לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 55




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2014

הנרות הללו


"אתה יודע שאתה מזדקן כשהנרות עולים יותר מהעוגה" ( בוב הופ )

 

את אימרת השבוע הזו קראתי אצל  חומות  וחשבתי לעצמי , שזו ברכה גדולה להגיע לגיל שבו הנרות עולים יותר מהעוגה וחוץ מזה הם בהרבה יותר יפים מנרות נשמה.

מדהים איך הנר החזיק מעמד גם בעידן הזה של ימנו , איך הוא לא הצטרף לדפי ההיסטריה יחד עם הנפטלין והפטיפון ועוד המון דברים שגדלנו עליהם והם קיימים רק בזיכרון הנוסטלגי שלנו והילדים שלנו לא מכירים אותם אפילו בשם.

אני כמעט בטוחה שאם אשאל את הבן שלי מה זה נפטלין הוא יגיד שזה אחד משבטי ישראל.

אז נכון שיש כבר נרות וירטואלים , נרות נשמה חשמליים בבית הכנסת , אפליקציות של נר – למרות כל זה , בחנוכה כמעט כל משפחה קונה את הנרות הפשוטים והצבעוניים וכמו אבותינו ואבות אבותינו מדליקה את נרות השעווה.

הנרות מלווים אותי כמעט בכל שלב בחיים.

כשהייתי בהריון הייתה לי דודה שהבטיחה שהיא הולכת לטיול בקברי צדיקים והיא הולכת להדליק  לכל הצדיקים נר ולבקש מהם שתהיה לי לידה קלה .

נראה לי שבאותו יום הלידה הצדיקים היו ממש עסוקים או שהייתה להם יותר מידיי שעווה בעיניים – כי לידה קלה לא הייתה לי !

כשהילדים קצת גדלו , היה את נר הגליצרין להורדת החום – אה , זה שייך לסיפור נרות אחר.

ואחר כך הגיעה אופנת הנרות הריחניים – לפעמים הייתי נכנסת לבתים ומקבלת עננת ריח של וניל פצ'ולי, מילא וניל , אבל מה זה ניחוח הפ'צולי הזה? מה זה בכלל פצ'ולי, נראה לי שבכלל אין פרח כזה וזו רק המצאה שיווקית , וניל פצ'ול נשמע יותר חזק מסתם ניחוח וניל.

ולפני עידן הפלאפונים , כשהייתה הפסקת חשמל וכמו תמיד כשצריך את הפנס הוא לא בהשיג יד – הדלקנו נרות ופילסנו את דרכנו לפינת האוכל לחכות יחד לבוא החשמל.

אני זוכרת את הרגעים החשוכים האלה , כרגעים מלאים אור ומשפחתיות חמה.

וכל כך הרבה נרות יום הולדת

בהתחלה נר לכל שנה

אחר כך נר לכל עשור

ואחר כך שמים את הנרות שנשארו מהשנים הקודמות – קצת אכולות , קצת עקומות, קצת דומים לנו.

ויש את נרות הזיכרון

ויש את נרות הנשמה – שזו בכלל תעשיה בפני עצמה

יש נרות נשמה סולאריים, חשמליים ,ווירטואליים , אבל הנר המועדף עליי הוא נר הנשמה בתוך כוסית מפח .

כל פעם שאני מבקרת את אמא שלי, אני מדליקה לה נר.

לא יפה להגיע בידיים ריקות .

עוגה אני לא יכולה להביא לה, אז לפחות נר!

כשאני מדליקה את הנר אני אומרת : אמא , תביעי משאלה ותעשי פוו!

נאדה..שום תגובה.

אז אני מביעה משאלה – מבקשת שתשמור עלינו מלמעלה ואם היא יכולה , רק אם זה ממש לא קשה לה...אני ממש ממש רוצה את המתכון של העוגיות המרוקאיות שלה!

למות כמה שהם היו טעימים....הם אף פעם לא זכו להיכנס לתוך קופסא , עוד בתבנית הם חוסלו.

חג חנוכה שמח חברים יקרים שלי , שתמיד יהיה אור בחייכם

ושהנר שלכם לעולם לא יהיה דקיק!

 

יש גם את תעשיית הנרות גם במוזיקה :


 

נכתב על ידי , 19/12/2014 18:44  
הקטע משוייך לנושא החם: חנוכה
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרמה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רמה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)