לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ספרו לנו על העשור הטכנולוגי שלכם. יש גם פרסים


שנת 2010 מתקרבת בצעדי ענק וזו הזדמנות טובה לסכם עשור של שינויים טכנולוגיים. עבורנו, בערוץ המחשבים של nana10, זה היה עשור של תהליכיםדברים שפעם נחשבו לבלתי אפשריים והיום הם מובנים מאליהם. מעניין אותנו לשמוע את החוויות האישיות שלכם ואיך אתם מתייחסים לשינויים העצומים שעברו עלינו.

 

ספרו לנו איך הטכנולוגיה עיצבה את חייכם בעשור האחרון, כשכל יום נתמקד בצדדים אחרים של התקופה. מדי יום או יומיים נעלה נושא חדש לדיון, המאיר אספקט אחר של העשור, מצמיחת הבלוגים והביטוי האישי ברשת ועד  המעבר מדיסקטים גדולים שהכילו כמות זעומה של מידע לאחסון המידע בענן. תוכלו להשאיר לנו טוקבקים עם הסיפורים שלכם (באתר nana10) או לשלוח לנו מייל.

 

ומה יצא לכם מזה? בין שולחי התגובות שנבחר לפרסם באתר נגריל מדפסות של אפסון, נגני מוזיקה מתנת סאנדיסק, את המדריך העברי לאייפון של זיו קיטרו ועוד. זוכים ראשונים יוכרזו בסוף דצמבר, וסיבוב נוסף של זוכים יוכרז בינואר.

 

כתבו לנו, אנחנו מחכים לשמוע על העשור שלכם.

נכתב על ידי , 8/12/2009 15:52   בקטגוריות אישי, אפל, גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, מוזיקה, מיקרוסופט, ספאם, רץ ברשת, קומיקס, אינטרנט, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



געגועי לחתולים של ראפידשר


כבר יצא לנו להיתקל בלא מעט אימותי CAPTCHA  מעצבנים. החל מסלסולי האותיות הבלתי אפשריים שתיבת הג'ימייל מכריחה אותנו לזהות מדי פעם וללא כל סיבה ברורה ועד לחתולי הגיהינום של Rapidshare, כמעט כל קפצ'ה (לבריאות) בו נתקלנו דרש דקות ארוכות של בהייה במסך והטיית הראש בזוויות שהיו גורמות לכל כירופרקט להתפלץ . מה שאנחנו הכי אוהבים בעבודה שלנו הוא שכל יום מגלים בה דברים חדשים. כך, במסגרת הכנת כתבה על נושא אחר לגמרי יצא לנו להיתקל בקפצ'ה (שוב לבריאות, בטוח שאין לך שפעת חזירים?) הבאה, שמגדירה מחדש את ה-WTF:

 

 

בדקנו, ולא מדובר בבעיית קידוד, שפה זרה  או דאחקה בקלינגונית. לנו אין  מושג מה זה, אז אם אתם יודעים אנא טקבקו לנו את הפיתרון. בין המנחשים נכונה תוגרל שערה משפמפמו של ארנב הקטניפ היפני.

נכתב על ידי , 25/8/2009 17:31   בקטגוריות OMG!, אוף טופיק, גוגל, החיים באופליין, טכנולוגיה, רשת וכאלה, ספאם, אינטרנט, שחרור קיטור  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Qerta מוכרת שקרים אוטומטים


פינוקיו, Andre Koehne, cc by sa

ביום חמישי התארח בגראז' של ה-Garage Geeks ערן מחברת Qerta. חברת Qerta, כפי שהגיקס מהגראז' ששו להסביר משום מה, כותבת אוטומטית טוקבקים פיקטיביים. היא סורקת את האינטרנט בחיפוש אחר מילות קוד שהוזנו מראש, בהתאם למוצר המקודם, וכשהיא מגלה אותן, היא כותבת אוטומטית טוקבקים המהללים את מה שזה לא יהיה. עד כאן הניסוח הקורקטי והמנומס, ועכשיו במילים פשוטות יותר: חברת Qerta מייצרת שקרנים אוטומטיים, ומייעלת עד מאוד את תהליך הפצת האינטרנט בספאם ובולשיט מסחרי.



