לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2009

איך לא לקדם את הבלוג שלך ואת עצמך


לא פעם ולא פעמיים יצא לי להתקל בגולשים, שכל תגובה שלהם בפורום צועקת מ"קראתי מדריכים איך לקדם את הבלוג שלי ואני מיישם אותם במלוא המרץ". אבל מרוב התלהבות הם שוכחים דבר אחד: את הגורם האנושי.

 

מגיב יקר, זה יפה מאד שאתה מפזר על ימין ועל שמאל תגובות קצרות ש"במקרה" מובילות לפוסט רלוונטי בבלוג שלך, או שאתה מרגיש ותיק מספיק בקהילה כדי שיהיו לך זכויות יתר (מבזק מפתיע: אין לך) שכביכול מאפשרות לך לפרסם את עצמך בלי הכרה (או לקלל. או להיות הסטנד-אפיסט שתוקע שורות מחץ בכל דיון בלי קשר לנושא שלו). אבל כדאי שתהיה מודע לדבר אחד: זה מעצבן.

 

הכלל הראשון של כל מנהל אתר ופורום באשר הוא, הוא "גלוש באתר והכר אותו לפני שאתה מגיב", וזה נכון לגבי כל אחד. לדוגמה, אם האתר שאתה גולש בו מתאפיין בתגובות מנומקות, המנע מתגובות בנוסח "אני לא מסכים איתך, פירטתי את דעתי כאן" עם קישור לפוסט שלך, או אפילו סתם "זה מה שהיה לי לכתוב בנושא. הכנסו לקרוא". מנהלי אתרים, מנהלי פורומים ומודרייטורים נוהגים למחוק תגובות כאלה (או לא לאשר אותן מראש, אם מדובר באתרים שדורשים אישור התגובה לפני פרסומה) כי זה מעליב את העבודה שהם עושים, את המאמץ שלהם ליצור תרבות דיון. אם כל כך חשוב לך לומר משהו, מן הנימוס הוא שלכל הפחות תתמצת את טענותיך בתגובה הרלוונטית, ולא תשלח את כלל הגולשים לחפש את הטיעונים שלך, ואז לחזור לאתר המקורי כדי להגיב לך. למעשה, תן לי לגלות לך סוד: לכל המנהלים שנתקלים בתופעה הזו ברור שאתה לא מעוניין ליצור דיון - אתה רק רוצה את הכניסות שהם יוכלו להביא לך, ואת 'כוח הגוגל' של האתר או הפורום.

 

אגב, המתחכמים נוהגים לכתוב את כתובת האתר שלהם במקום המיועד לכינוי. אישית, אני מעדיפה לדבר עם אנשים שיש להם שם מאשר עם כתובות של אתרים. אבל גם מהבחינה המעשית זה דבילי: נראה לכם ש*זה* מה שימשוך מי מהגולשים להעתיק את כתובת האתר ולהכנס אליה? לא, ממש לא.

 

* הכותבת מחקה יותר מדי הודעות מסוג זה בחייה ויש לה דברים טובים יותר לעשות בחיים. עשו טובה, חסכו ממני את הטרטור הזה.
נכתב על ידי , 14/3/2009 20:55   בקטגוריות אישי, טכנולוגיה, רשת וכאלה, אוף טופיק, אינטרנט  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)