לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2006

איך שמועות אינטרנט מתחילות


לפני שבוע-שבועיים עשיתי את מה שעושה כל אדם ממוצע מידי פעם: הקלדתי את השם שלי בגוגל כדי לראות איזה תוצאות הוא יביא. רובן היו, כצפוי, כתבות שערכתי או כתבתי ב"נענע", אבל אחת התוצאות היתה יוצאת דופן, והקלקתי על הלינק כדי לראות במה מדובר. היה זה פוסט בבלוג "מרשתנט", שכותרתו "סקופפפפפפפפ", ובגוף הפוסט אני מואשמת, קבל עם ועדה, בהעתקת גאדג'טים לטור שלי מ "מאבד תמלילים", בלוגו של יובל דרור. כמובן שקצת הופתעתי, בעיקר לאור העובדה שעד לאותו יום בקושי הייתי מודעת בכלל לעובדת קיומו של הבלוג "מאבד תמלילים". ההסבר הפשוט וההגיוני לכך שדיווחתי על שני גאדג'טים שהופיעו יום-יומיים קודם לכן בבלוג של יובל, הוא, ככל הנראה, העובדה ששנינו נעזרים באותם אתרים מחו"ל כמקורות לגאדג'טים. אבל ההפתעה הקלה שתקפה אותי למראה הפוסט הזה היתה כאין וכאפס לעומת מה שחשתי אחרי שהתחלתי לעבור על התגובות. על רובן סתם רפרפתי, עד שהגעתי לאחרונה שבהן, תגובה מאת בחור בשם אבירם: "דנה פאר זה יובל דרור." לרגע בהיתי במסך בתדהמה. ברגע הבא כבר נשענתי לאחור על כסאי וחייכתי לעצמי בעונג: יא, הנה שמועת האינטרנט הראשונה שלי. כנראה שזה היה צפוי. מי שעובד בכתיבה באינטרנט עתיד, במוקדם או במאוחר, להיתקל בשמועות אינטרנט על עצמו. על כמה אנשים שונים חשבו שהם ולווט? המספר הרשמי, נדמה לי, הוא חמישה. המספר האמיתי? גדול הרבה יותר. בכמה אנשים חושדים שהם אלו העומדים מאחורי השם והאגדה "בלדד השוחי"? יש עוד דוגמאות שאני יכולה לתת, אבל רכילות ברנז'ה היא לא ממש הצד החזק שלי, אז תוותרו לי פה. עדיין, הנקודה היא כזו: שמועות אינטרנט מתחילות מה-זה בקלות. מדורי רכילות בעיתונים הם קטנים על האינטרנט. שוו בנפשכם את הסיטואציה הבאה: כתבתם משפט על גבי פלטפורמה פומבית כלשהי באינטרנט - פוסט, תגובה לפוסט, פורום, הומפייג'... תוך כמה ימים, המשפט הזה יגיע ללועו הפעור של גוגל ויישאר שם לדראון עולם - או לפחות קרוב לכך. ואולי ראוי בעצם לומר: לדראון הגוגל. מעכשיו, בכל פעם שמישהו יחפש בגוגל מילה שמופיעה במשפט שכתבתם - המשפט שלכם יעלה אצלו בתור אחת מתוצאות החיפוש. על אחת כמה וכמה אם כתבתם את המשפט באתר שדירוג הגוגל שלו גבוה. או אז, לא רק שהמשפט יופיע בתוצאות החיפוש - הוא גם יופיע בתור אחת התוצאות הראשונות. אחח, הקלות הבלתי-נסבלת של שמועות אינטרנט. אז מעכשיו, בכל פעם שמישהו יקליד "דנה פאר" בגוגל, הוא עשוי להגיע לתגובה לפוסט ב"מרשתנט", לקרוא את המשפט "דנה פאר היא יובל דרור", ולתהות אם יש אמת בדבר. למעשה, החל מבעוד דקות ספורות, הוא יוכל לקרוא את המשפט "דנה פאר היא יובל דרור" גם בלינק לבלוג של "חיים ברשת". כמובן שאני יכולה לנצל במה זו כדי להכחיש את עובדת היותי יובל דרור - אבל בינינו, גם אם באמת הייתי יובל דרור, הייתי, מן הסתם, מכחישה פה את עובדת היותי יובל דרור. Bottom line? אין לדעת. אולי, בעצם, אני באמת רק פיקציה. ותחשבו על זה.

נכתב על ידי , 11/7/2006 01:40  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)