לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2005    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2005

תינוק המריבה


בי אדוני, תנו לה את הילוד החי והמת אל תמיתוהו

(משפט שלמה, מלכים א', ג' 26)


 

שקדיה:

 

כמו רוב הקוראים, גם לי קל הרבה יותר להזדהות עם זוג חשוך ילדים שהמתין שנים לתינוק, ושאוהבים כפי שרק מי שהשתוקק שנים לילד משלו יכול לאהוב. התינוק הוא כל עולמם.

ואחרי הכל רובנו גדלנו על 'משפט שלמה' ועל מיתוס אהבת-אם שאינה תלויה בדבר, וקשה לנו לסלוח לאם שהפקירה את פרי בטנה, ועוד מעזה ומתעקשת לדרוש את ילדה בחזרה. 

 

אבל כמו מרבית האמהות יש לי גם אמפטיה רבה לאישה צעירה ונטולת גב משפחתי תומך, המוצאת עצמה לפתע בודדה ובהריון.

האם יש כאן אחת שלא יכולה להבין את החרדות, את אי הוודאות ואת חוסר האונים?

 

החלטתו של בית המשפט העליון היא כנראה הרע במיעוטו. במצב שנוצר, שיקולי טובת הילד הם מעל לכל. ועם זאת, שאלת ההליך שבאמצעותו נלקח התינוק מאימו, עדיין מרחפת מעל הסיפור הזה כמו עננה שחורה ומעיקה.

 

בסוף שנות השמונים החליט בג"צ להחזיר תינוקת מאומצת לאמה הברזילאית, משום שזו הוכיחה שהתינוקת נחטפה ממנה. סיפורה של התינוקת קרולין-ברונה הסעיר בזמנו את המדינה. גם אז נאבקו הורים ביולוגים דלי אמצעים במאמצים, שעשו הכל כדי להפוך להורים. וגם שם, כמו כאן,  דובר בילדה שאומצה בחודשי חייה הראשונים, ולא הכירה את הוריה הביולוגים, וספק אם אלה היו מסוגלים לתת לה את אותו בית החם ומטיב שהיה לה בבית הוריה המאמצים.

סיפורה של ברונה הוא סיפור עצוב וללא הפי-אנד. לוּ יכלה ברונה לבחור בעצמה, בוודאי הייתה מעדיפה לגדול בבית הוריה המאמצים. ובכל זאת, בית המשפט קבע שטובת הילדה אינה עילה להתעלם מהצדק והחוק – ונכון עשה. תפקידו של בית המשפט הוא לפעול ברוח החוק, ולא "לשחק" במגרשו של אלוהים.

 

אז מה נשתנה הפעם? במה שונה התנהגותו של השירות למען הילד – שניצל את האם הביולוגית באופן המעלה חשד ממשי לעבירה על החוק - מכל משרד אימוץ פרטי?

 

יש שתי דרכים בהן יכול השירות הסוציאלי לנקוט כשפונה אליו צעירה הרה ומבולבלת: האחת, להקשיב למצוקתה, ובמידת האפשר לתמוך ולעודד אותה לגדל את פרי בטנה; והשניה, הקלה יותר, לשכנעה למסור את התינוק אימוץ.

האם ייעודו של השירות הסוציאלי הוא "לסדר" תינוקות לזוגות חשוכי ילדים? בוודאי שלא!

תפקידו הוא בראש ובראשונה לעשות הכל כדי לאפשר לילדים לגדול עם הוריהם. פתרון האימוץ - חשוב ככל שיהיה - הוא תמיד המוצא האחרון.

נכון, ישנם לא מעט זוגות חשוכי ילדים הממתנים ועורגים לתינוק, ואותם זוגות עוברים מיון קפדני של  השירות למען הילד, המבטיח שהם יהיו הורים טובים ומבוססים כלכלית. אבל, מצד שני, הסיפור הזה מלמד שעם קצת תמיכה, הקשבה וייעוץ הולם, אותה אם צעירה כלל לא הייתה מוותרת על תינוקה. וברור לא פחות שבעצם פנייתה לשירות הסוציאלי הייתה קריאה לעזרה. ובית המשפט גם קבע שלא מדובר באישה הלוקה בשכלה, או בעלת כישורי הורות נמוכים מהממוצע.

