לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

היקום על פי עוז


"מה שחשוב באמת זה לא להפסיק לשאול." אלברט אינשטיין.

כינוי: 

בן: 46





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2006

סיפור הבריאה


 

היום בערב הייתי בהצגה של בת דודה של קרן, ונושא ההצגה היה בריאת העולם התנ"כית (אתם יודעים, ביום הראשון ברא...).  בהתחלה חשבתי שהייתה טעות בהצגה, ושהגננת לא הכינה טוב את הילדים אבל אח"כ גיליתי שאין שום טעות בהצגה, יש משהו מאד מוזר בתוכן סיפור הבריאה.

 

מה שהיה מוזר בשבילי הוא שהילדים אמרו שאלוהים ברא את האור ביום הראשון, ואז רק שלושה ימים אח"כ הוא ברא את השמש והירח. זה מוזר לי כי הרי האור בעולם שלנו נוצר מהשמש, בעצם בסיפור הבריאה התנ"כי מספרים לנו שהביצה הגיעה לפני התרנגולת. למרות זאת, אני מוכן לקבל שהיה אור נוסף מלבד השמש ובכך ליישב את הבעיה הזאת, אבל אז נשאלת השאלה למה היה צריך את השמש והירח? הרי האור כבר קיים. בנוסף, מעבר לשאלה למה היה צריך אור אז מעניין לאן האור הזה נעלם, היום הרי יש לנו רק שמש.

 

מבחינתי, הנקודה הזאת מחזקת את האמונה שלי שסיפור הבריאה הזה הוא סיפור עתיק שחובר על ידי בני אנוש. עצם העובדה שמי שחיבר את הסיפור בחר לשים אור ביום הראשון, מראה שהסיפור מסופר ממבט עיניו של אדם, כי רק אדם צריך אור בשביל ליצור משהו, אלוהים הוא כל יכול והוא לא צריך את האור הזה.

 

  יכול מאד להיות שאלוהים ברא את העולם, אני לא אומר שלא. אני מדבר רק על סיפור הבריאה האלוהי בוורסיה הנוכחית שלו. ייתכן מאד שיש אלוהים והוא ברא את העולם אבל זה לא עושה את סיפור הבריאה הנוכחי לסיפור אמיתי.אני לא יוצא נגד קיום האלוהים, בשאלה הזאת כפי שכבר ציינתי, אין לי את הכלים לעסוק ועל כן אני משתדל לא לעסוק בה.

לא רוצה להרגיז אף אחד, סתם מחשבות שרצות לי בראש

 

 


 

אחרי חיפוש קצר באינטרנט מצאתי את ההסברים הבאים, לשיפוטכם:

פרשנות מסורתית: רש"י אומר שביום הראשון נברא האור וביום הרביעי הוא הוכנס ל"כלי קיבול" – שמש, ירח וכוכבים. כלומר, עד אז, בלילה היה אלוהים צריך לגנוז את האור. רק הצדיקים בגן-העדן נהנים עד היום מהאור הגנוז.

פרשנות ביקורתית: בפני העורך עמדו שתי דרסאות שונות לגבי השאלה מתי נברא האור – ביום הראשון או ברביעי. הסופר, שלא רצה לוותר על אף מסורת, רצה לשלב את שתי המסורות ולא רצה שנשים לב לסתירה ולכן השתמש במילים אחרות. במקום "אור" הוא משתמש במילה "מאורות" – שמש, ירח וכוכבים.

 

 

נכתב על ידי , 4/2/2006 05:21  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



18,550
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוז בעולם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוז בעולם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)