לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 55




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2009

מתבגרים- הוראות הפעלה


 

כשהייתי בהריון עם הבן הגדול קראתי המון ספרות עבת כרס על איך לגדל תינוק בריא ומאושר, מתי הוא צריך לאכול אוכל מרוסק ,מתי מותר לתת לו סטייק על מקל  או מתי הוא צריך לדעת לבנות מגדל מקוביות .

הבן הגדול ,כפרה עליו, לא פעל לפי הוראות הספרים , כשהיה צריך לשים קובייה על קובייה  , הוא החליט להשליך אותם על האחות שבדקה את ההתפתחות שלו.

ואני, אמא צעירה וחרדה  הבנתי שאדריכל הוא לא יהיה ואפילו המקצוע בנאי מוטל בספק.

עם הזמן נולדה בי הבינה שלכל ילד יש את ההתפתחות שלו, אז היום הוא לא מסדר קוביות ומחר הוא לא יסדר חדר – ביג דיל.

את הספרי הוראות הפעלה לגידול תינוק הנחתי בצד וגידלתי את הילדים לפי החושים והניסיון שרכשתי עם הזמן או שנתתי אותם לסבתא.

אבל היום , כשהבן הגדול בן 16, אני רוצה הנחיות והוראת הפעלה מפורטות ומדויקות שמסבירות איך עוברים את הגיל הזה!

גם אני הייתי בת שש עשרה, ונכון שזה היה מזמן ויכול להיות שאני לא ממש זוכרת מה עבר עליי ובכלל מודבר בדור אחר , אבל בכל זאת- מה זה הגיל הזה?!

כשניצני גיל ההתברגות החלו לבצבץ אצל הבן, החלטתי לעבור את זה בקלילות ואפילו הכנתי ערכת הישרדות הכוללת:

* שפוררת צבע בגוון חום שחור במידה ויצאו לי פתאום מלא שערות לבנות .

*  שפורפרת צבע בגוון בלוד – זה רק למקרה חרום , אם הוא ממש יעצבן אותי אז אני       אצבע לבלונד , אקנה גורמט ואז אהפוך לאמא עצבנית, מרוקאית, אשקלונית ,בלונדינית     ואז אולי יהיו לי כוחות שווים מול המתבגר.

* חברה טלפונית.

* סבלנות – צו 8 לכל הסבלנות שקיימת בי .

* אהבה, מלא אהבה – אם לא היה לי מלא מזה הייתי מקימה ארגון שנקרא : " אמץ מתבגר" .

נראה לי שהבן הכין ערכת מתבגר יותר משוכללת משלי, כי אני שוקלת ברצינות רבה לצבוע לבלונד ולקנות חולצה מנומרת וקליפס פלסטיק לשיער!

 

ערכת המתבגר של הבן כוללת :

·        פייס איט – משחה שקופה ויקרה בהגזמה לחצ'קונים המתבגרים שלו.

·        פרצוף חמוץ ולא מרוצה אם אני מזיזה לו את האבק בחדר .

·         פרצוף של לימון חמוץ כבוש, אם ליטפתי את החדר בסמרטוט , אבל אני מסבירה לו שהחדר שלו מסוכן מבחינה תברואתית ובכלל אפילו החיידקים של שפעת החזירים היו מתים פה מהריח של הגרביים שלו – ואולי גילנו ומבלי שנרצה,את החיסון לשפעת החזירים ?

·        פרצוף של לימון חמוץ כבוש בחומץ אם אני מגבילה אותו בשעת חזרה הביתה – הוא אומר שהוא מרגיש כמו סינדרלה, אז מה..כל פעם שאני נכנסת לחדר שלו אני מרגישה כמו לכלוכית ושום דלעת לא מחכה לי!

·         פרצוף מתוק וממיס לב של אם הוא צריך כסף, בגד חדש, הסעה .

 

 

כשהבן למד ללכת , אני זוכרת איך הייתי עוצרת את הנשימה כדיי שהפוו של הנשימה שלי לא יוציא אותו משווי המשקל  ואם היה נופל היה מקבל נשיקה בברך וממשיך הלאה .

הצעדים הראשונים של התינוק תמיד היו כפלא בעיניי

צעדי המתבגר מזכירים לי את צעדי התינוק – צעד צעד, לפעמים צעדים מתנדנדים הוא הופך להיות איש יפה, אני מקווה שבלי הרבה מעידות .

ועד שילמד ללכת , אני אעצור את הנשימה

את הפווו אעשה –אחרי שהוא יתבגר!

 

נכתב על ידי , 23/9/2009 15:32  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה שיוצא אני מרוצה


 

כשהילדים היו קטנים הם היו אוהבים שאני חוזרת מהקניות עם הפתעה קטנה בשבילם.