מתברר שכבר יצא לי להתקל בטוקבקים של Qerta. בשבועות האחרונים התקבלו ב-nana10 המון טוקבקים שעסקו כולם באותו הספר: "אישה נשואה" מאת צביקה עמית. ההודעות הגיעו כביכול מכמה אנשים שונים (שולה ממטולה, דנה מפרדס-חנה, קוקו ממרוקו, ווטאבר), אבל כולם הכילו ניסוחים דומים: "חייבת לשתף, אתמול קראתי את הספר 'אישה נשואה' מאת צביקה עמית והוא שינה את חיי! ממליצה לכולם!". כיוון שאנחנו לא לגמרי מטומטמים, הבנו שמדובר בקידום מכירות מאורגן, מצד מחבר הספר עצמו או קרוב משפחה שלו במקרה הטוב, או מגיב בתשלום במקרה הרע. בכל אופן, בעמודי nana10 לא ממש חסרים באנרים, תודה לאל, ומי שרוצה יכול לקנות אחד כזה ולשלם עליו. הטוקבקים שלנו הם לא לוח מודעות, וההודעות המשבחות את הספר לא אושרו לפרסום.

לכן לא ממש הופתעתי לגלות את "אישה נשואה" ברשימת הלקוחות של Qerta. ממילא לא התכוונתי לקרוא אותו, אבל לא תיארתי לעצמי שמדובר בספר כל כך גרוע שיחצנ"יו לא הצליחו למצוא אף אדם שיסכים לדבר עליו טובות, ונאלצו להשתמש ברובוטים.

צילומסך

כשאני מנסה לחשוב איך טוקבקיסטים בתשלום מתרצים לעצמם את העבודה שהם עושים, הניחוש הכי טוב שלי הוא שהם טוענים בפני עצמם שהם בסך הכל עוסקים בפרסום, כמו כל פרסום אחר. זו אולי שיטה נחמדה להשקטת המצפון, אבל זה לא נכון. כשאתה מציב שלט פרסומת לצד הדרך, אתה מפרסם. כשאתה כותב באינטרנט הודעה בשם בדוי ומספר סיפור בדוי על עצמך, אתה משקר. בעמוד הבית של Qerta מופיעות השורות הבאות: "אף אחד לא נכנס לרשת כדי לקרוא מסרים פרסומים. אנשים נכנסים לרשת כדי לקרוא חדשות, להתעדכן במידע מקצועי, לקרוא אתרים מעניינים. שם תשומת הלב שלהם נמצאת ולשם נביא את המסר שלך. המסר שלך יופיע בצורת טוקבקים וכחלק אינטגרלי מהתכנים אותם הקוראים מחפשים." בדיוק ככה. אנשים באים לאינטרנט כדי לחפש מידע מקצועי ולקרוא חדשות, וב-Qerta ישתדלו למנוע את זה מהם, ובמקום זה יעדיפו לזבל להם את השכל בפרסומות.

בעיני, אדם שמתחזה למישהו אחר - נניח כדי לספר על משהו שקרה לו "במקרה" ושינה את חייו - הוא שקרן (ואל תבלבלו את ההתחזות הזו עם זהות אינטרנטית לגיטימית). אדם שמקצועו לכתוב שוב ושוב הודעות כאלה, בשמות שונים ובפורומים שונים באינטרנט, הוא שקרן מקצועי. ואדם שבלחיצת כפתור שולח מאות הודעות כאלה, במאות שמות בדויים, עם מאות "סיפורים אישיים" שונים? עוד לא המציאו לזה מילה בעברית. "מגה-שקרן", אולי, או "שקרניק".

flickr, Dyanna, cc by nd
תמונה: flickr, Dyanna, cc by nd

ובכל זאת, לא השקרנות האוטומטית היא מה שהופך את חברת Qerta לאויבת הגדולה של האינטרנט. שקרים היו באינטרנט מאז ומעולם, והם לא ילכו לשום מקום. הפשע של Qerta הרבה יותר חמור.

