לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 55




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2005

קלמנטינות של כיפור


תמיד כשמגיע כיפור - אני נזכרת בקלמנטינות

כשהייתי בת עשר החלטתי שאני צמה!! - בלי הנחות של עד השעה 12:00 , או לשתות ולא לאכול - צום מלא כמו הגדולים!

 

לא היתה שום התנגדות מצד המשפחה - רק מנוד ראש של  "כן כן בטח...", מה שדירבן אותי יותר להצליח!  זה לא אומר שאם אני ילדה עגלגלה ושמנמונת  לא אוכל לעמוד במשימה בגבורה!

אני זוכרת את הארוחה המפסקת - אכלתי ושתתי בכמיות אדירות, כאילו אין מחר. תחושת הכבדות והצורך להקיא זכורים לי עד היום - אבל אצלי מה שנכנס לא יוצא!

 

את הלילה עברתי בשלום, בלי תחושת רעב כמובן , גם הבוקר עבר ללא קושי חוץ מקצת תחושת צמא ועייפות - אז מידי פעם הרטבתי את הפנים והשפתיים וטיפה טיפה הרטבתי גם את הגרון - לא שתתי רק הרטבתי אותו!.

אבל בשעת הצהריים המאוחרות( בסביבות השעה 11:00) - התחלתי להרגיש את הקושי : הבטן קירקרה, מה זה קירקרה-צווחה! ( פעם בגלל כל הקירקורים האלה הייתי בטוחה שאני יודעת לדבר מהבטן..),אבל החלטתי להתגבר, לצאת מהמטבח ולא להיות חוני המעגל סביב המקרר.

 

שרכתי את רגלי לאזור החצר, הרעב והצמא הכבד התישו את גופי הרך ( עלאק רך..), ובגינה היה לנו עץ קלמנטינות מדהים!- עץ קטן בגובה של ילדה רעבה, העץ היה עמוס בקלמנטינות, הקלמנטינות היו עוד ירוקות וקשות, אך מתוכם ביצבצה לה קלמנטיה כתומה/ירוקה - כל כך יפה היתה הקלמנטינה הזאת...

 

כמו מהופנטת חולת ירח הושטתי יד לעברה ו..... "תפסתי אותך!!" צווחה לי אחותי הקטנה באוזן..כל כך התביישתי, הרגשתי נכשלת - כי הרי אחותי הקטנה ממני בשנה  כבר צמה שנה שניה , ואני השמנמנה ב-11:32 (זאת השעה באמת באמת- פשוט היה לי שעון אלקטרוני ענק על היד ...זו היתה האופנה אז והשעה חרוטה לי במוח..לא יודעת למה.) כבר שוברת את הצום.

עוד לפני שהבנתי מה קרה קטפה אחותי את הקלמנטינה היפה וחילקה חצי בחצי - היא לקחה את החצי הגדול!( כשקטנים יש חצי גדול וחצי קטן -זוכרים?)

 

הטעם של הקלמנטינה הזאת... כל המיץ שמתפוצץ בפה,טעם חמוץ מתוק שמגרה את בלוטות הריר..טעם מדהים!

אחרי הקלמנטינה הזאת - כל אחת בזמנה החופשי..קטוף!!!

 

כסיימנו את מלאכת האכילה - עברנו למלאכת הניקיון, סיכמנו ביננו שאנחנו עדיין "צמות", אז מה אם אכלנו כמה קלמנטינות - זה לא נחשב..ולא מספרים למבוגרים כי הם לא מבינים!

הידיים היו ירוקות  ודביקות - שטפנו אותם טוב טוב, הסנפנו את היד אחת של השניה בכדי לבדוק אם יש שרידי ריח- לא להאמין כמה קשה להוריד ריח של קלמנטינות מהיד!

 

המשך הצום עבר ללא בעיה, ושנה אחרי זה הצום היה לי בהרבה יותר קל והייתי בהרבה יותר חכמה! - לאותו צום הצטרפו  רגל של עוף ופשטידה! 

   

 

  

נכתב על ידי , 12/10/2005 22:21  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרמה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רמה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)