לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מחשבים nana10 \\ "יופי טופי אחלה בחלה"


מולדבסקי ובניו הוא הבלוג של עורכי וכתבי ערוץ המחשבים של nana10. תמצאו פה תכנים משלימים לאלו שעולים בערוץ, מחשבות טכנולוגיות, טיפים, המלצות על אתרים ודברים אחרים שחשבנו למועילים - וגם כמה דברים שלא קשורים למחשבים וטכנולוגיה. מה, גם לנו יש חיים מחוץ למחשב.

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

קומיקס: ברזז יא טמבל, ברזז


הפעם בלא ארץ: רפרנס שחמישה אנשים יבינו!




לכל הטורים של "לא ארץ לארנבים"

 
נכתב על ידי , 18/2/2010 19:30   בקטגוריות גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, קומיקס, אינטרנט, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קומיקס: עולם מושלם





כל הטורים של "לא ארץ לארנבים", עכשיו בחצי מחיר

נכתב על ידי , 22/1/2010 23:19   בקטגוריות גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, קומיקס, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ספרו לנו על העשור הטכנולוגי שלכם. יש גם פרסים


שנת 2010 מתקרבת בצעדי ענק וזו הזדמנות טובה לסכם עשור של שינויים טכנולוגיים. עבורנו, בערוץ המחשבים של nana10, זה היה עשור של תהליכיםדברים שפעם נחשבו לבלתי אפשריים והיום הם מובנים מאליהם. מעניין אותנו לשמוע את החוויות האישיות שלכם ואיך אתם מתייחסים לשינויים העצומים שעברו עלינו.

 

ספרו לנו איך הטכנולוגיה עיצבה את חייכם בעשור האחרון, כשכל יום נתמקד בצדדים אחרים של התקופה. מדי יום או יומיים נעלה נושא חדש לדיון, המאיר אספקט אחר של העשור, מצמיחת הבלוגים והביטוי האישי ברשת ועד  המעבר מדיסקטים גדולים שהכילו כמות זעומה של מידע לאחסון המידע בענן. תוכלו להשאיר לנו טוקבקים עם הסיפורים שלכם (באתר nana10) או לשלוח לנו מייל.

 

ומה יצא לכם מזה? בין שולחי התגובות שנבחר לפרסם באתר נגריל מדפסות של אפסון, נגני מוזיקה מתנת סאנדיסק, את המדריך העברי לאייפון של זיו קיטרו ועוד. זוכים ראשונים יוכרזו בסוף דצמבר, וסיבוב נוסף של זוכים יוכרז בינואר.

 

כתבו לנו, אנחנו מחכים לשמוע על העשור שלכם.

נכתב על ידי , 8/12/2009 15:52   בקטגוריות אישי, אפל, גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, מוזיקה, מיקרוסופט, ספאם, רץ ברשת, קומיקס, אינטרנט, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קומיקס: העב"מ של גוגל מכה שנית


אלים שבשמיים, איזה שבוע זה שבו העב"מ של גוגל הוא החדשות המסעירות היחידות, וכל השאר מרגיש כמו עונת מלפפונים אחת גדולה?

 

לא ארץ לארנבים. עיבוד מחשב: דורון פישלר

לא ארץ לארנבים. עיבוד מחשב: דורון פישלר


לכל הטורים של "לא ארץ לארנבים".

נכתב על ידי , 9/9/2009 18:21   בקטגוריות גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, קומיקס, אינטרנט  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



געגועי לחתולים של ראפידשר


כבר יצא לנו להיתקל בלא מעט אימותי CAPTCHA  מעצבנים. החל מסלסולי האותיות הבלתי אפשריים שתיבת הג'ימייל מכריחה אותנו לזהות מדי פעם וללא כל סיבה ברורה ועד לחתולי הגיהינום של Rapidshare, כמעט כל קפצ'ה (לבריאות) בו נתקלנו דרש דקות ארוכות של בהייה במסך והטיית הראש בזוויות שהיו גורמות לכל כירופרקט להתפלץ . מה שאנחנו הכי אוהבים בעבודה שלנו הוא שכל יום מגלים בה דברים חדשים. כך, במסגרת הכנת כתבה על נושא אחר לגמרי יצא לנו להיתקל בקפצ'ה (שוב לבריאות, בטוח שאין לך שפעת חזירים?) הבאה, שמגדירה מחדש את ה-WTF:

 

 

בדקנו, ולא מדובר בבעיית קידוד, שפה זרה  או דאחקה בקלינגונית. לנו אין  מושג מה זה, אז אם אתם יודעים אנא טקבקו לנו את הפיתרון. בין המנחשים נכונה תוגרל שערה משפמפמו של ארנב הקטניפ היפני.

