לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2008

אזרחים לוקחים את החוק לידיים!!!1


צילומסך, כותרת המייל שנשלח


גלי חיימוביץ', שעל המייל המטעה שלה בנוגע לחוק הספאם כתבתי לפני כחודש, שלחה פרסום נסער נוסף, תחת הכותרת "אזרחים לוקחים את החוק לידיים" (אם לדייק, על המייל חתום עדי פלאוט, בעל החברה בה היא עובדת). ובכן, מתברר שיש בתי עסק שעוד לא שמעו על חוק הספאם – והם חשופים לתביעה! על ידי אזרחים שהחוק הקנה להם הגנה והם רוצים להשתמש בה! ממש שחיתות איך שהאזרחים החצופים האלה עושים ככל העולה על רוחם.

 

* במאמר מוסגר: חיימוביץ' את פלאוט מדברים על מיילים שנשלחו לאחרונה ומבקשים מאזרחים להצטרף לרשימת התפוצה. הריני להזכיר לכם שאם הם לא הספיקו לשלוח את המיילים האלה לפני ה-1 בדצמבר, אז חבל, כי עכשיו אסור לבתי העסק לעשות זאת.

 

סחיטה רגשית ואיומים

אתעלם בשלב זה מהעובדה שהמייל נשלח אלי ללא בקשתי ומבלי שהצטרפתי לרשימת התפוצה של החברה, וכי ניתן לראות בו פרסומת, ודחיפה להשתמש בשירותי החברה בה עובדים חיימוביץ' ופלאוט. אני מעדיפה להתייחס לגופן של טענות, שכן המייל הזה מסב נזק לעסקים הקטנים יותר מכל תביעה:

 

לצרכנים יש אחריות רבה למנוע את הפגיעה בעסקים אחרים ולשמור על רגיעה במדינה – אה... מה? סליחה, אבל לי כאזרחית אחת אין אחריות לגורל העסקים במדינה. מה, אני צריכה לקנות עכשיו אצל עסקים קטנים רק בגלל שהם קטנים ולא משום סיבה אחרת? זה לא עובד ככה. ואל תעזו להפיל עלי את האחריות לרגיעה במדינה כולה.


העסקים לא מנסים להרע, הם רק מספקים שירותנכון, אבל גם אני לא רעה, אני רק לא רוצה את הדחיפה האגרסיבית של השירותים האלה אצלי בתיבה. חוץ מזה, הנושא נטחן לעייפה עוד לפני החלת החוק, אז תמצאו בבקשה משהו מקורי להתלונן עליו.


המיילים הקרימינליים מגיעים מחו"ל ואותם לא נצליח לחסום בצורה מושלמת – קודם כל, המיילים מחו"ל לא קרימינלים - לא במובן של סחר בנשק, סחר בסמים וכו'. שנית, זה טיעון "אבל למה הוא כן ואני לא" קלאסי, כי גם אם לא נצליח לחסום את המיילים מחו"ל בצורה מושלמת זה לא נותן לגיטימציה לספאמרים בארץ לזלזל בחוק. דבר אחרון, לא סיכמנו הרגע שתעברו לטיעונים מקוריים?


לא צריך לרוץ מיד לתבוע. במקרה של תביעה פזיזה מדי היא תידחה על ידי בית המשפט – לא, בית המשפט לא יכול לדחות את התביעה על הסף, אלא לכל היותר לפסוק לתובע פיצויים נמוכים (לספאמר זה לא ישנה - בכל מקרה ייקבע שהוא עבר על החוק). כן, מותר להיות נחמדים וקודם כל להתלונן, אבל הבה נראה: אם ספאמר שלח לי מייל פרסומי בלי שביקשתי ובכל זאת תבעתי אותו, איפה הפזיזות? חיימוביץ' את פלאוט היקרים, אני חשה מידה של איום עולה מן הטקסט, מין "אם תתבע, בית המשפט יגלגל אותך מכל המדרגות ויבעט בך. אפילו הקסאמים בשדרות טובים יותר ממך, יא עוכר רגיעה שכמוך!".


בתי המשפט לתביעות קטנות לא יעודדו תביעות כאלה כי הם עמוסים, ואלה תביעות בסכומים קטנים מדי – עדי פלאוט, אתה שוב מאיים. ייתכן שבתי משפט לתביעות קטנות לא יעודדו הגשת תביעה בודדת על ידי אזרח בודד, אבל ספאמים הרי נשלחים בתפוצה רחבה ומספיק שמספר אנשים יגישו תביעה משותפת, כדי שיסתכלו עליהם אחרת. חוץ מזה, אתה מתעלם לגמרי מהממד הפלילי שנוסף לדואר הזבל: תלונה אחת במשטרה יכולה לגרום ללקוח שלך לשלם מעל 200 אלף שקלים קנס, ותהיה בטוח שאלה סכומים שהמשטרה והמדינה לא יכולות להתעלם מהם.

 

אנחנו חברים שלך, פינוקיו

בסיכומו של מייל, ממליץ עדי פלאוט לבקש מהספאמרים שמצפצפים על החוק שיסירו אתכם. אם זה לא עוזר – בקשו שוב, אך הפעם בצורה חריפה יותר, כזו שאומרת שאם קודם שיחקתם, הפעם אתם ממש רציניים. באמת! ואם זה לא עוזר – אז נו, *עכשיו* אתם ממש ממש רציניים, ונו בבקשה תסירו אותי. רק אחרי שלוש בקשות שנעשו במה שפלאוט מכנה "צורה תקינה והגיונית", הוא ירשה לכם לתבוע – וראו זה פלא, רק עכשיו יהיה לתביעה "בשר". אז לא, מדובר בשקר גס כיוון שעל פי חוק הספאם, לתביעה יהיה בשר עוד במייל הראשון שנשלח, אפילו לפני בקשת ההסרה.

 

העיקר שהם בסך הכל מנסים להתפרנס, והם חברים שלנו. באמת.

נכתב על ידי , 9/12/2008 14:10   בקטגוריות ספאם, אינטרנט  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)