לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2006

והרי התחזית לשנים הקרובות


 

לאלה שפרץ מדי שמאלני לתפיסתם;

לאלה שנתניהו קצת ימני לטעמם;

למצביעי המחאה שלא מאמינים לאף אחד;

לידיעת המתונים (עאלק) שרוצים מרכז חזק:

 

זו הקואליציה שאנחנו עלולים להתעורר אליה ב 29.3.06:

 

קדימה –  39-40

ליכוד –     15-16

ישראל ביתנו –   7-9

האיחוד הלאומי / מפד"ל –  8

ש"ס -  9-10

יהדות התורה –  5

 

קואליציה יציבה - 75-85 מנדטים של ימין מתובל בניחוח יהדות, ואחד שמעון פרס.


 ממשלה מתונה ומלאת חמלה זאת תהיה...

 

 

נכתב על ידי , 24/2/2006 10:42   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שיר החורש ב-2/3/2006 13:59
 



תרחישים


 

נגיד שבמדינה אי שם במזרח התיכון יתקיימו בעתיד הקרוב בחירות הנקראות דמוקרטיות. נגיד שבמדינה הנ"ל מחליטה קבוצה אינטרסנטית להריץ מנהיג מטעמה. נגיד שזו מדינה בה שולטות 18 משפחות  במשק, ונגיד ש- 50% מהתוצר העסקי של המדינה מגיע ישירות לכיסן.  נגיד שאותן משפחות מצאו את הדרך האידיאלית לשמר את כוחן - מפלגה העונה לכל הדרישות: נוטה לשחיתות, חסרת אידיאולוגיה ומוסר ציבורי, ובראשה מנהיג בעל רקורד... איך נאמר? מפוקפק? ונגיד גם שחלק מאותן משפחות קנו אחוזים נכבדים המאפשרים להן לשלוט בכלי התקשורת, לקבוע עורכים מטעם, להכתיב מדיניות, לשמן כמה כתבים בכירים, ובאמצעותם לשכנע קרוב לחמישה מיליון אזרחים בעלי זכות הצבעה שמה שטוב להן טוב למדינה.


ועל אף המסופר לעיל, חייבים לומר שאפילו הקבוצה הזו, על כל שליטתה, המומה מעוצמת הצלחתה. שאפילו אלה המושכים בחוטי העיתונות ובכבלי התקשורת לא צפו את האדישות בה קיבלו אזרחי המדינה מפלגה שהוצנחה עליהם עוד טרם בחירות, שחצי מחבריה כלל אינם נבחרי ציבור, ואת החצי שכן עדיף להסתיר עד כמה שניתן. וצריך להזכיר שכמה משפחות היו די סקפטיות ולא האמינו שציבור בוגר ואחראי יקנה את הליקוקים של הפרשנים הוותיקים וחדי הלשון (בדרך כלל) למנהיג-הבובה, שעד לפני מספר שבועות אף אחד לא ידע להגות נכון את שמו. ועוד יש להודות שהסקרים זו ההברקה הגדולה מכולן. 40 מנדטים עקביים? מי חשב שכל כך פשוט לשחק במוחם של קרוב לחמישה מיליון איש?


בואו נגיד שאתם באמת חושבים שקדימה היא מפלגה הראויה לקולכם, ושאהוד אולמרט הוא מנהיג מבטן ומלידה. ובואו נגיד שאתם משוכנעים שאין כל קשר בין הפערים המתרחבים בחברה, השחיתות השלטונית והסיאוב המערכתי, ובין חוסנה הדמוקרטי של המדינה. ונגיד שאתם כל כך נאיביים שאתם באמת ובתמים מאמינים שמכירת משאבי המדינה לקבוצת ה-18 תעודד בעקיפין את צמיחתכם האישית, וגם בכם ידבק מעט אבק כוכבים; ויש רגעים שנדמה לכם שמה שצריך זו מנהיג חזק, ושלא נורא לוותר לתקופה מוגבלת על שוויון ודמוקרטיה למען הביטחון, השלום וגידולי החסה בשטחים.

 

נגיד שתחשבו על זה שוב?

 

 

נכתב על ידי , 17/2/2006 10:44   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-22/2/2006 23:02
 



דווקא עכשיו, כשהכלניות חוזרות לפרוח....


 

שקיעות בהר תבערנה ותדעכנה

אבל תמיד כלניות תפרחנה.

סופות לרוב תהומנה ותסערנה

אך מחדש כלניות תבערנה.

כלניות,

כלניות,

כלניות אדמדמות אדמוניות.

(מילים: נתן אלתרמן. לחן: משה וילנסקי)

 

 

 

 

    

נכתב על ידי , 14/2/2006 09:46   בקטגוריות Watchers  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רוית ב-19/2/2006 09:37
 



חג שמח


 

לשקדיות כולן, באשר הן.

 

(צילום: ארנון תוסייה כהן)

 

נכתב על ידי , 13/2/2006 07:57   בקטגוריות Watchers  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רוית ב-14/2/2006 07:09
 



עירית לינור והתעמולה האנטישמית


עירית לינור כועסת על גן עדן עכשיו. עירית לינור אומרת שגן עדן עכשיו הוא סרט תעמולהנאצי. עירית לינור היא אדם קטנוני, קולני וצר אופקים. אבל עירית לינור כתבה את דבריה בווינט והגיעה איתם להמוני קוראים ולכן נדמה לי, שצריך להתייחס לדבריה בסוג של רצינות ולתת להם תשובה הגונה והוגנת:

 

אז ייתכן שגן עדן עכשיו הוא סרט תעמולה.