 

אז מה הסיפור?

 

הסיפור, בפשטות צינית, הוא שהשירות הסוציאלי מעדיף אימוץ על מַאֲמָץ.

הסיפור הוא סיפורו של תינוק תמים שנפל קורבן לרוח ה"ביבייסטית" המנשבת בארץ.

זהו סיפורה של חברה הבזה ומנדה אמהות חד הוריות, ומאדירה משפחות בעלות "ערכים יהודיים" ויכולת כלכלית מוכחת.

 

וזה כל הסיפור!

 

ובאופן אישי אני מאחלת לעובדי השירות למען הילד, שכה מיהרו להחתים את היולדת על ויתור על תינוקה, את אותם לילות ללא שינה שעברו (ועדיין עוברים) שתי אמהות, שני  אבות, ותינוק מריבה אחד.

 


  

רוית:

 

שקדיה מעלי, אמרה את הרוב וכיסתה את הנושא היטב, כך שבעצם מה שנותר לי הוא, להביע את דעתי בתמציתיות ולהשאיר את העניין לדיון בחלון התגובות.

 

צודקת שקדיה בסימפטיה שלה לכל אחד מהצדדים. גם אהדתי מפוצלת ומתקשה למצוא לה מקום כאן או כאן אולם, וזה אולם לא קטן, קול ההגיון ואולי גם הרחם הלא מנוסה שעוד לא ייצר ילדים משלו, אומרים את דעתם באופן נחרץ למדי:

הורות זה לא משחק! העובדה שכל אחת מאיתנו יכולה להרות וללדת ושכל אחד מכם – הגברים – יכול להפרות אשה ולהיות, ביולוגית, לאבי בנה, אינה מכשירה איש מאתנו, להורות.

 

כדי להיות גננת או מחנכת בבית הספר, צריך ללמוד שנים ארוכות ולקבל הסמכה ממוסדות מוכרים המפוקחים ע"י החוק. איש מאיתנו לא ייתן את ילדיו בידי בעלי מקצוע שאינם אוטוריטות מוסמכות ומאושרות, אבל בשביל להיות הורה, אין צורך היום בשום הסמכה או מבחן. כל מה שצריך זה שק זרע ורחם פוריים והופ – אנחנו הורים.

 

בשנות השירות הצבאי שלי, נתקלתי במקרים מחרידים של התעללות בתוך המשפחה, בנערים ונערות שגדלו בבתים מפורקים והרוסים, שלא ידעו אהבת אם ואב מה היא ושמודל החיקוי שלהם היו פושעים, סרסורים, זונות ושאר מרעין בישין.

 

רק היום דובר בחדשות על זוג ילדות שהורחקו מהבית מפני שאמן העסיקה אותן בזנות. אלו ילדות קטנות. קטינות. אני נתקלתי באלה שנים אחר כך – כשכבר קשה היה מאד לתקן את המעוות.

ולא. אינני רומזת, שלו הושאר התינוק בידי הוריו הביולוגיים, היה גדל להיות פושע, מוזנח או אדם טוב פחות משיגדל להיות בבית מאמציו.

 

מה שאני כן אומרת הוא, שהורות היא לא משחק. הריון יכול להיות טעות ולעתים גורמים סביבתיים ימנעו הפלה בעוד מועד – אם הילד אינו רצוי, אבל מרגע שהושאר העובר להתפתח והלידה היא וודאות צפויה, יש עוד לפחות חצי שנה, לשקול את העניין, להפוך ולדוש בו ולוודא – מה בכוונתך\כוונתכם לעשות בילוד.

 

גם אחרי שנולד הילד מותר ואפשר עוד להתלבט ולהפוך בנושאו החוק אפילו מרחיק לכת ואומר – שבמשך חצי שנה מיום ההחלטה על המסירה לאימוץ (אם אינני טועה ואני לא מוצאת לזה סימוכין כתובים כרגע), ניתן להתחרט ולהפוך את ההחלטה על פיה.