בדרך כלל הייתי חוזרת עם ביצי קינדר.

לפני שהם קיבלו את הביצה הייתי מאלצת אותם לחזור על המשפט: " מה שיוצא אני מרוצה!" כי לא התחשק לי לקבל את הפרצוף החמוץ אם יתברר שעוד פעם יצא להם בהפתעה גמד מעפן שאי אפשר לעשות איתו כלום.

כשהיה יוצא להם גמד , הייתי מתאכזבת בשבילם ומחליטה שזו הפעם האחרונה שאני קונה להם את זה ובכלל אני הייתי יכולה להמציא בצים שוות יותר ואפילו להוסיף להם שערות !,  שערות חלווה הכוונה.

ביצת קינדר עם שערות חלווה – רעיון גאוני,נכון?

היום קמתי עם תובנה מדהימה ,שהשנה היא כמו ביצת קינדר , אני עוד לא יודעת מה יצא ממנה , אני מקווה שהפתעות טובות.

וגם אם יצא לי הגמד-  אני אדביק לו שערות חלווה!

 

לפני יומיים הבלוג  שלי חגג 4 שנים – אין לי מספיק מילים לתאר כמה אני אוהבת ומוקירה את המקום ואתכם.

אני חושבת שאתם יודעים את זה כבר

חג שמח חברים יקרים שלי,אני מאחלת לכם את כל מה שאני מאחלת לעצמי ( חוץ מהתפילה לציצי עומד עד גיל מאה ועשרים – זה לא מתאים לכולם)



 

נכתב על ידי , 18/9/2009 11:18  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כ"ג באלול


עברה שנה מה כ"ג באלול של השנה שעברה –שנה בלי אמא .

אני כל כך מתגעגעת שזה מפתיע אותי, לא הייתי קשורה אליה בחבלי אהבה, לא היינו מודל של אם ובת אידיאליות.

ובכלל, היו לי כלפיה תרי"ג תלונות וביקורות כרימון.

כנראה שאין קשר , כי הגעגועים עוטפים וחונקים אותי.

אלה לא געגועים רכים ומלטפים כגעגועים לאיש אוהב.

והם גם לא דומים לגעגועים החזקים שתוקפים אותי יום אחרי סקס טוב – אוחח.... טוב אני לא אפרט  בכדי לא הביך את אמא שלי אולי היא קוראת בבלוג שלי בגן העדן שלה.

אפרופו סקס, נזכרתי עכשיו בפעם הראשונה שאמא שלי גילתה שהבת שלה לא שמרה את תומתה  לבעל המיועד –אוויי זה היה מביך ומצחיק גם יחד..

בגיל תשע עשרה קבלתי התקף אפנדיציט, התקפלתי מכאבים, עד היום זכורה לי עוצמת הכאב, צירי לידה זה כלום לעומת הכאבים שהיו לי אז, כל כאב פיזי שחוותי אחרי ההתקף הזה היה מתגמד ומושווה לאותו לילה כואב.

באותו לילה ידעתי שאפשר למות מכאבים והיה רגע שייחלתי לכך אפילו.

אני זוכרת שהייתי חצי מעולפת ודי מותשת מהכאב  כשאמא שלי לקחה אותי לבית החולים

הרופא חשד שזה אפנדיציט , אבל ביקש שאערוך גם בדיקה גניקולוגית

אמא שלי קמה על שתי רגליה ודיווחה לרופא שלא יכולים לערוך לי בדיקה גניקולוגית כי..כי הוא יודע למה!

ובינתיים אני כמעט מתה- והפעם מבושה!

הרופא שאל אותי אם אפשר לערוך לי בדיקה גניקולוגית

הנהנתי

אמא שלי שתקה, היא  הייתה בטוחה שאני והחבר משחקים רק שש בש עד השעות הקטנות של הלילה .

אוח אמא יקרה שלי... הייתה בה מן נאיביות שכבר לא נמצאת במחוזותינו.

ואני מתגעגעת אליה  בעוצמות שלא מוכרות לי, והגעגוע הזה מתובל בתחושת פספוס, תסכול,דמעה, אהבה.

הגעגוע הזה מזכיר לי רוטב חריף מידי – כל ה"תבלינים" חזקים מידיי.

הייתי רוצה שהגעגועים יהיו ברמה של חריף פיקנטי ...טעים, נעים וקצת שורף בלשון.

 

  אמא,עוד פלח!

 

 

נכתב על ידי , 12/9/2009 18:05   בקטגוריות אמי אפתה לי את כל העול  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרמה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רמה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)