לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2010

I feel the earth move under my feet


לא מזמן קיבלתי מחברת הביטוח שלי, ששלומישלום רכושי נמצא בראש מעייניה כמובן, מכתב מבהיל למדי. בעקבות רעידות האדמה האחרונות בהאיטי, צ'ילה וטורקיה, כך נכתב שם, והערכות המומחים בנוגע לסבירות הגדלה והולכת לרעידת אדמה באזורנו, העובדה שבחרתי לא לבטח את הדירה שלי נגד רעידות אדמה מדירה שינה מעיניהם, והם מציעים לי לשקול שוב את העניין. תמורת פרמיה X והשתתפות עצמית Y אוכל, כך המכתב, לקנות לי ולמשפחתי בטחון ושקט.

הנה פיסת מידע חשובה אחת: אני גר בבניין חדש יחסית, שנבנה לפי כל התקנים העדכניים ועל ידי קבלן ותיק ומוכר שכנראה לא חיפף יותר מדי, ובאזור שאינו מועד לפורענות במידה יוצאת דופן.

הנה האפשרויות, כפי שאני רואה אותן:
1. אין רעידת אדמה, או שיש רעידה חלשה. סתם זרקתי כסף על הביטוח.
2. יש רעידה בעוצמה שמחוללת נזקים קטנים. אני משלם עליהם בכל מקרה, כי זה עדיין בגבולות ההשתתפות העצמית.
3. יש רעידת אדמה חזקה שהופכת את הבניין ללא ראוי למגורים או מחריבה אותו כליל. בהתאם לפיסת המידע החשובה לעיל, פירושו של מצב כזה שחצי מהבניינים במדינה התמוטטו גם כן על יושביהם. אפילו בהנחה האופטימית שאני ו/או קרובי משפחתי שרדנו בכלל כדי לתבוע את הכסף, מנין יהיו לחברת הביטוח המשאבים לפצות את עשרות/מאות אלפי המבוטחים האחרים שבתיהם קרסו? האם לא סביר יותר שהיא עצמה תקרוס, וכל ההשקעה שלי תלך לעזאזל?

בכל מקרה, אני מבטיח לא ללכת עם מחשוף עמוק מדי.


נכתב על ידי , 29/4/2010 13:52  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)