כי Qerta הורגת את התקשורת בין בני אדם - אתם יודעים, הכוונה להחלפת מידע עם אנשים אחרים, הנאה מהאינטראקציה איתם, שמיעת דעות חדשות ולמידת דברים חדשים. אם העסק של Qerta יצליח, מה שיוביל לעלייתן של חברות אחרות שמספקות שירותים דומים, כל זה לא יהיה קיים יותר באינטרנט. כבר עכשיו, יחס האות לרעש בטוקבקים באתרים הגדולים בארץ איום ונורא, עד כדי כך שהסיכוי למצוא בהם תוכן ראוי לקריאה לא שווה את המאמץ. אוטומציה של ספאם טוקבקיסטי תעשה את אותו הדבר לכל אתר, כל פוסט וכל בלוג. 97% מהמיילים הנשלחים כיום בעולם הם ספאם. תארו לכם שאותו המצב יגיע גם לעמודי הטוקבקים והפורומים: אף אחד לא יטרח לקרוא אותם כדי לנסות לסנן את 3% הנותרים, כי אין שום אפשרות לנהל דיון אינטליגנטי ופורה (או אפילו דיון שטחי ורדוד) כשרוב המגיבים מסביבך הם בעצם רובוטים (של Qerta או של כל חברה אחרת) שמנסים למכור לך שמפו, או איזה ספר מחורבן. לא יהיה עוד טעם לקיומם של פורומים או טוקבקים.

 flickr, Pink Sherbet Photography, cc by
תמונה: flickr, Pink Sherbet Photography, cc by

אין לי דרך עדינה לומר את זה: Qerta היא סרטן. היא האויב של כל מי שתקשורת ודיון אינטליגנטי יקרים לליבו. אני לא כל כך מבין מה עבר על החבר'ה מהגראז', שהתייחסו אל נציג החברה כל כך בעדינות. אילו אני הייתי בגראז' כשערן מחברת Qerta היה שם, הייתי יכול לשאול אותו כמה שאלות מאוד מעניינות על הנושא (למשל, "איך אתה מרגיש עם זה שאתה הורג את האינטרנט?"). מצד שני, אולי זה בסדר שלא הייתי שם, כי גם אילו הוא היה עונה לי, לא הייתי מאמין לאף מילה. אחרי הכל, Qerta מתפרנסת משקרים.
נכתב על ידי , 1/5/2009 23:11   בקטגוריות טכנולוגיה, רשת וכאלה, ישראבלוף, ספאם, אינטרנט, פסימי, שחרור קיטור  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   7 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עצובים שמצובים (פרשנות אלטרנטיבית)


"יש ילדים שמתחת למסכה עדיין עצובים", הומה הפרסומת ל"חסדי נעמי", ואני לא יכולה שלא לנטפק.

 

        מתוך הפרסומת

 

א. זו לא מסכה שהוא עצוב מתחתיה - זה איפור;

ב. הילדים עצובים בפורים לא בגלל מחסור זה או אחר, אלא בגלל שיורד גשם והתחפושת נהרסת להם;

ג. אני לא יכולה לחוש אמפתיה כלפי ארגון - ולו המקסים, הטהור והקדוש ביותר - שלא מסיר אותי מרשימת התפוצה שלו גם כשאני מבקשת את זה במפורש.

נכתב על ידי , 5/3/2009 16:11   בקטגוריות החיים באופליין, ספאם, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עינת נגד הניגרים: סיבוב 1


שלשום קיבלתי עוד אחד מהמיילים האלה של 'העוקץ הניגרי' - אתם יודעים, אלה שנפתחים בסיפור קורע לב על אלמנות, יתומים וכסף ששמור היטב במרתפי איזה בנק, ורק אתה, הגולש, תוכל לעזור לאלמנת הנשיא לשחרר את הכסף, תמורת עמלה נאה. בדרך כלל מדגדג לי מאד לענות לאימיילים האלה, ולהתיש אותם קצת - אבל אני לא עושה את זה מחוסר זמן. הפעם זה היה שונה.

