לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2004    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2004

ציטוטי דו"חות


 



 



 



  • נציבת פניות הציבור של משרד הבריאות: "יותר ויותר בולטת המצוקה של הפרט ואי יכולתם של התושבים לממש את זכותם לתרופות ושירותי רפואה."  

 



  • מחקר של 'מכון טאוב' מתריע מפני המשך מדיניות הקיצוצים בתקציבי הרווחה: "150 אלף ילדים בישראל נתונים בסכנה ישירה ומיידית לחייהם, לשלומם ולגופם."  

 



  • ולסיום - רק שלא תצאו לי פסימיים, חלילה - מסתבר שיש למדינת ישראל 150 מיליון ש"ח ברזרוות. יש!!!

 

 

נכתב על ידי , 30/6/2004 19:16   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-4/7/2004 22:43
 



אמצע-התמוז


 

עצוב למות באמצע התמוז

דגלי-הקיץ נשאים אל על

בראש התורן תור הומה ולא יחדל

ועל קֵיצך ועל קצירך הידד נפל

 

עצוב למות באמצע התמוז

דווקא כשהאפרסקים בשפע

וכל הפרי דווקא צוחק בסל

ועל קיצך ועל קצירך הידד נפל

 

עצוב למות באמצע התמוז

אבל באמצע התמוז אמות

אל בוסתני-הפרי שהתיתמו

הידד אַחַר הידד נפֹל יפול

ועל קיצך - ועל קצירך - ועל הכל -

 

עצוב למות באמצע התמוז 




נעמי שמר 1930-2004

נכתב על ידי , 26/6/2004 09:56   בקטגוריות Watchers  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג&rsquo;ואב ב-26/6/2004 12:41
 



חלון לים התיכון


 

יש פוסטים שלא באים לי בקלות. לא מפני שאיני מצליחה לנסח רעיון ולהופכו למילים, אלא מפני שיש רגעים שבהם נאספים הפרטים הקטנים לתמונה רחבה. ופתאום הכל מתבהר.

רק העיוות והרוע עוד לא נתפסים.








כבר יותר משבוע שאני קוראת כל מילה על פרשת 'שרון-מזוז-ארבל' והשלכותיה, וככל שני קוראת יותר כך הופכים המאמרים המלומדים לגבב משפטים אבסורדים וחסרי משמעות. 

 

רשימת הבכירים המושחתים, שגרפו לכיסם ממון לא להם וטובות הנאה, הולכת ומתארכת. שורת ה"אפלים", המכתיבים את רצונם בכוח הונם, שנאגר במרמה, הולכת ומשתלטת. ומאחור מחרים ועונים אמן עושי דברם - הפרקליטות, המשטרה, הרבנים והגנרלים.

 

ומה כבר יש לכתוב על עוד פצצת סרחון במקום שאינך יכול להצביע בו על אישיות ציבורית אחת ולומר בביטחון "יש צדיק אחד בסדום"?

ואיזה טעם יש לבחון האם מן הראוי לתת לשרון רשת הגנה, או שהמצב מחייב הקדמת בחירות, אם את תוצאותיהן ממילא לא יקבעו הבוחרים?

ולמי יועילו ויכוחים ודיונים על צדק חברתי, כשכל מי שאינו בעל שררה ויכולת לשלם ליחצ"נים הפך לשוליים לא רלוונטיים, ואת מי שנמצא בצד החלש אין צורך לתקצב?

ומה משנה מי אמר למי (ומי האזין למה), כשהדג השמן, זה שנקרא "מוסדות המדינה", מצחין מראשו עד קצה זנבו, וכל תנועה קלה בסנפיריו מאיימת להטביענו בעוד מערבולת מזוהמת?





הגיע הרגע לשחוט את הפרה הקדושה (עם העדר) ולומר בקול: מדינת ישראל נשלטת בידי כנופיות רחוב אלימות.

 

הריקבון פושט בכל, וגובהם של העשבים השוטים, שהשתלטו על כל חלקה טובה, מסתיר מעינינו את האמת הפשוטה: 

במלחמת הכנופיות הזאת, שאינה מלחמתנו, אנו עלולים לאבד את ביתנו. 

