לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2008

קריאה מודרכת: טיפים לספאמר שרוצה לתחמן


בתחילת חודש דצמבר ייכנס לתוקפו "חוק הספאם", שיגביל (הבה נקווה) את יכולתם של ספאמרים לטנף לנו את תיבת המייל. אלא שבעלי העסקים הקטנים קפצו על החוק כאילו הארמגדון בפתח, בטענה שזו דרכם היחידה להתפרנס, וללא משלוח דואר הזבל הזה – שרובו ממילא מפולטר – אין להם תקווה. אך אל נא תכעסו, ילדים! מייל שהגיע היום אל תיבת הדואר של ערוץ מחשבים ורשת מסביר: "הנתון החשוב ביותר שיש להבין הוא ששר התקשורת באמת מנסה להיות לצד האזרח בנושא הזה ולמרות שהחוק אינו מאוזן בצורתו הנוכחית הוא נובע מכוונות טובות" – אל תדאגו, החוק אמנם מוטה לטובת האזרחים, העמך האלה (טפו!), אבל שר התקשורת לא התכוון להיות רע, אז לא צריך לשרוף לו את הבית.


המייל מספק טיפים, תחת הכותרת "מה עושים עם החוק החדש?". במסגרת ההיערכות, מספרת החברה המפרסמת, "נשלח תקציר בשפה פשוטה ומובנת לבעלי עסקים, למען השכלתם". וואו, יא פרימיטיבים נבערים, לפחות תגידו 'תודה'.


מתוך המייל, עליז וססגוני כפרפר


הטיפים האלה מתבססים בעיקר על מה שנמצא בתחום האפור של החוק. למשל, "ההגבלות חלות רק על מסר פרסומי, שנועד לגרום למקבל הפרסום להוציא כסף". לכן, מדגיש המייל, כל עוד בעל העסק הקטן (והמסכן) שולח טיפים, מאמרים או שירות לציבור – זה בסדר.


וגם: "ההגבלות חלות רק על אנשים שאינם לקוחות שלכם בהווה או בעבר, ומניח שמי שרכש מכם משהו בעבר סיפק את פרטיו מרצונו". מכאן משתמע שכדאי לספאמרים (סליחה, לבעלי העסקים הקטנים והמסכנים) למהר ולהכניס כמה שיותר אנשים לרשימת התפוצה שלהם, לפני שהחוק ייכנס לתוקפו – אם נתעלם לרגע מכך שגם לגבי לקוחות קיימים הם יצטרכו לספק אמצעי להסרת הלקוח מהמאגר. המייל למעשה אף אומר שכבר עתה חשוב להתחיל בקמפיין לאישור רשימת התפוצה, וכן להפריד בין רשימת הלקוחות הנוכחית – אליהם מותר לשלוח הודעות פרסומיות – מהרשימה הכללית, הגדולה יותר.


הרבה מילים נשפכו בסוגיית האם החוק טוב או רע ליהודים – ולבעלי העסקים ההגונים שמפיצים ידיעות שעשויות להיות בעלות עניין רב מאד עבור הצרכן (כהגדרת המייל). מה שאותי מרתיח זו הנטייה האוטומטית לחפש בכל פינה את התחום האפור, להיות ישראבלוף. החוק אושר מתוך כוונה מסוימת – ובעלי העסקים החרדים לפרנסתם לא מוכנים לקבל אותה. לא רק שהם מנסים להפעיל לחץ כדי לסרס את החוק, אלא אף מיד מחפשים איך אפשר בכל זאת להמשיך לתחמן, במקום למצוא פתרונות חלופיים (למשל, Google Adwords, כפי שאף המייל טורח ומציין).


אגב, המייל (שאכן מקיים את הבטחתו, ומבאר את החוק בשפה פשוטה) נשלח על ידי היחצ"נית גלי חיימוביץ', שלה ולעידוק היסטוריה משותפת מלבבת (תקציר האירועים).

נכתב על ידי , 2/11/2008 18:09   בקטגוריות טכנולוגיה, רשת וכאלה, ישראבלוף, ספאם, אינטרנט, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)