לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 55




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2008

אמי אפתה לי את כל העולם


רציתי לחבק את הדודה עם המטפחת ( לא זוכרת איך קוראים לה ) ולבקש ממנה סליחה על הג'וב המבאס שכפו עליה –לקרוע לנו את הבגד.

אפילו שלא התבקשנו, הסתדרנו בשורה לפי הגיל ונצמדנו אחת לשנייה כתפיים לכתפיים, כל כך דבוקות ששום קריעה לא תוכל להפריד.

אותה דודה אמרה תפילה ובבכי קורע לב ביקשה סליחה מכל אחת מאיתנו לפני שקרעה את הבגד.

אני חושבת שבאותו הרגע , עם הרעש השקט אבל הצורם של הקריעה , הבנתי שאין לי אמא, החתך סימן אותי כאות קין – עכשיו את אבלה.

כבר יום קודם הבנתי שאין לי אמא, אבל איזשהו חלק בי היה מרחף , מסרב לקבל את הבשורה.

כל הטקס נעצתי עיניים בקטיפה הכחולה שעטפה את אמא שלי , היא נראתה לי כל כך רזה.. אולי התבלבלו וזו לא אמא שלי? ( שאלתי את אבא שלי אחר כך – הוא ראה אותה לפני הקבורה  ואין סיכוי שהתבלבלו, אז מה זה אומר? שהמוות עושה טוב למותניים?)  

ולפני שהבנתי מה קורה מצאתי את עצמי הולכת עם כולם לעבר חלקת קבר.

לא ראיתי את הטקס, לא ראיתי שכיסו אותה בחול – הכול קרה כל כך מהר ועם כמות האנשים שהייתה שם לא הצלחתי לראות שקוברים אותה.

בכיתי על אמא

בכיתי כמו ילדה קטנה שהסתירו לה לראות – רציתי להגיד לה שלום אחרון וההמון הסתיר ואף אחד לא חיכה לי לפני שהטמינו אותה.

בכיתי על הזמן היקר והאבוד שבזבזתי על לכעוס ולשפוט אותה

כשתם הטקס והקהל התבקש לעמוד לשירת התקווה ( סתם סתם... יוצא ממני המון הומור שחור,אני קורעת את עצמי עד דמעות) נשארנו רק האחים ,אבא  ודוד –הישרדות ( היחידי שנשאר מכל האחים שלה)מול חלקת האדמה המכוסה פרחים – יפה, האורחים לא הגיעו בידיים ריקות !

הייתה לי מן תחושה של ריקנות ברגעים אלה , מה.. זהו זה?, זה מה שאנחנו שווים בסוף?..

 

אמא נקברה ליד ההורים שלה, זה היה חלום המוות שלה.

ההורים שלה עשו עליה לפני כשלוש שנים – פעם כתבתי על זה  פה

גם דוד –הישרדות רצה להיקבר ליד ההורים , אבל מה לעשות שהכול תפוס ויש רק חלקת קבר אחת ליד ההורים ?

היה בניהם הסכם  : מי שימסור ראשון את נשמתו לבורא, החלקה תהיה שלו.

אמא שלי "ניצחה" – ממש כיפק היי

 

 

בחרנו לאמא כתובית יפה למצבה , וכמו שאני מכירה אותה אני בטוחה שהיא הייתה אוהבת את זה:

 

"אמי אפתה לי את כל העולם

בעוגות מתוקות ....

והגעגועים סגורים בי כבועות אוויר

בכיכר הלחם"

 

                                           יהודה עמיחי

נכתב על ידי , 2/10/2008 20:12   בקטגוריות אמי אפתה לי את כל העול  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרמה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רמה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)