את מאבקי השליטה של העריצים, ואת תאוותם חסרת הרסן לשטחים ואדמות, אנחנו, דגי הרקק, משלמים - פרוטקשיין ל"בוס" צמא-דם שיגן עלינו מנקמת הכנופיה השניה (זו ששוכנענו שהיא אלימה ומסוכנת יותר). 

וכולנו - משמאל, ימין ומרכז, אשכנזים ומזרחיים, דתיים וחילוניים - נאחזים כאספסוף נבער בסיסמאות זולות של "עם אחד" ו"שלום ובטחון", ובשמן אנחנו שולחים את בנינו למות על מזבחו של אֵל מגלומן ורקוב ועדר כבשיו, שגילו לחופי המזרח התיכון עוד פיסת נדל"ן להעשיר בה את נכסיהם ולמלא כרסם.





ואולי מהכאוס הזה יקום כאן דור חדש. ואולי זה הסוף.  

 

 

(ותודה לאולמפיה על התמונה וההשראה לכותרת)

 

 

נכתב על ידי , 21/6/2004 10:02   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של grey ב-25/6/2004 22:03
 



טעות לעולם חוזרת


מה אני אגיד לכם, יותר מהזיכוי הצפוי של שרון ובניו, יותר מהדריסה למוות של אזרח תמים על ידי רכב משטרתי במרדף, יותר מהקריאה בארצות הברית, למנוע בכל מחיר את בחירתו החוזרת של בוש, יותר מכל זה, הסעיר היום את רובנו, דרי הביצה הנאורים, סרגל הניווט של נענע, שפלש וטרד את שלוותנו הקיברנטית.


הזעקה שקמה בקרב הבלוגרים של ישרא, נדמית, במבט ראשון (וגם שני), מגוחכת משהו. על מה הזעקה? על סרגל הניווט הירוק והמטופש ההוא? סך הכל לא כזה אסון. אוקיי, ירוק. ירוק זה לא שוס גדול, אבל מלבד הצבע, אין שם שומדבר ממריד באמת. מעוצב סטנדרטי, בלי יציאות קיצוניות במיוחד ומהר מאד העין מתרגלת לראות אותו. אז על מה כל הרעש?

הרעש, כך נדמה לי, הוא תוצאה של הפתעה. לא כולם אוהבים הפתעות ובטח שלא כשהפתעות האלה קורות לך בתוך הבית, בתוך החדר האינטימי שלך, בתוך הבלוג שלך.

 

נענע, ויריב יחד איתם (אבל את יריב קצת קשה לי להאשים בכל הסיפור המבולבל והמטופש הזה), התנהגו כאילו לא למדו דבר מהפיאסקו של מעבר IOL ז"ל, לחסותה של וואלה, לפני שלוש או ארבע שנים. (שמישהו יזכיר לי תאריך מדוייק בבקשה).

וואלה, שקנתה בזמנו את IOL על קרבה ועל כרעיה, נכשלה בהבנת המורכבות והדינמיקה של קהילה וירטואלית וכפתה על מערך הקהילות המסועף והמגובש של IOL, מעבר נוקשה, עם שוליים משוננים להחריד, אל הפורמט והניהול של קהילות וואלה דאז. התמורה הזאת, שלא לקחה בחשבון את האיבה המושרשת בין הקהילות של IOL לאלו של וואלה או את השוני המהותי באופי הניהול ובממשק בין שני האתרים, איבדה ברגע, את אמונם של אלפי גולשים. פורומים שלמים, סירבו לקבל עליהם את "רוע הגזירה" ונדדו אל מארחים נוחים ומסבירי פנים יותר, כמו אורט ותפוז, שנבנה, בין השאר, מהפיאסקו ההוא.

וואלה התייחסה אז, אל קהילות IOL כחלק מהרכישה שלה וכחלק מהחבילה, שאפה להטמיע את הקהילות האלו לתוכה, במהירות האפשרית, רק שאי שם בדרך, שכחו בוואלה, שקהילות מורכבות מבני אדם ובני אדם, לא תמיד אוהבים הפתעות ואף פעם לא אוהבים, שבאים וכופים עליהם חוקים חדשים, בתוך מה, שהם רואים, כטריטוריה הביתית שלהם.

אפשר להתווכח, האם וואלה שילמה ביוקר על הטעות שעשתה אז או לא. מי שרוצה, מוזמן לפתוח את הוויכוח הזה מחדש, בתגובות שבסוף הפוסט, אבל וואלה ו-IOL, אינן הנושא פה, אלא נענע וישראבלוג.