מרת Peace Daniel שלחה לי מכתב. הסיפור סטנדרטי: היא היתה נשואה למישהו במשך 11 שנים, אין להם ילדים, הוא מת תוך ארבעה ימים ולה יש סרטן והיא עברה גם שבץ. יש לה כסף, הרבה כסף. אבל - א-הא! - היא רוצה לתת את הכסף לנוצרי טוב שיבנה איתו כנסיות.
אז עניתי לה: oh, wow, thank you, but I'm a Jew.

איכשהו יש לי הרגשה שפתאום יתברר שהיא אוהדת יהודים מושבעת, ובכלל, יהודים שולתים!!!1 ומי צריך את הנוצרים האלה בכלל. אני, בכל אופן, כבר מתכוננת לסיבוב הבא.
נכתב על ידי , 1/1/2009 13:18   בקטגוריות טכנולוגיה, רשת וכאלה, ישראבלוף, ספאם, אינטרנט  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אזרחים לוקחים את החוק לידיים!!!1


צילומסך, כותרת המייל שנשלח


גלי חיימוביץ', שעל המייל המטעה שלה בנוגע לחוק הספאם כתבתי לפני כחודש, שלחה פרסום נסער נוסף, תחת הכותרת "אזרחים לוקחים את החוק לידיים" (אם לדייק, על המייל חתום עדי פלאוט, בעל החברה בה היא עובדת). ובכן, מתברר שיש בתי עסק שעוד לא שמעו על חוק הספאם – והם חשופים לתביעה! על ידי אזרחים שהחוק הקנה להם הגנה והם רוצים להשתמש בה! ממש שחיתות איך שהאזרחים החצופים האלה עושים ככל העולה על רוחם.

 

* במאמר מוסגר: חיימוביץ' את פלאוט מדברים על מיילים שנשלחו לאחרונה ומבקשים מאזרחים להצטרף לרשימת התפוצה. הריני להזכיר לכם שאם הם לא הספיקו לשלוח את המיילים האלה לפני ה-1 בדצמבר, אז חבל, כי עכשיו אסור לבתי העסק לעשות זאת.

 

סחיטה רגשית ואיומים

אתעלם בשלב זה מהעובדה שהמייל נשלח אלי ללא בקשתי ומבלי שהצטרפתי לרשימת התפוצה של החברה, וכי ניתן לראות בו פרסומת, ודחיפה להשתמש בשירותי החברה בה עובדים חיימוביץ' ופלאוט. אני מעדיפה להתייחס לגופן של טענות, שכן המייל הזה מסב נזק לעסקים הקטנים יותר מכל תביעה:

 

לצרכנים יש אחריות רבה למנוע את הפגיעה בעסקים אחרים ולשמור על רגיעה במדינה – אה... מה? סליחה, אבל לי כאזרחית אחת אין אחריות לגורל העסקים במדינה. מה, אני צריכה לקנות עכשיו אצל עסקים קטנים רק בגלל שהם קטנים ולא משום סיבה אחרת? זה לא עובד ככה. ואל תעזו להפיל עלי את האחריות לרגיעה במדינה כולה.


העסקים לא מנסים להרע, הם רק מספקים שירותנכון, אבל גם אני לא רעה, אני רק לא רוצה את הדחיפה האגרסיבית של השירותים האלה אצלי בתיבה. חוץ מזה, הנושא נטחן לעייפה עוד לפני החלת החוק, אז תמצאו בבקשה משהו מקורי להתלונן עליו.


המיילים הקרימינליים מגיעים מחו"ל ואותם לא נצליח לחסום בצורה מושלמת – קודם כל, המיילים מחו"ל לא קרימינלים - לא במובן של סחר בנשק, סחר בסמים וכו'. שנית, זה טיעון "אבל למה הוא כן ואני לא" קלאסי, כי גם אם לא נצליח לחסום את המיילים מחו"ל בצורה מושלמת זה לא נותן לגיטימציה לספאמרים בארץ לזלזל בחוק. דבר אחרון, לא סיכמנו הרגע שתעברו לטיעונים מקוריים?


