לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2004

חיים קלים


 

תהייתו התמימה (כן, בטח!) של השר אורלב - "האם צה"ל עושה לעצמו חיים קלים מול ירי הפצמ"רים כדי שיימשך הלחץ על המתנחלים לקראת ביצוע ההתנתקות?" - מעלה שאלה דומה: האם יתכן שמשרד הרווחה, עליו מופקד אורל(גויים)ב, עושה לעצמו חיים קלים מול זעקת הנזקקים, כדי שיימשך לחץ האוצר על המובטלים, הקשישים והעניים לקראת ביצוע התנתקות הממשלה מאזרחיה?

 

 

נכתב על ידי , 26/9/2004 12:26   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ק&quot;ב ב-30/9/2004 20:33
 



עם אקדח מים מול טנקים


 


רבות נכתב על ויקי כנפו בימים האחרונים. קראתי מילים קשות ומילים שחיממו את ליבי.


יש לי אמפטיה גדולה למצוקתה של כנפו, האדם והאישה, ויש בי גם הרבה כעס על התנהלותה השגויה.


 


מאבקה של כנפו היה מאבק אותנטי ופורץ דרך – אישה לא ידועה, מאי-שם נשכח, קמה וצועדת לומר את דברה. הערכתי אותה על אומץ ליבה, על הכריזמה, על האמירה המחוספסת והכנה. ויחד עם זאת, כבר אז, בראשית צעדתה, טענתי שכנפו טועה כשהיא רותמת למאבק, בשמה, את המשפחות החד-הוריות.   


 


המדינה אומנם אינה מבחינה בין גרוש/ה, אלמנ/ה ומי שילדה לבד מתוך בחירה – כולם מוכרים (ובעיקר מוכרות) כמשפחות כחד-הוריות. אבל, לתפיסתי, אישה (או גבר) שהביאו צאצאים לעולם במסגרת זוגית, ושלילדיהם יש יותר מהורה אחד, אינם יכולים להיכלל בקטגורית החד-הוריים.


איני באה לטעון שבחירתה של כנפו הייתה קלה יותר, אלא שספק אם כנפו, שלא הקימה משפחה חד-הורית מבחירה, יכלה מלכתחילה להיות נציגתן של משפחות חד-הוריות, שבעיותיהן אינן קשורות בהכרח למצוקה כלכלית או תעסוקתית, ושחלקן כלל לא רצו או ראו בה את נציגתן.


 


כנפו, שצעדה לירושלים מביתה שבמצפה רמון, עשתה זאת בשביל הלחם. האבטלה של כנפו היא אבטלה הסוחפת את כל מי שעומד בדרכה. זו אבטלה שאינה מפלה בין נשואה לרווקה, צעירה למבוגרת, חד-הורית לזוג הורים. כנפו היא נציגתם המובהקת של המובטלים שנתניהו רוצה "לחנך מחדש", ושל אלה שמשרדי האוצר, הרווחה ועושי דברם פותרים ב"פרזיטים, לכו לעבוד!", תוך הסתרת האמת העגומה: באזורים מסוימים במדינה הדפוקה הזאת אין אפשרויות תעסוקה כבר שנים.


 


כנפו צריכה הייתה להיות פה לשכניה, לתושבי דרום הארץ מוכה האבטלה, ומסיבה לא ברורה התנערה מהם ומהאפשרות להצטרף למאבק משותף.


במאמר ב"הארץ", לפני מספר שבועות, אומרת כנפו: "אני לא הבטחתי לאף אחד כלום, אני לא הבטחתי להציל את המדינה לבד. מהפכות לא קורות מבן אדם אחד. אף אחד לא יכול לשפוט אותי עד שהוא לא יהיה במקום שלי. הלחצים - אני עמדתי עם אקדח מים מול טנקים."


 


במבט לאחור נדמה שלכנפו לא היו יומרות לייצג אף אחד מלבד את עצמה ואת משפחתה. וזה לגיטימי. רק שכאדם בודד לא היה לה סיכוי, ובכישלונה הצליחה כנפו במה שלא הצליחה בעלייתה - לגרור איתה למטה את  המשפחות החד-הוריות.   


 


 

נכתב על ידי , 18/9/2004 15:13   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-24/9/2004 11:34
 



תכלה שנה


 


כשתוואי הגדר מקרטע באלכסונים חסרי פשר, ורה"מ מכריז: "אנחנו מעצבים מחדש את עתידה של המדינה", אין מנוס מהמחשבה האם זוהי באמת המציאות שלנו , או שמא, כמו בסיפורו של קורט וונוגוט, על החומה הסינית, המציאות היא רק עבר בדיוני שיש לתת לו הסבר עתידי-הגיוני.






