לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 55




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2008

תסמונת הפרג


 

תתפלאו, יש תסמונת כזו.

אומנם היא לא רשומה בספרי הרפואה , או המדע או הפסיכולוגיה – אבל היא קיימת !

סבלתי ממנה קשות בשנה שעברה כשחזרתי מהודו.

מזהים את התסמונת לפי הסימנים הבאים:

אי שקט

עיניים מרצדות תמידית בחיפוש הפרח האדום עם הנקודות השחורות

בעיות עיכול – לא מעכלת שחלפה עונת הפרגים ואני לא הייתי נוכחת בה. 

 

וכמו שיש את עונות השנה , יש לי את עונות הצמיחה שלי: עונת הגוגאים, עונת הקלמנטינות , עונת הפרגים ועונת השקדייה

כשפספסתי את עונת הפרגים – היה חסר לי משהו..לא היה לי שלם , משהו במחזוריות השנה השתבש לי.

במשך הזמן התסמונת נעלמה ועכשיו היא שוב צפה לה והיא אפילו החמירה

אני סובלת מאי שקט

בעיות עיכול

וכל פעם שאני הולכת לבית של ההורים, העיניים מרצדות בחיפוש אחרי אמא, אולי היא תצא מהחדר עם ההליכון החורק, כל פעם ששמענו אותו חורק הבטחנו שנשמן את הגלגלים אבל לא עשינו זאת.

פעם הייתי מזהה את אמא שלי לפי צליל הצמידים שהיו לה על היד

היד הייתה מלאה צמידים בעלי עיטורים אתניים מיוחדים ,וכשהיא חלתה , היא הורידה את כל הצמידים חילקה לכל נכדה צמיד זהב ולאחות הגדולה נתנה צמיד זהב מיוחד למשמרת – הנינה הראשונה תקבל אותו.

אז עכשיו שוב אני סובלת מתסמונת הפרג  - אומנם אמא שלי לא הייתה פרח (לפעמים היא הזכירה לי יותר קקטוס או ארטישוק) אבל היא פרחה לה,ולי יש אדום עם כתמים שחורים בפנים.

 

מילא תסמונת הפרג, הכי נורא זו תסמונת הטמבליות וממנה אני סובלת אנושות בימים אלה!

לפעמים אני כל כך אהבלה – שאני ממש כועסת על עצמי.

לא, אני לא כותבת את זה בשביל להעליב אותי, אני פשוט מספיק כנה עם עצמי בשביל להודות בזה.

בימים האלה אני צריכה רק חיבוקים ונישוקים ולהתחפר באיזה שקע של כתף אוהבת.

אבל דווקא שצריכה, לא נותנת שיתקרבו אליי יותר מידיי, מעצבנת אותי האטימות והריחוק שמתחילים להידבק אליי, רק שלא יחליטו להתנחל להם דרך קבע..

אני זוכרת שזו הייתה המחשבה שלי כמה שעות לפני כניסת החג ורגע לפני השפגאט הלא חינני הכולל גלגול חצי בורג ונחיתה רכה על הראש שביצעתי על המדרגות בבית.

 אני כותבת את זה ומתגלגלת מצחוק- אהבלה , כבר אמרנו,נכון?

כשאני משחזרת לי בראש את הנפילה ,הפנים נמתחות אוטומטית לחיוך ...באמת...כמה שלומיאליות ליכולה להיות לי?!

בכל שלב בנפילה אני מנסה לבלום, אבל משום  אני ממשיכה להתגלגל ולקבל חבטות , הגנתי על הראש וחיכיתי שהגלגולים יפסקו ,  איפה ידית הברקס כשצריכים אותה ?!

כשסיימתי את מופע הנדיה קומנצ'י שלי , הסתכלתי על המשפחה המבוהלת שמקיפה אותי

הגוף כאב כל כך, שהתחלתי לשמוע צלילים באוזניים ורפיון מוזר באיברים,תחושה שאטוטו אני עושה הדרן של התעלפות.

אף פעם לא התעלפתי, באותו רגע אני חושבת שהייתי קרובה לזה.

אחרי שהשקו אותי מים ונחתי על המדרגות שלא נפלתי מהם, ערכתי בדיקת נזקים:

כף רגל שמאל מדממת – לא נורא , קצת פולידין, קצת פוו וזה עובר

כתף וצוואר כואבים – היום כבר פחות.

מכה כואבת בלחי הימנית – אחרי יומיים היא הפכה להיות כחולה/צהובה ומאוד לא יפה , מזל שזו רק הלחי של הישבן.

רגל ימנית כואבת, כל תזוזה גורמת לי לצלצולים באוזניים והפסקת נשימה – כמה שזה כואב...

היקר רצה לקחת אותי למיון

אני לא מוכנה לשמוע את המילה מיון, או בית חולים, או רופאים , או אחיות- רוצה קצת הפסקה מזה וחוץ מזה עוד כמה שעות מתחיל החג.

זה היה חג שמח, הדבר היחידי שהעיב עליו חוץ מאמא שלי שמתה, אלה הם הפעימות הכואבות בברך.

והכי נורא זה כשניסיתי להטיל את מימיי,כמה לוגיסטיקה והנדסה בשביל להתיישב באסלה ובכל זאת הכאבתי לעצמי.

לא הייתה ברירה- בית חולים,מיון, פיכסה

 הצילומים הראו שהכול תקין, יכול להיות שמתחתי רק שריר

עד עכשיו כואב לי נורא, שם נורפן, אלגולוזין או אטופן לא מקלים

מחר שוב צילום

ומחרתיים אולטרסאונד ברך – ידעתם שיש דבר כזה?, ישר נזכרתי בילד הכתום מהפרסומת של כללית, שבטח הפרסומת הבאה שלו תהיה: ,זו לא ברך בהריון, זו סתם ברך שמנה!"

 

נכתב על ידי , 25/10/2008 15:27  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרמה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רמה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)