הקוראים שלנו פה, מספיק אינטליגנטים, כדי שלא אצטרך למנות עכשיו את כל נקודות ההשקה וההשוואה בין פרשת וואלה-יואל, לבין ההתרחשויות של היום בין נענע לבין הקהילה החזקה והחרדה מאד לפרטיותה, של ישראבלוג.

 

נענע אמנם לא רכשה את ישרא, אלא רק לקחה חסות על האתר, שנשאר עצמאי במידה מסויימת (עדיין לא ברור לי מה הם בדיוק תנאי ההסכם בין יריב לנטוויז'ן ולכן לא אכנס לזה כרגע), אולם הצורך, לממש את האופציות של החסות הזאת ומייד, מזכיר קצת התלהבות של ילד קטן וחסר הבנה, ממערכת הקולנוע הביתי החדשה, של אמא ואבא. (בטח רק של אבא, אבל תעזבו...)

קשה לי לומר שהופתעתי, מחוסר ההבנה ומדריסת הרגל הגסה שהתעקשו הפרוייקטורים של נענע להציג בהזדמנות הראשונה שנפלה לידיהם, אבל זה לא מה שימנע ממני לבקר ולשאול, בסוג מסויים של עצב, איך זה שאף אחד לא לומד כלום, אף פעם??!

 

שי מגל, מנהל הפרוייקטים של נענע, היה שם, אם אני לא טועה, כשוואלה עשו את הטעות שלהם עם קהילות IOL. אני תוהה, איך לא השכיל להבין באיזו עדינות יצטרך להדחק אל תוך המסגרת הקיימת של קהילת ישראבלוג.

איך לא קלט, שיהיה עליו לטפטף בין הסדקים במשך חודשים, לסתום פרצות, לשפר ולשפץ ולהקל את החיים על הבלוגרים, להוסיף ולתת ולשמן, גם ובעיקר, עבור המנויים הלא משלמים, לפני שיוכל להרשות לעצמו לפרוש את נענע לרוחב המסך של מקומות כל כך קטנים ופרטיים כמו יומנים אישיים מקוונים.

איך לא ראה, שההתפרשות וההתמרחות המיידית, כפי שנעשתה היום, היא בגדר טביעת סימן וחותם בתוך חלקת האלוהים הקטנה של אלפי בני אדם, ולא סתם הצבת סרגל ניווט באתרי אינטרנט אישיים.

ואולי, רק אולי, אני משתלחת פה באדם הלא נכון, וההחלטות נפלו במקומות אחרים לגמרי מחדרו של מנהל הפרוייקטים בנענע.

 

הסרת הסרגל מן הבלוגים של מנויי פרו, היא צעד נבון שנעשה במהירות ראויה לשבח ומעיד על הבנה, גם אם מאוחרת, של מהות הטעות ,אבל אם תשאלו אותי, (ואף אחד לא שאל אותי), עד שלא יוסר הסרגל מכל הבלוגים בישראבלוג, לפחות לעת עתה, תישאר מידה של עוינות וחוסר אמון, בין הבלוגרים של ישרא לבין אנשי נענע, ובצדק, כי מי משאיר עיגולים גדולים בשדות, יכול להיות רק חייזר, או שרלטן, ואף אחד לא רוצה להכניס הביתה, לא את זה ולא את זה.


סימנים של חוסר אמון, למשל?

נכתב על ידי , 13/6/2004 21:09   בקטגוריות רוית  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תמיר ב-20/6/2004 13:31
 



חוסמים ובוכים


 