המדינה מחולקת ולא מהיום. בתהליך זוחל - לו נתנו יד כל ממשלות ישראל מאז 67 - קיבלנו שתי גדות לירדן וביניהן שתי מדינות לשני עמים: מצידה האחד, ישראל המדממת ודוממת תחת נטל היומיום; ומצידה האחר, יהודה האטומה יותר משרי הממשלה למצוקה של רבים מאלו הנקראים בפיהם "אחיינו".


 


שום טריקים ומשאלי עם לא ישנו את המצב, ואין קוסם כלכלי שיושיענו. יש לנו הזדמנות אחת ואחרונה - הליכה לבחירות - הכרעה דמוקרטית.


בחירות כלליות בפרק הזמן הקצר ביותר שמאפשר החוק; בחירות בהן יוצגו העמדות באופן ישר וישיר - בלי כפלי משמעויות, מצמוצים ואחיזת עיניים; בחירות בהן יצביעו מחדש על סדרי העדיפויות הלאומיים ותאריכי יעד ברורים ליציאה מסודרת מהשטחים; בחירות שמשמעותן כי צה"ל והמשטרה לא ילחמו באזרחים – מי שיקבל את הכרעת הרוב ויצא, יקבל את המגיע לו, ומי שיישאר שם, יתנתק מהמדינה ויתמודד בעצמו.


שרון, שמכר את גורלנו למיעוט מתלהם ופיצל את החברה לאלפי רסיסים קטנים, יכול היום לבחור האם להירשם בספרי ההיסטוריה כמנהיג חבורת-הזבל שהובילה לחורבן השלישי, או למנהיגו של העם כולו.


לא מגיע לשרון הצ'אנס הזה (ובינינו, אין לי בו טיפת אמון), אבל הוא היחיד שיכול להוביל כרגע את המהלך.


במתכונתה הנוכחית - ללא הכרעה, כשרבים ממנגנוניה חדלו לתפקד (וזה שעדיין יש משרדי רווחה, חינוך, משטרה וכו', אין משמעותו שאלו גופים חיים), וכש"עיצוב העתיד" נראה עגום כעברנו התנ"כי - לא תתקיים מדינת ישראל לאורך זמן.


האלטרנטיבה האחרת היא לחפש בית חדש ולהתחיל בספירה לאחור. 






סיסמאות האחדות המזויפות עם הימין הקיצוני, וגילויי האמפטיה החלמאית של השמאל הרופס הובילונו לתהום. ואני, את מעט האמפטיה והאנרגיה שעוד נותרו לי מעדיפה לשמור לחלשים, לילדים ולקשישים, ולא למפונ(ק)י חבל עזה והשטחים, הבטוחים כי רוב נקנה ברובים. 


ואם הייתה בי אי פעם אכפתיות (ואני די בטוחה שהייתה), גם היא נכתשה עד דק. היום נשארה רק הדאגה לבריאותם, אושרם ושלמוּתם של יקיריי - בתי, משפחתי וחבריי.  






וכשכותרות העיתונים מספרות על מלחמת אזרחים, ובאור הניצת בעיניי המתנחלים למשמע המשפט "מלחמה על הבית" אפשר להאיר את רמת גן, נותר רק לייחל לשנה רגועה ולגשם בעיתו.


יותר מזה, אנחנו באמת לא צריכים.


  



שנת תקוה, יקרים


 

 

נכתב על ידי , 13/9/2004 15:46   בקטגוריות Watchers  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-18/9/2004 12:20
 



אי-גיון נוסח שינוי


 

שר הפנים, פורז, לא מתעסק בקטנות. עובדי הרשויות המקומיות יכולים, מצידו, לקבל את שכרם כבר מחר, אם רק יוותרו על פיצויי הלנת השכר המגיעים להם עפ"י חוק.

 

התירוץ הנאור: "פיצויים על הלנת שכר מתאימים לשוק הפרטי, אך לא לרשויות מקומיות הנתמכות בידי המדינה."

 

והנה הצעת פשרה: מכיוון שגם חברי הכנסת והשרים מקבלים את משכורתם מהמדינה, למה שלא ינסו קודם את חוק פורז על עצמם?

בשלב ראשון יעוכב שכרם לתקופה קצרה (5-6 חודשים מקסימום), ואחר כך נחליט איפה עובר הקו הדק בין היגיון, הגינות ופופוליזם.





ומה טוב יותר מלקנח ברעב? "זו דממגוגיה, אין בישראל אנשים רעבים" - טען השר פורז בישיבת הממשלה. 

 

 

נכתב על ידי , 11/9/2004 23:50   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הבורגני ב-13/9/2004 15:26
 



בשביל הכבוד


 


ל- 150,000 משפחות אין כסף לארוחת חג - זעקה הכותרת לרגע, לפני שפינתה מקומה לחדשות טריות ממנה.


עפ"י עמותת "לתת" חיות בישראל מעל 300,000 משפחות מתחת לקו העוני. בחישוב פשוט מדובר בקרוב למיליון בני אדם. כשישית מהאוכלוסייה.