אבל מרגע שהחלטת, ומרגע שמסרת את הילד, עלייך לדעת שאין חזרה. ילד אינו צעצוע. ילד אינו גבר בוגר שאפשר להרחיק ולקרב, לזרוק ולקחת בחזרה כאוות נפשך. ילד, תינוק בן יומו, הוא יצור חסר ישע התלוי בהוריו במאה ועשרים אחוזים, במשך כל שניה של קיומו הטרי והאומלל. כל ההחלטות וההתלבטויות כולן, צריכות להיעשות לפני בואו של היצור הקטן הזה לעולם.

 

שום תירוץ יפה נפש על דיכאון שלאחר לידה, על חוסר מוכנות נפשית וקשקושים ניו אייג'ים למיניהם, לא יכול או צריך להיות קביל, מרגע שהגיח הילד לאוויר העולם וחדל להיות עובר בבטן אמו ולכן, כך דעתי ואתם רשאים לחלוק עליה, אין ולא היתה להורים הביולוגיים זכות, לדרוש את בנם בחזרה, גם יומיים לאחר שנמסר לאימוץ.

 

ואגב: בעניין ידיעתו או אי ידיעתו של האב לגבי אבהותו: אני רואה בהריון שנהרה ללא ידיעת האב הביולוגי גניבת זרע ובלידת ילד ללא ידיעת אביו הביולוגי פשע שראוי שיכלל בסדר הדין הפלילי.

אין לאשה זכות לגנוב זרע ואין לה זכות להביא לעולם את ילדו של גבר, מבלי שאותו גבר יידע לפחות, שיש לו ילד.

טובת הילד עומדת תמיד – מעל הכל, אבל זכותו של אדם לדעת שצאצאיו חיים בעולם הזה, כמו שחובתו לאפשר להם את החיים הטובים ביותר שבידו לתת.

 

 

(משפט שלמה, גוסטב דורה)

 

נכתב על ידי , 27/4/2005 21:22   בקטגוריות Watchers  
52 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לאופרד ב-1/5/2005 19:18
 



מעבדות לחירות


 

"ישנו משהו בנשמה שזועק לחופש. ישנו משהו עמוק עמוק בתוך נפשו של כל אדם שמבקש את ארץ כנען. אנשים אינם יכולים להסתפק במצרים, ובשלב כלשהו הם נעמדים וזועקים להגיע לארץ כנען...

אך החירות לעולם אינה ניתנת לאדם באופן ולנטרי. המשעבד שולט עליך... הוא לעולם לא יוותר על כך מעצמו. אז שלא יהיו לכם אשליות כאשר אתם יוצאים לשם הבוקר... החירות לעולם אינה ניתנת על מגש של כסף, זה אף פעם לא קל... מי שרוצה לצאת ממצרים, צריך להתכונן להרגיש הרבה שרירים כואבים. החירות לעולם אינה מושגת בקלות. היא מושגת בעבודה קשה והיא מושגת בעמל; היא מושגת בשעות של ייאוש ושל אכזבה.

זהו הסיפור הארוך של היציאה ממצרים: לפני שתגיעו לכנען יהיה לכם ים סוף לחצות, יהיה את הלב הכבד של פרעה להתעמת איתו, ויהיו הרי הרוע וגבעות הגורל שבמדבר להתמודד עמם. ואפילו כשתגיעו לארץ המובטחת - יש בני ענקים בארץ. מה שיפה זה שיש כמה אנשים שהיו כבר בארץ המובטחת. הם ריגלו שם וקבעו: למרות שיש בני ענקים - עָלֹה נַעֲלֶה וְיָרַשְנוּ אֹתָהּ כִּי יָכוֹל נוּכַל לָהּ!"

 

מרטין לותר קינג 

(ועוד קטעי הגות תמצאו ב"הגדה ישראלית". מומלץ)

 

פרוכת - מרים ארן

 

ואפילו כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו זקנים, כולנו יודעים את התורה - מצוה עלינו לספר ביציאת מצרים.

וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח...

 

נכתב על ידי , 22/4/2005 10:10   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נגב ב-24/4/2005 15:13
 



אגדה יפנית


 

בחמש קם צייד

ויצא את ביתו.

אל היער צעד

ודרך קשתו.

עד הערב סבב,

לא הצליחה דרכו.

גם צמא, גם רעב

אחזו אותו.

