לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

היקום על פי עוז


"מה שחשוב באמת זה לא להפסיק לשאול." אלברט אינשטיין.

כינוי: 

בן: 46





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2005

עוד קצת חומר למחשבה


הספר שאני קורא עכשיו הוא "The tipping point ", עוד לא החלטתי מה אני חושב עליו, אבל הסופר השתמש בשתי דוגמאות שממש שוות איזכור:

 

הדבר הראשון, הוא סוג של חידה, נניח שיש לכם דף ענק (ענק בגודל, עובי של דף A4), אבל דף ממש גדול. ואז אתם לוקחים את הדף הזה ומקפלים אותו לשניים, ואז אתם מקפלים אותו שוב לשניים, וחוזרים על המעשה הזה חמישים פעם. בעצם קיבלתם דף מקופל לחמישים פעם, והשאלה היא מה הגובה של הדבר שיש לכם ביד? גובה של עיפרון? של ספר?

 

התשובה ממש הפתיעה אותי, כי בהתחלה לא ממש חשבתי על זה, אבל אחרי שחשבתי על זה ממש הופתעתי.

הגובה של מה שיש לכם ביד הוא בערך המרחק בין השמש לכדור הארץ, ויותר מזה, אם תקפלו את זה עוד פעם, תקבלו גובה שיהיה המרחק שעד השמש וחזרה. תחשבו על זה קצת, אני הלכתי ובדקתי את זה מספרית, וזה ממש ככה, ממש נחמד.

 

הדבר השני, הוא שאם תעצרו עכשיו ותחשבו בצורה רצינית, מעין באקסטזה, על המילה פיהוק, לפהק, פיהקו וכד', אבל תעשו את זה לכמה שניות, תפהקו כמעט בטוח. אמנם זה ידוע שפיהוק זה דבר מדבק, אבל אפילו האפקט הפסיכולוגי שלו יכול לעורר את זה, ממש מעניין.

 

וכן אני יודע, שזה לא ממש חוכמה שמפהקים אחרי החידה הראשונה שרשמתי, אבל יש שם בחוץ כמה חבר'ה שיאהבו את זה, אז החלטתי לשתף אותם.

 

 

נכתב על ידי , 19/11/2005 04:52  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



18,550
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוז בעולם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוז בעולם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)