נכתב על ידי , 25/8/2009 17:31   בקטגוריות OMG!, אוף טופיק, גוגל, החיים באופליין, טכנולוגיה, רשת וכאלה, ספאם, אינטרנט, שחרור קיטור  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קומיקס: כך נמכרה מדבקת המיליארד



לא ארץ לארנבים. עיבוד מחשב: דורון פישלר
לא ארץ לארנבים. עיבוד מחשב: דורון פישלר

 

(למעשה, החשיפה האמיתית היא שהארנב בדיוק חזר מקוריאה וכבר נמצא בדרכו לאיטליה).

לכל טורי "לא ארץ לארנבים"

נכתב על ידי , 8/7/2009 17:43   בקטגוריות גוגל, החיים באופליין, טכנולוגיה, רשת וכאלה, ישראבלוף, קומיקס, אינטרנט, אקטואליה, אופטימי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מייסד פייסבוק, ארבע אותיות, מאוזן






אתמול אחר הצהריים, כולי נינוחות של אדם הרואה בעצמו ההיפך הגמור מקורבן אופנה טכנולוגי, כזה שנמנע במכוון מלקום בבוקר ולרוץ לפייסבוק כדי להשיג כתובת מקוצרת לפני שייגמר, התיישבתי מול המחשב וביקשתי מהאתר של צוקרברג שירשום לי את facebook.com/zook.

מינימום 5 אותיות, הזכיר האתר בנימוס, והציע לי את nimrod.zook, nimrodz, nzook ועוד כמה מחרוזות לא אטרקטיביות. מעוצבן קלות, חככתי בדעתי כמה דקות, הגיתי בשיקולי אסתטיקה, שימושיות ואבטחת מידע, ואחרי התלבטויות (בסופו של דבר, הפייסבוק מזהיר שאי אפשר להחליף את הכתובת אחרי שבוחרים, ככה שמדובר בהחלטה סמי-גורלית) בחרתי ב-zookn. מדובר בפשרה, הרגשתי, אבל כזאת שאני יכול לחיות איתה.

המכה האמיתית נחתה היום: עובדי פייסבוק, מקורביהם ושאר מלחכי פינכה, התברר, נהנו מפריבילגיה כפולה - גם זכו בגישה מוקדמת לרישום, וגם קיבלו פטור ממגבלת חמשת התוים! אחוז אימה וזעם דפדפתי בין העמודים של מייק, דייב, ג'ון, קייט ושאר הנבלות מדושני העונג מפאלו-אלטו, פרצופם זורח בהבעה דוחה של "אני קיבלתי כתובת של ארבעה תוים כי אני עובד בפייסבוק, ואתה לא", אבל נאלצתי להפסיק אחרי ביקור קצר אצל מארק, שהסתיים בהתקף רעידות קשה ובדחף בלתי נשלט ללחוץ על כפתור Report This Person ולשלוח הודעת נאצה במסווה של דיווח על abuse.

(פייד אאוט איטי למסך שחור, פייד אין בחזרה לתמונה. מגורענת, שחור-לבן, צללית במעיל ארוך על רקע אורבני מתפורר, אווירת אפוקליפסה פוסט גרעינית, מונולוג בקול צרוד)

"הכאב לא מרפה, לא עוזב. אבל אני החלטתי לא לתת לרגשות לשלוט בי, ולחתור לפתרון רציונלי. facebook.com/zook עדיין פנוי, ואני פונה בקריאה נרגשת לכל בן אנוש שפוסט זה התגלגל לידיו בדרך לא-דרך: האם אתם מכירים, במקרה, בן דוד של מארק צוקרברג שיוכל אולי לארגן משהו?"




נכתב על ידי , 14/6/2009 14:35   בקטגוריות OMG!, גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, רץ ברשת, אינטרנט  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קומיקס: מנועי החיפוש נגד שפעת השממיות



לא ארץ לארנבים. עיבוד מחשב: דורון פישלר
לא ארץ לארנבים. עיבוד מחשב: דורון פישלר

את שתי השורות שלפני הפאנץ' הנוסף ננצל הפעם להודעה מערכתית ושאלה: חשבנו להכין טפטים לשולחן העבודה של קטניפ ואליאב (ושאר משתתפים הקומיקס). יש דרישה?