סר פנים ונסער

חזר לכפר,

והנה זוג ברבורים

בנהר.

לבנים ויפים,

אוהבים וזקופים,

מיד חץ שלח באחד.

 

שם ראשו על הכר

הצייד שעייף,

וחלום לא מוכר

את שנתו טרף.

נערה מעונה

אל הבית פרצה,

בידה הקטנה

אחזה נוצה.

שתי עיניה יפות,

צופות נוזפות,

כל הלילה

דמעותיה שוטפות.

מה חטא, מה עוון

אהובי הלבן?

מחר

לך ליד הנהר.

 

בחמש קם צייד

ויצא את ביתו,

אל המים צעד

ודרך קשתו.

ברבורה עדינה,

לבן גונה,

ראתה את הצייד בעינה.

היא שלחה מקורה

וקרעה בבשרה,

מולו,

צללה בצילו.

 

כל העולם דממה.

כל העולם שממה.

 

אהוד מנור 1941-2005  

 

 

נכתב על ידי , 12/4/2005 09:05   בקטגוריות Watchers  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-20/4/2005 17:58
 



איפה אנחנו חיים באמת?


מייל שקיבלתי הבוקר (כחלק מרשימת תפוצה נרחבת, אני מניחה), וזו לשון המכתב:

 

איפה אנחנו חיים ?! 

ביום ד' 31.3.05 קיבל השופט צבי גורפינקל את עמדת התביעה וקבע שלטכנאי המזגנים שסירב להזדהות ולעבור ביקורת בכניסתו לבית ספר, לא היה דמיון לערבי והוא לא דיבר במבטא ערבי, ולמאבטח הרוסי שירה באיש המתפרץ לא היתה סיבה לירות בו ולהרגו. לכן שלח כבוד השופט את המאבטח הרוסי האומלל ל-16 (שש עשרה !!!) שנות מאסר בפועל.

אם כך יש לשאול:

1. האם ההוראות למאבטחים (ולמאבטח זה) היו לבדוק רק את אלו הדומים לערבים ומדברים במבטא ערבי???

2. מדוע בודקים את התובעת בכל פעם בכניסתה למרכז קניות? רק מפני שהיא דומה לערביה ומדברת במבטא ערבי???

3.  מדוע בודקים את כבוד השופט ואת בני משפחתו בכל פעם בכניסתם לקולנוע ולתאטרון? רק מפני שהם דומים לערבים ומדברים במבטא ערבי???

4. כבוד השופט קבע גם שלטכנאי המזגנים לא היה תיק כדי לאכסן בו מטען חבלה. אם כך מדוע בכל זאת בודקים את כבוד השופט בכניסתו ללא תיק לקולנוע? האם המושגים "חגורת נפץ", "אקדח" אינם מוכרים ??

5. האם אין בגזר הדין עידוד "לצפצף" על המאבטח ולחדור פנימה למתקן מאובטח?

6. האם יש בארץ הזו נהג אחד שהרג מישהו בגלל טעות בשיקול דעת וקיבל 16 (שש עשרה !!!) שנות מאסר בבית סוהר שורץ עבריינים??  ומה לגבי אלו שנהגו בזלזול בחוק ביודעין והרגו אדם אחד, או יותר??

7. האם הבחור הצעיר שהשתולל על הכביש במורדות הכרמל, במכונית המפוארת של האבא, והרג זוג הורים, האם חטף גם הוא 16 (שש עשרה!!!) שנים בפנים???

8. האם זה מה שיעשה למאבטח עולה מברית המועצות שאולי טעה בשיקול דעת ברגע של התרגשות? האם זה עונשו ועונשם הכבד של אשתו וילדיו האומללים?????? 

יש עוד שאלות למכביר בענין גזר הדין התמוה, ביניהן כמובן השאלה מה היה קורה אלו היה זה מחבל.

להזכיר, המקרה אירע בעת שהאינתיפדה היתה עדיין בשיאה.