פוסט אורח נכתב ע"י הבורגני


בשבוע שעבר חזרתי משרות מילואים – תעסוקה מבצעית באזור שבי-שומרון.
משימות הפלוגה שלי היו סך הכל לא מסובכות – סיורים, תצפיות, כוח כוננות, והעיקר – מחסום.
המחסום ממוקם על כביש בו נעים מדי יום רכבים יהודיים בודדים ומאות רבות של רכבים פלשתינאים.
מטרת המחסום לחלוטין לא ברורה. המטרה המוצהרת של המחסום היא הכתר/סגר שהוטל על העיר שכם. המטרה בפועל היא ככל הנראה פשוטה יותר – הצקה והטרדה של תושבי שכם והסביבה, או כמו שמתארים זו במכבסת המילים הצה"לית – הפעלת לחץ על המקומיים.
מאחר ואנחנו חיילי מילואים המגדילים קצת את הראש (מנסים, לפחות), הפעלנו שיקול דעת במעבר במחסום. לא כל זקן שחסר לו אישור מעבר הוא פצצה מתקתקת, ולא כל מסכן שמנהלת התאום והקישור התירה לו לעבור במחסומים עד 17:00 יגורש אם יגיע ב – 17:30.
לצערנו, בשגרה לא יושבים מילואימניקים באזור הזה אלא גדוד סדיר, וממה שהבנו הגישה שלהם לאוכלוסייה המקומית לא ממש גמישה. הפלשתינאים סבלו לא מעט לפני הגעתנו, וככל הנראה ממשיכים כך גם עכשיו, מאחר ואותו גדוד סדיר חזר ותפס את הגזרה אחרינו.

החיכוך העיקרי שלנו במהלך שירות המילואים היה דווקא עם המתנחלים. בעיקר אלו מההתנחלות "חומש". מדי פעם היו מגיעים רכבים במהירות גבוהה, לא מאטים בהגיעם למחסום ומצפים לעבור, כאילו הם על האוטובאן בגרמניה. מה לעשות, כשרכב עוקף את התור, מתקרב אליך במהירות ולא מאט, החבר'ה שלנו עשו את הדבר המתבקש - דרכו את הנשק וכיוונו לעבר הנהג. התוצאה: חריקת בלמים ומתנחל אחוז אמוק עם קצף על השפתיים יוצא ומתחיל לצרוח שזו הארץ שלו והוא יכול לנסוע איך שהוא רוצה, ומי אנחנו בכלל שנרים נשק לכיוונו...
בכמה מקרים זה היה די קרוב לאלימות פיזית.
אני התנחמתי בעובדה ש"חומש" היא אחת מ – 4 ההתנחלויות ביהודה ושומרון המועדות לפינוי על פי תכנית ההתנתקות של שרון, וברגע שיחל הפינוי היא תהיה מהראשונות להעלם מהמפה.

מתעסוקה מבצעית אחת לשנייה אני מזדהה פחות ופחות עם המטרות והמשימות שצה"ל מציב בפנינו. במשך השרות הצבאי, ובתוספת 9 שנים של שרות מילואים, מכינים אותנו – חיילי החי"ר - למלחמה, מאמנים למתווה מסוים של פעולה וללחימה מול כוחות אויב, כאשר המטרות ברורות, המשימות מוגדרות היטב, והחייל יודע מי עומד מולו, מי הוא אויב ומי הוא אזרח.
בתעסוקות המבצעיות בשטחים הכל הולך ומיטשטש. פעילות בתוך אוכלוסייה אזרחית, מהותה העיקרית היא שיטור ואבטחה, ולרוב החיילים לא ברורות בכלל המטרה, המשימה או אפילו הוראות הפתיחה באש. מצב לא בריא לחלוטין לאף חייל.
ספק נוסף וקשה שעומד בפנינו, וחמור פי כמה למשרתים ברצועת עזה, הוא סיכון חיינו בהגנה על יישובים שברור לכולם שפינויים הוא עניין של זמן (ואף מגובה בהחלטת ממשלה מהימים האחרונים).






הבאתי כדוגמה את התנחלות "חומש", שעתידה להיות מפונה, אך הדילמה של חיילים הנמצאים עכשיו בנצרים, גוש קטיף, כפר דרום ושאר התנחלויות רצועת עזה קשה הרבה יותר – אם התנחלויות אלו יפונו למה להישאר שם? מדוע להמתין עד סוף 2005 ולא לפנות אותן ברגע שנתקבלה ההחלטה? איזה צידוק יכול מפקד לתת לחייליו על חשיבות המשימה שלפניהם כשהם צריכים לסכן את חייהם בהגנה על יישוב שפינויו הוא רק עניין של זמן?

בינתיים, עד סוף 2004, אין תכניות לשירות מילואים נוסף...


 

 

נכתב על ידי , 10/6/2004 15:22   בקטגוריות Watchers  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הבורגני ב-14/6/2004 10:07
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)