לכל הטורים של "לא ארץ לארנבים".

לא ארץ לארנבים. עיבוד מחשב: דורון פישלר

נכתב על ידי , 3/6/2009 18:31   בקטגוריות גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, מיקרוסופט, קומיקס, אינטרנט  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ביצת הפסחא הישראלית של וולפראם אלפא


וולפרם אלפא, ה"אל תקראו לו מנוע חיפוש" החדש מבית המתמטיקאי סטיבן וולפראם עלה לאוויר וכבר הדליף ל-Mashable רשימה גיקית במיוחד של ביצי פסחא. אז על שאלות כמו למה חצתה התרנגולת את הכביש ומהי משמעות החיים יודע המנוע לענות בקלילות, אך שמחנו והופתענו לגלות כי ביצת פסחא אחת הוקדשה גם לנושא הקרוב לליבו של עם מיוזע אחד מהמזרח התיכון.


וולפרם שופע מידע על ערי ישראל: הוא יעדכן אתכם במידת הלחות בבירתנו הקדושה (29% היום, תודה ששאלתם) ויספק שלל מידע גם על רמת-גן, גבעתיים, ואפילו על רחובות ואילת. אבל פתח תקווה? לא קיימת, הוא אומר בביישנות, אני לא ממש יודע מה לעשות עם המידע הזה.




נכתב על ידי , 19/5/2009 14:41   בקטגוריות OMG!, אוף טופיק, גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, ישראבלוף, אינטרנט, פסימי, שחרור קיטור  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכתב הסטנדאפ התקופתי: אורן זריף vs. גוגל





אורן זריף, שהבלוג שלו מופיע בקורא ה-RSS שלי תחת תיקיית Fun, לצד הבלוג "תמונות משפחתיות מביכות" והבלוג של ארנב הקטניפ היפני, פרסם הבוקר רשומה חדשה. כתמיד, צוות ערוץ המחשבים התכנס סביב מסך המחשב לכמה דקות של צחוק בריא.

 

הפעם ניצל זריף את קריסת שרתי גוגל כדי ליילל אל מנכ"ל גוגל בישראל (שאת שמו לא טרח לברר בטרם שיגר אליו את המכתב) ולטעון כאילו קריסת השרתים נבעה מהתגובות השליליות שמאונדקסות במנוע החיפוש.

 

"אני מוכן להתחייב ולהפסיק את פעילותי בכוחותיי העל טבעיים ולהפסיק את שיבוש הפעילות בגוגל וזאת רק בתנאי שגוגל תוריד את כל הכתבות והטוקבקים והמאמרים בגנותי ובגנות יכולותיי הרוחניות והאנרגטיות ובגנות יכולתי לעזור לאנשים להיוושע במכאוביהם", מפגין זריף במכתב את נדיבות ליבו העילאית ויכולת הסליחה האלוהית. ואז, כמו כל חייל ממושמע בצבא ויקיפדיה, הוא מביא סימוכין, שבלעדיהם לאף ערך אין ערך:

 

כהוכחה ליכולתי הרוחנית והאנרגטית הנני מפנה אתכם לכתבה שהתפרסמה הבוקר ה- 11.5.09 של הכתב איתי שמושקוביץ שנכתבה בידיעות אחרונות במוסף "ממון".

אחסוך לכם את הגיגול. הכתבה של שמושקוביץ נושאת את הכותרת "אתר גוגל קרס אתמול למשך יותר מרבע שעה", הוא כולל שש פסקאות קצרצרות בנות שורה-שתיים המתארות את שאירע וחותם בסקירה היסטורית של קריסת ג'ימייל בעבר. אין בו אף אזכור או רמז לאורן זריף.

 

אנקדוטה: משפחתו של זריף גרה בקרבת בית מולדבסקי. בתמורה לפרסום שמו של זריף ברבים ופרסום השטות היומית שלו, אנחנו דורשים הופעת סטנד-אפ פרטית.

נכתב על ידי , 11/5/2009 17:01   בקטגוריות OMG!, אוף טופיק, גוגל, טכנולוגיה, רשת וכאלה, החיים באופליין, ישראבלוף, אינטרנט, אופטימי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחשבים nana10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחשבים nana10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)