לא צריך לרוץ מיד לתבוע. במקרה של תביעה פזיזה מדי היא תידחה על ידי בית המשפט – לא, בית המשפט לא יכול לדחות את התביעה על הסף, אלא לכל היותר לפסוק לתובע פיצויים נמוכים (לספאמר זה לא ישנה - בכל מקרה ייקבע שהוא עבר על החוק). כן, מותר להיות נחמדים וקודם כל להתלונן, אבל הבה נראה: אם ספאמר שלח לי מייל פרסומי בלי שביקשתי ובכל זאת תבעתי אותו, איפה הפזיזות? חיימוביץ' את פלאוט היקרים, אני חשה מידה של איום עולה מן הטקסט, מין "אם תתבע, בית המשפט יגלגל אותך מכל המדרגות ויבעט בך. אפילו הקסאמים בשדרות טובים יותר ממך, יא עוכר רגיעה שכמוך!".


בתי המשפט לתביעות קטנות לא יעודדו תביעות כאלה כי הם עמוסים, ואלה תביעות בסכומים קטנים מדי – עדי פלאוט, אתה שוב מאיים. ייתכן שבתי משפט לתביעות קטנות לא יעודדו הגשת תביעה בודדת על ידי אזרח בודד, אבל ספאמים הרי נשלחים בתפוצה רחבה ומספיק שמספר אנשים יגישו תביעה משותפת, כדי שיסתכלו עליהם אחרת. חוץ מזה, אתה מתעלם לגמרי מהממד הפלילי שנוסף לדואר הזבל: תלונה אחת במשטרה יכולה לגרום ללקוח שלך לשלם מעל 200 אלף שקלים קנס, ותהיה בטוח שאלה סכומים שהמשטרה והמדינה לא יכולות להתעלם מהם.

 

אנחנו חברים שלך, פינוקיו

בסיכומו של מייל, ממליץ עדי פלאוט לבקש מהספאמרים שמצפצפים על החוק שיסירו אתכם. אם זה לא עוזר – בקשו שוב, אך הפעם בצורה חריפה יותר, כזו שאומרת שאם קודם שיחקתם, הפעם אתם ממש רציניים. באמת! ואם זה לא עוזר – אז נו, *עכשיו* אתם ממש ממש רציניים, ונו בבקשה תסירו אותי. רק אחרי שלוש בקשות שנעשו במה שפלאוט מכנה "צורה תקינה והגיונית", הוא ירשה לכם לתבוע – וראו זה פלא, רק עכשיו יהיה לתביעה "בשר". אז לא, מדובר בשקר גס כיוון שעל פי חוק הספאם, לתביעה יהיה בשר עוד במייל הראשון שנשלח, אפילו לפני בקשת ההסרה.

 

העיקר שהם בסך הכל מנסים להתפרנס, והם חברים שלנו. באמת.

נכתב על ידי , 9/12/2008 14:10   בקטגוריות ספאם, אינטרנט  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חוק הספאם: ג'ימייל עוזר לכם לבשל


זה אמנם לא חדש בכלל, אבל לרגל כניסתו לתוקף של החוק נגד דואר זבל, נזכיר לכם איזו מודעה מקבלים בג'ימייל כשנכנסים לתיבת הספאם שלכם:

 



למי שלא טרח ללחוץ, מדובר במתכון נהדר לצ'יפס עם שימורי בשר, שמנת וגבינת צ'דר לשמונה איש. יש גם מתכון לפסטה עם ספאם, קיש ספאם וכריכי טורטילה עם ספאם. בתיאבון.

