללמוד מהאמריקאים, מלבד איך מקימים רשת מזללות בשר מצליחה ואיך נראות נעליים של מנולו בלנקו (או השד יודע איך מבטאים את השם Blahniks) .





האיש הכי מרתיע בעולם נכון להיום


 

נכתב על ידי , 21/1/2004 15:51   בקטגוריות רוית  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-22/1/2004 12:41
 



אופטימיות


 

חכ"ים מצביעים פעמיים /

ראש הממשלה ובניו שוב נחקרים במשטרה /  

לוחמי סירת סרבנים נשלחים להגן על חזית הבקו"ם /

השטן משפיע על מורים אנלפביתים "לרכוש" השכלה/

הבוּרות מריעה לשגריר הפוגע בחופש הביטוי / 

הרע ביותר כבר מאחורינו !

 

 

נכתב על ידי , 20/1/2004 10:51   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Hash ב-21/1/2004 09:38
 



פלטינות ברגל עאלק



פלטינות בתחת שלי!


מאיפה להתחיל בכלל, אני לא יודעת. איך מתחילים לבטא את הדילמה של ההומניזם והאמונה בפיתרון לא אלים של סכסוכים, מול מה שקורה פה היום?


איך ממשיכים להאמין שלא רק אפשר אלא צריך, חייבים, להמשיך לראות בצד השני בני אדם שנבראו בצלם, כשכל גילוי של הומאניות נתפס כנקודת חולשה שניתן, צריך ואף מנוצלת נגדך בהזדמנות המעשית הראשונה?



אני מאמינה בחינוך, אני מאמינה בחינוך לסובלנות וביעילותו בדיוק כמו שאני מאמינה ביעילותו הקטלנית של החינוך לעיוורון ולשנאה. אני מאמינה שהמצב בו אנחנו נמצאים היום אינו רק תוצאת החינוך שהקנה הצד השני אלא גם תוצאה ישירה של החינוך שהקנינו אנחנו, לנו ולהם, לבנינו ולבניהם ועם כל זאת, אני אובדת עצות מול השנאה ומול הנכונות שמגלה הצד השני להמית עצמו, באוהלה של תורה או על מזבח הלאום, תבחרו אתם, ולקחת אותנו עמו.



במלחמה כמו במלחמה, יאמרו המצדדים בפתרון הכוח. יכולת הרתעה היא הנשק החזק ביותר. (הנה, ראו כמה שקט הגבול עם סוריה).


בחיים, כמו בחיים, אני חושבת, לא רק הכוח מדבר, ולא רק החינוך, ולא רק התרבות והמטענים ההיסטוריים שעומדים בין שני עמים ומאחוריהם, אלא הכל יחד, ואם ננסה להשעין משקל יתר על צד זה או אחר, אם ננסה לסמוך על הכוח לבדו או על ההומניות לבדה, לא נצא נשכרים, (וזה בלשון המעטה).



מקרים כמו זה של אתמול, בו ניסיונו של צד אחד לשמור על צלם אדם, נתפס כנקודת תורפה ומנוצל לצורך רצח ברוטלי, מערערים את אמונתי ביכולתנו לפתור את הסכסוך הזה שסביבנו ובתוכנו, בדרכים שיאפשרו לנו ולאויבינו, (כן. אויבים שקדיה. מבחינתי הפלשתינים הם אוייב לכל דבר ועניין, עד שיוכח אחרת), לשמור על צלם אנוש ולהמשיך למנות עצמנו כחלק מהמין האנושי, ושוב אני חוזרת אל אותה שאלה ששאלתי כאן רק לפני חודשיים: מה כבר אפשר לעשות? מה אני אמורה לחשוב? האם עדיין יש דרך לפתור את הסכסוך הזה בלי לטבוח עם שלם לשם כך?....


 

נכתב על ידי , 15/1/2004 14:12   בקטגוריות רוית  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-20/1/2004 14:33
 



אבל למה דווקא עד פסח?



 


לצאת מעזה זה סבבה, באמת. אני בעד. ונצרים תחילה. אבל עד פסח? למה מה קרה? ראינו שזה עובד עם לבנון אז אודרוב - נמשיך ככה גם לשטחים?


לי זה נשמע בערך כמו לוחות הזמנים שקובעים לי בעבודה. תמיד שלושים ארבעים אחוז יותר ממה שאני מסוגלת באמת לעשות.


לא נראה לי העניין הזה. לא נראות לי דרישות פופוליסטיות מתלהמות כאלה ובעיני, הפרסומת הזאת שווה לסטיקר המיתולוגי "חברון, מאז ולתמיד".


לא חותמת! מה תעשו לי?!






 

נכתב על ידי , 13/1/2004 18:59   בקטגוריות רוית  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-15/1/2004 12:54
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)