לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2005    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2005

גלות שלישית


 

עַל נַהֲרוֹת ציון שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת חופי עזה *

עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ

כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר פלשתים

אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְיָ עַל אַדְמַת נֵכָר

אִם אֶשְׁכָּחֵךְ גוש קטיף תִּשְׁכַּח יְמִינִי

תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת צומת כיסופים עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי

זְכֹר יְיָ לִבְנֵי ישראל אֵת יוֹם עזה הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ

בַּת  ציון הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ

אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע

 

 

* "אני קורא למעמד של כניעה במוצאי צום תשעה באב: לקיים בגוש קטיף טקס קורע לב של "קריעה" המונית, לצעוד עקב בצד אגודל לגלות ולהשאיר מאחור אדמה חרוכה." (הרב ישראל רוזן) 

 

נכתב על ידי , 27/7/2005 21:07   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-1/8/2005 09:57
 



על גג דוד שמש ואנטנות


 

"רמת אביב סוערת: מוזיאון ארץ ישראל, שצמוד לשכונה השלווה, החליט להקים בשטחו עוד סוללה של אנטנות סלולאריות".

 

סערה בכוס מים? אל תהיו בטוחים.

החבר'ה מרמת אביב יודעים להרים הפקה לא פחות רצינית ממתנחלי עזה, כשהם רוצים. ושזה נוגע לאיכות חייהם, הם רוצים!

 

אפשר להבין אותם. האנטנות הסלולאריות הן מפגע סביבתי-בריאותי שמידת נזקיו עדיין לא ברורה מספיק.

אפשר גם לא להבין, כי הם צפונים מפונקים שמוכנים להיהרג על איכות חייהם, ובו בזמן להרוג אחרים בלי להניד עפעף.

 

תשאלו את יונה אליאן (ממנהיגות המאבק) כמה טלפונים סלולאריים אוחזים בני משפחתה?

ההימור (הלא פרוע) שלי הוא שמשפחה ממוצעת ברמת אביב, מחזיקה בשלושה סלולאריים  לפחות (אבא, אמא וכל ילד מגיל 7 ומעלה).

עכשיו תשאלו את יונה וששי האם הם מוכנים לוותר על אחד מה סלולאריים שממלאים את שכונתם בצלילי רינגטונים קלאסיים שלווים?

זה לא! יש גבול. אף אחד לא ייקח מצפונבוני את סמלי הסטאטוס. בלעדיו מה הוא?

 

אליאן ותושבי רמת אביב הנאבקים באנטנות הם פרצופה המכוער של תרבות המערב. זו הדורשת איכות מדור שלישי, אך תאבק על זכותה לא לשלם את המחיר. 

אליאן יכלה לפנות לתושבי שכונתה ולבקש מהם לוותר מנעמי הדור השלישי - המצריכים תוספת ניכרת של אנטנות - למען בריאותם ובריאות ילדיהם. אבל אליאן "לא יכולה להילחם את המלחמה של כולם". אין לה זמן! בין עשרות טלפונים סלולאריים, ארגון הפגנה וביפרים לעיתונאים, לא נשאר לה אפילו רגע אחד לשבת ולחשוב שאת מחיר הפונקציות הנוספות בסלולארי החדיש שלה - שבלעדיהן לא תוכל לתעד, לביים ולדווח און-ליין על עוולות מוזיאון ארץ-ישראל - ישלמו במקומה ילדי שכונות מצוקה. שכונות בהן אין מוזיאונים, אין בריכה לימודית, אין "המון פעילויות לילדים", אין חברים בברנז'ה, אבל יש המון אנטנות שמספקות זמן אוויר נקי לתושבי רמת אביב.  

 

 

נכתב על ידי , 11/7/2005 19:44   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג&rsquo;ו כלום ב-25/7/2005 21:32
 



מלא זמן


מלא זמן, נכון? מלא זמן לא כתבנו. מלא זמן לא התייחסנו כמעט לכלום ומלא – מלאן – דברים קרו וקורים כל הזמן מסביב. אפשר להגיד שנרדמנו בשמירה. אפשר גם להגיד שמלחמת ההשרדות תפסה אותנו בגרוגרת והתחילה לנער. אפילו מהצד שלי המרוח, לכאורה, בשכבה עבה של חמאה, המציאות עושה קולות של תחזיקו אותי או שאנ'לויודעת מה אנ'יעשה.

 

שיהיה לכם יום כתום

ובעוד אנחנו עסוקות במלחמות הפרטיות שלנו, המדינה הזאת מתהפכת על הראש ומתגלגלת משמאל לימין כמו כלבלב מוכה שחין. מיום ליום יש לי יותר צמתים כתומים מול העיניים ומיום ליום אני מעריכה יותר ויותר את המהלכים הגאוניים שעושים מתנגדי ההתנתקות. הם יודעים להתנהל מול התקשורת ומול הציבור ומול הממשל. הם מכירים את המאטריה מכל הכיוונים ומבינים איך לבצע את המניפולציות שלהם הכי טוב שאפשר. אפילו הסרט הכחול שמתנוסס על אנטנת הרכב שלי (ועוד לא נתלש או הושחת), הוא תוצאה של המניפולציות שלהם.