העוני בישראל חצה את גבולות המובטלים מאונס או מרצון, ופלש לבתי אנשים עובדים, שאינם מצליחים להרים את ראשם מעל המים העכורים.


"בישראל, לצערנו, עבודה אינה מצילה מעוני. יותר ויותר נפשות עניות חיות במשפחות בהן יש שכיר אחד שיוצא לעבודה. כיום כמחצית מהעוני קיים במשפחות בהן יש עבודה ולא בסרבנות עבודה", אמר פרופ' זוסמן בכנס שדן במדיניות החברתית- כלכלית של ממשלת ישראל.






העמותות, המתרימים והתורמים, הם ללא ספק צדיקים בסדום, אלא ששוב אני נדרשת לסוגיית התועלת לטווח הקצר מול הנזק לטווח הארוך. 


אומר ערן ויינטרוב, מנכ"ל ארגון "לתת": "אם נראה שאנחנו לוקחים אחריות, ונראה שאכפת לנו, גם הפוליטיקאים יבינו את הרמז ואולי ישתנה משהו גם במדיניות."


ואני שבה ואומרת: ויינטרוב וחבריו הם אנשים נפלאים, אבל תמימים. פוליטיקאים לא מבינים רמזים. הדבר היחיד שפוליטיקאי קולט הוא כשהאדמה רועדת לו מתחת לכיסא.  


 


כי כל עוד יש מי שעושה את עבודתו, יכול שר העבודה והרווחה, אורלב, להתרווח במושבו, כשידו האחת נשלחת לבורקס הממשלתי , והשניה בפרישה מטעמים אידיאולוגים.


וכל עוד יש מי שיוצא במבצעי התרמה, יכול שר האוצר, נתניהו, להדליק עוד סיגר רייחני, ובחיוך יהיר להסביר שמדובר ב"אזרחים שאינם רוצים לעבוד", ולהוכיח במפות ומופתים את הצלחתו הכלכלית.


וכל עוד יש מי שמערפל את המצב, יכול שר הביטחון, מופז, לישון בשלווה, גם בלילה בו נזרקו עוד כמה מיליוני דולרים למעמקי הים.


וכל עוד הרעבים ישנים, יכולים הפוליטיקאים מהימין לצאת לרקוד ולפזז בחתונות.


וכל עוד ויינטרוב בשטח, יכול ממלא מקום רה"מ, אהוד אולמרט, לומר (כמעט בלי חיוך): "לא התמודדנו בצורה אפקטיבית עם בעיות העוני והקיטוב החברתי אשר מתחילים להוות איום רציני על החברה. אין מדיניות שולטת אלא תהליך הפוך. לתוך החלל הגדול של המדיניות הממשלתית מתחילים לצוץ גורמים פרטיים", ואופס... הוא כבר באירוע החגיגי הבא.


וכל עוד הנשמות הטובות של העמותות והארגונים הוולונטריים עושים את העבודה השחורה, יכול רה"מ, שרון, לבלות חופשה רגועה בכפר, עטוף במיזוגם של מעגלי השמירה ועדר הכבשים, השומרים עליו מכל רע.


 


וכל מנת מזון, המרגיעה את הקיבה למספר שעות, היא עוד נזקק שותק שאיבד את כבודו. 






אתה מבין ויינטרוב, כבוד אי אפשר לחלק באריזות לנזקקים. כבוד נרכש בעבודה המפרנסת את בעליה. כבוד הוא בטנו המלאה וכסותו של  ילדך. כבוד הוא משפחה היושבת סביב שולחן האוכל בערב חג.


הדרך היחידה לשקם את הכבוד שנרמס מתחילה בבטן מבעבעת מרעב ומכעס. אין דרך אחרת. והדרך הזאת תוצעד ברגליי עשרות-אלפי הרעבים שיצאו מהבתים הריקים להיאבק על זכותם לחיות כאן. בכבוד. והיא חייבת להתחיל בזעקת העניים לשינוי סדרי העדיפויות, ועכשיו - לא אחרי מסקנות הוועדה הבאה, לא אחרי הבחירות, לא אחרי החגים, לא בתקציב לשנת 2006.


עכשיו, כי אין לנו מחר!  


ואת זה, לא אתה, ויינטרוב, ולא חבריך תוכלו לעשות. ונורא מכך, אתם, בטוב לבכם, מרדימים את הכבוד והרעב, ובלי להתכוון, נותנים ברכת דרך לממשלת הבובות האטומה, המסואבת והמושחתת ביותר שקמה כאן.


 


 

נכתב על ידי , 7/9/2004 13:23   בקטגוריות הגר (שקדיה)  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שקדיה ב-10/9/2004 21:28
 





כינוי: 

מין: נקבה




62,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWatchers אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Watchers ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)