תעמולה, (על פי ויקיפדיה) היא צורת תקשורת מודרנית בה נעשית הפצה מחושבת של רעיונות פוליטיים בקרב ציבור רחב בעל מאפיינים המוניים. על פי ההגדרה הזאת, ייתכן מאד שגן עדן עכשיו הוא סרט תעמולה אבל כמוהו, אם כך, גם מינכן – שעליו כתבתי כאן ועוד עשרות ומאות סרטים שנעשו כאן בארץ, בהוליווד ובכל מקום אחר בעולם ונוגעים בנושאים פוליטיים וחברתיים רגישים ושנויים במחלוקת.

 

לינור נטפלת לפרטים קטנים, מלינה על שטיחות דמותם של הישראלים המעטים בסרט, על הבחירה במשת"פ יהודי המסייע למתאבדים, על הבחירה בשחקן חתיך רחמנא ליצלן, על היעדרו של ייצוג לצד השני של המשוואה וכן הלאה וכן הלאה. כל אלה – הופכים את גן עדן עכשיו, בעיני לינור, להתגלמות התעמולה הנאצית.

היא מתעלמת לחלוטין כמובן, מעשרות שנות קולנוע ישראלי שנתן ייצוג לצד הישראלי\יהודי לבדו והציג את הערבים כהתגלמות הרשע מחוסר ההגיון והרצחנות משוללת המניע עלי אדמות.

לינור קובלת על כך שאין לה פתחון פה בסרט הזה ולכן סיווגה אותו כבלתי ראוי ופסלה אותו מקבלת תמיכה תקציבית ישראלית. אבל לינור רואה רק את הפרטים הקטנים וכשהיא מנסה להסתכל על התמונה הגדולה, כל שהיא מצליחה לקלוט, הוא ייצוג של עשרות שנות תעמולה ישראלית, המעמעמות את חדות המראה שמשקף הסרט הזה.

 

הכשל האמיתי בטיעון וביכולת הראיה של לינור (ולא – איני מתכוונת למשקפיים או לקוצר ראיה פיזי) הוא חוסר היכולת להבין, שכך אכן נראים הדברים מהצד השני. אנחנו כנראה באמת לא קיימים שם כבני אדם וכישויות חיות ונושמות. סעיד – הגיבור הכל כך חתיך לדעתה – אומר בעצמו שהפעם האחת בה יצא בחייו מתחומי שכם היתה, לניתוח בבית חולים ישראלי כשהיה בן 5. מאז – הוא כלוא בתוך העיר הדומה יותר למחנה פליטים וזו המציאות שלו ואלה חייו. הוא אינו בא במגע עם יהודים שאינם חיילים וכל שהוא יודע עלינו – מקביל לכל שאנחנו יודעים על בני דמותו בצד שלו: כלום!

גן עדן עכשיו מציג בפנינו את תמונת המראה של הבורות שלנו: אם לא שירתת בשטחים אי פעם, אין לך מושג איך זה נראה שם. פשוט אין לך מושג והסרט הזה נותן לך את המושג הזה. לא – הוא לא גורם לחורבות להראות כמו וילה בטוסקנה אלא כעוני מרוד ולא – הוא לא גורם לחוסר התקווה להראות טוב או נקי או חסר הקשר כטענתה. להיפך – התמונה המלאה נבנית לאט לאט – אבל מספקת בסופו של דבר את כל המרכיבים הנחוצים והיעדרה של הדרמה, היעדרו של מפץ גדול השולח את הגיבורים למשימת התאבדות נואשת – רק מדגיש את האמת המרה: המפץ הגדול כבר מאחורינו מזה שנים רבות. עכשיו נותרו רק השנאה, הניתוק, הבורות והעוורון. משני הצדדים.

 

לינור קובלת על הצגתו של רוצח המונים כאדם ושוכחת – שהוא באמת אדם. לא סוס, לא חמור, לא עז ולא חייזר מהחלל החיצון אלא אדם – כמוה וכמוני, שנסיבות החיים הובילו אותו אל המקום שבו בחר לסיים אותם. גם ברוך גולדשטיין היה אדם וגם קוזו אוקמוטו וגם ההוא שהלך לרצוח את הרוצחים בשם ממשלת ישראל ב 72. כולנו בני דם וככאלה, אנחנו עושים בבני מיננו ובכל החיים עלי אדמות, מעשים שאולי לא ייעשו – אבל הם נעשים ועוד איך.

 

אז כן, גן עדן עכשיו משתמש בשפת הקולנוע כדי להגיע אל כמה שיותר צופים ומזדהים. מה לעשות – מטרתו של הסרט היא להציג את הצד השני. זה שאנחנו לא אוהבים. זה שאנחנו מורגלים לשנוא, לקלל ולהחשיב לחיות אדם ולרוצחים חסרי מצפון. אז השחקנים נאים יותר מהממוצע, התמונה ממוקדת בהם ובסביבתם ולא מתפזרת לדדיקטיות של האמת ההיסטורית המדוייקת וסצינת הסעודה האחרונה קורצת אל הצופים שמחוץ לתחומי המזרח התיכון. אז מה? אחרי הכל – האמת שם היא היא האמת – כפי שהיא נראית מהצד ההוא וכל הקיטורים שבעולם על חוסר צדק או על תועמלנות פוליטית מוטה, לא יועילו. אם האיש שמולך רואה בך רוצח, אז עבורו אתה רוצח ועדיף שתדע את זה. עדיף בשבילך – לא בשבילו וזו השורה התחתונה שלי מכל העניין: גן עדן עכשיו הוא מראה המוצבת מול פנינו ומציגה לנו אותנו – כפי שאנו נראים מהצד השני. והעובדה שלא רואים אותנו שם בכלל אינה משנה דבר.

נכתב על ידי , 8/2/2006 16:37  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שי ב-13/2/2006 14:50
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)