 

על אף הלשון המתלהמת מעט והדמוגוגיה הגלויה בטיעונים, יש כאן כמה נקודות למחשבה, כמו למשל השאלה, כמה שנים בפנים (אם בכלל) היה מקבל השומר, לו באמת היה זה מחבל, וההיסוס לעוצרו היה מניב פיגוע מרובה נפגעים בשטח בית-הספר? או השאלה לגבי נהלי פתיחה באש של אנשי אבטחה. האם קיימים כאלה בכלל, מה הם והאם עקב המאבטח אחרי הכללים הנ"ל?

 

הייתי רוצה לשמוע לא רק את דעותיכם (המלומדות) אלא גם כמה עובדות, אם יש מי שיכול בכלל לספקן.

 

נכתב על ידי , 7/4/2005 12:07   בקטגוריות רוית  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג&rsquo;ו כלום ב-11/4/2005 17:06
 



חסד, צדקה וחוטיני


 

להלן רשימה חלקית של שליטי המדינה החדשים:

סמי עופר, נוחי דנקנר ומאיר שמיר - שנרתמו לאחוז באינפוזיית הרווחה והבריאות הלאומית;

שרי אריסון, אילון תירוש, רוני צארום, ניר ברקת, ומיטב בחורנו המצוינים שעשו כמה מיליונים בימי ההיי-טק העליזים – מחנכי דור העתיד;

וארנון מילצ'ן  - שבונה לנו אוניברסיטה ראשונה בגליל.


תני גולדשטיין, מ - Ynet, תוהה האם תרומות העשירים הן "חסד של אמת או ספין תקשורתי". שאלה רטורית. בטח לא צריך לספר לגולדשטיין שמאחורי כל "חסד" של מיליונים עומדים יחצ"ן חרוץ וחברת פרסום, המקבלים סכומים דומים כדי להאדיר את שמו של הנדבן; ושמאחורי אלה עומדים פקידי מס ההכנסה השמחים לזכות את התורם באחוזים שמנים ע"ח חסדיו.


אילון תירוש, הפטרון החינוכי מאור יהודה, אומר: "לאדם הממוצע, יש איזה שהוא סף שהוא יכול לצרוך, מעבר לזה אין חשיבות לכמה כסף עוד יש לך". ואני, שיש לי הרבה פחות מהממוצע של תירוש, הייתי מקצינה ואומרת שיש משהו מאוד לא מוסרי במשכורת שבסופן ששה אפסים הניתנות לעשרות בודדות של בעלי הון, ושכל זמן ש"אדוני ששת האפסים" מזוגלובק, הריבוע הכחול, שטראוס (ועוד ועוד), ממשיכים להעסיק אלפי עובדים בשכר מינימום ובתנאים מחפירים המובילים לנזקקות, חולי ובורות, צדקתם ונדיבותם הן, בעיני, לא יותר מחוטיני סקסי לכיסוי התחת.


כלכלני ישראל מריעים לנדבנים שבלעדי תרומותיהם, כך הם אומרים, היו מתים כאן רבבות - מוות פיזי ונפשי. דן מרגלית, פרשנינו לענייני שררה בחדשות 10, גורס שזו תופעה חיובית וקיימת בכל העולם המערבי.

מה שמרגלית לא מספר לנו זה שבעולם המערבי, הנגוע גם הוא במחלת הגלובליזציה שמחרבנת על כל מי שאינו מחזיק מטוס פרטי בחצר האחורית של טירתו, מרבית האזרחים עדיין מתפרנסים בכבוד, בריאותם אינה תלויה בטוב ליבו של גביר העיירה, וחינוך אינה מילה נרדפת להבטחת מעמדם של בני האלפיון העליון.

המידע שמשמיטים פרשנינו הכלכליים זו עובדה אחת פשוטה: ישראל מתרחקת והולכת מהעולם המערבי הנאור, וזה שמובילנו בנחישות ואטימות אל פי התהום, הוא זה שפרץ השבוע בגלוי את הגבולות העדינים שבין פוליטיקה להון, והפקיר את נכסי המדינה ועתידה בידי חבריו העשירים. ואלה, יירצו - יחיוה, לא יירצו - ימיתוה.


ושלוש פעמים כיפק-הי לביבי מלכנו, ולתפארת מדינת ישראל!

 

 

נכתב על ידי , 2/4/2005 20:02   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג&rsquo;ו כלום ב-6/4/2005 23:12
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)