נכתב על ידי , 1/12/2008 12:28   בקטגוריות אישי, גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, ספאם, אינטרנט  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קריאה מודרכת: טיפים לספאמר שרוצה לתחמן


בתחילת חודש דצמבר ייכנס לתוקפו "חוק הספאם", שיגביל (הבה נקווה) את יכולתם של ספאמרים לטנף לנו את תיבת המייל. אלא שבעלי העסקים הקטנים קפצו על החוק כאילו הארמגדון בפתח, בטענה שזו דרכם היחידה להתפרנס, וללא משלוח דואר הזבל הזה – שרובו ממילא מפולטר – אין להם תקווה. אך אל נא תכעסו, ילדים! מייל שהגיע היום אל תיבת הדואר של ערוץ מחשבים ורשת מסביר: "הנתון החשוב ביותר שיש להבין הוא ששר התקשורת באמת מנסה להיות לצד האזרח בנושא הזה ולמרות שהחוק אינו מאוזן בצורתו הנוכחית הוא נובע מכוונות טובות" – אל תדאגו, החוק אמנם מוטה לטובת האזרחים, העמך האלה (טפו!), אבל שר התקשורת לא התכוון להיות רע, אז לא צריך לשרוף לו את הבית.


המייל מספק טיפים, תחת הכותרת "מה עושים עם החוק החדש?". במסגרת ההיערכות, מספרת החברה המפרסמת, "נשלח תקציר בשפה פשוטה ומובנת לבעלי עסקים, למען השכלתם". וואו, יא פרימיטיבים נבערים, לפחות תגידו 'תודה'.


מתוך המייל, עליז וססגוני כפרפר


הטיפים האלה מתבססים בעיקר על מה שנמצא בתחום האפור של החוק. למשל, "ההגבלות חלות רק על מסר פרסומי, שנועד לגרום למקבל הפרסום להוציא כסף". לכן, מדגיש המייל, כל עוד בעל העסק הקטן (והמסכן) שולח טיפים, מאמרים או שירות לציבור – זה בסדר.


וגם: "ההגבלות חלות רק על אנשים שאינם לקוחות שלכם בהווה או בעבר, ומניח שמי שרכש מכם משהו בעבר סיפק את פרטיו מרצונו". מכאן משתמע שכדאי לספאמרים (סליחה, לבעלי העסקים הקטנים והמסכנים) למהר ולהכניס כמה שיותר אנשים לרשימת התפוצה שלהם, לפני שהחוק ייכנס לתוקפו – אם נתעלם לרגע מכך שגם לגבי לקוחות קיימים הם יצטרכו לספק אמצעי להסרת הלקוח מהמאגר. המייל למעשה אף אומר שכבר עתה חשוב להתחיל בקמפיין לאישור רשימת התפוצה, וכן להפריד בין רשימת הלקוחות הנוכחית – אליהם מותר לשלוח הודעות פרסומיות – מהרשימה הכללית, הגדולה יותר.


הרבה מילים נשפכו בסוגיית האם החוק טוב או רע ליהודים – ולבעלי העסקים ההגונים שמפיצים ידיעות שעשויות להיות בעלות עניין רב מאד עבור הצרכן (כהגדרת המייל). מה שאותי מרתיח זו הנטייה האוטומטית לחפש בכל פינה את התחום האפור, להיות ישראבלוף. החוק אושר מתוך כוונה מסוימת – ובעלי העסקים החרדים לפרנסתם לא מוכנים לקבל אותה. לא רק שהם מנסים להפעיל לחץ כדי לסרס את החוק, אלא אף מיד מחפשים איך אפשר בכל זאת להמשיך לתחמן, במקום למצוא פתרונות חלופיים (למשל, Google Adwords, כפי שאף המייל טורח ומציין).


אגב, המייל (שאכן מקיים את הבטחתו, ומבאר את החוק בשפה פשוטה) נשלח על ידי היחצ"נית גלי חיימוביץ', שלה ולעידוק היסטוריה משותפת מלבבת (תקציר האירועים).

נכתב על ידי , 2/11/2008 18:09   בקטגוריות טכנולוגיה, רשת וכאלה, ישראבלוף, ספאם, אינטרנט, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)