 

בצומת מסובים, שם אני עוברת כל בוקר, כבר הפסיקו לנסות ולנקות את כל הכתום שמשאירים שם ילדים חדורי מוטיבציה מידי יום. עד לפני שבוע – היה מי שניקה את הצומת כל לילה והוריד את כל הזבל מהעמודים ומהגשר שמעל. הכתומים היו משאירים שלטי "יהודי לא מגרש יהודי" מתוחים בין עמודי הרמזורים ובכל ערב היה מי שהוריד אותם ופינה את השטח. אז הם החליפו טקטיקה והפסיקו לתלות שלטים. עכשיו הם פשוט מותחים יריעה כתומה רחבה, במקום שבו מתחו פעם פלריג מודפס. ממילא כולם יודעים מה יש להם לומר, אז למה לבזבז כסף ואנרגיה על להדפיס ולצעוק? מספיק למתוח פלסטיק כתום – והקהל השבוי של הפקק כבר יודע מה רצית לומר.

 

רכבות דוהרות בין שתי עינייך

איכשהו יצא, שעל תאונת הרכבת של שישי אחר הצהריים לא שמעתי עד שבת בערב. על הילד שנדרס בבנימינה – דווקא כן שמעתי. גם על הילדים שהורעלו מעודף כלור בבריכת הקייטנה שלהם. גם על הילדה שנדרסה ע"י רכב שעקף את הרכב שעצר לה במעבר החציה.

 

יש לי הרגשה, שלו היו ארגוני הטרור וחזיתות הסירוב למיניהם טיפה יותר יצירתיים וטיפה פחות מקובעים על רעיון השאהיד העולה בסערה השמימה, יכולים היו ליצור פה נזק גדול בהרבה מכל סדרת פיגועים יזומה, רק ע"י שימוש בטימטום הפרטי שלנו, כישות מדינית, אזרחית, כלכלית וכבני אדם פרטיים. הרי בכל יום אנחנו מייצרים פה רעיון חדש לפיגוע המוני – שאיכשהו פשוט לא חודר אל גולגלותיהם העבות של הקנאים המתאבדים מהצד השני.

 

ורכבות שכבר לא דוהרות בקינגס קרוס

דיברתי אתמול עם דודתי החיה מעבר ל"תעלה". לפני יותר מעשרים שנה היא נשרכה לאי הבריטי אחרי בחיר ליבה ומאז היא חיה שם. חולמת על פה – ומתקיימת שם.

שנים היא כבר ממלמלת בזעם על הגישה הבריטית הקרה והמנוכרת לנושא הסכסוך הישראלי הערבי. שנים היא מייחלת לרגע שבו יחושו על בשרם מה זה אומר לחיות בחרדה מתמידה, להאזין לרדיו כדי לא לפספס ידיעה על פיגוע או קטסטרופה אחרת. מסננת מזויות הפה – לו רק ידעו איך זה שפתאום הטלפון שלך מתחיל לצלצל כמו משוגע ורק ככה את מגלה שמישהו פוצץ עוד אוטובוס והרג עוד עשרים איש וכל מה שנשאר לך זה להגיד לכולם – ברוך השם, אני בסדר....

 

עכשיו הם למדו – היא אומרת. עכשיו הם יודעים מה זה. אולי זה ישנה קצת את הגישה המתנשאת והמנותקת שלהם. אבל הפלא ופלא – לא רק שהבריטים האלה שומרים על קור רוח לא אנושי כמעט, הם גם ממשיכים להאשים את "הסכסוך במזרח התיכון" בכל מה שקורה להם.

אותה זה מרגיז כל זה ולי – זה רק גורם לחשוב, שאולי הם בכל זאת צודקים ומה שבטוח הוא – שיש לנו מה ללמוד מהתקשורת הבריטית, על העברת מידע אחראית ובכלל על אחריות ציבורית של כלי התקשורת.

 

ואם כבר בתקשורת עסקינן

אז כמה מילים על ערוץ 10: ימותו הקנאים וכל המבקרים גם יחד, ערוץ 10 מציב את האלטרנטיבה הכי טריה, אינטליגנטית ומבדרת בתחום שידורי האקטואליה של הטלוויזיה בארץ.

אברי גלעד ולינוי בר גפן (ולא שום שילוב אחר הכולל אחד משניהם עם חלופות עלובות) – הם הצוות המנצח של תכניות הבוקר ומאז עלו לאוויר, הטלוויזיה שלי לא מכירה אופציה אחרת בשעות הבוקר.

על לונדון וקירשנבאום אין מה להרחיב אני חושבת. הצמד המטורלל הזה מרשה לעצמו הכל ועושה את זה בדרך הכי אינטליגנטית שאפשר – בלי לוותר על החופש להרגיש חופשיים לגמרי בתוך הטריטוריה שלהם וחדשות 10 עם יעקב אילון ומיקי חיימוביץ' לוקחים בהליכה את גדי ויונית מהצד השני, עם או בלי דני רופ.

יש גם את רינו צרור, עמנואל רוזן וגיא זהר, אבל הם שוליים. תוספות חביבות למנות העיקריות שמשאירות את הטלוויזיה שלי מקובעת על ערוץ 10, אף על פי ולמרות כל האודטות שעמדו עלינו לכלותנו.

 

שבוע שקט שיהיה. אני חוזרת לעבוד.

 



נכתב על ידי , 10/7/2005 15:39   בקטגוריות רוית  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עמוס, נביא בחופש ב-19/7/2005 01:21
 





כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)