לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים לפי סין


בלוגה של ילדה מופרעת


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2009

ראש השנה הסיני(תמונות ומילים)


מכיוון שאנחנו נמצאים עכשיו בחגיגות של ראש השנה הסינית, החלטתי להתחיל את הסיפור על סין מהנושא הזה.

דקורציה באחד מהרחובות הראשיים בגואנדג'ו

 

אז ככה, מכיוון שלוח שנה הסיני הוא שילוב של מחזור הירח ומחזור השמש, בכל שנה לפי לוח השנה הלואזי,

 ראש השנה הסינית נופל על תאריכים שונים כל שנה. לכל שנה יש שם, עכשיו אנחנו נכנסים לשנת שור,

 בסך הכל יש 12 חיות שחוזרות על עצמן כל 12 שנים (על הנושא הזה, אני אפרט בהמשך).

שור בצבע זהב, באחד מהרחובות הראשיים של גואנדג'ו

 

את ראש השנה הסיני חוגגים במשך 15 ימים, זה הזמן שכל האנשים שעובדים בערים שונות, חוזרים הביתה להיות עם המשפחה בחג.

 בשביל לקחת כרסיטים לרכבת ואוטובוסים, צריך להיות הראשונים בתור כמתחילים למכור את הכרטיסים לימים שלפני ראש השנה,

 אחרת אפשר להישאר לישון כמה ימים בתחנת רכב.

 

תחנת רכבת, כמה ימים לפני ראש השנה

הכניסה לתחנת הרכבת, יום-יומיים לפני ראש השנה

 

לפי המנהג הסיני, לראש השנה קונים כל מיני צמחים ופרחים. יש להם כל מיני סוגים מעניינים של מצחים.

אחד מהצמחים שנהוג לקנות

 

לסינים גם יש עץ שהם שמים בראש השנה, הוא כמו "הקריסטמס טרי" בשבילם. שמים אותם ליד חנויות,

 בתוך הבתים ובכלל בכל מקום אפשרי. העץ הוא עץ קלמנטינות, אבל הסינים לא אוכלים את הקלמנטינות מעצי חג,

הם זורקים את העצים שלמים לאחר סוף החג.

העץ שלנו

 

בערב החג, נהוג לאכול ארוחת ערב עם כל השפחה. על השולחן צריך להיות דג שלם, שמסמל איחוד ועוף שמבושל שלם,

 עם ראש רגליים וכו, זה מסמל שלמות.

בכל ימי החג נהוג לשים זיקוקי דינור ודברים מתפוצצים אחרים שעושים רעש, בשביל לגרש את כל הרוחות הרעות מהשנה החדשה.

זיקוקים לא רחוק מהבית שלי, אנשים שמים אותם עצמאי

 

לפעמים יש גם שריפות, כי זיקוקים מתפוצצים על הריצפה או בדרך לשמיים, אבל זה לא מזיז לאף אחד.

מכבים וממשיכים עם הזיקוקים, כי הרוחות הרעות לא יכולות לנצח את הסיני.  

 

שריפה בהר סמוך למקום הזיקוקים

 

בימי החג, ברחי כל סין נהוג לעשות מופעי דרקון. מעניין מאוד לראות מה הסינים הקטנים מסוגלים לעשות.

(תמונות בימים הקרובים, עוד לא הייתי במופע הדרקון השנה)

 

בימים הקרובים אני עוד אסתובב בסין, להביא לפה תמונות מעניינות יותר.

בינתיים זה הכל להיום, שאלות חופשי.

 

המשך ערב נעים.

 

 

נכתב על ידי סופיות , 28/1/2009 16:14  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סין- רקע כללי ואיך הגעתי לפה


  לפני כשנה כבר ניסיתי להפוך את בלוגי למשהו על סין... אני מקווה שהנסיון הזה יהיה יותר מוצלח.

 

אז סין... 中国

עיר בירה: בייג'ינג

אוכלוסיה: 1.350 מיליארד אנשים

שפה: מנדרינית  (מכיוון שסין היא מדינה לא קטנה, ויש בה המון כפרים ואיזורים, ישנם הרבה מאוד דיאלקטים. עד כמה שזה לא יהיה עצוב, לפעמים הם לא מבינים אחד את השני.)

 

אני בסין...艾娜

בית: גואנדג'ו

אוניברסיטה: סון יאט סן

משך שהייה: שנתיים וחודש

 

 

  הגעתי לסין לפני שנתיים וקצת, בגלל העבודה של אבא שלי, פשוט יום אחד עברנו לפה כל המשפחה. אמא, אבא, אחותי נקטנה ואני.

בהתחלה זה היה קשה, אפילו הייתי אומרת מאוד קשה. כשרק הגענו לסין, סינים ואנגלית זה לא הלך ביחד בשום דרך, תגובה של סינים לאנגלית הייתה חיוך על הפנים וזהו. עכשיו כבר יותר טוב, הם יכולים להגיד Hello ואני יכולה להגיד להם בסינים מה אני רוצה מהם.

  בבלוג המחודש שלי, אני אנסה לספר כמה שאני יכולה וכמה שלא יהיה לכם משעמם, אבל בעיקר אני אנסה לשים פה כמה שיותר תמונות. כי תמונה אחת, שווה אךף מילים.

 

מקווה שיהיה כיף, גם לי וגם לכם.

אם יש שאלות, מוזמנים להציף בכיף.

 

לילה טוב לכולם.

נכתב על ידי סופיות , 27/1/2009 23:02  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



wow, בלוג מוזנח שלי


בלוגי היקר....

 

לאחר זמן רב, זמן רב מאוד אפילו פתאום רציתי לכתוב פה.

 

השנה יהיה לבלוגי יום הולדת, הוא יהיה בן 6 שנים, ואווו איך הזמן טס.

רק פתחתי בלוג, כמו כל הילדים בגילי, וכבר יש לי אותו כמעט 6 שנים

רק חגגתי את יום הולדת ה- 18 וכבר אני בת 20

רק הגעתי לסין, וכבר אני יותר משנתיים פה

 

טוב, זהו מספיק, התחלתי לכתוב כמו בת 80.

 

אני חושב על להפוך את הבלוג הזה לבלוג על סין, אבל אני לא יודעת בינתיים, אני אחשוב על זה.

 

שיהיה לך לילה טוב בלוגי היקר!

נכתב על ידי סופיות , 26/1/2009 19:42  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  סופיות

בת: 35

תמונה




6,969

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסופיות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סופיות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)