לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2008

Help me, Wolf Blitzer. You're my only hope


OMG, ל-CNN יש הולוגרמה.


שידורי בחירות, בארץ ובעולם, הפכו מזמן, משום מה, לתצוגת תכלית של גימיקים טכנולוגיים מיותרים. כל מיני אולפנים וירטואליים, מפות אינטראקטיביות, אנימצית מחשב מבלבלת ומסכים מפוצלים, שבסך הכל לא עושים יותר ממה שהיה אפשר להראות עם מצגת פשוטה. בבחירות האחרונות (אני לא יודע אם שמעתם על זה, אבל השחור ניצח) CNN התעלו על עצמם עם הטכנולוגיה המגניבה והמיותרת מכולן.


כתבת CNN, ג'סיקה ילין, דיווחה משיקגו באמצעות הולוגרמה. כלומר, זאת לא היתה הולוגרמה (הולוגרמה היא תמונה תלת-מימדית. היא לא היתה כזו) אבל ככה הם קראו לזה. ילין סיפרה על הטכנולוגיה: היא עומדת בשיקגו בתוך אוהל מיוחד שנבנה במהלך שלושה שבועות, עם 25 מצלמות היי-דף מסביבה, שמסונכרנות עם המצלמות באולפן כך שהתמונה שלה מוצגת סימולטנית מהזווית הנכונה, כאילו היא באמת עמדה באולפן. המצלמה באולפן יכולה אפילו להסתובב ולשוטט, ודמותה הוירטואלית של ילין תמשיך לעמוד במקום הנכון.

זה ממש מגניב. זה גם מיותר במידה מדהימה.


הרבה יותר משעשעות מההדגמה הטכנולוגית עצמה היו התירוצים ש-CNN השתמשה בהם כדי לנסות להצדיק אותה. המנחה וולף בליצר אמר: "במקום שיהיו מאחוריך אלפי אנשים שצורחים, אנחנו יכולים לנהל דיון אינטימי". וואו. כלומר, וואו. הוא באמת אמר את זה. זה מתועד בוידאו.


וולפי, כשאתה שולח כתבת טלויזיה לסקר התרחשות במקום אחר, זה בדרך כלל משום שאתה רוצה לראות מה קורה באותו מקום אחר, גם (או בעיקר) אם זה כולל אלפי אנשים צורחים. אם אתה לא רוצה לראות מה קורה בשיקגו אלא לנהל עם ג'סיקה דיון אינטימי, אתה יכול להזמין אותה באינטימיות לאולפן. אם אתה רוצה לדבר איתה בזמן שהיא נמצאת בשיקגו, אתה יכול להתשמש בטכנולוגית שיחת הוידאו החדשנית שבה מהדורות חדשות טלויזיוניות עשו שימוש בעשורים האחרונים. אם אתה רוצה לדבר איתה, כשהיא בשיקגו, בלי לראות את כל האנשים המעצבנים מאחורה, אתה יכול לבקש ממנה לעמוד על רקע איזה קיר.


כמובן, אז המצלמה לא תוכל להסתובב סביב ג'סיקה ולהראות לנו בדיוק איך היא נראית מאחורה, רק שאין שום סיבה הגיונית למצלמה בשידור חדשות לעשות את זה. זה פשוט לא כל כך מעניין אותנו, כשאנחנו מחכים לתוצאות הצבעה היסטורית שתשפיע על גורל העולם החופשי, איך בדיוק נראית ג'סיקה ילין מאחורה.


אבל זה מגניב.

נכתב על ידי , 6/11/2008 19:21   בקטגוריות טכנולוגיה, רשת וכאלה, אינטרנט, אקטואליה  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)