לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2009

גזענות זה אחלה בחלה


רענן שקד, ירון לונדון, חנוך מרמרי, אחמד טיבי ושאר האנשים הטובים שפרסומת היופי טופי אחלה בחלה של סלקום הביאה להם את הסעיף: אתם צודקים לגמרי, ולא מבינים כלום. כל אדם חצי נאור קולט מייד שמדובר בשישים שניות של פחד ותיעוב, ששמות בכיס הקטן אפילו את סרטוני "בלי נאמנות אין אזרחות" מקמפיין הבחירות של ישראל ביתנו. אבל הנקודה החשובה והמטרידה יותר, אותה פספסתם לחלוטין, היא שלא מדובר בעווית יצירתית של פרסומאי מבולבל שעשה שורת קוק אחת יותר מדי, אלא בתמונת מראה מצמררת של הזרם המרכזי בחברה הישראלית מודל 2009. והכי גרוע: היא עושה את העבודה. סלקום ניצחה, אנחנו הפסדנו.

 

כמה מהעיתונאים והפוליטיקאים שיצאו נגד הקמפיין חשבו שמהומת האלוהים שהתעוררה בצדק סביב פיסת הזוהמה הזו, והגיעה עד כדי בליץ של פרסומים לא מחמיאים בתקשורת העולמית לצד קבוצת מחאה עתירת חברים בפייסבוק, תגרום לחברה להודות בטעות, להכות על חטא ולגנוז את יציקת הבלהות שלהם עמוק במגירת הפאדיחות הראויות להשכח. הם טעו: לא רק שסלקום לא התנצלה ולא הפסיקה את שידור הפרסומת, אלא גם פעלה להשתקת הביקורת, למשל בדרישה להסרת גרסה פארודית של הסרטון שפורסמה בימים האחרונים באתר flix, כפי שנחשף בעין השביעית.

 

בהנהלת סלקום ובמשרדי מקאן-אריקסון, אני חושש, ממש לא מתעסקים כרגע בחיפוש דרכים יצירתיות להשקיט את ייסורי המצפון, אלא דווקא בחלוקת צ'פחות הדדיות של שביעות רצון. "בואנה, שיחקנו אותה", אמר מן הסתם הפרסומאי הבכיר לסמנכ"ל השיווק או להיפך. "גם נתנו לעמישראל בדיוק מה שהוא אוהב, וגם הצלחנו לעצבן את הברנז'ה מספיק כדי שיספקו לנו עוד באזז בחינם וידאגו שלא יישאר בנאדם אחד במדינה שלא ראה את זה. תותחים אנחנו, תותחים".

 

איך עושה ישראלי?

 

סלקום, למי שלא יודע, לא במצב מי-יודע-מה בזמן האחרון מבחינה תדמיתית. שתי המתחרות הקדימו אותה בשבועות בהכרזה על הבאת האייפון לישראל, פלאפון סגרה את הפער הטכנולוגי עם רשת חדשה ומכשירי נוקיה, והיא גם תהיה הראשונה להביא לארץ שני ניידים מסקרנים נוספים, Palm Pre ו-HTC מג'יק. בחברה החליטו מן הסתם שהם צריכים לעשות צעד דרמטי, ונזכרו שבניגוד לפלאפון שמוכרת אליטיזם ואורנג' שמשווקת את עצמה כחברה הצעירה והמגניבה, המותג "סלקום" ניסה מאז ומתמיד להיות מזוהה, קודם כל, עם "ישראליות". מה זה אומר להיות ישראלי ב-2009, שאלו את עצמם חכמי המיתוג, עלעלו קצת בעיתונים, עייינו בתוצאות הבחירות והמלחמות האחרונות והבינו שנכון לעכשיו, החמאה מרוחה בצד הלאומני של הפרוסה.

 

באווירה ציבורית שבה ליברמן זוכה ב-15 מנדטים ומרצ בשלושה, כשהמשחק הפוליטי היחיד בעיר הוא טורניר "הכה את הערבי" בהשתתפות חוק השלטים של ח"כ ישראל כץ, מיזמי מחיקת הנכבה של ישראל ביתנו והתבטאויותיו הגזעניות של שר השיכון אריאל אטיאס, אין סיבה לתמוה שחברת הסלולר של המדינה מחליטה לקדם את עצמה באמצעות חיילים חתיכים מהצבא המוסרי בעולם, חומת הפרדה נאה מבטון מוצק ומוסרי לא פחות ופלסטינים נחמדים ובלתי נראים שרק רוצים לבעוט קצת בכדור. לאותם 60%-70% מהאוכלוסיה שמהווים את עיקר קהל היעד של סלקום נמאס לראות ערבים מתבכיינים, נמאס להם לשמוע שחיילינו האהובים הם פושעי מלחמה ונמאס מהכפירה המטרידה בצדקתנו הנצחית. תנו לנו להרגיש שאנחנו אחלה-בחלה, הם אומרים, שיגידו תודה שבנינו להם חומה שעושה קצת צל - וסלקום מספקת את הסחורה.

 

אז גדעון לוי יעבור לפלאפון, למה מה קרה?

 

בראיה הקרה של חברה מסחרית שרק רוצה לעשות כמה שיותר כסף ממכירת שרותי תקשורת, זה צעד הגיוני: עריקי האייפון יחזרו לחיקה החמים, אנשים שתולים דגל ישראל על האוטו ביום העצמאות ימשיכו לקנות את הנוקיות שלהם אצל החברה שמבינה מי פה הטובים ואת מי לא סופרים, רוב הלקוחות מהמגזר הערבי יחרקו שיניים אבל לא יטרחו להחליף ספק, ושירות הלקוחות לא יצטרך להסביר יותר לגדעון לוי למה אין קליטה ברמאללה. מה יותר טוב?

 

מי שסבור שמדובר בלא יותר מהזיה שמאלנית פרנואידית, מוזמן להציץ בתגובה הרשמית שפרסמה החברה בתגובה לטענות: "סלקום היא חברה ישראלית והיא שותפה למציאות הישראלית היומיומית של כולנו בכל תחום - משפחה, חברה צבא ועוד. כוונותינו בסרטון הייתה להראות כי כולנו אנשים, אשר בסך הכל מחפשים הנאה וכיף בכל מקום ובכל סיטואציה בחיינו, ולו לרגעים קטנים, ושכיף מקרב בין אנשים באשר הם". אז אפשר, מוצדק ורצוי לבוא בטענות לחוסר הבושה של סלקום במאבקה לקרב (בכיף!) בין לקוחות פוטנציאליים לאנשי המכירות שלה, אבל הבעיה המרכזית לא נמצאת אצלה - אלא אצל מיסטר ישראל ישראלי שיצפה בסרטון, יקלל את אמא של יוסי שריד וירוץ לקנות עוד מכשיר עם כוכב סגול.

 

המאמר פורסם בערוץ המדיה של nana10

נכתב על ידי , 18/7/2009 16:34   בקטגוריות אישי, טכנולוגיה, רשת וכאלה, רץ ברשת, אקטואליה, פסימי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)